Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Čtenáři iDNES vybrali za div Česka Dlouhé Stráně

Největším ze sedmi divů České republiky je podle čtenářů iDNES elektrárna Dlouhé Stráně v Hrubém Jeseníku. Unikátní technické dílo získalo 13 555 z téměř 31 tisíc hlasů. Stříbrný post patří s velkou ztrátou vysílači s hotelem na Ještědu. Třetí skončil Pražský hrad.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vinnca

IQ tykve

mno jo a porad mame tak drahu elektriku8-ohttp://cz.iq-test.eu/?d=325

0/0
21.9.2007 19:51

Xantuška

DS
Jsem ze Šumperska, o DS jsem se zajímala od jejich vzniku a sbírala o nich materiály. Taky jsem ráda, že zvítězily. Mrzí mě, že se mezi divy nedostalo opevnění. Myslím, že ve srovnání s Hlubokou by tam patřilo. Hluboká je hezká a točila se tam Pyšná princezna, ale div???
0/0
20.9.2005 19:56

uzlicek

podezřelé...
Je mi velmi podezřelé, že divem Česka se měly stát Dlouhé stráně např. před Pražským Hradem... Lidem z iDNES to divné nepřijde? Podle mého názoru jde jednoznačně o cílenou propagaci velmi sporného díla, jehož vznik provázely obrovské emoce ze všech stran. A teď se naskytla příležitost, jak toto dílo očistit - "zařídit", že se lidem líbí a pak o něm psát na stránkách celostátního deníku. Je někdo schopný prokázat, že jde o podvod? (na to ani není třeba důkazů, to je zřejmé). Pokud by iDnes byl seriózní internetový deník, už dávno by mu to bylo podezřelé a celou věc by prošetřil a uvedl na pravou míru.
0/0
20.9.2005 12:38

ladaxxt

Re: podezřelé...

:-) jojo.. celé týmy počítačových specialistů pracovaly ve dne v noci, aby neprošvihly tu jedinečnou přiležitost očistit toto velmi sporné dílo.. A povedlo se..! Od teď už se bude lidem jenom líbit.. R^ V

0/0
3.9.2007 2:54

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Nic nového pod sluncem.
Soudruzi inženýři prachsprostě obšlehli přečerpávací elektrárnu na Lipně, která slouží už desítky let.
0/0
20.9.2005 7:19

Queribus

Preferoval
jsem Ještěd,ale s výsledkem ankety jsem spokojen.
0/0
19.9.2005 20:47

sangve

Zločin
Dlouhé Stráně jsou velkým zločinem na unikátní přírodě Jeseníků. Se všemi, kteří umožnili provedení stavby by se mělo zacházet jako se zločinci.
 
0/0
19.9.2005 16:16

DonQuijote

Re: Zločin
Souhlasím. Je to zločin proti přírodě !!!
0/0
20.9.2005 10:48

crezpenan

Re: Re: Zločin

ekoblbci,kdy uznáte,že technický um patří k modernímu člověku? A odkdy voda škodí přírodě??

0/0
7.7.2007 20:50

Martin111

Hlasování
Nenim, nevim, nic proti elektrárně, ale ten rozdíl v počtu hlasů se mi zdá velice podezřelej. Prověřoval to hlasování někdo?
0/0
19.9.2005 13:16

Jiri666

Pár trapných fotek
Pár nepovedených fotek z cyklistiky kolem Dlouhých Strání je tady: http://www.mujweb.cz/www/jenprotebe/Dlouhe_Strane.htm Ale je to fakt super a jako Jeseničák jsem Dlouhé Stráně jako div ČR uvítal. Je to fakt bomba :-)
0/0
17.9.2005 22:05

Benzin Petrolejovič Naftěnko

Re: Pár trapných fotek
ještě větší bomba to bude, až to prdne a spláchne půl Jeseníků.
0/0
20.9.2005 7:22

murjel

Div bude, až to, co se postavilo za peníze daňových
poplatníků (tedy z jejich daní) bude vláda prodávat soukromým subjektům, které hned zdraží eleketřinu. Pořád mne zajímá, jak může někdo prodat něco, co nezaplatil, ale co zaplatili občané Československé republiky. Vláda a ČSSD to utratí, daňoví poplatníci z toho nic nemají, jenom všechno drahé!!
0/0
17.9.2005 13:13

