Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pes pokousal holčičku ve tváři

Pětiletou holčičku z Plzeňska v sobotu večer kousl do obličeje pes. Skončila v nemocnici. Rhodéský ridgeback zaútočil u přehrady Hracholusky v hojně navštěvované oblasti Rájov na severním Plzeňsku. Policisté zjišťují, zda děti psa neprovokovaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

iuos

hmm
já bych svýho psa nenechal přivázanýho nikde - buď jdu nakoupit nebo jdu se psem na výlet. zdá se mi blbý nechat ho přivázanýho venku, protože - je by mu bylo smutno - asi by štěkal strachy a steskem a tím by s*al ostatní lidi - někdo by mu mohl ublížit nebo ho ukrást - někdo by si ho mohl jít pohladit a on by ho kousnul
0/0
30.8.2005 15:28

pinguinone

Re: hmm
.. pak jses vyjimka..
0/0
30.8.2005 16:27

iuos

hmm
díky
0/0
30.8.2005 16:28

Ahasver

Re: Re: hmm
doufám že není ... už kvůli psům :-)
0/0
30.8.2005 17:06

80E-seven

vseobecne povedomi
bude asi takove, ze cokl je hracka. cokl je hracka pro panicka, ktery si s nim krati dlouhou chvili, cokl je hracka pro deti, navic hracka bezprizorni, se kterou si smi hrat kdokoliv kdekoliv. pak to takhle dopada. mel by dostat po tlame jak panicek tak rodice toho decka. panicek za nedodrzeni bezpecnostnich opatreni a za vseobecne ohrozeni, rodice za zanedbalou vychovu. nebo mozna zalochovat - a to vsechny spolecne, aby si to mohlo vyrikat.
0/0
30.8.2005 15:14

gagaryn

náhubek
Ta paní chovatelka mohla tomu psíkovi dát náhubek jen na tu dobu co ho přivázala k dopravní značce a nechala bez dozoru, tím by značně omezila riziko, nikdo jí přece nenutí, aby pes měl náhubek pořád.
0/0
30.8.2005 12:33

pinguinone

Re: náhubek
..to je lepsi nez ta svickova..
0/0
30.8.2005 12:45

tokan

Pro všechny náhubkáře
1. Neexistuje zákon o povinném nošení náhubku pro psy. Pouze místní vyhlášky.
2. Za psa je zodpovědný chovatel, nikoliv majitel - nikdo nemůže vlastnit živého tvora.
3. Spousta dětí, pokud vidí psa, začne na něj dělat haf, haf, což je podle mě chyba rodičů, kteří ho to naučili (dítě, ne psa).
4. Pes není čokl.
0/0
30.8.2005 12:00

utanův stín

Re: Pro všechny náhubkáře
Přesto by se mělo stát etickým pravidlem, že psi na veřejnosti budou mít náhubky. Všichni a vždycky. Na vlastním dvoře můžou být za baskedvily.
0/0
30.8.2005 12:07

klv

Re: Re: Pro všechny náhubkáře
Yorkšírský teriér, typický baskervil, ten bez náhubku nesmí ani na dvůr
0/0
30.8.2005 12:12

utanův stín

Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
Může být. Je to tvoje volba.
0/0
30.8.2005 12:14

klv

Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
já jen že paušální schémata málokdy fungují, třeba ve francii je to určeno váhou a výškou psa, a je to jasné, je-li to tak stanoveno a já mám velkého psa venku bez náhubku nemám se při pokusání na co vymlouvat. Ale nacpat náhubek třeba na Pekinského palácového psa je jen týrání zvířat
0/0
30.8.2005 12:17

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
S tím týráním zvířat nesouhlasím. Je to stejné, jako u každého jiného psa. Pokud tedy chovatel používá správnou velikost náhubku.
Kousnutí je nepříjemné i od Pražského krysaříka. Nechápu, proč pořád někteří brojí proti náhubkům. Týrání to rozhodně není.
0/0
30.8.2005 12:35

