Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto zranilo školačku na přechodu

Při přecházení silnice srazilo auto dalšího školáka. Ve Vejprnicích u Plzně zachytilo na přechodu auto sedmiletou holčičku. Vyvázla s lehkým zraněním. Školačku doprovázela matka, která tlačila kočárek s dalším dítětem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

modem

....
V zákoně není ustanovena absolutní přednost chodců.Slovo absolutní se tam nevyskytuje. Stalo se mi včera na kruháči v Lovosicích.Nějaký pražský pako tam během 150m udělalo 4 hrubé přestupky.Na kruháči mi nedal přednost,při výjezdu z kruháče nevyhodil blinkr,na následujícím přechodu pro chodce kličkoval mezi přecházejícími dětmi a nakonec zastavil na zákazu zastavení a vystoupil z auta a šel pryč.
0/0
9.9.2005 6:40

pinguinone

Re: ....
..takze nebylo problem si zaznamenat SPZ a oznamit to... nebo taky cekas ,az prejede nejake dite..
0/0
9.9.2005 8:14

modem

Re: Re: ....
Jo,asi jsem to měl udělat.Jenže já byl v té chvíli tak konsternován,že jsem nevěděl která bije.
0/0
9.9.2005 8:52

pinguinone

Re: Re: Re: ....
..spousta lidi by to videla jako bonzactvi..
0/0
9.9.2005 8:55

Ahasver

Hm.
Když už máme tu přednost chodců, dalo by se asi říci absolutní, nebylo by vůbec od věci velmi důrazně dohlížet na zákaz zastavení 5m před přechodem a hříšníky okamžitě odtahovat. Chápu, že třeba s dodávkou to svádí, před přechod se parkuje líp než do mezery v řadě, ale neprůhledné auto těsně před přechodem je smtrtelně nebezpečné!
0/0
8.9.2005 17:18

1_Venca

Aktualizace iDNES ...
..bylo, nebylo kdesi na soutoku řek, se srazili ve výšce 1 500 m dva dvoupatrové atobusy. Pro nechápající: čemu se v čechách divíš ho*ne.
0/0
8.9.2005 14:52

Deleter

Úplně stačí,
když PČR občas dávání přednosti chodcům zkontroluje, a chodci si naopak uvědomí fyzikální zákony a možnost zachování své integrity při střetu s plechovou pikslou. Mě to zatím vždycky zabralo, když nevidím, že někdo zastavuje, tak tam nelezu a jsem pořád celej!!!
0/0
8.9.2005 14:49

pepee007

Blbá legrace
Tam šlapala chodník...
0/0
8.9.2005 14:49

HVLAD

Aktualizace
Koukám že iDnes aktualizovala infomaci(první zprávy mluvili o šstiletém chlapci) ale popisek k fotce ne. A navíc někdo pode mnou měl pravdu tokovýhle přechod jsem u nás neviděl.
0/0
8.9.2005 14:45

Macchiavelli

Jiny kraj, jiny mrav
v Australii se ridici pres prechody plazi jak sneci a v Parizi si chodec na prechod netroufne a radeji se propleta mezi auty na ctyrproudovem bulvaru. Temhle pruserum u nas nebude konec, dokud se nezavede, bud system jako v Australii (jednoznacne ma vzdy prednost chodec) nebo se ta napul absolutni a napul relativni prednost chodcu na prechodech proste nezrusi. Je jasne, ze pokud je zakon nejednoznacny, tak si ho kazdy ohne podle svyho, navic deckam a starym lidem se vysvetluji ty drobne nuance dost tezko. Nad temi zustava rozum stat i ridici, ktery se nedopatrenim dostane do problemu a pak se jen divy, jaky navzajem si protirecici kraviny zakonodarci schvalili. A dodrzovat je musi vsechny. Pokud se prednost chodcu na prechodech zrusi, tak uz tam nebudou skakat bez rozhlidnuti jako ted, alespon ne tak casto, protoze vetsine dojde, ze pri pretlacovani vyhrava obvykle auto nad chodcem. Pokud ale maji mit chodci nejakou prednost na prechodu, tak ji musi mit absolutni jako v te Austral
0/0
8.9.2005 14:10