PrVk

Re: Div bude, až to, co se postavilo za peníze daňových
Na privatizování státního majetku není divného vůbec nic a děje se to všude- že tomu nerozumíš, s tím se raději nikomu nesvěřuj. Otázka je, jak stát s těmito penězi naloží a jestli bude konkurenční nabídka na elektr. energii a tohle už je složitější.
0/0
17.9.2005 14:06

Xantuška

Re: Re: Div bude, až to, co se postavilo za peníze daňových
Mám obavy, že stát už nemá nakládat s čím. Mě by spíš zajímalo co bude dělat, až nebude co privatizovat.
0/0
20.9.2005 19:51

Bouše

Dlouhé Stráně
podle mne splňují všechny předpoklady "divu", na rozdíl od atrakcí typu Karlův most, či Hluboká. Dobrá volba.
0/0
17.9.2005 11:06

davpa

byl jsem tam
paráda
0/0
17.9.2005 10:58

celtic

Na DS...
jsem byl a je to skvělé technické dílko...ale jako největší div ČR to jistě není...
0/0
17.9.2005 9:47

Geeenius

Kolik lidi tam bylo?
kolik vas tam bylo??? kolik lidi z tech co to komentuje tam vubec bylo??? kolik lidi z tech co hlasovalo bylo aspon na vetsine pamatek???  pro objektivitu taky docela dost dulezite hledisko....
0/0
17.9.2005 9:45

PrVk

Re: Kolik lidi tam bylo?
Ty si pleteš charakter této ankety. Tato není odborná, ale laická a ani to neskrývá.   Ale i odborná porota by zřejmě nebyla ve shodě, proto je tvá poznámka úplně zbytečná.
Je to obdoba ankety "největší Čech". Já si myslím, že výsledek je skvělý, DS nemají v u nás nikde obdobu.Narozdíl třeba od Hluboké,-dokážeš si představit, že by největším divem ČR byla Hluboká? To by bylo asi trochu trapné.
0/0
17.9.2005 10:58

Charles_Davy

Re: Re: Kolik lidi tam bylo?
DS je zrovna takový plagiál jako Hluboká. Akorát že jsi se asi nikdy o přečerpávací elektrárny nezajímal.
0/0
17.9.2005 18:23

PrVk

Re: Re: Re: Kolik lidi tam bylo?
Mýlíš se. Bydlím od DS 25km, je mně 45 let a jsem fyzik a kauzu Ds jsem sledoval od počátku stavby v 80 létech. Krásných zámků je v ČR více než 100, přečerpávací elektrárnu alpského typu jedinou, že to je unikát jsem netvrdil. Mimochodem pyramidy také nejsou jen v Egyptě, což jejich význam nesnižuje.
0/0
18.9.2005 12:17

pilotka-eva

Re: Kolik lidi tam bylo?
Kromě Karlštejna jsem viděla vše.Až na Hlubokou,což je otřes,se mi všude velice líbí.Ale prostě zámky hrady to je jaksi všude,ale elktrárnu s nejvštším reverzním soustrojím máme v Evropě jako jediní.Líbí se mi i její umístění.Jezdíme na dovolenou do Jeseníků pravidelně a nikdy si DS nenecháme ujít.
Snad co mi mezi divy chybělo bylo N.Divadlo.
0/0
18.9.2005 21:24

pppqqq

Zajímavý článek o DS
http://pes.eunet.cz/clanky/2004/07/38339_21_0_0.html
0/0
16.9.2005 23:50

MilanMilanMilan2

Vítězství DS
Je jedním z nejpříjemnějších překvapení tohoto roku. I s druhým místem souhlasím. A to nejsem technik!!!
0/0
16.9.2005 23:23

mosulský machredž

není co řešit
Hmm, ropy ubývá, světové zásoby na 20-30 let max. - už za 5 let bude galon za 300 - 500$ - koukám, že zde negativně se vyjadřující homoklády si příliš neuvědomují, co je v budoucnu čeká bez energie...
0/0
16.9.2005 20:41

Charles_Davy

Re: není co řešit
Ty asi věříš na perpetum mobile, když význam přečerpávací elektrárny tak přeceňuješ.
0/0
17.9.2005 18:26

Monte Pelmo

dlouhe strane je nejvetsi div ceska?
trochu se mi chce zvracet...
0/0
16.9.2005 19:39

Rychlý G.

