Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kdo byl v kabině kyperského boeingu, je záhadou

Vyšetřování katastrofy kyperského Boeingu 737 se stále více zaměřuje na poslední chvíle letu. Zatím není jasné, kdo se před pádem snažil stroj řídit. Byl to pilot, členové palubního personálu, nebo cestující? Na tuto otázku údajně nedává odpověď ani video z doprovázejících stíhaček.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Michalll

na kypru možné všechno,např Afrodita, důležitější budede
aby cestující létali jen s tím, kdo jim předloží servisní knihu letadla..pokud se nedaří něco opakovaně opravit, tak je lepší sedět doma....
podobně u řeků, kteří namísto amerického týmu, který by jim to udělal i cvičně, vrtají se posvém, asi jako když třídí broskve...
0/0
19.8.2005 10:59

beruska_maja

Byli tam moji nejlepší přátelé
Nezapomeňte,že i tady u nás jsou lidé co jsou smutní z pádu kyperského letadla,protože tam měli své přátelé a nemuselo se jednat o čechy.Každý den čekám,že se zjistí něco nového proč všech těch 121lidí muselo zemřít.
0/0
19.8.2005 1:36

Pilat

byla to ducharna
0/0
18.8.2005 18:38

Blamik

Tak trošku jinak
No a já taky přihodím něco do mlýnku...
1) ztráta vědomí ve vyšších nadmořských výškách neznamená totální ztrátu vědomí. V nižší letové hladině se prostě probudí. To znala většina válečných pilotů když přišli třeba při souboji o kyslíkovou bombu. Otázkou je kdy a jak pozdě se člověk probudí.
2) Pamatuju li si správně jednoduchou poučku kterou praktikují "klimatizátoři" při výpočtu tak jeden člověk vyzáří do prostoru za hodinu 100Wattů tepelné energie. Při sto dvaceti lidech to znamená 12kW vyzářeného tepla. Proto se v letadle neříká topení ale klimatizace. Zahřívaný prostor je relativně malý a trup velmi dobře izolovaný. Díky tomu může při dehermetizaci dojít k prudšímu ochlazení vlivem roztažení vzduchu rozhodně by ale neměl srovnat teplotu uvnitř letounu s vnější atmosférou. Tedy dejme tomu uvnitř mohla být teplota třeba i - 25 stupňů. V té se neumírá. Když to vydržel kde kdo politý vodou v koncentráku přez noc.....
Někdo už mohl být vzhůru..
0/0
18.8.2005 18:36

Manstein

Re: Tak trošku jinak
To druhe ( teplo ) neni tak jednoduche - letadlo neni hermeticky uzavrene, vzduch v nem proudi. Pokud vse funguje, vhani se dovnitr od kompresoru motoru a tlak se reguluje ventilem, kterym vzduch proudi ven. Kdyz tlakovani nefunguje, je to slozitejsi, ale uzavrene to neni.
0/0
18.8.2005 18:50

Blamik

Re: Re: Tak trošku jinak
To neříkám. Ale rozhodně není vzduch vháněn do prostoru cestujících rychlostí jakou letoun letí ( tím myslím rozhermetizaci porušením celistvosti trupu ). Tedy výměna zvduchu není tak velká aby se na palubě letounu neudrželo relativní teplo vyzářené cestujícími. jen říkám, že na palubě nemusela být stejná atmosferická teplota jako v okolí letounu. Mohla být "relativně" přijatelná. A nemuselo tak dojít třeba k úplnému podchlazení...
0/0
18.8.2005 20:16

Hufo

Re: Tak trošku jinak
no jo, ale podle zpráv část těl byla zmrzlá, ti lidi umrzli ještě nahoře a ani oheň po dopadu je nerozmrazil. zhruba 25 lidí nezmrzlo, pokud si dobře pamatuju zprávy. tam se asi museli dít zajímavý věci.
0/0
19.8.2005 0:01

krizoch

Palivo
Nejzahadnejsi je, ze jim doslo palivo.. Byli na planovane trati, par mil od Athen, tak proc sakra nemeli palivo.. Museli mit spoustu pro zasoby pro holding, pro divert, pro taxi, atd.. proste jeste tak na dve hodiny letu.. To fakt vypada, ze si nekdo vzal priklad z Mission Imposible II. nasmeroval letadlo do hor a vyskocil.. A nebo realnejsi, ty dve F16 je sundaly ...
0/0
18.8.2005 17:41

