Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kyperské Helios Airways zrušily lety do Prahy

Kyperská letecká společnost Helios Airways od pátku zrušila své lety z Larnaky do Prahy. Právě na této lince s mezipřistáním v Aténách se před týdnem zřítil boeing se 121 lidmi na palubě. O kroku Helios Airways informovala mluvčí České správy letišť Anna Kovaříková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

honzajaka

asi
už nemají žádný další letadla na padání
0/0
24.8.2005 10:58

reno17

__
.. na téhle tragédii mi jako jediný, dosti pravěpodobný fakt zůstává, že pokud by bývalo letadlo vybaveno automatickým systémem, schopným v případě dekomprese (nárůstu kabinové výšky) bez zásahu pilota sklesat do bezpečné hladiny, je dost pravděpodobné, že by ti lidé ještě žili..
Takový systém existuje a na něterých business jetech (Cessna Citation, Gulfstream G550..) je již dnes v provozu.. podle určitých informací bude pro nyní vyvíjenou generaci nadzvukových bizjetů tento systém možná již povinný..
Media by celkem snadno (při obrovském prostoru, který poskytují této havárii, namísto přetiskování různých spekulací a zmatených, neověřených informací) mohla vytvořit tlak na to, aby byl tento systém postupně zaveden a normalizován i pro běžné dopravní stroje.. nic takového se však neděje - a určitě to není způsobeno tím, že by se media neuměla nebo nechtěla postavit, lobbovat za svojí věc (že toto chtějí a dovedou, můžeme sledovat v četných politických i jiných kauzác
0/0
23.8.2005 20:23

barbudo

Re: __
... uvedený systém ovšem vyžaduje dořešit komunikaci s řízením provozu ...
... když bez varování začne klesat rychlostí těsně podzvukovou, možná se budou hodně potit i na zemi ...
... možná by bezpečnější bylo řízení (programování) autopilota ze země ...
0/0
24.8.2005 12:07

_m-

jenom do Prahy?
0/0
23.8.2005 16:52

chrtil

hmmm
Helios Allways  
0/0
23.8.2005 16:48

xxxmartinxxx

omg
To jo no, těch verzí už je trochu moc...první se udusili, pak umrzli, pak otrávili, pitva ukázala že 6 lidí bylo při pádu letadla naživu (aha, je pak pitvali po druhý a zjistili, že byli naživu všichni, aha hmmm)...taky si myslim, že pravda je naprosto jiná, a né pěkná a mediální zbraně to mají zamaskovat jako vždy...
0/0
23.8.2005 15:39

Manstein

Re: omg
Ono by to mozna chtelo se nejprve naucit cist a pak teprve delat zavery. Po pitve sesti lidi patologove rekli, ze minimalne tech 6 bylo az do padu nazivu. Po pitve dalsich rekli, ze vsichni, ktere zatim pitvali, byli az do padu nazivu. Co je na tom tak divneho ? To duseni a mrznuti byla logicka prvni uvaha, kdyz v letadle doslo k dekompresi a posadky F16 nevidely skoro nikoho pri vedomi. To jeste neznamena, ze na to zemreli. Nevim, proc si v tom delat jeste vetsi bordel, nez v tom delaji media.
0/0
23.8.2005 16:02

bnmjkl

Oficiální důvod společnosti
Jako důvod společnost udává toto: "Vzhledem k tragické ztrátě našeho letadla a z toho vyplývajících mimořádných okolností je společnost Helios Airways nucena přeorganizovat svůj letový program s pomocí svého zbývajícího letadla. Z tohoto důvodu se společnost rozhodla pozastavit lety ZU604/5 mezi Larnakou, Aténami a Prahou od pátku 26. srpna. Poslední let se koná ve čtvrtek 25. srpna 2005. Žádáme cestující s letenkami na tyto lety, aby se obrátili na svou cestovní kancelář pro vrácení peněz. (...)"http://www.flyhelios.com/
0/0
23.8.2005 13:00

