Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Hurikán jako trest

Koncem srpna roku 1993 jsem se procházela po indickém Dillí, když se dalo do deště. Slejvák to byl tropicky poctivý, ale nebyla to žádná průtrž mračen, stačil pořádný deštník. Za hodinu déšť ustal a po dalších deseti minutách slunce vysušilo ulice a život šel dál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

osvetitel

<><><>
Hmm tak soudruzka "Pekarkova" se prochazela po "Dilli" to me vubec neprekvapuje, tam jezdiliza dob CSSR casto!Ale nezli zacne krityzovat Bushe a chvalit to cose udalo za Clintona by si mela nejdrive overit fakta!Za 5let vlady Bushe putovalo do New Orleansu vice penez nezli do jakehokoliv jineho statu unie,a to zese utratili za "pochybne projekty" misto tam kde bylo potreba, neni vina Bushe ale lokalnich politiku!Sice je to hezky nadpis toho clanku na efekt ale dalo by seto take "prelozit" ze Buh tresta ty chude cernochy a to snad nemela soudruzka Pekarkova v umyslu!Nebo ANO?
0/0
9.9.2005 20:43

Englishman

Paní Pekárková
Paní Pekárková, podlehla jste zřejmě běžnému bludu intelektuálů: domníváte se, že když víte něco o NĚČEM a dobře umíte NĚCO, pak z toho nutně vyplývá, že víte o VŠEM a umíte VŠECHNO. Nyní, p.t. autorko, věnujte laskavě pozornost následujícímu poselství: nevyplývá. Pro jistotu jednou: to druhé z toho prvního nevyplývá, dokonce to není vůbec pravda. Věnujte laskavě svůj čas psaní beletrie nebo přinejhorším řízení taxíku, protože to umíte. Analýze americké politiky a sociálního systému se raději vyhněte, to totiž opravdu neumíte.
0/0
6.9.2005 12:46

zab2

Re: Paní Pekárková
Jste ji to nandal. A říct jste chtěl vlastně co?
0/0
6.9.2005 13:19

Kleki Petra

Re: Re: Paní Pekárková
No tak si to snad přečti, ne?
0/0
6.9.2005 13:22

zab2

Re: Re: Re: Paní Pekárková
Čtu a nic.
0/0
6.9.2005 13:29

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Paní Pekárková
Prostě to, že ne každý, kdo má díru do p*dele může být tiskovým mluvčím Vatikánu. Kapis?
0/0
6.9.2005 13:32

zab2

Re: Re: Re: Re: Re: Paní Pekárková
Jo. Už mi svitlo. To může jen Englishman
0/0
6.9.2005 13:35

ježkovy_voči!

Re: Re: Paní Pekárková
Tím chtěl říct, že k analýze americké politiky a sociálního systému je dostatečně fundovaný jen Englishman :-)
0/0
6.9.2005 13:39

j@ck

Re: Paní Pekárková
Svůj názor může mít každý. Tzv. analýzy, politické interpretace, historické interpretace nejsou nic jiného než subjektivní názory, které jsou zkreslené optikou hodnotícího. Myslíš, že je vůbec někdo dostatečně fundovaný, aby mohl hodnotit politiku nebo sociální systém? Jak chceš poznat horší názor od lepšího?
0/0
6.9.2005 13:50

Englishman

Re: Re: Paní Pekárková
Analýza vycházející z méně zkreslených informací je lepší než ta, která vychází z více zkreslených informací. Analytik, který je schopen dojít k závěrům, které jsou v rozporu s jeho původním přesvědčením, je lepší než ten, který jen hledá potvrzení svých předsudků.
0/0
6.9.2005 13:56

j@ck

Re: Re: Re: Paní Pekárková
ono se právě nedá říct, jestli je lepší nebo horší, protože i dva lidé, kteří mají k dispozici stejné informace a stejné vzdělání jsou schopni vyprodukovat zcela rozdílné analýzy a interpretace.
0/0
6.9.2005 14:38

Englishman

Re: Re: Re: Re: Paní Pekárková
To je jasné. Ale obě analýzy budou asi lepší než ta, kterou napsal nevzdělaný a neinformovaný blb.
0/0
6.9.2005 15:17

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Paní Pekárková
...který ani není schopen si zjistit statistické údaje. Podle toho, co jsem si zjistil já, skutečně o tolik víc černých v N.O. nežije. Poměr vůči bílým udávaný oficiálně je 68:32 %.
0/0
6.9.2005 15:21

Beranal

Re: Paní Pekárková
0/0
6.9.2005 13:58

fel_low

Pozor, je tu expert
na USA - za práci načerno 25 let natvrdo, nevyplatí se pracovat, protože z toho musíš platit daně... ach jo. Ještě že blbost není trestná.
 