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
krysařík je poděs , pekiňák je občas se pohybující plyšák
0/0
30.8.2005 12:39

utanův stín

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
Já vím, přesto ten pekiňák bude vážit víc, než ten krysařík. Mimoto asi oba spadají do té kategorie bez náhubků, takže zase tohle řešení nemusí fungovat. Moje sestra má bišonka a moje roční dcera si s ním v pohodě zablbne, ale samotnou bych ho s ní nenechal ani náhodou. Přesto je schopná jít ke kleci se zuřícím vlčákem s brumláním ha..., ha.... . Pro děti je prostě pes jako pes. A jestli je jeden hodnej, bude i jinej. Takže, všichni s náhubkama.
0/0
30.8.2005 12:46

koprak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
To je fakt.Jednou mě jeden kousl do lýtka a nešlo to mrcha setřepat!
0/0
30.8.2005 14:59

tokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
Náhubek není týrání, v tramvaji či ve vlaku to jinak nejde. Ale pokud jde pes po chodníku pěkně u nohy, proč má mít náhubek?
0/0
30.8.2005 12:43

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
.. protoze se muze neocekavane od Tve nohy vzdalit..
0/0
30.8.2005 12:46

tokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
A v tu chvíli by se ukázalo, zda se psovi věnuji dostatečně. Pokud něco provede, je to moje chyba a jdu do báně. Pokud je pes puštěný venku, musím ho mít pod kontrolou a na očích.
0/0
30.8.2005 12:55

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
..to je myslim malo , nedavno jsem na cyklisticke stezce prejel psa.Majitel si taky myslel ,ze ho pokazde poslechne,,
0/0
30.8.2005 12:56

tokan

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
Na cyklostezce by neměl být nikdo kromě cyklistů. O svém psovi vím, že je trotl a leze zásadně před kolaře (někdy snad i schválně), takže chodíme mimo.
0/0
30.8.2005 13:06

tokan

Re: Re: Pro všechny náhubkáře
Raději bych se rád dožil zákona, podle kterého by nezodpovědní chovatelé dostávali několikaleté nepodmíněné tresty. I za týrání zvířat. Náhubky toho moc neřeší, anžto jsou mezi námi stále hovada, kteří mají psa jako doplněk nebo hračku. 
0/0
30.8.2005 12:40

pinguinone

Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
.
0/0
30.8.2005 12:46

utanův stín

Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
To je pak otázka co řešíme. Poranění dětí mohou náhubky celkem účinně řešit.
0/0
30.8.2005 12:47

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
..vlastne neni co resit..
0/0
30.8.2005 12:49

Ahasver

Re: Re: Pro všechny náhubkáře
Hezký. Až to tak bude, co bude dál? Náhubky a rukavice pro kočky, roušky pro lamy, pleny pro holuby ...
0/0
30.8.2005 13:08

pinguinone

Re: Re: Re: Pro všechny náhubkáře
..meles hrusky s bramborama , jde jaksi o miru nebezpecnosti. Kulomet taky nesrovnavas se vzduchovkou..
0/0
30.8.2005 13:10

Korejs

Re: Pro všechny náhubkáře
ad1) ano, v zákoně to není, ale vyhlášky na to jsou
ad2) zvíře je podle zákoníku věc, takže chovatel je vlastně majitel. Pokud nebereme v potaz morální hledisko, tak lze vlastnit živého tvora.
ad3) to je pravda, ale zas na druhou stranu není přípustné, aby se musel člověk v přítomnosti psa (pokud je to na veřejném prostranství) omezovat - například prudké pohyby a běh, atd.
ad4) co je tedy čokl?
 
0/0
30.8.2005 14:20

pinguinone

Re: Re: Pro všechny náhubkáře
0/0
30.8.2005 15:26

archie2

kdyby raději redakce
dělala osvětu, že se nemá sahat na cizí psy, než psát o každém střetu. Ještě že končí prázdniny a tím pádem okurková sezóna a novináři budou psát o podstatnějších věcech. A v mezidobí bych dororučila studium českého jazyka. Úroveň gramatiky v mnoha článcích je příšerná.
0/0
30.8.2005 11:55

pinguinone

Re: kdyby raději redakce
.. pes se nema nechat uvazany na verejne pristupnem miste bez nahubku..
0/0
30.8.2005 12:29

klv

Re: Re: kdyby raději redakce
a to je zakázáno kde?
0/0
30.8.2005 12:30

gagaryn

Re: Re: Re: kdyby raději redakce
to na všechno muší bej zákon??? Copak nestačí používat rozum?
0/0
30.8.2005 12:37

klv

Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
přesně tak, rozum, je rozumné pustit děti k psovi bez náhubku, a jsem tam kde jsme byli, v tomto okamžiku je po celé ČR spousta psů uvazáných bez náhubku a patrně se nic nestane takže je to debata o ničem, jen MF udělala s prdu kuličku
0/0
30.8.2005 12:42