Sporadany_obcan

Re: Oficiální důvod společnosti
dík , projevil jste pro novináře iDNES/MFDNES nedostižnou schopnost dobrat se potřebných informací
0/0
23.8.2005 13:45

bnmjkl

Re: Oficiální důvod společnosti
Opravuji svůj překlad: "... s pomocí svého zbývajícícího letadela" na "s pomocí svých zbývajících letadel". Aircraft má stejný tvar v jednotném i množném čísle.
0/0
23.8.2005 19:20

amiz14

velka zahada?????
Doslo palivo?Vsichni zmrzli? 2 F-16 stihacky kolem letadla?Piloti mrtvi?Letuska v kabine?Polovina cestujicich nazivu pri padu?.....kde je cerna skrinka?Do dneska je to velka zahada.Oni (F16) to proste sestrelili.Nikdy se nedovime pravdu.Oni prijdou z nejakou story....Oni poslali stihacky kolem letounu.To znamena,ze ti piloti museli museli videt ten pad???Nebo ne??Prece by neopustily ten letoun,kdyz se nikdo nezival....Mozna to zni blbe,jak to pisu,ale je to logika ne?At je to teroristicky utok,ci nestastna nahoda,oni (piloti F16) to museli videt......Rad bych videl vase nazory.
 
 
0/0
23.8.2005 12:49

buhvol

Re: velka zahada?????
Dozvíme se to do tří měsíců. Za rok či rok a půl se bude vysílat dokument na National Geografic, to se vsaď. A dozvíme se pravdu, protože kdyby to letadlo někdo sestřelil, tak právnici Heliosu vytřískají veřejně šílený prachy...
0/0
23.8.2005 13:32

nonick

Re: Re: velka zahada?????
Nerad Ti beru iluze, ale pravda vychází najevo obvykle mnohem déle, než za tři měsíce, pokud vůbec... Na spisu se objeví razítko "TOP SECRET" (stíhačky F-16 byly armádní) a všichni, včetně právníků HELIOSu budou namydlení...
0/0
23.8.2005 13:54

Manstein

Re: Re: Re: velka zahada?????
Nerad Ti beru iluze, ale takova razitka se pri vysetrovani nehod civilnich letadel v zemich, ktere maji ICAO rating 1, neobjevuji, ani kdyby to sestrelili Martani vycviceni CIA :-) Je fakt, ze vysetrovani trva casto 2 roky a vice a oficialne se nezverejni nic, co neni spolehlive dokazane a overene. O to vic si vymysleji novinari ...
0/0
23.8.2005 14:21

Manstein

Re: velka zahada?????
Muj nazor na Tvuj prispevek radeji ani nechtej videt. Zahady jsou akorat v novinach, jinak je to celkem fadni : dekomprese tam byla, takze malo vzduchu i nizka teplota, lidi to ovsem nezabilo ( jak se zjistilo pri pitvach ). Dolovani zaznamu z cernych skrinek po takovem padu nejakou dobu trva a malokdy se podari vydolovat vsechno. Piloti F16 pad videli a take o tom informovali. A kdyby to meli sestrelit, udelali by to drive, kdyz letadlo krouzilo skoro 2 hodiny nad Atenami a ne az pote, co zamirilo jinam a zhasly mu motory.
0/0
23.8.2005 14:27

Sporadany_obcan

Klasický novinářský paskvil....
Článek nepřináší odpověď na základní otázku: Proč je zrušily? nabízí se dva základní důvody:
1) Dramatický pokles poptávky = ztráta důvery klientů
2) Přiznání Heliosu, že má problémy se stavem letky
3)..nějaký jiný ?
 
0/0
23.8.2005 11:44

hbf

Re: Klasický novinářský paskvil....
Tuším, že měli 4 letadla, mají-li najednou jen 3 musí to být někde znát. Buď na údržbě (není na ni čas, 3 letadla létají za 4), nebo na počtu spojů ...
0/0
23.8.2005 14:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.