Re: dlouhe strane je nejvetsi div ceska?
Nejlepší je to z okna.
0/0
16.9.2005 20:57

homerecek

Re: dlouhe strane je nejvetsi div ceska?
To se feťákům a ožralům stává, tak se nezdržuj. Asi si si spletl portál.
0/0
17.9.2005 12:01

ian69

Hmm
Hlasoval jsem pro přehradu na protest proti tomu, že se do finále dostala a vůbec byla nominovaná taková hrůza, jako je Hluboká. Myslím, že DS "volilo" takto víc lidí.
0/0
16.9.2005 18:36

qwertz

Program na odstranění banneru a reklamy
Znate nějaké jiné? Mě prijde ze nejlepší je http://www.admuncher.cz . Je tam i čeština. Jako prohlizec pouzivam Internet Explorer a Operu.
0/0
16.9.2005 18:36

ArneFarin

Re: Program na odstranění banneru a reklamy
nechápu chod tvých myšlének
0/0
17.9.2005 0:41

Xlendi

Podle mě jde na 100% o podvod
K opakovanému hlasování stačí velmi málo - jakýkoliv neinstalovaný prohlížeč, který se spouští pokaždé znovu (např. z vypáleného média). Třeba Firefox ve své "mobilní" verzi. Provozovatele ankety jsem na to již dvakrát upozorňoval, neozval se mi nikdo! Dokonce i při "vybírání" absolutního vítěze to pořád ještě fungovalo! Tím podle mě docela dobrý nápad s anketou ztratil totálně smysl. Podle mě by měli tvůrci podvody přiznat a vymyslet ne tak lehce zfalšovatelné hlasování. Pak by sice asi vyhrál Pražský hrad, ale nepochybuji, že by se mezi TOP7 dostaly i Telč, Český Krumlov, Karlův most a asi i Karlštejn. Možná i pohraniční opevnění a třeba i ta hrůza na Ještědu. Ale Dlouhé Stráně rozhodně ne. To je úplný nesmysl.
0/0
16.9.2005 18:08

Robin Ood

Re: Podle mě jde na 100% o podvod
nesmysl by byl Telč a nebo ten šílenej Karlštejn. Já bych to pořadí na prvních dvou místech prohodil, jinak to přesně splňuje moje priority.
0/0
16.9.2005 22:19

Charles_Davy

Re: Podle mě jde na 100% o podvod
Máš pravdu, přesně tak to je. Jenže ty paka z iDnes ty připomínky ani nečtou. Příště už nebudu těmi jejich anketami (zdánlivě zajímavými) ztrácet čas. Kdyby si tam hodili korunou, tak je výsledek asi tentýž.
0/0
17.9.2005 18:32

pepalbc

Dlouhé Stáně
Jestli opravdu tolika lidem jde o technické řešení, tak pak nechápu proč fakt nevyhrál Temelín.Jestli jsou DS opravdu o tolik jiné než desítky přečerpávacích elektráren ve Skandinávii či Rakousku tak mi to posím napište.Jejich technické řešení mi připadá totožné,dik
0/0
16.9.2005 17:13

Charles_Davy

Nesmyslný výsledek ankety
Domnívám se, že k vítězství napomohla finta automatického generování odpovědí. Zdá se, že iDnes nemá kontrolu dobře zvládnutou. Pro své tvrzení a proti této volbě mám tyto argumenty: výrazný rozdíl hlasů vítězství, je to stavba, která není známá, není vidět, takže vítězná by mohla být pouze fotka (je hezky barevná), není to žádný unikát, takovýchto přečerpávacích elektráren jsou mraky (Štěchovice, Kaprun, ..), hyzdí to přírodu, zejména přivaděče - to ovšem na fotce neukáží. Závěr: celé snažení v soutěži bylo pouze ztrátou času.
0/0
16.9.2005 17:06

S.P.Q.R.

