Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za pád kyperského letadla může i špatná angličtina

Za pád kyperského letadla mířícího do Prahy a následnou smrt posádky a 121 pasažérů může údajně shoda nešťastných náhod. Ani jeden z pilotů, zkušený Němec a jeho kyperský kolega, prý nehovořil dobrou angličtinou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

hrabě.X

3000m
že se jim to stalo ve třech kilácích je nějaké divné,pokud vím tak problémy nastávají kolem pěti km.
0/0
13.9.2005 16:54

Bouše

Re: 3000m
Taky se mi to nezdá, to je jen o něco výše, než Lomnický štít. V takové výšce může člověk normálně vegetovat.  
0/0
13.9.2005 17:08

Pengix

Za pád kyperského letadla může i špatná angličtina
Alebo raketa zo stihačky...
0/0
9.9.2005 21:31

Macchiavelli

Zbytecny dohady
jedna vec je zprava komise a druha vec je clanek redaktora iDnes, kterej tomu rozumi jak prase stolovani. Tak jak to je v tom clanku podany to zni scenar od Monthy Pythonu 
0/0
8.9.2005 16:00

Kladýnko

kyslík
Jak jsem zaslechl, tak mezi piloty se mluví o tom, že při kontrole, kterou letadlo prošlo těsně před tímto letem, se mimo jiné vypíná i přívod kyslíku. A ten kohout se prý nachází v prostoru pro cestující, hned za koptitem. Zdá se tedy, že po té, co se vydýchal kyslík a lidé se začali dusit, tak se kapitán vydal ten kohout pustit...... a už nedošel. Kyslík by v tomto případě nešel ani do masek. Přijde mi to jako zatím nejvěrohodnější vysvětlení.  
0/0
8.9.2005 11:35

Přiměřeně rychlé šípy

Re: kyslík
Nechci rýpat, ale každá ta maska je samostatný chemický generátor kyslíku, není tam žádná centrální nádrž na kyslík a potrubí do masek :-)
0/0
8.9.2005 12:02

Kladýnko

Re: Re: kyslík
Jak jsem koupil, tak prodávám...... 
0/0
8.9.2005 12:13

Luboš2005

Re: Re: kyslík
Takhle to maj pasažeři. Piloti maji klasický masky, který berou stlačený vzduch z nádrže.
0/0
8.9.2005 13:25

fel_low

Re: Re: kyslík
Přesně tak, tohle je mnohem bezpečnější, než potrubní rozvod - stačí jedna trhlina a masky jsou k ničemu, navíc ten prchající kyslíček by pěkně přiživil ohýnek :o)
0/0
12.9.2005 9:27

andragogos

cituji: Kapitán opustil své sedadlo, aby alarm umlčel.
Nejspíš vzal sekeru, kterou maj v kokpitu, a vydal se ten alarm umlčet, jenže jak se to letadlo houpalo tak praštil kousek vedle, udělal pořádnu díru do trupu a proto ten pokles tlaku.... No a konec už známe...
0/0
8.9.2005 9:47

Kleki Petra

Re: cituji: Kapitán opustil své sedadlo, aby alarm umlčel.
...a nebyl to kapitán, byl to palubní truhlář.
0/0
8.9.2005 9:48

monstrum

Vietnamci
Škoda, že to letadlo neřídili vietnamci.
"My neumět čééskyy" nebo  vtomhle případě anglicky...
0/0
8.9.2005 9:11

zapetr

Ve 3000 m
jsem tedy ještě neslyšel o nikom, kdo by se tam udusil.To je zase další kravina, kterou chce někdo jenom mlžit a zatajovat skutečnosti.
0/0
8.9.2005 9:05

