Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Omlouvám se, opakoval u soudu řidič tramvaje smrti

Až deset let vězení hrozí řidiči tramvaje, která na jaře vykolejila na Karlově náměstí. Dva lidi čekající na ostrůvku zemřeli. Vzpomínky plné bolesti a prožité hrůzy nyní zaplnily soudní síň, kde začalo hlavní líčení. "Omlouvám se," opakoval všem pozůstalým obžalovaný Jiří Panenka.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

TyMeTaky

Mereni rychlosti...
Nechapu, co se kdo muze pozastavovat nad udajnym prekrocenim rychlosti o 100%, kdyz kazdy z nas uz zazil, ze tram. obcas, zvlaste pri rozjezdu, jde do smyku. A pokud sla do smyku v zatacce, tak klidne se mohl nakolek vysplhat ze zlabku ven...
0/0
23.9.2005 12:28

vver440

nebo je tady ještě jedna možnost
a to, že DP mřidiče podplatil, aby vzal vinu na sebe, 3-4 mega pro normálního človeka je do konce života, ztráta dobrýho jména DP by byla dražší
0/0
23.9.2005 12:17

Deleter

Demone3, pro osvěžení paměti:
Pro všechny chytráky co pomlouvaj tramvajáky. Hned po té 22-tce na tý samý výhybce VYKOLEJILA linka č.6 evidenčního čísla 8346 ale to nikdo nikde NEPÍŠE a evidentně jel předpisově a taky vykolejil,takže je evidentní,že vykolejení linky 22 nebylo jen kvůli rychlosti,ale může za to i výhybka. Rychlost řidiče neomlouvám a má na tom taky vinu,ale zkuste se zamyslet jak je možný,že vykolejily 2 tramvaje na tý samý výhybce
0/0
23.9.2005 10:15

Deleter

Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
Jak píše dole rprp, ta další vykolejená tramvaj byla vidět včera ve Střepinách a je dokonce i na ilustračním foto k tomuto článku. Nevím, proč o tom nikde nepadne ani zmínka. Přitom 22 byly žlutý vagóny a tohleto je červenej tak to snad musí trknout každého!!!
0/0
23.9.2005 10:16

Deleter

Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
z diskuse:
Jenom dodám, že foto u článku je jiné a archivní střepiny nejsou k dispozici. Ale ta 22 tam jasně byla.
0/0
23.9.2005 10:17

Deleter

Re: Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
teda samozřejmě ta 6
0/0
23.9.2005 10:32

demon3

Re: Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
No jasně že to byla 22-ka, ale o 6-ce žádný záznamy nejsou, máš nějaký ? Co takhle fotečky, někdo je v tý diskuzi sliboval, ale žádný se neobjevili....
0/0
23.9.2005 10:32

Deleter

Re: Re: Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
třeba na novinkách, ale je to č. 8326
0/0
23.9.2005 10:53

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
Já byl v tý době na dovolený, ale projel sem všechny záznamy PDT a o vykolení žádný další tramvaje neni nikde ani zmínka, takže je to na 100% kachna !!! Ale jestli má fakt někdo fotky, rád se podívam.
0/0
24.9.2005 7:43

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
viz Pongův příspěvek. Nejste náhodou jeden z těch, kdo mají údržbu kolejiště na starosti?
0/0
26.9.2005 15:24

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
Ne, to nejsem.
0/0
26.9.2005 15:34

WWWFlash

Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
Mam dojem, ze ta tramvaj vykolejila _v zatacce_, nikoliv na vyhybce.
0/0
23.9.2005 10:33

vver440

Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
mohla klidně vylítnout na EOV třeba jen jednou nápravou a vodstředivá síla v zatáčce udělala svoje
0/0
23.9.2005 11:06

