Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

SPECIÁL: Hurikán Katrina ve faktech a obrazech

Pro mnoho Američanů to byl šok: oblíbený cíl prázdninových cest, město jazzu New Orleans, je pod vodou. Experti už tak překvapení nejsou. Ukazuje se, že katastrofa byla na spadnutí. Jak se s tím Amerika vypořádá? Pokusili jsme se zodpovědět některé otázky.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

ettna

fotografie
Prohlédla jsem si fotografie - proboha proč jste dali na konec Bushe s budovatelským výrazem ve tváři?  
0/0
5.9.2005 14:26

pesimista-domaci

Kašlu na ně,
jako národ, který se chlubí že má vše nej, mají pravdu. Mají nejvíce mrtvých, největší bordel a všechno ostatní. Takže ať se kousnou do zadku a makají. Vyspělá armáda s troškou vody dozazila po tolika dnech. To by ta naše stihla dřív a to si o armádách nemyslím nic dobrého. Všechno ostatní bude stejné, tak  ať si užijou. Ti, kteří zústali v domcích z cukrpapíru se nyní utopí nebo pojdou hladem a žízní. Tvrdili v přímých přenosech před úderem Katrin, že jsou připraveni na všechno. Dnes to znamená i na smrt. Tak ať si tu přípravku užijí. Papapapa kluci ušatí a nezapomeňte každé ráno na střeše před těma svýma vytaženýma pruhovanýma trenýrkama odkrákat tu svou národní odrhovačku. Budete připravenější na zubatou.
0/0
5.9.2005 13:57

klv

Re: Kašlu na ně,
jen douféj že kolem tebe nejsou lidé kteří mají stejný názor jako ty, možná kdyby jsi někdy potřeboval pomoc, dostal by jsi podobnou přednášku,
0/0
5.9.2005 14:00

chairman1

Teroristi
Jesli to nahodou nebyli teroristi, treba se od tech zasranejch komunistu naucili "Porucime vetru, desti"..........
0/0
5.9.2005 11:31

Solič

ju es ej
vazeni americane, polibte mi prrdel, nic vam neposlu....
0/0
5.9.2005 9:39

pius99

10 mld US dolarů
tak škoda 100 miliard ? No když to vezmu kurzem 1:25 tak je to 2500 miliard korun. No to zase není tak moc, vždyť jen dluh ČR ( státní a veřejný ) vzorstl od roku 1989 na téměř 2 000 miliard a když k tomu dodáme 2 700 milirad , které zmizely z privatizací a prodeje státního majetku  tak je evidentní, že vlády po roce 1989 jsou 2x ničivější než Katrina. :-)))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))
0/0
4.9.2005 15:26

fukin

Re: 10 mld US dolarů
hmmm, usmevne, rekl bych tak trochu ze to jsou "paroubkovske vypocty"
0/0
5.9.2005 3:25

pius99

USA
amíci, bežte si udělat pořádek a pomáhat vlastním lidem a nechte Irák, irákem.
0/0
4.9.2005 13:57

pius99

jak je to s armádou USA
Prý je nejmodernější, nejlepší ... tak jak je možný, že jí trvalo 5 dnů než do NO dovezla trochu vody ? Kdyby stejným stylem rusálí zásobovali Leningrad tak dnes na štatlu  všichni heilují a po "Bémen und Méren" není ani slechu a dechu. To vše s ropou SHELL Company a německých tygrů.
0/0
4.9.2005 13:57

Karel Polivka

Opět ta fotografie..
Proč si idnes upravuje fotky reuters podle svýho? Komu v profit?
0/0
3.9.2005 23:06

meadow

Tma
Co mě fakt děsí je to jak se na každém neštěstí okamžitě přiživí lůza, která je do té doby zalezlá v kanálech a jakmile podmínky dovolí, vyleze a začne si brát co chce a terorizovat okolí. Lidi, kteří do té doby byli míň než lejno u cetsy se vyzbrojí a opojení pocitem moci se snaží urvat co se dá.
Přečtěte si katastrofický román Tma od Ondřeje Neffa... je to drsná fikce a hodně mrazivá. Bohužel jak čtu noviny se jeho vize téměř do puntíku naplňují. Lidi jsou hovada....
0/0
3.9.2005 20:34

rasta_vesta

Re: Tma a svetlo
Bohuzel podle tebe,
diky vzdelanym lidem
0/0
3.9.2005 20:38

pius99

Re: Tma
Proboha  ty s přezdívkou meadow, tak lůza ? Lůza je podle tebe ten, kdo nemá peníze ? Už tě nezajímá , proč , z jakých důvodů je nemá ? A hovado jsi alespoň co se týká tvého přízpěvku ty. bez ohledu na to co a jak je , kdo podcenil, nedocenil, neudělal. Pochlub se, čeho jsi ve svém životě dosáhl vlastním přičiněním .
0/0
4.9.2005 13:44