albert10

Re: Jiny kraj, jiny mrav
No ja myslim, ze zakon je formulovany jasne, pouze nekteri ridici se tvari, ze tomu tak neni. Zadna absolutnejsi prednost, nez ma cesky chodec, uz byt nemuze. Ridic je proste povinnen chodci prechod silnice umoznit, to je snad jednoznacne dost.
0/0
8.9.2005 14:15

babacek

Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
No pokud zákon definuje přednost chodce na přechodu z poznámkou,že nesmí být však tím omezena plynulost silničního provozu potažmo jedoucího vozu tak v tom jednostraný výklad nevidím.( interpretace zákona je vlastními slovy)
0/0
8.9.2005 14:20

pinguinone

Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
..plynulost provozu na prechodu bude vzdy omezena , stejne jako zakonodarci...
0/0
8.9.2005 14:23

babacek

Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
0/0
8.9.2005 14:37

albert10

Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
"§5 (1) Řidič je kromě povinností uvedených v §4 dále povinen h) s výjimkou řidiče tramvaje umožnit chodci, který je na přechodu pro chodce nebo jej zřejmě hodlá použít, nerušené a bezpečné přejití vozovky; proto se musí řidič takového vozidla přibližovat k přechodu pro chodce takovou rychlostí, aby mohl zastavit vozidlo před přechodem pro chodce, a pokud je to nutné, je povinen před přechodem pro chodce zastavit vozidlo" Zadnou poznamku o plynulosti jsem tam nenasel, mozna je nekde jinde, ale pochybuju o tom.
0/0
8.9.2005 14:25

babacek

Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Já jsem napsal,že přesné znění z hlavy neznám a nemám teď chuť to hledat.Jedno však vím z jistotou,že chodec nemůže řidiče omezit v jízdě.To by mnozí chodci skutečně skákali přímo podkola.Je faktem,že pravidlo jste popsal lépe jak já,ale to nic nezmění na situaci,že se s ním mnozí řidiči neztotožňují.
0/0
8.9.2005 14:43

albert10

Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
To pravidlo je citace zakona. Omezit ridice chodec samozrejme muze! Vzdyt ma ridic povinnost zastavit, je-li to nutne, a to uz je poradne omezeni. Ridici se nemaji s cim ztotoznovat, ti museji pravidla respektovat a policie si jejich respektovani vynutit. S padesatkou v obci se evidentne rada ridicu taky neztotoznuje, ale to neznamena, ze je to pravidlo spatne.
0/0
8.9.2005 14:49

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
.
0/0
8.9.2005 14:51

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Rozhodně jsou tam definice které lze vykládat různě tak jako i v zákonech nesouvisejících z dopravou.Chybu především vydím v malé prevenci.
0/0
8.9.2005 14:55

albert10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
No pokud ma nejaky ridic o vykladu zakona pochybnosti (i kdyz k nim neni duvod), tak dalsim krokem je podivat se na prislusnou judikaturu a jsem si vcelku jisty, ze ta uz bude jednoznacna hodne! Ale rozhodne nemuze doma u pivka zaspekulovat, ze je to podle nej jinak a prestat davat prednost chodcum. Podle mne byly kontraproduktivni ty medialni diskuse o absolutni ci neabsolutni prednosti, ktere nemaji zadny smysl.
0/0
8.9.2005 14:58

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
No když to berete takto tak je kontraproduktivní i existence těchto stránek a diskusí vůbec. :-)
P.S jak vidíte co zrovna piji.Jaká je to značka?
0/0
8.9.2005 15:08

albert10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Ne, myslel jsem clanky ve kterych se objevovalo, ze chodec nema absolutni prednost a ze kterych rada ridicu usoudila, ze tedy chodcum davat prednost nemusi. S tim pivkem jsem nemyslel Vas, jelikoz predpokladam, ze prednost chodcum davate.
0/0
8.9.2005 15:13

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Ano dávám. Já se to sice naučil v jiné části světa a vůbec toho nelituji.A jak by řekl Rudolf Hrušíncký,,já se kochám´´. :-)
0/0
8.9.2005 16:38

albert10

Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
jeste je tam "§54 (3) Jakmile vstoupí chodec na přechod pro chodce nebo na vozovku, nesmí se tam bezdůvodně zastavovat nebo zdržovat. Nevidomý chodec signalizuje úmysl přejít vozovku mávnutím bílou slepeckou holí ve směru přecházení. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku, přijíždějí-li vozidla s právem přednostní jízdy; nachází-li se na přechodu pro chodce nebo na vozovce, musí neprodleně uvolnit prostor pro projetí těchto vozidel. Chodec nesmí vstupovat na přechod pro chodce nebo na vozovku bezprostředně před blížícím se vozidlem. Chodec musí dát přednost tramvaji." O plynulosti opet nic. Ze nesmi vstoupit bezprostredne pred vozidlem je dobre.
0/0
8.9.2005 14:35

