Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Osudy našeho gestapa

Vyvěste jejich fotografie. Ukažte na ně prstem. Toto jsou mučitelé, důstojníci StB, vaši ďáblové. Takhle se jmenují, zde žijí. Smějí se vám. Mají zdrcující argument: nesouhlasíme, abychom byli označováni za zločince, když ti, kterým jsme sloužili, jsou v parlamentu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

babacek

Co příběh to kniha.
Jednou z možností jak se vyrovnat s STB,analyzovat mechanizmy a zjistit kdo tahal za nitky.Mnoho lidí z umělecké branže se zapletlo z STB kolik to bylo procent nevím,tím jsem se nikdy nezabýval.V Českém tisku se stále probírají kauzy umělců kteří údajně spolupracovali z STB a díky všem těmto mediálním kauzám umělců se rostáhl dešník nad skutečnými estébáky a oni se mohou soudit,že nikdy nic z STB neměli společného.Byli to zvláštní metody lidí z uměleckých kruhů a tak ty skuteční stále unikají,hřejí se na teplých místečkách a tiše se nám smějí.
0/0
16.9.2005 6:51

osvetitel

Re: Co příběh to kniha.
A coje natom divneho ze ti "umelci" a nejen oni donaseli jeden na druheho?Copak uz tenkrat ten "Kopecky" nerozdaval stranicky spriznenym hercum a hlavne hereckam miliony a pritom kdyz se hledali "vinici" ozebraceneho "lidu", tak se vse svadelo na zradnou emigraci?!
0/0
16.9.2005 6:57

babacek

Re: Re: Co příběh to kniha.
Já poukazuj,že právě tímto mlžením se vlastně zastírají hlavní aktéři bývalé STB a kde jejich spisové matriály jsou nenávratně  v pr....! A namísto toho aby na ně bylo veřejně poukázáno lidé mlčí v jakých si obavách nadále.
0/0
16.9.2005 9:50

osvetitel

Re: Re: Re: Co příběh to kniha.
Mozna ze k tomu mlceni ti lide maji nejaky duvod!Ti kteri nato doplatili vetsinnou jiz nemaji chut se babrat v necem , ocem vedi ze jim jiz nepomuze a ze se spravedlnosti stejne nedovolaji, a ti umelci co se stim vezli a udelali si za rezimu sve kariery a nebo pokracovali v tech ktere meli jiz pred rezimem,uz vubec nemaji zajem do neceho stourat , protoze treba k te "spolupraci"nemeli ani takovy duvod jako ta "Bohdalova"ale spis svoji "karieru"!Ono to bylo vetsinnou ponejvice o lidskem charakteru, kdy vetsinna lidi se "angazovala" vice nezli musela pro "normalni preziti"a proto neni divu ze od tech "umelcu" neni chut do neceho stourat!Ze to tak nejak bude?!
0/0
16.9.2005 17:23

babacek

Re: Re: Re: Re: Co příběh to kniha.
No rozhodně nedoufám,že by Bohdalová,Skopeček atd.rozpoutali nějakou konspirativní akci k odhalední a zvěřejnění skutečných estébáků.Ale,právě skutečnost kdy se novináři hrabou pouze v takových kauzách kde to vlastně vyvolá jen chvilkovou euforii u lidí kteří politiku sledují a tím se krásně odvrátí pozornost od podstatnějších věcí.Na místo toho aby bylo poukázáno na skutečné estébáky kteří se dopouštěli zločinů na lidech a celkové společnosti a nechávaj je v naprostém klidu.To o novinářské obci také vypovídá své.A tak se zároveň nemůžeme divit ani stavu politického dění a korupčních afér dotýkajíc se nejvyšších představitelů veřejného života.
0/0
17.9.2005 6:56

