Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud: Hugo Salm byl občan ČSR, rod může restituovat

Ústavní soud uznal zemřelého hraběte Huga Salma československým občanem. Jeho dědicům se tím otevřela cesta k uplatňování nároků na sedm tisíc hektarů pozemků na Blanensku. Týká se to například lesů v Moravském krasu nebo zámku v Rájci nad Svitavou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

rene1879

Nacista
Hugo Mikuláš Salm-Reifferscheidt,  se říšským dotazníkem Fragebogen přihlásil 29. září 1939 k říši a 15. listopadu roku 1939 podal přihlášku do Kriegerkameradschaft a byl zapsán v seznamu této organizace v Rájci pod číslem 11.  Pokud ústavní rozhofl, že byl i dále občanem Československa, hrály v tom roli zřejmě jiné věci, které se velmi těžko prokazují. Jde o miliardový majetek.....
0/0
20.8.2005 7:13

Michalll

což právníci vědí dávno, jsou ovšem i jiné vlívné kruhy
v této zemi, znárodňovat tunelovat, krást jak rusové...
to se potom spravedlnost vleče...právě proto díky za malý krok...
0/0
19.8.2005 10:35

GhorX

mordychu,
vkládejte ty své "příspěvky" po jednom slově, takhle Vám zaprasení diskuze těmi Vašemi zmateně-bolševickými bláboly bude trvat až do rána.
0/0
19.8.2005 1:12

mordych

šlechta - od slova šlechetnost?
chléb" - s posměchem -"tak proč nejí koláče?" Vskutku dáma šlechtic.A co trvalé ponižování v Čechách -malý příklad-už spíše jako perlička - do rytířského stavu povýšený pan Škoda - strojírny Plzeň - zfackoval číšníka jenom proto,že si na něho dovolil promluvit česky.Sláva šlechetné šlechtě, vždy protiněmecké a nadmíru česky vlastenecké!!!
0/0
19.8.2005 1:06

mordych

"šlechta"-šlechetnost?
a nazývá se národem Č E S K Ý M. Tento jest pravým vlastníkem "šlechtického"majetku a jeho užívání mu právem náleží.Sláva r.1789,i když se v Čechách neodrazil,sláva gilotině pro "lidi" jako M.Antonieta -"madam lid nemá
0/0
19.8.2005 0:53

mordych

"šlechta"-šlechetnost?
zotročení a zcela bezprávní lidé,samozřejmě že ti konkrétní již nežijí,jsou skutečnými tvůrci feudálního majetku a tím pádem plným právem jejich potomci,ti skuteční restituenti.Samozřejmě pro časový odstup-tato třída lidí kterých byla neporovnatelná většina,je již nesmazatelně promísena
0/0
19.8.2005 0:43

mordych

"šlechta"-šlechetnost?
tito paraziti nejhrubšího zrna,byli ti,co kradli i to jediné co "lid obecný" vlastnil-pracovité ruce pro své choutky a narvané břuchy,ijejich životy pro své války,do kterých jim krom husitskýc bojů,nic nebylo.Ne nadarmo vzniklo v Čechách pořekadlo -"zle matičko zle,Švarcenberg je zde.V jedné ruce "otčenáš"v druhé ruce karabáč."Vskutku vzácní lidé,ti"šlechtici"sláva!
0/0
19.8.2005 0:31

mordych

šlechta - od slova šlechetnost?
V čem je pro zastánce této skupiny vskutku prasečích nenažranců tzv."šlechty" projevováno tolik sympatií,je mi vskutku záhadou.Oni nevědí,kdy a jak vznikl šlechtický majetek,nevědí nic o robotě,kdy celá staletí dřel venkovan nejméně 4 dny v týdnu zdarma "na panském" - někdy i více, v neděli pak povinně do kostela,kde mu "velebný pán"jako věrný slouha "panstva" z kazatelny kazatelny vyhrožoval peklem,nebude-li svého "pána" poslouchat.Kdo tedy vytvořil "šlechtický" majetek a kdo ho komu ukradl? Jak se ti "páni"na těch polích a zámcích nadřeli?
0/0
19.8.2005 0:15

