Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Boeing havaroval v džungli, nejméně 40 lidí zemřelo

Nejméně 40 lidí zahynulo při nehodě letadla na severovýchodě Peru. Jiné informace mluví až o sedmdesáti mrtvých. Boeing peruánských aerolinek TANS se v bouři pokoušel nouzové přistát v bažinaté džungli. Mezi stovkou lidí na palubě byli i cizinci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

cejkis

příspěvky
někdo tu psal o katapůltáži cestujcích :)
To je zajímavý nápad. Při představě důchodkyně opuštějící kabinu s  přetížením 20g jsem se fakt nasmál
A těch 100 sedaček nad trupem se zamotanými padáky by bylo taky super
0/0
24.8.2005 18:46

zagy

Re: příspěvky
slysel sem, ze kazda katapultaz cloveku zkrati pater asi o 3 centimetry. To musi bejt narez...
0/0
25.8.2005 13:10

Tomixon

Re: Re: příspěvky
Krytinář je mistr "katapultingu". :-)
0/0
30.8.2005 19:40

vladino

Re: Re: Re: příspěvky
0/0
1.9.2005 16:45

hovnoval-

@@
upozornuji, ze napr. v africe a jizni americe letadla padaji celkem casto, akorat se to nikdy nedostalo do zprav. po padu kyperskeho letadla je to trochu v mode, protoze to bylo v evrope. nejvice letadel pada v africe, pak dlouho nic, pak je jizni amerika. nejmene je to v severni americe a evrope.
presto je to porad nejbezpecnejsi doprava....
0/0
24.8.2005 16:23

Kentus

Hle!
Ňáko to padá!
 
                                      Kentus před odletem
0/0
24.8.2005 14:07

tajemník z létajícího ostrova

!
co se to deje? bozi trest? co ty na to milchamo?
0/0
24.8.2005 12:50

beklo

Re: !
Co se děje s tebou, teplouši? 
0/0
24.8.2005 13:09

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: !
leze ti spodnicka, pinku :)
0/0
24.8.2005 13:17

briza

Re: Re: Re: !
Zda se, ze pinkovo okoli vuci nemu voli stale hrubsi vyrazy.
0/0
24.8.2005 13:47

IvaBartova

Letecké společnosti na to kašlou
chce to jenom trošku dobré vůle. To víte že se pod každé sedadlo dá dát padák, letadlo může klesnout a zpomalit a nechat lidi vyskákat. Někdy to možná nestihne, ale určitě je dost případů kdyby to šlo. Jasně, někdo by se zabil, ale i kdyby se zabilo 97 lidí ze 100 pořád by to stálo za to. Někomu se ale prostě nechce to řešit, dávat do toho peníze. Radši se vymluvíme že to nejde. Ze stihačky se taky dá vystřelit ve vysoké rychlosti.
0/0
24.8.2005 12:08

york7

Re: Letecké společnosti na to kašlou
obavam se ze toto reseni je prilis zavisle na tom jak je kdo z cestujicich zdatny a schopny, coz o5 znevyhodnuje spoustu lidi, pokud je letadlo porouchane tak jak zarucite ze bude moci zpomalit, klesnout do urcite vysky a pockat nez se vsichni pasazeri obleknou do padaku a vyskoci? nebo snad cekate ze nekdo bude nasnerovan v nepohodlnem padakovem postroji treba 10 hodin? A odkud by vyskakovali? ze dveri? to by z nich polovina skoncila namuchlana na vyskovce nebo smerovce. Obavam se ze reseni s pristanim samotneho tubusu trupu je bezpecnejsi
0/0
24.8.2005 12:47

briza

Re: Letecké společnosti na to kašlou
Kontrolni dotaz: skakala jsi nekdy z letadla?
0/0
24.8.2005 13:52

york7

Re: Re: Letecké společnosti na to kašlou
 asi tak, z proudoveho letadla to vlastne moc nejde, na to by si trofli snad jen kaskaderi
0/0
24.8.2005 14:06

barbudo

Re: Re: Re: Letecké společnosti na to kašlou
... jde to asi tak dobře, jako odhazovat křídla ...
0/0
24.8.2005 14:34