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Co příběh to kniha.
Novinare nekdo zamestnava a tudis se neni cemu divit ze stouraji pouze tak jak se od nich ocekava , pokud nechteji prijit o praci!Tato ticha umluva uz zrejme vznikla pri tech vyjednavanich , behem toho sametu a urcite by seto nedelo tak sametove kdyby nekdo vedel ze mu pujde stou zmenou o krk! Tudis se nemuzes divit ani pani Bohdalove a podobnym , kteri se mozna v tom vezli mene nezli druzi a meli k tomu i jine duvody, nezli jen svoji karieru, ze nemaji zajem oto, aby znich kvuli tomu ze maji jmeno, nekdo delal obetniho berana  kvuli svym prachum a senzaci, kdyz ona dobre vi ze nikomu nejde o skutecne "prameny" toho zla!
0/0
17.9.2005 7:13

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co příběh to kniha.
Rozhodně původ začal tak zvaným sametem.Ale,já se ptám kde zůstává nezávislost novináře a svoboda tisku kterou se tak rádi ohání.Nehledě na skutečnost,že mnohé noviny jsou již v rukou zahraničních investorů kteří rozhodně nemají zájem takové skutečnosti tajit.A co naši disidenti,ty se angažují raději v tom co řekl Klaus a co se stalo na teku na místo práce která by jim více příslušela tedy odhalení těch pravých.
0/0
17.9.2005 7:28

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co příběh to kniha.
Myslim ze zahranicnim novinarum je to celkem putna a tem coje plati take!Vasi disidenti nemohli nebo ani nechteli zabranit sjezdu KSC v Praze na ktery se sjeli  ty "nejvetsi" komunisticka esa , ktera jsou v mnohych zemi svobodneho sveta  na "cerne" listine a ti lide co se angazovali na tom vasem czechteku stim sjezdem take nemeli ocividne problem a maji jine zajmy pokud je policie nehoni a to same se da rici o vetsine normalnich obcanu v  CR, tak kdo by mel "odhalovat"?
0/0
17.9.2005 7:49

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co příběh to kniha.
Já nemyslel vysloveně zahraniční novináře.Ale,např.Hospodářské noviny vlastní tuším Němci a podobně tak u dalších médií.Tak nevím proč by se měli bát poukázat na zlo minulosti.To co popisujete také disidentům vyčítám.A pokud se z takovým stavem věcí spokojíme tak se pak nedivme áž jednou tu budou zpět. :-(
0/0
17.9.2005 8:37

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co příběh to kniha.
Jo Nemci by mohli poukazovat na ledacos ale jednak jsou v "cizi" zemi kde jenom kseftuji a vi otom sve, a potom maji zajiste mnoho nevyresenych problemu ze svyma  vychodonemeckyma pobratimama , nezli by se chteli zapletat do problemu bejvaleho CSSR!Dneska vice nezli nejaka statni bezpecnostni policie ktera v CSSR plnila vetsinou prikazy "zezhora"nebo z SSSR, spis kazdeho v Evrope zajima "nove svetove usporadani" z pokud mozno EU v cele a znouze je i "franta dobrej"! ikdyz ono to vlastne neni k smichu!
0/0
17.9.2005 8:45

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co příběh to kniha.
Tak,že raději budeme nahánět zločince 2 světové války kteří se již dávno začali učit skákat do rakve a své zločince necháme aby se potichoučku chopili moci zpět.To je moc bezva.Dnes vidím,že když jsem si ponechal dvojí občanství jsem učinil dobře.
0/0
17.9.2005 9:08

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co příběh to kniha.
No nevim co budete v CR delat ale jedno je jasne ,"Kde neni zalobce neni ani atd."Vetsina tech starych "zlocincu"uz to ma zrejme "promlcene, nebo jsou vzhuru nohama,protoze to nejhorsi se odehralo v 50tych letech a jelikoz si ten rezim v CSR lide z 50% zvolili dobrovolne tak je teske nahanet ty co delali "zlociny jmenem lidu"a ocividne se dotoho nikomu nechce!Jsou lide kteri chteji strkat vsechny socialisty nebo komunisty do jednoho "pytle" a pritom proty "muze jara"in 1968, byli ochotni polozit svuj zivot a cely narod jim fandil, a vetsina sveta take!Ono to bylo zrejme v CSSR vice komplikovane nezli ti "valecni zlocinci"a kazdy asi vi ze by se tim honem na ty "zlocince" otevrela "pandorina skrinka" Samozrejme by bylo potreba ty co z vlastni iniciativi nebo na neci navod delali "zverstva"potrestat, coz se uz melo stat davno, ale ja osobne chapu , proc se dotoho nikomu nechce!Tak se me to jevi odjinud a budu rad opraven pokud se mylim.
0/0
17.9.2005 17:22