Manstein

Re: Palivo
Proc se tady porad placa o tom, ze museli mit spoustu paliva ? Vzdyt to letadlo bylo ve vzduchu pres 3 hodiny a let mel puvodne trvat 1 hodinu a 23 minut. B737-300 je stroj pro kratke lety, do nej se o moc vic paliva, nez na 3 hodiny, ani nevejde.
0/0
18.8.2005 17:53

krizoch

Re: Re: Palivo
Protoze existujou nejaky pravidla, ktery mluvi o tom, kolik paliva musi mit na palube na jaky let. Krom paliva na zvladnuti pozadovane cesty se pridava standardne jeste min na hodinu krouzeni v tvz. holding fixu, na dalsich x set kilometru pro priad diverse, na korekci ucinku vetru, na dalsi pul hodinu taxi, a navic jeste existuje minimalni mnozstvi pri pristani.. Takze zasoby na x hodin, kdyz na to prijde.
0/0
18.8.2005 18:02

Rivali

Re: Re: Re: Palivo
Konečně to "plácání" začíná bejt zajímavý...
0/0
18.8.2005 18:06

Manstein

Re: Re: Re: Palivo
To samozrejme vim a kdyz to vsechno sectes a vezmes v uvahu, ze stroj vetsinu casu stravil v letove hladine pri cestovni rychlosti ( tedy zadny cekaci okruh ), tak ti vyjde, ze za 3 hodiny a neco musi spadnout. A to take udelal.
0/0
18.8.2005 18:53

Tokamak

Re: Re: Re: Re: Palivo
myslim ze to ma dolet cca 3 000 km s plnejma nadrzema + je tam nejaka nejaka rezerva, palivo jim tudiz klidne mohlo i nemuselo dojit, ale stejne si myslim, ze mu dolu ty F - 16 pomohly, situace: pilot lezi mrtvej na pristrojove desce, kapitan nikde a jakesi neidentifikovatelne osoby se ujimaji rizeni, miri na Ateny a nekomunikuji, co pak? mozna ze ta gestikulace co videli byla nestrilejte... PS: ja bych to asi ulozil k XFiles :)
0/0
18.8.2005 19:15

Peter Schlemihls

Pravdu zná jen Petr Janda.
Stoupá k nebi letadlo....
0/0
18.8.2005 17:32

Rivali

Jeste k ASN
Je to dost uvážlivej server, kterej nezveřejní jen tak něco. Pravdou ovšem zůstává, že i oni čerpají zatím jen z dostupných informací (samozřejmě vynechávají příběh o Romeovi a Julii a pohledy na zuhelnatělá těla). Zajímavej bude až přepis černé skříňky, kterej určitě uveřejněj a tím to skončí. Ale vsadila bych se, že se obsah černé skříňky nebude konat...Snad se mýlím!
0/0
18.8.2005 16:46

Manstein

Re: Jeste k ASN
Proc by se nemel konat ? Na to nepotrebujes ASN, ten bude ( musi byt ) dostupny u prislusneho uradu, ktery havarii vysetruje. Tedy vsechno, co se z obou zaznamniku podari dostat vcetne zpusobu, jakym to z nich dostali. Vysetrovani nehod civilnich letadel ma sva ( dost prisna ) mezinarodni pravidla.
0/0
18.8.2005 17:30

6459

Re: Re: Jeste k ASN
Také si myslím, že se konat nebude, nebo bude trochu přikreslený. Nemůžou přece říct pozůstalým, že jim sestřelili rodiny, protože se je snažil někdo v kabině zachránit a F-16 mysleli, že jde o teroristický útok na Athény. Je to jasné, nejdřív vláda sestřelení zásadně odmítala a když o tom lidé začali spekulovat, najednou tvrdí, že by letadlo sestřelili, ale až za 5 minut. Kdo není úplně mimo, tak si to spočítá.
0/0
19.8.2005 9:05