Jirka Š. Svejkovský

Re: Re: Re: Re: Letecké společnosti na to kašlou
Možná by šlo těma křídlama začít mávat. každej cestující by měl pod sedačkou takový lano s držákem. Stevard by stál vepředu a řval na ně a lidi by tahali ....
0/0
24.8.2005 14:45

cejkis

Re: Re: Re: Letecké společnosti na to kašlou
jde :) a jako důkaz uvadím použití C17 pro výsadek pěchoty.
Jde o to mít dveře na správném místě trupu.
Dále by se každý člověk na palubě musel umět dostat do postroje a to sakra rychle. Dále by se museli všichni řadit do řady a kžadý by zkontroloval padák tomu před ním. Pak by si museli všichni zaháknout karabinu vytahovacího lana a skočit skrz dveře.
Jak z výše uvedeného plyne je bezpečnější sednout na zem :)
0/0
24.8.2005 18:42

iuos

hmm
že by nastal čas zrání letadel a začaly padat?
0/0
24.8.2005 10:42

york7

...
neslo by udelat bezpecnosti opatreni ze by v pripade nejake poruchy ktera neumoznuje bezpecne pristani se od trupu oddelily nepotrebne casti jako kridla s motory, vyskovky, smerovka a pripadne dalsi casti (zavazadla) a samotny tubus trupu by pak na zem klesl pomoci dvou nebo tri vetsich padaku?
0/0
24.8.2005 10:33

sanvean

Re: ...
to je fór? Jak chceš aby se padák otevřel v rychlosti cca 800 km/hod?
0/0
24.8.2005 10:37

york7

Re: Re: ...
a ty myslis ze kdyz se ty soucasti odpoji a nebude to letadlo nic pohanet tak zte porad poleti rychlosti 800km/h? predpokladam ze velice rychle nabere kurs k zemi a to v rychlosti kolem 200 km/h. Stejne jako u normalniho padaku by trup usmernily a zpomalily nejake male stabilizacni padacky a pak by se teprve otevrely ty velke. Jasne ze by se tim nezachranili kdyz je srazi nejaky vetrny poriv pri pristani, ale poruchy ve vetsich vyskach by se tim resit daly, ne? 
0/0
24.8.2005 10:41

sanvean

Re: Re: Re: ...
...když se tak hezky fantazíruje, tak by mě připadlo jednodušší, aby došlo - dejme tomu ve výšce 3000 m - k automatické katapultaci a následnému otevření padáku u každé sedačky (přirozeně připoutaného cestujícího). Ale stejně je to blbost, ale možná menší, než postupné odpadávání částí letadla.:-)
0/0
24.8.2005 10:50

york7

Re: Re: Re: Re: ...
jenze ber v potaz kolik by vazilo a stalo katapultovaci kreslo pro kazdeho zvlast + kyslikova maska kdyby to bylo ve vetsi vysce  myslim ze ty padaky jsou prece jen lepsi napad
0/0
24.8.2005 10:53

sanvean

Re: Re: Re: Re: Re: ...
právě, že by k té katapultaci došlo jen v určité výšce, kde již není potřeba kyslík a nehrozilo by ani umrznutí - těch 3000 m by bylo asi ideální. A jistě by se našlo dost klientů, kteří by za takovou "šanci přežít" rádi připlatili. Ale samozřejmě, že by to bylo asi i technicky náročné a možná i neproveditelné...
0/0
24.8.2005 11:00

york7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
vzhledem k tomu ze tak nejak mam predstavu jak jsou dopravni letouny konstruovany, tak odpoutani nosnych plochy a ostatnich casti by nebylo tak slozite, ale je tu problem ze tyto casti by spadly na zem, takze by pilot musel doletnout nad neobydlenou oblast
0/0
24.8.2005 11:08

sanvean

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
právě..a kdyby k té situaci došlo krátce po startu, kdy jsou nádrže plné paliva. btw. je pravda, že je palivo i v křídlech letadel?
0/0
24.8.2005 11:12

york7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
no rekl bych ze prave 90% je ho v kridlech
0/0
24.8.2005 11:14

sanvean

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
v současné době nezbývá pasažérům v letadlech nic jiného, než věřit, že k mimořádné události nedojde (což se stává opravdu výjimečně), v opačném případě počítat dlouhé vteřiny či minuty do konce - definitivního. Což asi není příjemný zážitek a věřím, že za tu chvíli dokáže člověk šedivět hrůzou, a to doslova. Kecům o rychlém konci nevěřím.
0/0
24.8.2005 11:23

sanvean

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
dík. Pořád mi vrtá hlavou, proč ta 737 (údajně) kroužila přes 2 hodiny blízko Atén, když se (údajně) pokoušel steward ovládnout řízení. Na Radiožurnálu mluvil pilot dopravního letadla, že autopilot dokáže i přistát. Zjednodušeně řečeno : pilot musí odstartovat, pak zapne autopilota a může relaxovat až do cíle letu...
0/0
24.8.2005 11:31

cejkis

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
dokážeš si představit důchodkyni při opouštění kabiny s přetížením 20g ?
0/0
24.8.2005 18:44

york7

Re: Re: Re: Re: ...
navic bych chtel videt krscni patere spousty dnesnich lidi kteri jsou bud stari, nebo mladi a nikdy nevideli posilovnu, by jim to utrhlo hlavy, katapult je nebezpecny i pro pilota ktery je na to cviceny a chodi do posilovny
0/0
24.8.2005 10:54