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Co příběh to kniha.
Zde nejde o nějaké procesy jako v 50letech.Jde o formální poukázání a hlavně aby tyto lidé nemohli nadále být ve vrcholných funkcích tak jako je to doposud.Zářným příkladem je BISka a AČR.Když sám člen komunistické strany tyto zmíněné ( Remek) označíil za sémě komunismu,tak to mluví za sebe.A proč se dotoho nikomu nechce?To je to,že doposud nebylo rozkryto celého pozadí a na vině jsou vesměs ti které jsme oslavovali za pád komunismu.A pak tu zůstává otázka.Kdo by je soudil ?Soudci kteří byli součástí .......... 
0/0
18.9.2005 6:46

Pavel Sudoplatov

Pravda
Jednou se dožijeme nejhoršího. Řeknou nám: Estébáci byli čestní, protože své práci věřili. Zato jejich oběti, to byly, panečku, zrůdy!
A proč jednou? Já to tvrdím už teď.
0/0
15.9.2005 20:56

osvetitel

Re: Pravda
Sice to tvrdis uz ted ale to zese toho jednou dozijeme take tvrdis ted!Tak proc si sam sobe odporujes tim( "a proc jednou") kdyz si to sam napsal? Pokud sam nevis a proc jednou tak proc to pises?
0/0
16.9.2005 6:25

osvetitel

<><><>
Jo a pokud se nekomu nezamlouva ta "Klausova kuponovka" tak at si pripomene ze ne "zradna burzoazie" ale hlavne KSC a jeji vedouci cinitele se zaslouzili o tu druhou menovou reformu v povalecnem CSSR.Zradna emigrace si ulila do zahranici kolem ctyr miliard korun kdezto "rodna strana"a predstavitele rezimu si vymenili prez ctyricet miliard korun!
0/0
15.9.2005 7:47

jajaja00

Re: <><><>
Tenkrát v ČSR - radostný socialismus jsme teprve budovali.
0/0
15.9.2005 12:20

osvetitel

Re: Re: <><><>
Nevim jestli jste ho teprve budovali a ten nazev CSSR byl po 1948 predcasny, ale za tu druhou menovou reformu se nejvice zaslouzila KSC ktera mezi lety 1945-53 mnenila nejvice!Kdyz se v politbyru zacalo jednat o te druhe "reforme" a  jeho clenove udelali "par" procesu, ktere meli lidem ukazat jak je zradna burzoazie ozebracila pri te prvni reforme za tech 500 Kcs nove meny, tak se prislo nato ze ty ctyri miliardy byl pakatel proti tem ctyriceti, ktere vymenila rodna strana!Presto seto ale dlouho svadelo na exil.
0/0
15.9.2005 16:28

jajaja00

Re: Re: Re: <><><>
Do r. 1960 jsme byli ČSR.
0/0
15.9.2005 16:51

osvetitel

Re: Re: Re: Re: <><><>
Jo takhle no tak to jsem sorry, to me opravdu uslo! A podle ceho se usoudilo po roce 1960 ze jste jiz socialiste?
0/0
15.9.2005 16:54

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
... usnesením ...
0/0
15.9.2005 20:58

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
A ja myslel ze z vule lidu!Nebo se usnesli za jeho zady?
0/0
15.9.2005 22:52

hugoventil

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
a co do školy jsi chodil?vypadáš na pěknýho negramota
0/0
15.9.2005 23:30

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
No kdyz to tvrdi nejakej ventilovanej hugo tak to si asi hodim masli ty bambulo!
0/0
15.9.2005 23:33

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
Vstoupila v platnost nová Ústava ČSSR. Dříve byla pouze ČSR.
0/0
15.9.2005 23:27

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
Tak to jo no!Me bylo jen divne proc to tak dlouho trvalo  az do roku 1960 ta ustava CSR kdyz po roce 1948 byli komuniste u moci.
 