Jmenovat nebudu, my nesmíme ani naznačovat...
0/0
6.9.2005 12:13

Kleki Petra

Re: Pozor, je tu expert
Já to vím, heč!
0/0
6.9.2005 13:22

jeen

Co kdyby
začala paní Pekárková zase radši jezdit taxíkem. Bylo by to možná užitečnější, než šířit ta svá moudra.
0/0
6.9.2005 12:08

fel_low

Au.
To obecné přesvědčení, paní autorko, že Amerika dostala, co si zasloužila, tedy většina Američanů sdílí s Al-Kajdou, která se vyjádřila v tom smyslu, že je to velká radost pro islámský lid a že Alláh konečně trestá Satana?
A koho jste se poptávala? Těch černých chudáků, z nichž někteří odmítli evakuaci a někteří zůstali proto, aby mohli rabovat? Těch pár "majetných", kteří se dozvěděli, že jejich čtvrť zůstala nezaplavena, a když se chtěli vrátit, policie je nepustila domů, protože se v jejich ulici střílí? nebo těch britských turistek, které málem znásilnili ti nešťastní afroameričané, frustrovaní z toho, že jim voda vzala celý jejich majetek, který nikdy neměli?
 
A paní autorko, mluvíme o stejné Americe?
0/0
6.9.2005 12:06

fel_low

Komparativ, superlativ, kojzarativ
Kdysi se tenhle terminus technikus ujal mezi lidmi s trochou rozumu pro označení nehorázné propagandistické lži (podle komentátora zločineckého deníku Rudé právo soudruha Jaroslava Kojzara, který i dnes śpěšně slintá svoje bláboly v Haló novinách). Myslím, že bude třeba škálu doplnit o mezistupeň - pekarativ.
Jen konkrétní poznámku - troufla byste si tvrdit, paní autorko, že fakt, že téměř všechny osoby zadržené policií a NG při rabování byli černoši, je jenom proto, že bílí darebáci z města odjeli?
Chápu, že jste Ameriku poznala především tak trochu "z podhledu" - sociální pracovnice, barmanky a taxikářky to určitě nemají ve Státech lehké. Ale přesto si myslím, že vaše zaujetí svatým Billem Starostlivým a opovržení Jiřím Chodcem Krvelačným je natolik subjektivní, že v rubrice "Zprávy" prostě nemá co dělat. Ale to je spíš problém iDnes, než váš. Ovšem že USA dlouho vyvážely válku, a teď ji tak trochu mají doma - tak za tohle vám musí soudruh Kojzar zatleskat.
0/0
6.9.2005 11:48

Dawe79

Re: Komparativ, superlativ, kojzarativ
1. Proč teda byli všichni černoši?
2. Tu válku snad nevyvážejí?
0/0
6.9.2005 11:52

fel_low

Re: Re: Komparativ, superlativ, kojzarativ
1) Nevím - možná proto, že záplavy přišly zrovna mimo ty tři dny v měsíci, kdy musejí pracovat, aby nepřišli o podporu ve flákání, a zrovna neměli do čeho píchnout.
2) Ne.
0/0
6.9.2005 11:59

ježkovy_voči!

Re: Komparativ, superlativ, kojzarativ
Pokud dobře vidím, tak článek je v rubrice "Názory". Zajímavé, že desítky lidí tu mohou trousit svá moudra po diskusních fórech, ale zrovna Pekárkovou posíláš radši řídit taxík. Ty jsi majitel nebo šéfredaktor těchto novin?
0/0
6.9.2005 13:48

ježkovy_voči!

Re: Re: Komparativ, superlativ, kojzarativ
omlouvám se, s tím taxíkem to byl jiný nick...
0/0
6.9.2005 13:49

Dead_Man

Re: Komparativ, superlativ, kojzarativ
 amen.
0/0
6.9.2005 20:56

monstrum

Cenzura je všude
O tom, že USA odmítla pomoc od Kuby se nedozvíme ani an i-dnes, ani v televizních zprávách.
 
