Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Cestující v autobusu odzbrojili útočníka

Cestující v pražské hromadné dopravě po několika měsících opět úspěšně bojovali s útočníkem. Na lince 253 ve čtvrtek stanuli tváří v tvář muži, který přímo v autobusu přiložil pistoli ke spánku ženy a jí i ostatním pasažérům vyhrožoval likvidací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jejkap

At zije policejni oldspeak v podani iDnes
"Zbrklým a na základě emocí neuváženým zásahem mohlo dojít k ohrožení zdraví a života nevinných a nezúčastněných osob," podotkl mluvčí Hulan.
0/0
13.9.2005 15:35

Warťan

Školení a tlačítko
Tak by asi stálo za to uvést to na pravou míru. Školení asertivity se sice provádí, ale v podstatě je to jen základní povídání o tom, jak člověk má zůstat v klidu a do ničeho se neplést. To tlačítko bych neviděl zase tak růžově, je pod krytkou, ta se sundá, stiskne se a z vysílačky se ozve něco jako: "Kde seš a co ti je" no a řidič s nožem na krku a pistolí u hlavy vysvětluje, kde je a co mu je. Dle mého názoru lepší by bylo v provozu zaměřování polohy autobusů, něco jako u mobilů a na výjezd by stačilo jen stisknout a neprovokovat mluvením, pomoc, řítí se na mě 5 lidí, pomoc už mi kopou do kabiny, pomoc už mě šk... To už je mnohem lepší nosit něco na obranu (sprej, el.šok). Takže řidiči MHD jsou denně vystaveni stále stoupající agresivitě cestujících a pokud se proti někomu brání, většinou dostane ještě od lidí vynadáno. Naštěstí se opět dělá zcela uzavřená kabina, prosklená dvířka sahající k panelu si přímo říkala o ruku aby se natáhla přes ně na řidiče.
0/0
12.9.2005 11:34

babacek

Re: Školení a tlačítko
Rozhodně se nechci nějak přít.Mám však zato,že místo odkud byl nouzový signál vyslán je možno lokalizovat z naprostou přesností bez toho aby musel někdo vysvětlovat nějaké informace.Tomu se říká tak zvaný tichý poplach a učel je stejný jako např.u ostrahy významných budov nebo finančních ústavů.I běžné alarmy ze signalizací na centrální pult ho mají,
0/0
13.9.2005 16:06

Warťan

Re: Re: Školení a tlačítko
To je sice možné, ale prostředky MHD v Praze toto nemají. Poměrně dobře se lokalizuje tramvaj, díky kontrolním bodům, které jsou na trati a komunikují s vozy pomocí "infraportu", dispečink poměrně přesně ví, kde se daný vůz nalézá, vždy mezi kontrolními body. No a samozřejmě metro pomocí traťových úseků, ale autobusy nic takového nemají, musely by mít GPS, nebo komunikovat s celulární- mobilní sítí a dispečink by na ni musel být napojen, jinak se autobus nedá zachytit, je ještě pár způsobů, ale to jsou spíše veselé nereálnosti. Nejbližší je plánované zavedení podobných kontrolních bodů, jako u tramvají, to však bude u busů velmi obtížně proveditelné a spolehlivé.
0/0
13.9.2005 18:14

sashino

nejpodstatnější informace
z celého článku: ""O incidentu před prázdninami vím jenom díky tomu, že jsem o něm viděl reportáž v televizi. O čtvrtečním případu nevím nic, a to tady jezdím pravidelně," řekl v neděli u smíchovského nádraží jeden z řidičů linky 253, který si nepřál zveřejnit jméno." ještě že idnes utajilo svůj zdroj...
0/0
12.9.2005 10:06

glader23

rezat ten dobytek
rezat ten lidskej hnuj kazdej den. A pak mu narvat 20 let nucenejch verejne prospesnejch praci. S narokem na stravu. Pak si to ty primitivove rozmyslej priste delat takove pakarny a ohrozovat slusne lidi
0/0
12.9.2005 9:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.