fukin

Re: Re: Tma
musim uznat, ze neni stastne nekoho koho vubec neznas hodnotit jako lůzu, takova medialni diferenciace na hodne a spatne...
0/0
5.9.2005 3:23

admx

Polni nemocnice
Proč tam nepošlem českou vojenskou nemocnici, alespon by v USA videli na jak vyspele urovni je česka armada a ČR. A byl by to přínos i pro ČR. Prospelo by to prestiži ČR. A pomohlo chaotické armade USA, ktera je neschopna.
0/0
3.9.2005 16:33

fukin

Re: Polni nemocnice
moudre to slova... usa vyhlasily, ze prijimaji zahranicni pomoc ale mam pochyby ze by zrovna nasi nemocnici prijaly, vzhledem k tomu, ze bush teprve prohlasil ze se situace nevyviji jak by mela (pritom mu za zady vybuchovala chemicka fabrika), a tim ze by rovnou prijal nasi voj. nemocnici by defakto uznal ze sou ve skutecnych srackach
0/0
3.9.2005 17:04

nanukacz

headshot to idiot´s !!!
Lidské hyeny chcípněte! S4S
0/0
3.9.2005 9:28

nanukacz

heh
Tak už víme odkud vítr fouká  Boží mlýny melou pomalu a jistě ... a USA semelou.  Je to hrozný co se děje, ale ty mrtvý co tam plavou se ještě jako živý měli sebrat a zmizet! Teď bůh s nimi... Jinak, možná by teď amík dal nevim co, kdyby bydlel v tý naší  malý uemičce, no ne? Dyť je tu tak krásně
0/0
3.9.2005 9:25

fukin

boží mlýny
nechci znevazovat utrpeni obycejnych lidi ani se vysmivat atd. ale snad jsou to bozi mlyny... myslite si ze i ted goverment usa bude i nadale zatvrzele popirat zmeny ve svetovem klimatu???? a k tem ozbrojenym gangum a vytrznostem, dobre jim tak magorum, chteli zbrane, maji je mit, skoda jen ze si neschvalili ty automaticke zbrane.... pardon, jsem morbidni ale vecny
0/0
2.9.2005 21:45

klv

Re: boží mlýny
ale hlavně typicky Čech - škodolibý
0/0
3.9.2005 1:25

pius99

Re: Re: boží mlýny
škodolibý čech ? nevím, neznám ho. Já jsem moravák, těch obyčejných chudých je mi líto, ale ve finále je to jak u nás. Mají takovou vládu jakou si zvolili. Je to jejich věc.jenže vzdělanost a tím pádem i chápání těch chudých v NO je nízká. před volbama tam zase republikáni dovezou pár soudků špatné whisky jako před posledníma volbama a mají vystaráno.
0/0
4.9.2005 13:47

rasta_vesta

Re: boží mlýny
Hurikan Katrina nadelal spoustu skod, ale to nejhorsi prislo az kdyz se protrhly hraze u dvou kanalu.
0/0
3.9.2005 1:26

fukin

Re: Re: boží mlýny
a co bylo driv, vejce nebo slepicka?
0/0
3.9.2005 7:11

Qibitz

Re: Re: boží mlýny
A pročpak se jen protrhly...?
Čtyřicet let měli kliku, že těch několik set hurikánů se za tu dobu New Orleans vyhnulo. Ale byly a jsou, a bohužel těch z kategorie 4-5 přibývá.
0/0
3.9.2005 21:43

Qibitz

Re: boží mlýny
100 mld $ škod - prej že Kjótský protokol by uškodil US ekonomice.
0/0
3.9.2005 5:22

rasta_vesta

Re: Re: a kde mas Allah :-))))))
Zradne Hraze Kolem NO, mas moznost si to precist
0/0
3.9.2005 5:40