Deleter

Re: Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
chceš fotky? nejsou úplně zřetelný, ale pro představu stačí.
0/0
23.9.2005 11:21

rychloslimejs

Re: Re: Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
sorry, ze do toho vstupuju, ale moc se mi nezda, ze by ta tramvaj jela skutecne pomalu, protoze kdyby skutecne jela onech 15 km/h, tezko by ten vuz ze sve osy vyletel tak daleko, jak vyletel...spise se klonim k nazoru, ze jel vice... o tom, ze svrsek neni v poradku s e vi, proto tam smi jezdit tramvaje tou maximalni rychlosti, kterou jezdi...
0/0
23.9.2005 11:30

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
myslím, že se mýlíte. Ten vůz jel tam, kam měl namířeno podvozek - souprava byla na volné trati, a kdyby třeba pravá kola zadního podvozu zadního vozu vjela do žlábku levé kolejnice, kdoví kam by až dojela.
Protože řidič nemá moc možností, jak urychleně zjistit stav soupravy. V Brně vykolejila KT8 na křížení kolejí, zadním podvozkem, přejela člověka a nástupní ostrůvek (20cm) a stejně ujela 40m než si toho řidič všimnul. A to jel 5kmh a na vině bylo špatné křížení.
0/0
23.9.2005 11:37

Pongo

Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
Za 22 žádná další tramvaj nevykolejila. Stačila zastavit ještě před výhybkami. Protože však drážní inspekce potřebovala zajistit volnou trať a přes Výhybky se nesmělo do prozkoumání přejíždět, byla tebou zmíněná 6 pomocí jeřábu z této koleje vyzvednuta a o kus dál zase "nakolejena".
0/0
23.9.2005 14:21

Deleter

Re: Re: Demone3, pro osvěžení paměti:
Mno tím se to vysvětluje, dík
0/0
23.9.2005 14:24

rudyj_zabijak

no... z fyzikalniho hlediska
je rozdil 15/30 kmph docela dost, na druhou stranu, osobne bych vic veril verzi s dobrym jmenem Elektrolinie a snahu ututlat technicke nedostatky tramvaji a koleji. Samozrejme, nebyl sem tam, ale kdyz tolik lidi tvrdi, ze tramvaj jela normalne a kdyz vime, ze to nebyla prvni tramaj, ktera tam do oprav koleji (ktere tedy zrejme prece nebylo nutne menit) vykolejila, clovek prece musi mit pocit, ze tu neco nehraje. Myslim, ze se DP a Elektrolinie snazi jen odpoutat pozornost a hodit vinu na ridice. Ono toho vubec, pokud jde o soukromy a zaroven statni podnik DP Praha, vubec nejak smrdi... Je to mimochodem podobne jako pri stavbe dalnic :D no a pokud ty koleje byly stejne kvality jako nase "nove silnice a dalnice" tak se divim, ze tam ty tramvaje vubec jezdi.
0/0
23.9.2005 9:30

spartaman

Re: no... z fyzikalniho hlediska
Rád bych dodal, že společnost Elektroline nemá nic společného s tramvajemi ani s kolejemi. Elektroline dělá pouze výhybky a ovládání výhybek a trolejové vybavení, jak jsou kontakty, úsekové oddělovače atd.
0/0
23.9.2005 9:53

vver440

Re: Re: no... z fyzikalniho hlediska
upřesním to: Elektroline dělá elektrický vybavení EOV, samotný výhybky děla První strojírenská
jenže můj názor je ten, že závada byla na elektrický části, např, že se výhybka nezablokovala a tramvaj za 22 jí podhodila, což se dá udělat nášlapem, ánžto EL  pořád vymejšlí už dávno vymyšlený. Pro laiky-na stavění výhybek se používa trolejový kontakt, při zmáčknutí talč na výhybu řidičem sepne stykač zem  přes rozjezdový odpory do pantografu, tenhle systém se používá dodnes, původně se jím přehazovali nejstarší EOV s elektromagnetem. Proto tam je blokování EOV, aby další souprava nemohla výhybku podhodit. Blokování EOV se provádí blokovacím tr. kontaktem, a u novějších EOV kolejovými obvody. EOV od Hanninga měly kolejový obvody už v r.93 a EL trvalo celých 5 let, než vivynula a okopírovala totéž........Němci od H&K totiž dávali důraz na bezpečnost a vím, že se spousta bezpečnostních prvků při kopírování vypustila, protože by to údajně bylo drahý....
0/0
23.9.2005 11:02