Manstein

Re: Jeste k ASN
A jeste k ASN : ty informace o profilu drahy letu jsou patrne z pozemnich sledovacich radaru - z tech je informace dostupna okamzite, na rozdil od cernych skrinek. Ono dostupnych informaci je spousta, jenze novinari jim nerozumi a ani nevi, jde je hledat. Pochybuji, ze se objevi zprava v novinach, az bude za nejake 2 roky uzavreno vysetrovani.
0/0
18.8.2005 17:35

Konstrukter

stroj času.
Bylo třeba zabít jedno z dětí na palubě letadla, budoucího diktátora, který vyvolá světovou nukleární válku. Proto agenti CIA z budoucnosti použili stroj času, aby se dostali na palubu letadla a přivodili jeho nehodu, těsně před pádem letadla odcestovali opět do budoucnosti z kabiny letadla. Samozřejmě sebou vzali černou skříňku a nakonec také kapitána, protože zjistili že to ve skutečnosti není žádný kapitán, ale Elvis Presley.
 
Prosím o zveřejnění této jediné pravdivé historky v příštím vydání. Děkuji.
0/0
18.8.2005 15:54

Kleki Petra

Re: stroj času.
Druhou černou skříňku bych neotevíral. Proslýchá se, že je Pandořina.
0/0
18.8.2005 16:11

miromax

Re: Re: stroj času.
ta tam letěla taky?
0/0
18.8.2005 16:13

Kleki Petra

Re: Re: Re: stroj času.
No jistě, i s kámoškou Helenou Vondráčkovou. Jenže to víš, ta chtěla by být něčí eroplán, a že je i tak dost velký éro, prostě odletěla včas po vlastní ose.
0/0
18.8.2005 16:15

miromax

Re: Re: Re: Re: stroj času.
tak tomu vůbec nerozumím
0/0
18.8.2005 16:20

Rivali

Paradox
Možná ho sestřelili a možná tu tutlaj, ale paradoxně čím víc a dýl se o tom bude mluvit, tím víc si ohrožujou turistickou sezónu...
0/0
18.8.2005 15:50

Manstein

Kdyby ho sestrelili, asi by neletelo takto :
( podle ASN ) : Apparently one or two other persons seemed to have entered the cockpit, attempting to control the plane. The F-16's continued to track the flight as it flew in a gradually descending holding pattern. That person then banked the plane away from Athens, lowering it first to 2,000 feet and then climbing back up to 7,000 feet before the plane apparently ran out of fuel and crashed in mountainous terrain some 40 km North of Athens.
0/0
18.8.2005 16:16

Sporadany_obcan

Bylo by fajn,
kdyby se iDNES/MFDNES přestala zabývat pověstmi a přinesla jen ověřená fakta.
 
Jinak navrhuji zavést novou rubriku "Pověsti". Našlo by tam místo hodně příspěvků, nejen tento.
0/0
18.8.2005 15:50

Rivali

Re: Bylo by fajn,
Mělo by se to jmenovat "Pověsti a jiná prohlášení státních úředníků" (jak vidno nejen našich)
0/0
18.8.2005 15:52

GhorX

Re: Bylo by fajn,
Kdyby novináři zveřejňovali jen ověřená fakta, měli by noviny jednu stránku. Z článku je zřejmé, že jde o přehled názorů a doměnek.
0/0
18.8.2005 16:11

miromax

Re: Re: Bylo by fajn,
kdyby třeba zveřejňovali sportovní výsledky z celého světa,tak ty noviny neuneseš.
0/0
18.8.2005 16:15

V2kt0r

Re: Re: Re: Bylo by fajn,
Otazka zni, kdo by je pak jeste vubec chtel nekam nosit...
0/0
18.8.2005 16:26

monstrum

Skutečná pravda
V kabině byli "Muži v černém" Viz Hollywoodský (dokumentární) kasovní trhák Man in Black ....
0/0
18.8.2005 15:31