0/0
6.9.2005 9:38

Dawe79

Re: Cenzura je všude
někde jsem to četl - 1100 lékařů nepotřebují, zvlášť ne pro černochy
0/0
6.9.2005 9:41

Kolokol

Re: Cenzura je všude
Tak prej jim Fidel nabídnul jako pomoc 1100 doktorů. Myslící člověk se nad tím návrhem jen pousměje a víc tomu nevěnuje pozornost. To je jen takové plácnutí do vody, protože ví, že to stejně nikdo nepřijme. Kdyby jo, tak bude mít problém.
0/0
6.9.2005 10:51

Beranal

Re: Cenzura je všude
Castro je jen komediant, kdyby těch 1100 lekařů  pustil tak se jich vrátí nazpátek polovina. Krom toho bych řekl že ty lékaře tam zrovna moc nepotřebují, já tam nikde nevidím ty desetitisíce raněných kteří by ty lékaře potřebovali.
0/0
6.9.2005 11:01

Kolokol

Re: Re: Cenzura je všude
Souhlas. Chtěl bych vidět Fidela, jako pouští polovinu doktorů do USA.
0/0
6.9.2005 11:11

fel_low

Re: Re: Re: Cenzura je všude
Vám to nedochází? Doktoři jako ze škatulky... Pod čerstvejma nažehlenejma bílejma pláštěma pruhovaný mundůrky. Elegantní způsob, jak se zbavit kriminálníků, a ještě nasadit blechu do kožichu ouhlavnímu nepříteloj...
0/0
6.9.2005 11:35

monstrum

Může za to Bush
Pořád vyrábí ty hurikány, to je ale syčák...
0/0
6.9.2005 9:36

Vrchní našeptávač

Autorce clanku...
Vazena pani, slecno... o situaci jste podala zpravu doslova v klise stylu evropske propagandy. Zcela zaujate. Tak predevsim Vam nejsou znama fakta: vodni hladina ve state Louisiana JE majetkem jako pozemek pevny, a to do vzdalenosti 650 yards od brehu (na mori ci jezere). Na rece je to do 1/3 jeji sirky, prostredni tretina patri statu, a vzdalena tretina majiteli pozemku na druhe strane. To jen pro vasi informaci. Dale, tzv. squatts nebo dramaticky receno ghetta jsou domovem vetsinou cernochu, to mate pravdu, ale vetsina z nich je na welfare, tedy socialnich davkach, protoze nepracuji ale jednou za mesic vezmou praci na 3 dny (podminka pro welfare statu LA). Kdo byl nekdy v USA, vi, ze tu mate jednu jistotu: prace je zde vzdycky! Pouze se lidem nechce pracovat. O cernosich netreba vypravet. Co se tyce zanedbani infrastruktury, tak to je opravdu k smichu, nemyslite? Za 5 let uradovani G.W.Bushe ze by retencni systemy tak zchatraly? A nebylo to spis tim, ze stat Lousiana jiz 24 let svevo
0/0
6.9.2005 9:11

Vrchní našeptávač

Re: Autorce clanku...
... svevolne prevadi rozpoctove vydaje urcene na udrzbu retencnich systemu do sve kapitoly rozvoje dopravy? (viz. clanek USA Today, 3. zari). Vite, ono je pekne psat o veci, kterou Vam predzvykaji euromedia napechovana anti-bushismem. Ale jako novinar mate pouzivat hlavu, a ne prepisovat commandant z evropskych tiskovych kancelari a americkych dems-lobby platku typu NYTimes a jim podobnym.
0/0
6.9.2005 9:12

vasekpasek

Re: Re: Autorce clanku...
Tak to je super utěr
0/0
6.9.2005 9:27

Bouše

Re: Re: Re: Autorce clanku...
Ten ji strhal jak borůvku
0/0
6.9.2005 10:17

Dawe79

Re: Autorce clanku...
No a proč nepracují?Protože dostávají směšné platy oproti bílím My tady na takovou práci máme Ukrajince - v USA černochy.
0/0
6.9.2005 9:27

Kleki Petra

Re: Re: Autorce clanku...
A to je souhlas, nebo nesouhlas?
0/0
6.9.2005 9:28

Dawe79

Re: Re: Re: Autorce clanku...
Novodobé otrokářství je mi cizí Ať si každej říká co chce, ale nevykládá mi o rovných příležitostech v USA - to je největší blobost, nikdy a nikde to tak nebylo...
0/0
6.9.2005 9:32