Tinkywinkydipsypolaalaa

Re: šlechta - od slova šlechetnost?
Chudák venkovan dřel 4 dny na panském zdarma, my se máme lépe my jen polovinu výdělku odvádíme státu,a vládnou nám lidé, o kterým nevíme, jak k penězům přišli, óóó´my se máme.
0/0
19.8.2005 12:12

rene1879

Re: Re: šlechta - od slova šlechetnost?
Z těch peněz, které dnes platíte státu dostávají důchod váš otec s vaše matka, platí se plat učitelům, kteří učí vaše děti  atd. Tehdejší nevolník za vykonanou práci nedostával žádnou protislužbu. Neochránili ho ani před drancováním různých žoldnéřů, kteří náhodou přešli přes jeho vesnici.
0/0
20.8.2005 7:21

von und zu

Re: šlechta - od slova šlechetnost?
Á panáček nám cituje z komunistických učebnic dějepisu... Doporučuji navštívit nějaké přednášky na některé z kateder historie, jsou volně přístupné. Možná se pak chytne za hlavu, co za blábol to sem kdysi napsal?!!!!
0/0
19.8.2005 15:23

rene1879

Re: Re: šlechta - od slova šlechetnost?
Nucená práce, tehdy zvaná robota, je historický fakt, který ani dnes nikdo nepopírá. Potomkům nevolníků by dnešní šlechtičtí restitueni měli vyplácet náhrady, podobně jako Německo vyplácí náhrady totálně nasazeným.
0/0
20.8.2005 7:16

osvetitel

<><><>
Tak jsem se chtel zeptat jestli take nahodou nejakym Nemeckym slechticum nepatri to "Brno" kdyz Cechum v tom CR puvodne skoro nic nepatri? Treba to bude vedet "Sudajev"?!
0/0
18.8.2005 23:23

MilanMilanMilan2

Salmům nastávají těžké časy
1) vzhledem k tomu, že k Čechům se nikdy nehlásila ani jedna z několika větví rodu, vždy bude jejich restituce zpochybňována (ani k manifestu české šlechty - ještě před okupací - se Salmové pochopitelně nepřipojili) 2) např. starost o Rájec nad Svitavou bude také značná; přece jen to trochu chátrá, některé okenice jen upadnout. Jsem zvědav, zda budou ochotni provoz zámku z výnosů z lesního hospodářství dotovat. 3) o Moravský kras bych se nebál: byli by hloupí, kdyby nevyužili příležitosti něco na něm vydělat. Obecně: ústavní soud mne překvapil, ale spravedlnost je prostě slepá. Ti, co bojovali proti Hitlerovcům se zbraní v ruce, musí z toho mít mnohem horší pocit než já.
0/0
18.8.2005 20:18

poslanec_termit

Re: Salmům nastávají těžké časy
Spravedlnost je slepa. Proc to tu ale pises. To snad kazdy vi.
Priste napis ze 1 a 1 jsou 2
0/0
18.8.2005 20:23

MilanMilanMilan2

Re: Re: Salmům nastávají těžké časy
Protože verdikt ústavního soudu si jinak než jeho slepotou (hlavně k historickým souvislostem i faktům) nedovedu vysvětlit. Jedno kdovíjaké potvrzení od místního orgánu (kdo ví, zajakých okolností a za co) a takovéhle následky...
0/0
18.8.2005 20:32

pointre

Re: Re: Re: Salmům nastávají těžké časy
co takto přijmout verdikt soudu jako konečný. Jo prostě někteří musí vše zpochybňovat a tlachat a tlachat. Už mi chybí v příspěvku jen náznak "podmazání", vždyť je to šlechta!! navíc nevím který pramen citujete, ale Salmové se vždy o svoje okolí dosti zasazovali....
0/0
18.8.2005 20:43

MilanMilanMilan2

Re: Re: Re: Re: Salmům nastávají těžké časy
Podle práva si to musí odůvodnit soud; podle mého citu pro spravednost je té spravedlnosti facka, protože umím dobře rozlišovat mezi šlechtou českou smýšlením, byť třeba německého původu (Schwarzenberkové) a šlechtou, která tu jen tak proplouvala dějinami a kdyby zvítězil Hitler, jistě by přežila lépe, než náš národ.
0/0
18.8.2005 22:38