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
.. ja si to nemyslim, co je to bezprostredne ? je to mnozstvi mensi nez male..?
0/0
8.9.2005 14:43

albert10

Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
V zakonech je rada vyrazu, ktere nejsou zcela jasne, ale tohle mi nijak slozite nepripada - bezprostre je nejspis tak kdyz uz ridic nema moznost zastavit. Tohle ale nijak nevylucuje povinnost ridice dat chodci prednost, ridic se tudiz nemuze vymlouvat, ze tam chodec vstoupil bezprostredne pred autem.
0/0
8.9.2005 14:46

babacek

Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
To je sice pravda,ale víte kolik řidičů denně jen projede na červenou přechod nepřechod?
0/0
8.9.2005 14:49

albert10

Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Ale jiste, ale to je zalezitost policie a samozrejme i ridicu samotnych, nikoliv predpisu. Ja tu chci jenom rict, ze jednak chodec prednost fakticky skutecne ma, jednak ze je ten zakon formulovany velmi slusne a k nejakym alternativnim vykladum prostor nedava.
0/0
8.9.2005 14:54

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Kdyby nedával prostor k diskusi byla by vždy vina na přechodu daná předem.
0/0
8.9.2005 15:05

albert10

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Predem vina neni dana nikdy, ale je jiste, ze vzdycky bude ridic pri zabiti chodce na prechode obzalovan a je otazka, zda existuje pripad osvobozujiciho rozsudku.
0/0
8.9.2005 15:11

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
To opravdu nevím.Ale,u nás není precedenční zákon.
0/0
8.9.2005 15:40

ppeepa

Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
raději nic vlastními slovy nevysvětluj chodec má vždy přednost/s výjimkou tramvaje/ pokud nebudou tresty za nedáni přednosti chodcum BUDOU MRTVÍ CHODCI
0/0
8.9.2005 15:40

babacek

Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Ty děláš jako bych schvaloval všechny ty nehody.Toto není žádný odborný servr i když se mnozí jako odborníci tváří a tak je naopak běžné zde člověk diskutuje vlastním slovem a názorem.:-)
0/0
8.9.2005 15:53

2Mac7

Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Vaše interpretace se zřejmě týká přecházení vozovky mimo přechod, zdejší diskuze se ovšem týká přecházení na přechodu
0/0
8.9.2005 20:23

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
..a jestli v tom nevidíte rozdíl , tak to je špatné - pro Vás i pro chodce 
0/0
8.9.2005 20:24

babacek

Re: Re: Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Ne.Já patřím k těm ukázněným řidičům i chodcům.A není vyjímkou kdy jsem měl na mále. Když jsem přecházel na zelenou a auto projelo úlně v klidu jako že má přednost on.A to je ta světelná.A postavte se k vyznačenému přechodu bez světel a uvidíte sám kolik řidičů zastaví aby pustilo chodce.A tak jsou dvě možnosti.Buď je tu převážné procento špatných řidičů nebo si vykládají zákon po svém.A v tom případě jsou měkké zákony které z dopravou sovisejí.
0/0
9.9.2005 5:59

Macchiavelli

Otazkou je
zda to tak berou i policajti a soudy. Dokud nebude v praxi jasne platit, ze srazeni chodce na prechodu (nerizenem svetly) je vzdy vina ridice (i kdyby tam ten chodec naschval skocil v sebevrazednem umyslu) a poradne ho opalkuji, tak bude spousta ridicu dal jezdit pres ty prechody naprosto bezohledne. Ridic musi k prechodu prijizdet s obavami ze se nekoho treba jen otre a tomu take prizpusobit rychlost, kdyz je nekdo v blizkosti nebo na prechod a prilehly chodnik poradne nevidi. 
0/0
8.9.2005 14:24

albert10

Re: Otazkou je
Ja si fakt myslim, ze ten zakon je formulovan dobre a soucasnou praxi bych nevidel tak tragicky. Nedani prednosti chodcum by se melo bezne pokutovat jako ostatni prestupky. Chodec zase musi brat v uvahu fyzikalni zakony, v zakone to sice neni, ale jde o jeho zdravi...
0/0
8.9.2005 14:30