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
On něco psal o rovných příležitostech? Napsal jen, že práce je na každém kroku. 6e to nebudou zrovna manažerské pozice vytvářené speciálně pro pologramotné černé obyvatelstvo, to je nabíledni. Prostě je to jako u nás: Existují na jedné straně prakticky neobsaditelná volná místa, na druhé straně spousta "nezaměstnaných", kterým se vyplatí pobírat dávky výměnou za to, že si párkrát měsíc dojdou někam pro razítko, že je nechtějí.
0/0
6.9.2005 9:42

Dawe79

Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
Ale prosím Tě...práce je na každém kroku, ale když z toho musíš platit pojišťění, daně apod. tak se nevyplatí pracovat, to je přece jasné...u nás jsou ukrajinci zneužíváni, pracují na černo, tak si něco vydělaj - jakmile pracuješ na čeno v USA dostaneš 25 let natvrdo ani nemrkneš
0/0
6.9.2005 9:52

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
Takže ve tvém podání je tento způsob zneužívání sociálních dávek normální a zcela v pořádku. Inu, ne nadarmo jse evidentním příznivcem socdem. Gratuluji.
0/0
6.9.2005 10:24

Dawe79

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
To jsem nikde nenapsal Jaký zneužívání? U nás, nebo v USA?
0/0
6.9.2005 11:10

Kleki Petra

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
...ale když z toho musíš platit pojišťění, daně apod. tak se nevyplatí pracovat, to je přece jasné...
 
A tohle se mi zdálo, že?
0/0
6.9.2005 11:13

Dawe79

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
tak je to nastavený v USA - realita a socdem tam nevládne
0/0
6.9.2005 11:15

fel_low

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
V USA nevládne realita a socdem?  Ta čeština je ale mrcha hnusná, nepoddajná...
0/0
6.9.2005 12:15

Dawe79

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
jak říkám realita - žádný schvalování
0/0
6.9.2005 11:15

j@ck

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
on má ale pravdu - kdo v USA hladoví, tak si za to může sám, protože práce je tam všude dost a není problém ji sehnat. stačí jenom chtít.
0/0
6.9.2005 10:25

Beranal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
To se docela mýlíš ti Ukrajinci tady většinou zakládají s.r.o. a shánějí legálně zakázky a nebo jsou to legální živnostníci a ty firmy u nás je využívají v rámci zakázaného Švarcsystému. Já jich znám dost je to elita která odešla z Ukrajiny aby se dostala z té úplné bezvýchodnosti a bídy, tady musí dělat podřadné práce a jsou za to vděčni. Čekají tady v podstatě a doufají že dostanou trvalý pobyt a budou se moci legálně zaměstnávat a shánět si lepší práci odpovídající jejich kvalifikace. Hodně jich sem přišla i se svými dětmi, ty děti z těch jsou za rok perfektní Češi a většinou jdou minimálně na střední školu. Pokud tady někteří pracují načerno tak to jsou ti horší a méně schopní.
0/0
6.9.2005 10:55

Dawe79

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
tak to žijem asi každej někde jinde - jestli s.r.o říkáš mafiánovi co dohodí podnikateli 10 dělníků, za to si vezme 1/3 jejich platu tak nevím kde žiješ Podnikatel je samozřejmě spokojenej, protže nemusí platit odvody apod. - tohle v U.S.A. není možný, takže černoši jsou na dávkách...Můžeš mi vysvětlit jednu věc?Proč jsou USA tak rezdělené.Existují tam jen 2 třídy, řekl bych stejně početné - jedni mají a druzí ne.A proč to tak není v EU, potažmo u nás?
0/0
6.9.2005 11:14

Beranal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Autorce clanku...
Ono všechno v pořádku s těmi s.r.o. samozřejmě není, tam pracují společníci a potom třeba i lidi načerno, krátí se daně atd.., ta provize těch “manažerů” co organizují to není žádná mafiánská provize, to je spíš přiměřená odměna za tu práci. Rozhodně ale tihle to nejsou žádní mafiáni, tihle se u nás snaží v rámci možností uživit poctivou prací jak se dá. Mafiáni jsou ti zločinci a vyděrači, kteří tady evidentně jsou ale ty já neznám, ty tady žádné s.r.o. nezakládají, ti jen kradou a vydírají a na to žádné s.r.o. nepotřebují. V Americe zrovna jako u nás skutečně dvě základní společenské třídy jsou, jsou tam lidi co pracují nebo chtějí pracovat a potom ti co vůbec pracovat nechtějí a vymlouvají se že za to vlastně může společnost. Rozdíl od nás bych viděl jenom v tom, že u nás těch druhých je daleko méně.
0/0
6.9.2005 13:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.