Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britské tanky prý osvobodily vojáky z irácké věznice

Britští vojáci v jihoirácké Basře v pondělí večer s pomocí tanků zbořili zdi hlavní věznice a osvobodili dva své kolegy, tvrdí irácké úřady. Dva Brity předtím irácká policie zadržela a obvinila ze střelby na policisty. Britská armáda tvrzení iráckých úřadů o útoku na věznici odmítla.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ježkovy_voči!

Porovnání projevů
prezidenta Johnsona o Vietnamu a prezidenta Bushe o Iráku: 
 "America is committed to the defense of South Vietnam until an honorable peace can be negotiated," Johnson told the Tennessee Legislature on March 15, 1967. Despite the obstacles to victory, the president said, "We shall stay the course."
 After 14 Marines died in a roadside bombing on Aug. 3, Bush declared: "We will stay the course, we will complete the job in Iraq. And the job is this: We'll help the Iraqis develop a democracy."
0/0
21.9.2005 21:31

ježkovy_voči!

Re: Porovnání projevů
"Our nation was not born easily. There were times in those years of the 18th century when it seemed as if we might not be born at all," Johnson said in a speech on Aug. 16, 1967.
"Given that background, we ought not to be astonished that this struggle in Vietnam continues," Johnson said. "We ought not to be astonished that that nation, wracked by a war of insurgency and beset by its neighbors to the north, has not already emerged, full-blown, as a perfect model of two-party democracy."
In his radio address on Aug. 27, Bush said: "Like our own nation's founders over two centuries ago, the Iraqis are grappling with difficult issues, such as the role of the federal government. What is important is that Iraqis are now addressing these issues through debate and discussion — not at the barrel of a gun."
0/0
21.9.2005 21:34

ježkovy_voči!

Re: Re: Porovnání projevů
Bush has often linked the security and freedom of the United States to the war in Iraq. On Aug. 4 he told reporters: "We're laying the foundation of peace for generations to come. We're defeating the terrorists in a place like Iraq so we don't have to face them here at home. And, as well, we're spreading democracy and freedom to parts of the world that are desperate for democracy and freedom."
A secure and free America was tied to the fight in Southeast Asia, Johnson maintained. "What happens in Vietnam is extremely important to the nation's freedom and it is extremely important to the United States' security," he said from the South Lawn of the White House on Sept. 15, 1967.
0/0
21.9.2005 21:36

ježkovy_voči!

Re: Re: Re: Porovnání projevů
"Be assured that the death of your son will have meaning," Johnson told the parents of a posthumous recipient of the Medal of Honor during a Rose Garden ceremony on April 6, 1967. "For I give you also my solemn pledge that our country will persist — and will prevail — in the cause for which your boy died."
Speaking to military families in Idaho on Aug. 24, Bush said: "These brave men and women gave their lives for a cause that is just and necessary for the security of our country, and now we will honor their sacrifice by completing their mission."
0/0
21.9.2005 21:38

ježkovy_voči!

Re: Re: Re: Re: Porovnání projevů
 Johnson's main arguments were much like those Bush has employed: War was justified to protect the U.S. and to encourage freedom everywhere. When faced with mounting losses on the battlefield, both presidents offered the dead as a reason to keep fighting.
 The question of progress amid a rising death toll dogged Johnson as much as it has Bush. In part, Johnson measured progress by the number of enemy soldiers killed and the much smaller number of U.S. troops dying in Vietnam. Other Americans in uniform would carry on, the president pledged.
0/0
21.9.2005 21:41

ježkovy_voči!

Re: Re: Re: Re: Re: Porovnání projevů
A mezitím průzkum veřejného mínění (Gallup) říká, že 66% Američanů požaduje okamžitý odchod z Iráku a pouze 32% schvaluje Bushovu politiku v Iráku... Čím dál víc Bush začíná ztrácet podporu i ve vlastní straně.
0/0
21.9.2005 21:46

Jindrich Hojer

Hmmm
tak mam takovy pocit, ze tohle tema nebude prilis drazdit diskuzechtivost panu Kordiku, mtisu, danu, judistu, raswanu a ostatnich ruzovych klonu. Podivne... Ze by je tento akt statniho terorismu nezajimal?
0/0
21.9.2005 10:11