Qibitz

Re: Re: Re: a kde mas Allah :-))))))
S tím Alláhem jsi dost mimo mísu  ale když už, tak kdepak zrádné hráze. Obyčejný šlendrián - a to i v USA. Protizáplavová opatření byla naplánována po hurikánu v roce 1965, a měla být dokončena v roce 1975. V roce 2005 jsou hotova pouze na 80-85%. A nebudou ani tak, na letošek na to zas dostali jen zlomek z potřebných 60 mil.$. Máš možnost to shlédnout na CNN . To je z první ruky.
To nic nemění na tom, že v těch 100 miliardách $ ztrát by se ten tzv. "hrůzný" ekonomický dopad Kjótského protokolu na USA ztratil...Není co dodat.
0/0
3.9.2005 21:31

booch

Může za to i Bush
USA je zemí, která nepřistoupila na Kjótský protokol. Stálé znečišťování povede k nárůstu ničivých bouří, které budou ohrožovat nejen USA, ale i zbytek světa. Takže nakonec budeme ohroženi i my. A nebude to zajisté tak dlouho trvat.
0/0
2.9.2005 21:07

richdek

proc by cechum melo byt liti Amikum
oni si poradi sami, jako vzdycky. Co si myslime my je jedno. Starejme se sami o sebe. Mame zde peknej bordel. Amici budou OK. Jsou zvykli se sami o sebe starat. Nikdo jim nikdy nepomohl.fandim jim
0/0
2.9.2005 15:59

rasta_vesta

Re: proc by cechum melo byt liti Amikum
jasny
0/0
3.9.2005 1:23

pius99

Re: proc by cechum melo byt liti Amikum
amíci jsou zvyklí se o sebe postarat ? No dobrýýýýýý :-))))))))) Proto taky dopadli jak sedláci u chlumce ve Vietnamu, v Korei, Guatemale, Somálsku, Jugoslávii. :-)))))))))) a dopadají tak jak dopadají v Iráku.
0/0
4.9.2005 13:50

80E-seven

nemuzu si pomoct,
ale neni mi jich lito. byli opakovane vyzvani, aby se evakuovali, ale smes povysenosti, sebevedomi a mizerne inteligence jim kazala zustat tam. no tak tam jsou. nevidim duvod jim pomahat. maji co chteli. inteligentni lidi odtamtud davno zdrhli. doufam ze to bude pro ostatni pedagogicky prinostne a priste si rozmysli jestli zustanou v hurikanove oblastni nebo ne, zvlast, kdyz ma hurikan mit silu 4 nebo 5. a to ani nemluvim o faktu, ze strileji na svoje zachrance. to je zas jina kapitola.
0/0
2.9.2005 14:16

pius99

Re: nemuzu si pomoct,
synku, kdo na to měl tintili vantili a měl kam evakuoval. :-)) Ale díky super životní úrovni drobné části populace v NO jich tam jaksi pár desítek zůstalo. Ale jak říká výše nějaký meadow, je to lůza, co tam zůstala, dobře jí tak. takže vlastně z pohledu meadowa máš pravdu. :-)
0/0
4.9.2005 13:51

Kladýnko

???
Není mi moc jasné, jak město v deltě řeky může ležet pod hladinou moře. Jediné možné vysvětlení mne napadá, že tam byly bažiny, okolo vystavěli povodňové hráze, bažiny vyschly a terén se propadl? Víte o tom někdo něco?
0/0
2.9.2005 13:45

abysser

Re: ???
Za všechno může vlatsní delta. Nejprve tekla "tudy", pak se vyvíjela novým směrem, přehradila původní koryto, které vyschlo. Během několika tisíc let se tak vytvořila zvlněná krajina, kde deprese byly pod úrovní moře. Pak přišel Francouz a tyto deprese spojil v jednu velikou, kterou obehnal valem.. A jsme doma. Ono vubec stavet v takovych podminkach je preci silene.. Kdyby bylo NO par kilometru na sever a v miste delty by byly poldry a treba Narodni Park, tak se dnes mohou obyvatele NO jen smat..
0/0
2.9.2005 18:33

DZe

Je mi z naseho naroda na zvraceni
Tak jsem si tak procitala reakce na hurikan Katrina a musim rict, ze jsem se opet v cechach nezklamala. Jak vubec nekdo muze mit tak blby kecy a prat lidem, aby museli prozit takovou hruzu? Jsme zvedava, jake by byly reakce, kdyby se podobna katastrofa stala u nas. Taky byste byli tak bezcitni? Ale u nas hurikan nehrozi a my muzeme v klidu a pohode sedet doma a akorat tak kritizovat a prat jinem bolest a utrpeni. Fakt jsme skvelej narod, jen co je pravda. Zajimalo by mne, kolik z vas kdy prispelo na jakoukoli katastrofu, ktera se stala nekde na svete?(Tim nemyslim povodne u nas, kdy jsme vsichni cekali na pomoc od ostatnich zemi a to nam byli vsichni dobri!) Kdo z vas by mohl s klidnym a cistym svedomim rict, ze nekomu pomohl? Amerika, at uz je jakakoli a muzete nebo nemusite ji mit radi, je vzdy mezi prvnimi, kdo posila nejen financni pomoc (a neni to o zadnych poukazkach na zbrane jak nektery iteligent prohlasil), zatimco parlamenty jinych zemi schvaluji vyse prispevku
0/0
2.9.2005 12:50