0/0
15.9.2005 23:31

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
Do r. 60 jsme rozorávali meze.
0/0
16.9.2005 8:18

barbudo

Já myslel, že se tu dozvím něco ...
.... o boji s FEMA ...
... hmm ...
0/0
15.9.2005 7:09

osvetitel

Re: Já myslel, že se tu dozvím něco ...
Sis spletl  stranku  a nazev diskuze vousatej!Ale dozvis se tu o hlavnim STbakovi  "Prchalovi" jak byl ten "mec delnicke tridy"jak ho v zachvatu poezie nazval "klema" vzdy rozladen kdyz ho klema k sobe zval  na drink a stezoval si jak pry bude zase muset toho ozralu poslouchat plakat , jak krasny zivot vsem v CSSR pripravuje a jak ma strach , aby ho nekdo nepodrazil!
0/0
15.9.2005 7:24

osvetitel

Re: Re: Já myslel, že se tu dozvím něco ...
Ps.Ale neboj "vousatej" v jeho pripade to dopadlo dobre kdyz ho Barak znicil a v roce 1967 mohl dokonce delat generalniho riditele Csl.cirkusu a lunaparku.
0/0
15.9.2005 7:30

jajaja00

Re: Re: Já myslel, že se tu dozvím něco ...
Tenkrát v ČSR - radostný socialismus jsme teprve budovali.
0/0
15.9.2005 12:19

osvetitel

Re: Re: Re: Já myslel, že se tu dozvím něco ...
Myslis ten z lidskou tvari?
0/0
15.9.2005 16:31

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Já myslel, že se tu dozvím něco ...
To byla z mé strany ironie.
0/0
15.9.2005 16:52

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Já myslel, že se tu dozvím něco ...
Z me take.
0/0
15.9.2005 16:55

osvetitel

<><><>
Proc prave estebaky odskodnil "stat" nejvice ze vsech?A proc se treba takovej Dubcek  do "dnesni" politiky moc nehodil i kdyz mel u lidi pred svoji smrti porad velkou popularitu?To je podle meho  nazoru jednoduche jako "facka".Aby "NEZVANILI"!
0/0
15.9.2005 7:02

jajaja00

Re: <><><>
Dubček byl vysoký, svého času nejvyšší, komunista. Proto.
0/0
15.9.2005 12:21

osvetitel

Re: Re: <><><>
No prave proto asi hodne vedel ze?A i kdyz se mozna symbolicky nehodil treba na kreslo prezidenta pro Slovaky, o Cechach ani nemluvim, tak by v politice nebyl tak "nebezpecny"jako ti vysoci komuniste , kteri vni jsou dodnes a o zadnou reformu z "lidskou" tvari , neprojevili zajem ze? Ten jeho cas co ho udelal tim "nejvysim" mu byl spis ku prospechu, a cely svet onem mluvil jen dobre v te dobe!
0/0
15.9.2005 16:40

jajaja00

Re: Re: Re: <><><>
V naší "vysoké politice" jsou komunisté výhradně v barvách ČSSD. A žádný komunismus (socialismus) s lidskou tváří neexistoval a ani existovat nemůže. Toť fakta.
0/0
15.9.2005 16:50

osvetitel

Re: Re: Re: Re: <><><>
Ale jsou a to je to hlavni!Kde to neni tak dulezite!I kdyz oni nejsou jen v te CSSD.To ze ten socialismus s "lidskou" tvari neexistoval je zrejme s te okupace in 1968!Zdali by existovat mohl nebo ne  si netroufam tak kategoricky jako ty oznacit!Vsechno je mozne ale nesmeli by  ho uskutecnovat "skoruptovani" lide! Tot fakta!
0/0
15.9.2005 17:18