Čečna

Re: Hmmm
To je všechno fajn. Že to jde do prdele je čím dál zžetelnější a vidí to snad všichni. Ale stažení vojsk by byl zločin...umíte si představit, co by se dělo potom? Nějakej nápad řešení? Zůstat-špatně. Odejít-taky špatně...
0/0
21.9.2005 18:42

Jindrich Hojer

Re: Re: Hmmm
Souhlasim, ted uz by to byl zlocin. Jedine co me napada je "proste se tam pred dvema lety pod vylhanymi zaminkami n e s r a t"...
0/0
22.9.2005 10:39

hugoventil

Briťácí bafli jak brikety
Pěkně je vyčoudili z toho tanku!TV Nova to odvysílala ve zprávách!
0/0
20.9.2005 19:53

vver440

Re: Briťácí bafli jak brikety
jo, to byla pěkná molotovova práce
0/0
21.9.2005 6:16

Júlinek šíšal

....tak nám ta nej-civilizace nějak divně zahejbá ...
NEW YORK (AP) -- Police cut short a speech by anti-war activist Cindy Sheehan and arrested a rally organizer, saying he hadn't obtained a permit for use of a loudspeaker. ...
Supporters ushered her away from the rally at Manhattan's Union Square park as onlookers yelled at police and chanted "Let her speak!"
...
Rally organizer Paul Zulkowitz was charged with unauthorized use of a sound device and disorderly conduct....
...
...něco mi to připomíná  ...  nárok kejdy na vymetení tohodle odpadu ale ne ...
0/0
20.9.2005 17:24

Júlinek šíšal

Re: ....udá se ale, že jen někteří jsou jyrci...
...
The survey had a sampling error of plus or minus 4 percentage points.
Fifty-nine percent said they considered the 2003 invasion of Iraq a mistake. That figure is the highest recorded in a CNN/USA Today/Gallup poll.
Only 39 percent said the invasion of Iraq was the right thing to do. Sixty-three percent said they wanted to see some or all U.S. troops withdrawn from that country.....
0/0
20.9.2005 17:30

Júlinek šíšal

milésouškivášnivísoušizasloužilípanáci ...
...kde jste kdo? ... nikdo nebude hájit šíření svobod, demokracií a prosperit? ... nikdo nepomůže té nej-civlizaci ubránit její dobytky na osttních? ...  nikdo nehodlá převzít štafetu extralumpa? ....  
0/0
20.9.2005 17:15

Júlinek šíšal

... a co za velkou louží?
Washington -- Saying they're trying to climb out of the "political basement'' to which they feel consigned by Congress' Republican leaders, a few dozen House members opposed to the war in Iraq gathered Thursday to urge President Bush to plan an exit from the 31-month-old war.
The members, all Democrats except for Republican Rep. Walter Jones of North Carolina, say the political wind is at their backs.
0/0
20.9.2005 16:58

Júlinek šíšal

Re: ... a co asi bude příště?
The resolution sponsored by Rep. Barbara Lee, D-Oakland -- on which extensive debate was permitted in committee -- was defeated 22-21, almost entirely along party lines.
0/0
20.9.2005 16:59

Júlinek šíšal

Re: Re: ... svoboda, demokracie a prosperita ... co mi to jen připomíná?
NEW YORK, Sept. 15 /U.S. Newswire/ -- Four peace activists face up to eight years in federal prison and $275,000 fines each for their non-violent protest of the Iraq war if convicted of the federal charges filed against them in U.S. District Court. The trial, which begins Sept. 19 in Binghamton, N.Y., is the first time the Federal government has pressed conspiracy charges against civilian Iraq war protesters.
"Federal intervention in this case represents a blatant act of government intimidation and will have a chilling effect on expression of the first amendment rights of any citizen to protest or speak out against their government," said Bill Quigley, acclaimed public interest lawyer and law professor at Loyola University School of Law, who is acting as legal advisor to the defendants.
0/0
20.9.2005 17:01

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: ... a to zadalka ne samo ...
CHICAGO (September 15, 2005) -The Chicago City Council Wednesday passed a resolution demanding the removal of US troops from Iraq. Passing by a Council vote of 29 to 9, with 12 abstaining or not voting, the resolution urges 'the United States government to immediately commence an orderly and rapid withdrawal' from Iraq.
0/0
20.9.2005 17:04