IvaBartova

Re: Re: Re: Re: Re: ...
co normálnímu člověku utrhne hlavu, týpka z posilovny zabije taky. nebo si myslíte, že díky jeho čupr svalům se mu nestane nic/skoro nic?
0/0
24.8.2005 12:11

york7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
utrhnuti hlavy bylo pouze obrazne, samozrejme ze hlava neupadne, ale krcni pater se zlomi a tim ten clovek pravdepodobne zemre, pri katapultovani dochazi kratkodobe k vetsimu nez 14 nasobnemu pretizeni, na to je staven pouze mlady a pevny organismus. Obezni lide, vyzabli a lide v duchodovem veku by podle meho soudu neprezili skoro se 100% jistotou.
0/0
24.8.2005 12:39

test

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
tzn nedame sanci radsi nikomu?
0/0
24.8.2005 13:03

york7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
ale prdlajs, ten padak pro cely tubus trupu by mohl byt resenim
0/0
24.8.2005 13:35

kodlik77

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
By ten padák musel být setasakra velkej, aby v rychlosti, v jaké letadla lítají a při jejich váze to letadlo zpomalil na bezpečné přistání.
0/0
31.8.2005 13:20

kodlik77

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ...
No, při rychlostech, v jakých letadla lítají a při jejich váze by to musel být opra¨vdu megapadák, aby to letadlo zbrzdil na bezpečné přistání. A ty lana , na kterých by byl by taky musely dost vydržet. Aby se celej padák při rozevření neutrhl.
0/0
31.8.2005 13:22

pepinob

je to prostě smůla a náhoda
Já létam pravidelně každý rok do Hong Hongu 12 hodin letu z Londýna a pořád vše bez problému.Využívám společnost Cathay Pacific a je to super.I delkově a časově podobný let mezi Hong Kongem a Taipei (Taiwan) s Cathay Pacific se nedá vůbec srovnat s podobným letem Frankfurt - Praha se společností ČSA.Prostě nějaké společnosti se ještě musí hodně snažit .........
0/0
24.8.2005 10:29

greyone

Re: je to prostě smůla a náhoda
Skvele - sice trochu off topic, ale uz vime jake jsou vase cestovni zkusenosti na vychodni polokouli.
0/0
24.8.2005 10:42

milejzlatej

Fly
Já ještě nikdy neletěl, jaký to je? :o)
0/0
24.8.2005 10:20

Jirka Š. Svejkovský

Re: Fly
To záleží na tom, jestli se pohybujete směrem horizontálním nebo vertikálním ...
0/0
24.8.2005 10:22

spartaman

Re: Re: Fly
       
0/0
24.8.2005 11:48

test

vzdycky dyz letim rikam si proc
neni mozny davat do tech letadel naky zachrany padaky nebo neco? prej to ale neni technicky mozny aby vsichni stihli vysokcit a katapulty pro 200 lidi, nevim nevim. kazdopadne by clovek mel aspon o jednu sanci vic. vite nekdo ty konkretni duvody?????
0/0
24.8.2005 10:11

4omega

Re: vzdycky dyz letim rikam si proc
0/0
24.8.2005 10:31

IvaBartova

Re: vzdycky dyz letim rikam si proc
konkrétní důvody jsou takové, že leteckým společnostem se finančně nevyplatí preventivní opatření. To vám radši pošlou ubohých 20 000 euro, když se vám někdo z rodiny zabije a mají vystaráno. je to pro ně levnější.
0/0
24.8.2005 12:13

djdave2

...
letel jsem 3x do JV Asie, takze celkem 6x cca 12hodin letu a v pohode. Pokazdy s Lufthansou - skopcaci to udrzujou zrejme dobre, kdyz si predstavim ze to letadlo tak pendluje 2x do tydne, tyden co tyden ... Letel jsem jak B 747 tak Airbusem A340-600.
0/0
24.8.2005 10:10

SEND-i

Re: ...
a nekdo se ptal?
0/0
24.8.2005 10:30

greyone

Re: ...
to letadlo je v provozu v prumeru nejmin 130 hodin tydne. Kdyz neleti napr. do HK, leti nekam jinam. Prumerny pracovni den bezneho letadla zacina treba v 6am a konci pred pulnoci.
0/0
24.8.2005 10:44

vver440

jak pravil klasik
když se daří, tak se daří.....
0/0
24.8.2005 9:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.