vver440

Re: Re: Re: no... z fyzikalniho hlediska
omlouvám se za hrubky
0/0
23.9.2005 11:07

euchrideucrow

Re: Re: Re: no... z fyzikalniho hlediska
Je moc hezký co všechno víš o výhybkách. Jenže ty jsou před zatáčkou a tramvaj vykolejila na konci tý zatáčky.
0/0
23.9.2005 15:42

Deleter

Re: Re: Re: Re: no... z fyzikalniho hlediska
no, na konci taky, že.
0/0
23.9.2005 15:54

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: no... z fyzikalniho hlediska
... je výhybka
0/0
23.9.2005 15:55

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: no... z fyzikalniho hlediska
To je fakt všechno moc hezký, ale nějak pořád neberete v potaz fakt, že k vykolejení došlo několik desítek centimetrů za výhybkou ! To je neodiskutovatelný.
0/0
24.9.2005 7:47

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no... z fyzikalniho hlediska
za kterou? Za první, co jel proti hrotu, nebo za druhou?
0/0
26.9.2005 15:22

demon3

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no... z fyzikalniho hlediska
Za oběma.
0/0
26.9.2005 15:30

Deleter

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: no... z fyzikalniho hlediska
A nemohlo to tedy být kvůli té prasklé kolejnici, nebo je to důsledek? (podívejte se do mailu)
0/0
26.9.2005 15:59

krafak

Je mi líto
samozřejmě i pozůstalých, ale podle všeho to vypadá, že ten člověk se stal obětí hloupých náhod. Už jen ten pocit, že byla nějaká chyba v kolejích či tramvaji a mají ho odsoudit vlastně za něčí chybu je hrozná. On má zkažený zbytek života už tím, že zabil neúmyslně 2 lidi, teď ho plno lidí odsoudí podle toho, co si kde přečtou.
0/0
23.9.2005 7:21

Helmut_Zazvorka_von_Jagerndorf

Re: Je mi líto
ten člověk se stal obětí nešťastných náhod, ne hloupých.
0/0
23.9.2005 8:32

skalnicka

Jeden, z mnoha názorů...
Jsem člověk, který zná pár lidí z Dopravního Podniku HMP a můžu sám za sebe říct, že jsou to lidé, kteří se snaží ovádět maximum, i když občas mám k jejich práci výhrady... ;) Zkrátka, znám je, ale nejsem jedním z "nich"
Nicméně, mám pro Vás 2 náměty k zamyšlení:
1) Nikdo asi nevyrábí vědomě zmetek (nebudu pracovat tak, abych "škodil")
2) Neyslíte, že byl tak trochu obětí náhody? Jezdí tam takovým způsobem asi většina "ševců", ale zrovna on to ods**l... :(Taky máte svoje úseky, kde to "100%" znáte, přitom Vám to může jednou nevyjít) To ho ovšem nezbavuje odpovědnosti... :(
0/0
22.9.2005 23:00

x katka x

Re: Jeden, z mnoha názorů...
Taky znám pár lidí z DP (konkrétně ze zázemí tram. vozovny - tedy ne řidiče) a můžu říci, že maximum neodvádí, neboť polovinu noční směny klidně prospí, do práce si berou melouchy, případně se věnují svým modýlkům.
0/0
23.9.2005 8:06