Kladýnko

Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
Nebuď naivní, USA pomáhají jenom tam, kde se jim to hodí a kde je naděje, že z toho něco budou mít. To rozhodně není stát lidumilů....... A z toho co předvádějí v Iráku, předtím v Jugoslávii, Panamě, Granadě, Vietnamu, Koreji atd. je na zvracení zase mně.  
0/0
2.9.2005 13:38

DZe

Re: Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
Politika USA je jedna vec a utrpeni obycejnych lidi vec druha.
0/0
2.9.2005 13:51

Kladýnko

Re: Re: Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
To je samozřejmě pravda.
0/0
2.9.2005 14:20

Tubajfor

Re: Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
Ty musis bejt nejspis kovanej soudruh a nebo uplnej tupec. Ale nejspis oboji. Tak napr. valka v Koreji i Vietnamu byla naprosto opodstantnena snaha zabranit sireni komunismu. Valka v Koreji byla dokonce pod hlavickou UN.  Neni zde dost mista dal to rozvadet, ale specielne v Tvem pripade by to nejspis bylo i zbytecne usili.
 
0/0
3.9.2005 1:16

MarineGorbs

Re: Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
Bože, ty jsi tele...
 
Jugoslávie - Slobo, Korea - Kim Ir Sen, Nam - Strýček Ho, Panama - Eman Noriega...jen ta Grenada byla poněkud sporná...a ti studenti tam mimo jiné byli taky...
0/0
3.9.2005 14:14

Dr. Fe1

Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
Váš příspěvek naplňuje skutkovou podstatu trestného činu hanobení národa. Jestli se sama cítíte jako póvl a je Vám ze sebe na zvracení, tak mluvte jenom sama za sebe, nás ostatní si do úst neberte, nemáte k tomu sebemenší důvod.
0/0
2.9.2005 14:01

2Mac7

Re: Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
blbě plkáte nesmysly, skutkovou podstatu trestného činu hanobení národa její příspěvek nenaplňuje. Dost velký počet přispívajících na toto a obdobná fóra jsou prostě tupci ( dost slabý výraz) a z toho jí je špatně - protože jich je tady většina a to je prostě obrázek společnosti .
0/0
2.9.2005 14:15

JanSlanina

Re: Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
Jseš vůl!!!!!!!a velkej
0/0
2.9.2005 22:18

80E-seven

Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
hle, promluvila naivni pipka s vymytym mozkem  blahopreji k zivotu v cernobilem svete
0/0
2.9.2005 14:12

Queribus

Re: Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
Promluvil BLBEC bez mozku...
0/0
2.9.2005 16:56

EDMIR

Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
Souhlasím, i když asi nelze házet všechny do jednoho pytle. Rozhodně o sobě nemohu tvrdit, že bych byl fanda USA (zahraniční politika atd. to teď nebudeme rozebírat), ale jediný důvod, proč jsem ještě nepřispěl je, že má internetbanking momentálně výpadek. Ti chudáci mohou za Bushe a jeho politiku asi tak, jako jsem já mohl za to, že nám vládnul "inteligent" Špidla.
0/0
2.9.2005 22:04

pius99

Re: Je mi z naseho naroda na zvraceni
souhlasím, jenže češi, moraváci slezané pořádek v USA neudělají. Neumíme si udělat pořádek doma. A tak si ho bude muset udělat i amerika sama, ale ta na to kašle. když nejmodernější, prý, armáda světa není schopna dostat vodu pět dní do NO, pak je něco shnilého ve státě americkém.
0/0
4.9.2005 13:54

MPík

Přírodní živly
Přírodním živlům se neubrání nikdo. Neexistuje snad místo na světě, které by byla naprosto bezpečné. Ale nechápu ty, kteří staví opětovně domy, tam kdy bývají často záplavy a potopy. (viz. nedávné záplavy v ČR). Nechápu ty, kdož nemají svůj dům či byt pojištěn. Pak čekají s nataženou dlaní, přičemž peníze za které mohli pojistku zaplatit propili, prokouřili či utratili za domácí kino... Kolik Američanů se do New Orleans vrátí a postaví nový dům na stejně rizikovém místě? Je mi líto těch co přišli o svůj majetek, ale i oni nesou svůj díl viny!
0/0
2.9.2005 12:29

killy

Ano. V ďolíku mezi mořem a jezerem.....
.. až 6m pod hladinou, můžou za současného stavu techniky stavět obydlí jen vypatlanci..
0/0
2.9.2005 12:37





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.