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: ... a názor z lidu ...
To the Imperial Guards of the Empire State . . . perhaps you didn't get the memo:
Amendment I Congress shall make no law respecting an establishment of religion, or prohibiting the free exercise thereof; or abridging the freedom of speech, or of the press, or the right of the people peacebly to assemble, and to petition the Government for a redress of grievances.
Amendment IV The right of the people to be secure in their persons, houses, papers, and effects, against unreasonable searches and seizures, shall not be violated, and no Warrants shall issue, but upon probable cause, supported by Oath or affirmation, and particularly describing the place to be searched, and the persons or things to be seized.
In other words, you had no right to stop that rally and you sure as hell did not have the right to seize the Sound System. In North Carolina, we call that "stealing." I don't care if you are a "badass" with pepperspray, a taser, and a
0/0
20.9.2005 17:07

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Re: ... a ještě jeden z těch slušnějších ...
Iraq war was based on lies by the Bush Administration. US troops dead because of these lies stands at 1,899.
Nothing else needs to be said....well, excpet that Bush should be impeached for his crimes.
0/0
20.9.2005 17:11

Júlinek šíšal

kordíku, ... že už víš, že takhle se to nedá dělat?
This disastrous situation goes from bad to worse with each day. ritish troops should leave immediately, they can be deployed with 24 hours notice so they can exit under the same terms. Leave America to fight the war it started on its own. Jonathan Mcver, London, UK  
0/0
20.9.2005 16:39

Júlinek šíšal

Re: kordíku, ... že za blbost bude platit?
The problems we are facing today stem from us not finishing the job first time round. f we pull out now things will only get worse and make any future resolution even more problematical. Ged, Liverpool
0/0
20.9.2005 16:41

Júlinek šíšal

Re: Re: kordíku, ... že za blbost bude platit?
... no vidíš... ale podle mne ještě horší jsou škody, které jyrka s pudlem naděli na naději mnoha lidí na světě ohledně možnosti řešit situace aspoň civilizovaně, i když třeba ne úplně demokraticky, o svobodě a prosperitě nemluvě ...Teď už může kodkoliv spáchat cokoliv komukoliv, autority, zejména právní jsou v p....i, a jediný, co zbejvá druhým, jsou anabolika a čekat, až muskulatura posílí ... o tom jsi snil už před začátkem, viď? ...   
0/0
20.9.2005 16:47

Jindrich Hojer

???
Proc Britove pouzivaji teroristicke metody?  Byli na skoleni o statnim terorismu v Izraeli?
Jake byly cile invaze do Iraku a podarilo se jich dosahnout?
0/0
20.9.2005 14:21

fleret1

Re: ???
a jak se chces dostat mezi skupiny radikalnich neradu ? ...v uniforme britske armady ?
0/0
20.9.2005 14:46

Jindrich Hojer

Re: Re: ???
Strileli na policii, z vezeni byli nasilim vybourani... Jako vystrizene z Bonda... Tohle chovani vyrazne presahuje zpusoby ktere by bylo mozno tolerovat pri reseni "specialnich ukolu". Je to teror posveceny okupacnimi silami. Odtud uz je jenom krucek k rozpoutani nezvladatelneho nasili. Bohuzel - mam pocit ze ti z nas kteri pred dvema lety mluvili o nevyhnutnosti obcanske valky v Iraku meli pravdu...
0/0
20.9.2005 15:51

tajemník z létajícího ostrova

ach ta prevence...
Pondělní tanková zteč v Basře byla podle všeho preventivním krokem, aby jeho přívrženci dva britské vojáky z policejní stanice neunesli a nezabili.
0/0
20.9.2005 13:41

fleret1

Re: ach ta prevence...
radna prevence se vzdycky vyplati...podivej na novodobeho Janosika Krejcire...:-)))
0/0
20.9.2005 13:58