komunisti_sou_svine

O S V O B O D I T !
Za prve ten človek dělal jen svou praci a to mizernou, v mizerne zemi, s mizernou tramvaji po mizernych kolejich a stala se nehoda - na ktere ma svuj podil viny samozrejme, ale byla to nehoda a kdyby bylo všechno ostatni v pořadku on by tu chybu udělat nemohl protože by pro ni nebyl prostor. Navic nas jak to tak čtu akorat zbavil par přiživniku "Vdovec po mrtvé, kterou tramvaj odhodila pod přijíždějící avii, soudu hlasem plným dojetí řekl, že jeho čtyřiašedesátiletá žena byla zdravá a čiperná. Stále pracovala jako úřednice sociálního zabezpečení." což je jenom užitečné, takových lidí škoda není.
0/0
22.9.2005 22:50

komunisti_sou_svine

Re: O S V O B O D I T !
btw tim podilem viny myslim především to že si na sebe nedokázal vydělat jinak šel hlupák do takovéhle práce...
0/0
22.9.2005 22:57

deVries

Re: O S V O B O D I T !
omlouva te jedine tvoje demence ty smejde ...
0/0
23.9.2005 0:03

demon3

Re: O S V O B O D I T !
Myslíš že kdyby byli ty koleje úplně nový, tramvaj nová a buhvíco ještě nový, tak by nemohl jet víc než dvojnásobnou rychlostí ??? Tramvaje většinou nemívaj omezovače rychlosti....
0/0
23.9.2005 7:57

jejkap

Re: O S V O B O D I T !
Ty zatracenej smejde, doufam ze te brzo taky nejaka tramvaj prezehli.
0/0
23.9.2005 13:59

joryk

nevim,nevim
Souhlasím s názorem dole, že zatáčka je témeř hned za zastávkou a dosažení 30 km/h na tak krátkém úseku se mi nezdá.... A vůbec, jsetli je stav kolejí takovej, že při překročení rychlosti 15 km/h je ohrožen život, tak to abychom ty tramvaje radši zrušili.
0/0
22.9.2005 22:00

martynez

Zatáčka na KN
No IMHO nezanedbatelnou vinu nese stav/technické řešení kolejiště v těch místech. Už jednou předtím jsem viděl vykolejit tramvaj v téže zatáčce - tehdy vykolejil přední vůz. A nepřišlo mi, že by tramvaj jela rychle.
0/0
22.9.2005 21:40

vver440

tak vám nevím
ale jsem si na 90 procent jistej, že ta tramvaj vylítla na vekslích, přesněji řečeno, že se pod ní podhodily. Kola s nákolkama klidně mohly zůstat na kolejích, sle v zatáčce to z nich vyběhne ven. Navíc je tady ještě jeden poměrně závažnej otazník, na kterým obžaloba staví a to je rychlost: jak znalci došli k názoru, že tramvaj jela příliš rychle? údajně ze záznamu měření tachometru.Jenže tohle měření není a nemůže bejt průkazný-tramvaje totiž používaj snímače pro tachometry z hnaných částí, takže pokud našlápne řidič v´íc, kola se protočí a tachometr ukazuje rychlost kol a ne rychlost vozu. dneska ve zprávách svědci tvrdili, že tramval jela normálně. Já osobně si myslím, že nehodu zavinila technická závada elektrickýho ovládání výhybky, kterou dodává firma Elektroline a jelikož jsou tam těsný vazby DP a Elektroline, tak by se někdo v tom moh začít vrtat a podivit se, kam že ty peníze jdou-proto je technická závada naprosto nepřípustná, takže to stejně vodnese ten švec
0/0
22.9.2005 21:23

rakosnicek_2003

Re: tak vám nevím
takze troska korupce ? urcite je to mozny .... zajimalo by me, jestli tady v ty nasi bananovce existuje obor cinnosti bez tyhle nasi narodni samozrejmosti :-(
0/0
22.9.2005 21:31