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
..povysujes psa nad cloveka...
0/0
30.8.2005 12:47

Ahasver

Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
Právě naopak, člověk má mít rozum! Svět není bezpečný a nebude, ani kdyby měla košíky všechna zubatá zvířata. Člověk má mozek vyvinutej dost na to, aby si to pamatoval a choval se podle toho.
0/0
30.8.2005 13:10

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
..takze budem vodit deti na voditku a dostanou nahubky...  
0/0
30.8.2005 13:19

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
ale no tak , nepřevracej to , není nutné oponovat za každou cenu
0/0
30.8.2005 13:25

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
: Kulisku , kdyz budu zit v pralese ,budu deti jinak vychovat ,nez kdyz ziju ve meste.Kdyz na pralesni dite vystartuje pes , dostane kamenem,nebo klackem,kdyz si neda rict ,tak nejakym ostepem.Zkus to aplikovat v Praze...
0/0
30.8.2005 13:43

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
což je celkem pochopitelné, ale to přece není podstata sporu, ty veškerou odpovědnost přenášíš na psa , respektive na jeho majitele, já naopak tvrdím že odpovědnost mají i lidé , kteří díky tomu že se chlubí rozumem by mohli pochopit že pokud je pes bez náhubku, ať už je to dobře či špatně, by mohli předpokládat že je pes může kousnout, že na psy navlečeš náhubky sice opravdu odstraníš nebezpečí kousnutí, ale tohle paušální nařízení nikdy nebude fungovat, já souhlasím že za psa odpovídám ale tím není řečeno že psa může hladit každý koho to napadne.
0/0
30.8.2005 13:54

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
.. tak znovu :
Pes jaksi nema zadnou zodpovednost.Pravidelne vidim uvazane psy pred obchodem , bez nahubku s povolenym voditkem ,ktere je jen symbolicky uvazane.Tj. dite nemusi sni jit hladit Vaseho milacka ,jen jde kolem a neodhane kam az se pes dostane.. Pokud  je nahubek tak strasna vec ,porad mas jeste moznost ,s sebou nosit schranku na psa... Ono to chce videt treba trilete pokousane dite , clovek pak meni nazor....
0/0
30.8.2005 14:11

Ahasver

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
Stejně tak dítě může neodhadnout rychlost auta při přebíhání silnice, hloubku potoka, suchou větev na stromě ... cokoliv. Nemyslím, že by nezodpovědností některých rodičů měli zbytečně trpět jiní - ani lidé, ani psi!
0/0
30.8.2005 14:37

klv

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
zapoměl jsi si přečíst , respektive na majitele, to není fér diskuze, ale demagogie
0/0
30.8.2005 15:35

pinguinone

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
.. mozna je to diskuze dvou demagogu..
0/0
30.8.2005 16:27

Ahasver

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
V pralese i v lese je to stejně. Když vystartuje pes, dostane pes. Když bude psa provokovat dítě, dostane dítě. Problém je v lidech, ne ve psech. V těch, kteří mají šmahem hotové univerzální řešení i v těch, kteří považují svoje dítě za svatouška, který nikdy nic špatně neudělá - za všechno může zlej svět a hlavně psi bez košíku :-/
0/0
30.8.2005 13:55

Ahasver

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: kdyby raději redakce
ehm V pralese i v Praze ... :)
0/0
30.8.2005 13:59

utanův stín

.
Nejĺepší je vyjádření odborníků. Ridgeback je temperamentní lovec. No, spíš byl, ale pročpak neprozradila paní chovatelka, co v té Rhodésii lovil?
0/0
30.8.2005 11:44

gagaryn

Re: .
předpokládáš, že holčička měla bujnou hřívu vlasů ?
0/0
30.8.2005 11:56

utanův stín

Re: Re: .
Pískovou.
0/0
30.8.2005 12:06

gagaryn

Re: Re: Re: .
tím se ten útok vysvětluje.
0/0
30.8.2005 12:20





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.