Jindrich Hojer

hm
Tak tam tem okupantum jaxi zacina doutnat puda pod nohama...
Jake byly cile invaze do Iraku a podarilo se jich dosahnout?
0/0
20.9.2005 13:18

jejkap

Re: hm
Bla bla bla, Hujere.
0/0
20.9.2005 14:03

Jindrich Hojer

Re: Re: hm
Tesi me.
0/0
20.9.2005 14:22

fleret1

cemu se divi ???
Velitel britských sil v Basře generál Lorimer prohlásil, že podle iráckých zákonů měla policie oba Brity předat britským silám.
Vyjednávání ale podle generála nebylo úspěšné a na vojáky, kteří obklíčili policejní stanici, kde byli oba Britové zadržováni, začali útočit lidé z rozvášněného davu. Házeli po britských vojenských vozidlech zápalné láhve. Podle iráckých zdravotníků zahynuli při nepokojích dva lidé.
0/0
20.9.2005 12:02

tajemník z létajícího ostrova

Re: cemu se divi ???
mozna se divili proc byli britove prevleceni za iracany a meli v autaku zbrane a vybusniny :))))
0/0
20.9.2005 13:21

fleret1

Re: Re: cemu se divi ???
a co je na tom divneho ?...mozna jsou vedle z toho,ze minuly vikendu Britove zatkli dva priznivce radikala Muktady Sadra...tak revans :-))) ale moc se jim nevydaril :-))))
0/0
20.9.2005 13:56

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: cemu se divi ???
me teda to ze se britove prevliknou do civilnich satu, narvou auto zbranema a vybusninama a pak jeste strili po irackych policistech, divny prijde ;)
0/0
20.9.2005 14:15

fleret1

Re: Re: Re: Re: cemu se divi ???
V pondělí dopoledne vypukla přestřelka mezi dvěma britskými vojáky, kteří podle všeho operovali v přestrojení, a iráckými policisty. ...to se meli nechat zastrelit ? Tak to se zase divim ja...:-)
0/0
20.9.2005 14:43

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Re: cemu se divi ???
Hang on - two ritish soldiers were arrested by the legitimate raqi police force and a tank was used to break them out of jail? Am missing something, or isn't that an outrageous attack on the very police force we are supposed to be bolstering and supporting? f raq has broken down to that extent, then surely something else must be done, because what is happening now is clearly not working. Katherine, London, UK
0/0
20.9.2005 16:36

-RASWAN-

Tomu se říká esprit de corpse :-)))
0/0
20.9.2005 10:28

Vrchní našeptávač

Povrchnost humanismu.
Velmi casto se zde srovnava Irak a jeho demokratizace s tim, jak to bylo v Ceskoslovensku, ze demokracie ma prichazet jaksi zevnitr zeme apod. Jenze, to je tak. Male dite, pokud nechodi do skoly, stane se negramotne. Pokud se nevychovava, stane se zakerne, nebezpecne, drze. Pokud nedostane narezano za velkou lumparnu, priste udela jeste vetsi. A jak je to s Irakem? Predstava, ze je tam necha svet rust ladem skladem, stejne jako v Koreji, v Iranu i jinde, a jednoho krasneho dne nam shodi na hlavu vodikove bomby ve jmenu jejich proroka a naseho necisteho vyznani, to jaksi neni normalni. Vzdyt i napr. to, ze puritni Islam (jak prezentoval Taliban) neuznava v matematice cislo vetsi nez 10.000 (tolik bylo poutniku po smrti proroka) mluvi o mnohem. Zeme je sice kulata, ale o dnu a noci rozhoduje Allah. Zeny nemaji pravo na vzdelani, cteni a psani, ale na vycvik se samopalem ano. Muslim nesmi umet psat (to smi jen Imam) a zobrazovat lidskou tvar na obraze je rouhanim. Jedine pismo, ktere lze
0/0
20.9.2005 9:01

Vrchní našeptávač

Re: Povrchnost humanismu.
... na papir tisknout, jsou slova proroka. Irak potrebuje demokratizaci vnutit stejne, jako potrebuje male dite vychovat a ukazat mu smer. To neni jen Irak, ale vetsina arabskych zemi, a taktez mnoho zemi v Africe. To jde ruku v ruce s chudobou, ale to se netyka Arabu. U nich prameni nabozenska nesnasenlivost z historickych vazeb, od kterych se, narozdil od Krestanu, nedokazali od stredoveku rozloucit.
0/0
20.9.2005 9:01