Deleter

Jenom pro připomenutí!!!
Já to taky považuju za dost sporný, bohužel nevím do jaké míry se dá z kusů železa poznat, proč to vylítlo, a do jaké míry to "posuzuje" DP. Pamatujete, jak tam prý za chvíli po nehodě vylítla další tramvaj? A jak tam ty koleje vypadají/ly? "Desetiny milimetru" chacha, to snad nemá ani vlak na koridoru!
0/0
22.9.2005 22:30

demon3

Re: Jenom pro připomenutí!!!
Tak pro připomenutí: 1. žádná další tramvaj tam od té doby nevykolejila, 2. stalo se to až za vyhýbkama, 3. první vůz projel obloukem a řidič to našlápl, tedy už ve chvíli kdy byl druhý vůz ještě v oblouku a odstředivá síla zapracovala, 4. souprava má výkon motorů 350 kW a navíc je to z mírného kopce, takže to určitě rozjet šlo i přes (nebo právě pro)vysokou váhu soupravy, 5. technický stav tramvají je zdaleka nejlepší jaký kdy byl, v takovém stavu nebyly ani jako zcela nové, po převzetí od výrobce se vždycky musely opravit, aby mohly do provozu s lidma,  6. koleje se tam asi 14 dní po nehodě opravovali takže tak úplně v pořádku asi taky nebyly. Řidiče lituju, určitě to neni takovej darebák jako třeba pánové Bulava nebo Krbec, ale tak dlouho se chodí se džbánem pro vodu....Zkrátka měl pech a budiž to poučení pro ostatní !
0/0
23.9.2005 7:54

pstrosatko

Re: Re: Jenom pro připomenutí!!!
Pokud vykolejený vagon zabil lidi na ostrůvku nejela trmavaj spíš na opačnou stranu? Pokud by jela z kopce tak by vlítla do křižovatky. Nebo jsem něco přehlídla? Každopádně vypadá to dost podivně.
0/0
23.9.2005 10:03

demon3

Re: Re: Re: Jenom pro připomenutí!!!
Jela od Štěpánské na K.N. (z kopce), po zastávce K.N. (mírně z kopce) odbočovala doprava směr Národní (stále mírně z kopce), zadní vůz vykolejil za výhybkami, vjel do protisměru kde srazil cestující čekající na protější zastávce směr Štěpánská a K.N.
0/0
23.9.2005 10:26

spartaman

Re: tak vám nevím
Ty jsi pako, běž se tam do té zatáčky podívat, kdyby vypadla na vekslích, tak nesmete lidi na ostrůvku, tam by ani nedojela a převrátila by se mnohem dřív. Jinak se snímáním rychlosti máš pravdu, tachograf zobrazuje otáčení kol a ne rychlost vozu. A jinak bych dodal, že od té doby, co má vybavení kolejišť na starosti společnost Elektroline, tak šla kvalita prudce nahoru. Takže tuhle společnost do toho vůbec netahej.
0/0
23.9.2005 9:49

Deleter

Re: Re: tak vám nevím
... převrátila ...
Dál číst nemusím, pán je asi odporník.
0/0
23.9.2005 10:03

vver440

Re: Re: tak vám nevím
jasně, že šla úroveň kolejišť nahoru, to je bezesporu, taky bylo odkuď brát, nevím, jestli ti něco říká firma Hanning a Kahl, jejich EOV byla vosazená Želivárna, stálo to pár mega a světe div se, jak rychle to češi vokopírovali, jenže to bylo v r. 93 a Němci už dávno měli automatický stavění cesty a perfektně zabezpečený výhybky, přes tyhle veksle se v Německu smí jezdit 50km/h, tady max 5km/h, a vedení DP moc dobře ví proč to tak je. Mimochodem, Elektroline a DP TV jsou poměrně úzce spjati např. příbuzenskejma vztahama...
0/0
23.9.2005 10:26

pstrosatko

No nevím,
na tom úseku je to jenom kousek do zatáčky, mohl se vůbec rozjet dvojnásobnou rychlostí?
0/0
22.9.2005 20:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.