Danďák

Re: Skutečná pravda
Je to tak, já tam byl.
0/0
18.8.2005 15:39

Jirka Š. Svejkovský

Re: Skutečná pravda
Ten dokumentární film se jmenoval "Men In Black", ono jich totiž bylo víc ... ;)
0/0
18.8.2005 16:20

vlákno

myslim že to byl pokus o únos letadla a teroristickej útok...
...řekové to letadlo sestřelili, ale nechtějí si ohrozit turistickou sezónu tak to budou tutlat.
0/0
18.8.2005 15:20

sherman

Re: myslim že to byl pokus o únos letadla a teroristickej útok...
strilet ani nemuseli, stacilo by mu sebrat vzduch, myslim ze se to da nejak udelat podletem-nekde jsem to zaslechl, ale mozna to bylo jen ve filmu :-)
0/0
18.8.2005 16:07

Hans_Kloss

V kabině nevím, ale na křídle byl určitě
muž s buřinkou!
0/0
18.8.2005 15:09

babacek

A co
černá skříňka.Tu ještě nenašli?
0/0
18.8.2005 15:08

80E-seven

Re: A co
hlavne by me zajimalo, proc nasli jenom obal te ze dvou skrinek, ktera nahrava hlasy v kabine. vnitrek se jaksi nekonal
0/0
18.8.2005 15:20

babacek

Re: Re: A co
To mne dokonce nějak ušlo.Vždyť jsou přece zabezpečené a upravené právě pro takové případy.A měly by odolat i explozi letadla.
0/0
18.8.2005 15:30

80E-seven

Re: Re: Re: A co
ano, je to divne. byla prej vybrabcena...
0/0
18.8.2005 15:44

babacek

Re: Re: Re: Re: A co
Ale,kým? Mrtvolami nebo záchraným týmem?Vždyť místo bylo součastně ze zachnáři pod dohledem novinářů a televizních kamer.
0/0
18.8.2005 16:02

80E-seven

Re: Re: Re: Re: Re: A co
mozna nekym tretim, kdo byl v cele zalezitosti patricne involvovan. mozna uz pred pristanim
0/0
18.8.2005 16:15

jejkap

Re: Re: Re: Re: Re: A co
Ja myslim, ze Kyprani v ramci uspornych opatreni cerne skrinky vymontovali a prodali nejakemu o chlup solventnejsimu second-hand dopravci.
0/0
18.8.2005 16:48

Rivali

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co
Nechceš nám snad naznačit, že někde existuje Velkoobchod černejma skříňkama?? To je skoro lepší než Velkoobchod korunovačníma klenotama...  
0/0
18.8.2005 16:59

babacek

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A co
Já měl zato,že jsou nějaké předletové kontroly a když by se taková věc potvrdila přišla by letecká společnost o licenci.
0/0
19.8.2005 6:30

Hufo

z těch jmen je taky guláš
pilot se jmenuje stejně jako letuška. za chvíli se dozvíme že to byli manželé a stevard milenec a nakonec z toho bude milenecký drama a pomsta zhrzeného manžela.
jinak nadpis je nesmysl. jaká záhada když víme čí těla byli v kabině. zajímavější je spíš, kde je kapitán a jak přežili ti dva co šaškovali v kabině
0/0
18.8.2005 14:57

Maxx-IP

Re: z těch jmen je taky guláš
Ne-chtěj znát pravdu,
kde je ka-pi-tán
kde je ka-pi-tán
kde je ka-pi-tán...
0/0
18.8.2005 15:10

Rivali

Re: Re: z těch jmen je taky guláš
Jak jsem se již zmínila na jiném místě v diskusi na téma "pád kyperského letadla" pro Řeky je havárie a smrt Kypřanů hodně horkej brambor a nedej Alláh, aby tam byl jeden jedinej kyperskej Turek...
0/0
18.8.2005 15:15

beruska_maja

Re: z těch jmen je taky guláš
člověče,jak můžeš takto vtipkovat na účet zemřelé letušky a pilota.vůbec ti nedochází,že i v čechách může někdo z nich mít truchlící kamarády.haris byla mojí nejlepší kamarádkou za dob svých studií v praze.andrease jsem poznala od haris a zajímavé je že si v čechách dělal zkoušky na b737 a paradoxně v něm pak i s haris zemřel při cestě do prahy!proto příště než něco napíšeš přemýšlej ať neubližuješ svým projevem těm co ti dva moc schází!!!!!jo a charalambus je něco jako novák v čechách.
0/0
19.8.2005 1:27

jejkap

???
Tak se z toho stava pekny okurkovy gulas...
0/0
18.8.2005 14:38





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.