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Salmům nastávají těžké časy
A není ono to vlastně jedno, kdo se o ty rodové majetky Salmů bude starat? Je snad přece jen dobře, když bude mít každé české území nějakého majitele a hospodáře, kterému doufejme bude na jeho majetku záležet....Nechápu, proč by měl tuto roli plnit stát.....
0/0
18.8.2005 22:55

Milan Kolář

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Salmům nastávají těžké časy
Němce nemusím. Salmy neznám. Rozhodnutí ústavního soudu by měla být nad zákon. A pokud bude majetek spravovat kdokoliv jiný, než nekvalifikovaní neekonomové-ministři financí a bolševičtí náměstci pinglů,. bude to vždy jen dobře. 
0/0
18.8.2005 23:36

hrosak00

Ja sichr
natürlich böhmen volk
0/0
18.8.2005 20:17

Zwerg

Smím-li být tak smělý, chtěl bych se
zeptat těch, kterým případné vrácení rodových majetků Salmů tolik vadí - co přesně se vám na tomto rozhodnutí nelíbí?
0/0
18.8.2005 20:00

celtic

Re: Smím-li být tak smělý, chtěl bych se
že vykopou Moravský kras a odvezou si ho do kapitalisticko-buržoasního západního Německa  Kapišto...
0/0
18.8.2005 20:14

Zwerg

Re: Re: Smím-li být tak smělý, chtěl bych se
Ale že ti Salmové musí mít řádnou sílu - vykopat a odvézt Moravský kras, na to už je třeba ňáká pára.
0/0
18.8.2005 20:44

celtic

fandím....
Salmům  Nemám rád bolševiky...
0/0
18.8.2005 19:47

LimonadovyJoe

Re: fandím....
Odkdy nemá největší Paroubkofil a zastánce vyvlastňování rád bolševiky
0/0
18.8.2005 19:49

celtic

Re: Re: fandím....
Nejsem Paroubkofil, ani nevolím levici...právě proto fandím Salmům....
0/0
18.8.2005 19:53

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: fandím....
Buď jsi provokatér(jak si tu již kdekdo myslí), nebo trpíš schizofrenií a to, že nejsi paroubkofil říkej nikomu jinému, stačí číst tvé příspěvky.
0/0
18.8.2005 19:57

celtic

Re: Re: Re: Re: fandím....
já se ho jen zastávám proti Klausovi, Grebeníčkovi, Sládkovi a Železnému....jinak ho nemusím...
0/0
18.8.2005 20:07

Tinkywinkydipsypolaalaa

Re: Re: Re: fandím....
On feudál vždycky nadržoval círvi, co? A naopak.
0/0
19.8.2005 12:15

kiliannedory

Re: fandím....
Tedy naprosto vyjímečně s Tebou Celticu souhlasím a taky jim fandím. Jenom se dívím tomu, jak je to možné :-)
0/0
18.8.2005 23:14

vaclav_klaus_1

Spravne - vse mu vratte
tak je to spravne, nejdrive mu vratime obcanstvi (ackoliv se prihlasil k nemeckemu jako rissky Nemec) a pak mu vratime pul republiky. Vzdyt je to prece nas voli, tzn. volic ODS
0/0
18.8.2005 19:41

LimonadovyJoe

Re: Spravne - vse mu vratte
Ona mu to vrátila ODS
0/0
18.8.2005 19:43

Succuba

už tady neni naše ani Ň
kolik je našich zámků a hradů opravdu našich? všechno nám rozkradou, naše národní památky si předělaj na rezidence a bordely
0/0
18.8.2005 19:40

LimonadovyJoe

Re: už tady neni naše ani Ň
Nám rozkradou  Tobě něco patří  Tobě ukradnou nějakej zámek  Tys měl žít v padesátých letech, to bylo všechno všech.
0/0
18.8.2005 19:43

Succuba

Re: Re: už tady neni naše ani Ň
no patřilo nám .. ale jsou to krvavý peníze tak je nikdo nechce.
0/0
18.8.2005 19:47