Re: Nesmyslný výsledek ankety
Hyzdí to přírodu ... ano, pořádný větrník, spalovna biomasy nebo 10 ha slunečních kolektorů by bylo asi o mnoho lepší, že? :-)
0/0
16.9.2005 17:10

homerecek

Re: Re: Nesmyslný výsledek ankety
Až bude anketa o největšího vola, tak se přihlas. Máš velkou šanci.
0/0
17.9.2005 12:04

Tomáš Nemravný

Re: Nesmyslný výsledek ankety
Zejména přivaděče hyzdí přírodu? Blahoslaveni chudí duchem, ty přivaděče jsou totiž komplet pod zemí...
0/0
16.9.2005 18:21

clake

Uz to mam.
Postavme si jeste vetsi div v centru Krkonos. Staci vybrat vhodny vrchol pobliz Snezky, doporucuji Studnicni horu. Vrsek urizneme a po zplanyrovani tam vyhrabeme 15 ha velkou diru, vybetonujeme a vylejeme asfaltem. Idealnim mistem pro spodni prehradu je Obri dul. Vse to spojime krasnou asfaltkou ktera povede uz z Pece. Kolem stavby vysadime nejake stromky aby to dobre zapadalo do krajiny. Rozdil hladin bude vetsi nez v Jesenikach takze i vykon bude vetsi a tim i ekologicky prinos. Pri dnesnich cenach energie bude navratnost skvela takze investori se jiste najdou a ekoteroristy umlatime cepicema.
0/0
16.9.2005 17:04

jaroo

Re: Uz to mam.
Postavte si to raději v Praze na Petříně.
0/0
16.9.2005 17:08

clake

Re: Re: Uz to mam.
Na Petrin bych dal radsi vetrnou elektrarnu, ta by tam lepe ladila s okolim.
0/0
16.9.2005 17:10

S.P.Q.R.

Re: Re: Uz to mam.
Pán je asi jenom ironik ...
0/0
16.9.2005 17:11

Charles_Davy

Re: Uz to mam.
Zcela souhlasím! Ukazuje to nesmyslnost takovýchto soutěží, kde se dá výsledek falšovat.
0/0
16.9.2005 17:09

xradis

Re: Re: Uz to mam.
nesmyslnost? zfalsovat? A proc by to nekdo delal, copak za to vitezstvi inzenyri DS neco dostanou? Vyznam ta soutez rozhodne mela, kde jinde najdes takhle hezky setridene stavebni ci technicke pamatky CR? Kazdy muze diky ni objevit neco novyho, co pred tim neznal.
S prvnimi dvema misty se ztotoznuju, elektrarna DS je neco mimoradneho, Jested je taky technicky unikatni, a navic neskonale krasny. Aneb jak kdysi kdosi pravil - pan Buh to zacal, pan Hubacek to dokoncil
0/0
16.9.2005 18:20

mrozik

Nic proti Dlouhým stráním
Ale domnívám se, že div Česka by měl být skutečně nadčasový. Přehrada je skutečně perfektní a na rozdíl od jiných i velmi dobře zapadá do krajiny, ale technická díla jsou od toho aby byly překonávány a v současné době velmi rychle. Naproti tomu například Pražský hrad se domnívám, že je skutečně nadčasový a myslím, že za 20 let, nebo ještě dříve když budou DS překonány, tak Pražský hrad bude stále ještě div Střední Evropy
0/0
16.9.2005 16:48

dislektik

Re: Nic proti Dlouhým stráním
svatá pravda
0/0
16.9.2005 16:54

S.P.Q.R.

Re: Nic proti Dlouhým stráním
I Pražský hrad je již několik set let konstrukčně překonán :-)
0/0
16.9.2005 17:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.