Dan 1

Re: Re: Povrchnost humanismu.
Něco na tom bude. V době, kdy zdroje fosilních paliv stačí sotva na století, natalita muslimů je proti evropské několikrát vyšší a s přechodem na alternativní zdroje energie hrozí tak obrovská rizika pro euroatlantickou civilizaci v podobě válek a nepředstavitelných migračních vln směrem do Evopy, že některé režimy bude třeba k demokratizaci doslova dokopat.
0/0
20.9.2005 9:09

Dawe79

Re: Re: Re: Povrchnost humanismu.
článek z března - dost off topic...co tohle?
0/0
20.9.2005 9:16

briza

Re: Povrchnost humanismu.
Primer o malem diteti je smesny. Irak ma sakra delsi historii nez kdokoliv z tech "ucitelu demokracie" ale hlavne porucime vetru desti nefunguje. To uz bys mohl vedet. ;-)
0/0
20.9.2005 9:06

pancho10

Re: Re: Povrchnost humanismu.
Není směšný ba přímo to vystihuje....
0/0
20.9.2005 9:10

briza

Re: Re: Re: Povrchnost humanismu.
Ja myslim, ze jestli neco vystihuje naivitu pokusu jit ve vyvoji jakousi nasilne vnucenou "zkratkou" o kterou se pokousi Americane tak prave to rceni o porouceni vetru a desti. Sice porucit mohou, ale ono si to stejne dela co chce. Ono mozna i lze v muslimskem svete nejakou zkratkou jit, ale tu zkratku musi ukazovat jejich clovek (jako treba Ataturk v Turecku).
0/0
20.9.2005 9:55

Dan 1

Re: Re: Povrchnost humanismu.
Tady není řeč o mezpotámské civilizaci, ale o arbaské, resp. mulinské, která je několik století za svým zenitem. Kromě terorismu a ropy není schopna dát světu jakékoli jiné materiální ani duchovní hodnoty. Ne proto, že by byli muslimové horší, ale v takových sinusoidách se pohybuje každá civilizace, než nakonec stejně zanikne, jako ta mezopotámská.
0/0
20.9.2005 9:12

pancho10

Re: Povrchnost humanismu.
 sice zrovna od tebe bych tak rozumný příspěvěk nečekal ale souhlasím
0/0
20.9.2005 9:09

Jindrich Hojer

Re: Povrchnost humanismu.
Haha, a ted to dite ucime lhat, krast, mucit vezne, a jine vezne zase osvobozovat pomoci teroristickych akci. Chtel bych mit tve jednoduche mysleni. Nech me hadat......   .... jeden vudce, jeden narod?  Trefa?   Predpokladam ze jo.
0/0
21.9.2005 10:08

Swooppy

..Velkoarabská říše..že by toto Ami chtěli vytvořit?
USA a Anglie ve své nabubřelosti opět mění geopolitické rozdělení blízkého východu.Měli by si ale uvědomit že nejsou v 17 století doby pirátů,kde se dalo koloniálně vládnout,ale ve století 20 ve věku atomu a daleko silnějších států,kde arogance s jakou se anglosassové chovají  je jako rudý prapor pro býka /muslimi/.Měli by si uvědomit že okupace vytváří mučedníky a sdružuje dřívější nepřátele.Obávám se že výsledkem americké invaze do Iráku bude vznik Velkoiránské říše či nějaký podobný útvar,což bude daleko závažnější problém vzhledem k  budoucnosti a sílícímu Islámu.A proč VELKOIRÁNSKÁ.Pokud totiž v Iráku začne oficiální občanská válka /která je nevyhnutná po odchodu amíků/ bude to silný Irán,který /stejně jako Sýrie Libanon/ uvede Irák vojensky do klidu a jako svého vazala ještě více přimkne ke kléru stejně jako v Iránu.A pak teprve uvidíme sílu Islámu.Dnes je to možná utopie,ale všechny skutečnosti k tomu směřují.ikdyž,možná je to omyl a pak sláva Ami????
0/0
20.9.2005 8:53

Dawe79

trošku horkej tank...
http://news.yahoo.com/photo/050919/photos_wl/2005_09_19t121932_450x328_us_iraq_britons
0/0