FastDriver

Re: Ve 3000 m
Jasně, naprostá kravina, lezu po horách a ve 3000 metrech nemůže nikdo upadnout do bezvědomí kvůli nedostatku kyslíku, museli by k tomu být jiné důvody.
0/0
8.9.2005 9:23

szarkafarka

Re: Ve 3000 m
V článku explicitně není, že se udusili v 3000 m (v této výšce se rozezněl alarm). Třeba stoupali a vědomí ztratili až ve větší výšce.
0/0
8.9.2005 9:46

rostman

Re: Ve 3000 m
Jestli za to nemůže něčí špatná angličtina, třeba v té původní zprávě bylo 30000 stop (tedy necelých 10 km), ale někdo neví, kolik je stopa a tak tam hodil 3000 km, protože v záchvatu investigativního žurnalistického nadšení si přesto uvědomil, že v 30 km dopravní letadla nelítají, ale víc už mu dodošlo. Ale taky je možný, že kvůli chybě klimatizace i ve 3km neměli co dýchat nebo měli špatnou směs...
0/0
8.9.2005 11:11

lookino

Re: Ve 3000 m
Pokud je mi znamo, tak se v letadlech (s tlakovou kabinou)  udrzuje stejny tlak jako je ve 3000m. pokud stoupali dal, tak tlak klesal, pristroje to zjistily a rozeznel se alarm. ovsem to neznamena ze prestali stoupat a mohli se udusit az nekde v 8000-9000m.
0/0
8.9.2005 12:57

Kleki Petra

Airplane?
Něco jako "Roger!" - "Co je?" - "Roger, Over!" - "Co zase? To jako oba?"
0/0
8.9.2005 8:51

fel_low

Re: Airplane?
Roger! - Pvopusťte Vogeva! - Ale né, Roger! - Aha, tak my nemáme fádného Vogeva. Ale můfeme vám pvopustit Vodevika! Fakt, Monty Python
0/0
12.9.2005 9:30

xx123x

opice
cviceny opice by to zvladli lip, to se vsadte
0/0
8.9.2005 8:41

crm6

Re: opice
Tak šup! Ať už jsi v pilotní kabině!
0/0
8.9.2005 12:59

cufir-mufir

...
Ja nemluvila anglicky !! Slusi..... !! Velikost dobra pan moc velkej!!! To kup, to dobry!! dvete!!! ;-))))))
0/0
8.9.2005 7:43

_m-

Re: ...
ťluti pani, kabelka úplně kabát........
0/0
8.9.2005 12:22

Tvara

tak a ted fakt vazne:
prijde mi trosku zvlastni, ze toto vysvetleni podali az ted... Me se porad spis zda, ze to sestrelili (jak jsme se bavili uz drive na diskuzi) a do ted vymejsleli historku, ktery by lidi mohly verit. Neverim tomu.
0/0
8.9.2005 6:43

Luboš2005

Re: tak a ted fakt vazne:
Mě spíš přijde zvláštní, že to vysvětlení podali už teď... Zvláště když vyšetřování ještě zdaleka neskončilo.
To, co je v tomto článku napsáno, je sice trochu zkomolené a překroucené, ale v hlavních věcech je to to samé, co je v interní zprávě vyšetřovací komise Boeingu, která zkoumala jednu z černých skříněk.
0/0
8.9.2005 7:45

pinguinone

Re: Re: tak a ted fakt vazne:
..nedostatek kysliku se ztratou vedomi ve vysce 3000 m ...
0/0
8.9.2005 8:02

pylorus

Neverim tomu
jak zde jiz kolega tucnak poukazoval - ztrata vedomi ve 3000m .... pozar po dopadu, pad letadla, stihacky ...
Myslim, ze by meli priznat barvu
0/0
8.9.2005 8:09

crm6

Re: Neverim tomu
Spíš by se novináři měli naučit alespoň pár základních fakt o problémech, o nichž píší. Jinak je to jen jedna paní povídala.
0/0
8.9.2005 13:01

Tvara

a ted vazne:
0/0
8.9.2005 6:40

Tvara

prvni
prvni
0/0
8.9.2005 6:39





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.