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
To existuje, ale pouze v utopistických báchorkách. Příroda je nad člověkem a základní přírodní zákon je právo silnějšího při zachování druhu = kapitalismus. Toť vše.
0/0
15.9.2005 23:26

osvetitel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
Bachorka =Bajka = "drobny literalni utvar," ve kterem se zvirata chovaji jako lide, mluvi jednaji jako lide a lide si znich maji vzit ponauceni a nechovat se jako zvirata tak nejak? Nepletes si nahodou ten "kapitalismus" z materialismem'? On by ten socialismus take mohl fungovat ale toby ti "nahore" nesmeli kazat vodu a pit vino na ukor druhych!
0/0
16.9.2005 6:09

jajaja00

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: <><><>
Kapitalismus a materialismus jsou odlišné pojmy. G. Orwella znám, včetně této, 1984 a dalších
0/0
16.9.2005 8:16

Babul

Karlík
Karlíka zřejmě mezi sebe nevzali. Takže po 15 letech do toho hrdě bije. Jo holt geroj naší doby.
0/0
14.9.2005 20:17

Englishman

Není to zase až tak nelogické
Hochy od StB jsme asi měli nejpozději v lednu 1990 pěkně pověsit nebo přinejhorším vyexportovat do Ruska tak, jak oni exportovali některé disidenty na Západ. Pokud byste ale někomu z podzemí v 80. letech položil otázku, kdo škodí víc, zda agent nebo jeho řídící důstojník, tak vám asi řekne, že je to agent. StB byl jasný, jednoduchý nepřítel, který měl jméno a poměrně dost často i konkrétní tvář. Donašeč byl někdo neznámý, možná někdo, komu důvěřujete, kdo stojí na vaší straně, ale zároveň pracuje i pro nepřítele. Donašeč není čisté zlo jako estébák, často je to dobrý, byť zlomený člověk, jste-li ale v konspiraci, nebojíte se "svého" estébáka, ale "svého" donašeče (vlastní zkušenost).
0/0
14.9.2005 12:33

jajaja00

Re: Není to zase až tak nelogické
Souhlasím, ovšem donašeče přitom neomlouvám. Tedy ty, kteří to nepřiznali ani v rodině atd.
0/0
14.9.2005 17:55

eloš

Do stěžejního problému naši doby
se zakousl pan redaktor. Ten problém je tak komplikovaný, že ho nelze povrchní debatou řešit. My laici, vidíme sem-tam špičky ledovce, podstata je před náma pečlivě ukrývána,viď případ Hučín. Základní příčinu vidím v otázce problému levice, pravice. Dnes mnozí politici neodpovědně řeknou, že vlastně už neexistuje dělení na L a P. To je nebezpečně bludné tvrzení. A pohodlné pro hochštaplery. A protože u nás je u moci už 8 let "levice",chaos je snadno"zašitelný",což bylo s úspěchem uděláno. Snaha udělat dojem, že neexistuje L aP, je úspěšná jen proto, že levice v podstatě nemá program, resp.její program je populismus,čím nechci tvrdit, že pravice je od něj prostá. Ale pravice má jasné (reálné) cíle, a časem ověřené metody jak jich dosáhnout. Netvrdím, že když se dostane k řízení státu pravice,všechno se obratem změní. Úředy,policie,spravedlnost, jsou tak prolezlé levicí,že bude budoucí pravicové (doufám)vládě velice zatěžko udělat základní prostředí pro normální vládnutí.
0/0
14.9.2005 7:46

hess8814

skinheads
tak se taky muze zalozit elitni komando dobrovolniku , ktery ty stb aky znicej beze stopy . gestapo proti stb byla elita . byly to pravicaci co sly proti levici . jednoduche prirovnani : pravice - pravda  ,  levice - levarna .
0/0
14.9.2005 7:04

dokonale

Re: skinheads
ty seš srandovní fašista .
skinhead - dutá hlava
0/0
14.9.2005 8:15

hess8814

Re: Re: skinheads
 legalne vydelavam asi 10 tolik co ty . to bude asi tou moji dutou hlavou .
0/0
15.9.2005 2:03

vevere

Re: Re: Re: skinheads
hmmmm tak to je argument
0/0
15.9.2005 9:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.