Macchiavelli

A jsem u toho
"chodec musi" - pokud musi chodec brat ohled na to, ze prijizdejici auto ma mozna spatny brzy, tak uz to neni absolutni prednost a je pak lepsi o zadne prednostui nemluvit, protoze decko nebo stara babka maji houby predstavu o brzdne draze v zavislosti na typu, hmotnosti a stari vozidla. A to uz nemluvim ze nikdo z nas nic nevi o rychlosti reakce tidice, takze se to dohaduje blbe co udela.
0/0
8.9.2005 14:38

hzahza

Re: A jsem u toho
Chodec nemusí, má "absolutní" přednost...
0/0
8.9.2005 14:41

albert10

Re: A jsem u toho
Viz prispevek vyse, chodec jenom nesmi vkrocit do vozovky tesne pred autem - takze to v tom zakone dokonce je. Ja nechapu, proc se vsichni vyhybaji tomu pojmu prednost, souhlasim, ze chodci by na to radeji spolehat nemeli, ale ridic i at si klidne vtlucou do hlavy, ze chodci maji absolutni prednost, ono to tak totiz fakticky je.
0/0
8.9.2005 14:42

Macchiavelli

Kolik metru je "tesne"?
0/0
8.9.2005 14:44

hzahza

Re: Kolik metru je "tesne"?
menší než malé
0/0
8.9.2005 14:46

albert10

Re: Kolik metru je "tesne"?
To je jedno. To je povinnost chodce, tudiz jeho starost. Na povinnosti ridice dat chodci prednost to absolutne nic nemeni.
0/0
8.9.2005 14:52

Tinkywinkydipsypolaalaa

Re: Jiny kraj, jiny mrav
Pokud bude každý čecháček, který vleze do svého autíčka, rázem king se slovy bacha jedu...a kdy dodržuje rychlost 50km/h ve městě jen debil, řidič stodvacítky a začátečník bych absolutní přednost chodcům nedoporučovala.
0/0
8.9.2005 14:44

Macchiavelli

Nejsem ani zacatecnik
ani nejezdim ve S120 a pokud jde o debilitu, tak tu zde prikladne demonstrujes ty. Ja tou 50 jezdim po mestech proto, ze i moje decka chodi do skoly pres prechody
0/0
8.9.2005 14:48

Tinkywinkydipsypolaalaa

Re: Nejsem ani zacatecnik
Nejsem začátečník, nemám stodvácu, zda jsem debil ať posoudí jiní. Mám děti školou povinné a děti na přechodu vždy pouštím, potom lidi se psy a s kočárky. Jinak jezdím jako ostatní, holt rychle .
0/0
8.9.2005 14:52

Macchiavelli

Kazdej je hrdina nez dostane prvni ranu
tak si uzivej svuj pocit borce pro ktereho omezeni rychlosti neplati, protoze na to ma. Musim ti ale rict, ze az se stanes ucastnikem nehody, ze ktere nekoho odvazeji sanitou (ani to nemusi byt pohrebak) tak se ti podlomi kolena i kdyz to nebude tvoji vinou. Uplne staci vedomi, ze stacilo malo a ono se to "mohlo" stat tvoji vinou  Zbrzdi dokud je cas. Stejne tech par minut co nekde riskovanim usetris tu pak blbe prosustrujes kecanim na netu
0/0
8.9.2005 15:00

Tinkywinkydipsypolaalaa

Re: Kazdej je hrdina nez dostane prvni ranu
Ne tak zostra, ale máš pravdu, jednou mi na přechodu do silnice málem vběhla mamina s kočárkem, dobře to dopadlo, ale bylo to pěkně hnusný a dávám si pozor, jen někdy na to zapomenu.  Vidět nehodu bych rozhodně nechtěla.
0/0
8.9.2005 15:10

hzahza

Re: Re: Jiny kraj, jiny mrav
Děkuju za pojmenování debil, ale je pravda, že ostatní se na mě tak dívají, když si to na dvojku až trojku hulím po městě 50.
0/0
8.9.2005 14:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.