Zwerg

Re: už tady neni naše ani Ň
Jakých "našich"? Vám snad patřil nějaký hrad či zámek, který vám někdo rozkradl? Proč plačete na internetu a raději krádež neoznámíte policii? Měl jste svůj majetek pojištěn?Komunikujete o krádeži se svou pojišťovnou?
0/0
18.8.2005 20:03

Succuba

Re: Re: už tady neni naše ani Ň
tak si bud sedíš na vedení nebo v tobě neni ani kapka wlastenectví, když říkám naše tak myslím NÁS ČECHŮ
0/0
18.8.2005 20:13

Zwerg

Re: Re: Re: už tady neni naše ani Ň
A on NÁM ČECHŮM ty hrady a zámky někdo vykopává a odnáší jinam?
0/0
18.8.2005 20:43

pointre

Re: Re: Re: Re: už tady neni naše ani Ň
jasně. naturalizovaný maďar Jánosz Ík
0/0
18.8.2005 20:46

jajinka01

Re: Re: Re: už tady neni naše ani Ň
Můžu být vlastenka a přesto mi nemusí vadit, že je někomu vrácen jeho majetek. Všechny šlechtické rody a to všude o svůj majetek pečují a z větší části jej zpřístupňují. kromě pár vybraných objektů, které stát ukazoval jako skvosty, větina zabraného majetu po válce končila prachbídně. Ale co, hlavně že  ta šlechta cizácká, která ožebračovala chudý lid, dostala na frak, že? Ano majetek zpátky dostali, ale umíte si představit, jaké prostředky do něj budou dále investovány? Nebála bych se toho, že se nedostaneme např. k Macoše. Oni vážně nejsou hloupí. A my už prosím nebuďme tak závistiví...
0/0
19.8.2005 8:35

LimonadovyJoe

V principu jsem pro navrácení všeho, co levičácká lůza
ukradla a to v jakékoli době. Ale ne za cenu průlomů dekretů prezidenta Beneše, to by byl útok na samou podstatu našeho státu.
0/0
18.8.2005 19:37

Dr No

Re: V principu jsem pro navrácení všeho, co levičácká lůza
"Dekrety" pana Beneše jsou nedílnou součástí lumpáren, loupeží a bezpráví, které v tomto státě spáchala bolševická lůza. Beneš byl od roku 1944 poslušnou loutkou Stalina a podepsal všechno, co mu bolševici předložili. Prot je absurdní  distancovat se od bolševického režimu a zárověň trvat na platnosti "Benešových dekretů"....
0/0
18.8.2005 20:12

kiliannedory

Re: Re: V principu jsem pro navrácení všeho, co levičácká lůza
Naprostý souhlas.
0/0
18.8.2005 23:24

mordx

Zamyšlení
Tohle je jeden z příkladů proč se po válce tolik lidí pídilo po německých archivech. Smazat všechny stopy spolupráce s nacisty.Dnes se vydávají majetky za x miliard jen na základě jednoho papíru od pochybného úředníka.Dva soudy to zamítnou a třetí to zase otevře. Určitě bylo hodně těžký být německý feudál v protektorátě a nehlásit se k hitlerovi.Kdo to za těch 60.let může spravedlivě posoudit? No jen jeden soudce to být určitě nemůže,nebo jste pro aby rozhodovala 1 osoba o majetku obyčejných lidí? Dnes ty pozemky někomu patří a někdo je spravuje.Tak mu je zase vezmeme, no to už tu jednou bylo.
0/0
18.8.2005 19:23

Zwerg

Salmům držím palce a
upřímně doufám, že se svými restitučními nároky uspějí v plném rozsahu!
0/0
18.8.2005 18:49

palantir

hele celtiku
nemusíš mít rád bolševiky, protože majetek v roce 1945 nebrali bolševici, ale ještě tady byl demokratický stát, bolševici přišli až v roce 1948
tohle co se děje je vracení majetku nacistům, takže se přiznej mám rád nacisty a co se týče úplatnosti ústavního soudu - tak o tom už jdou legendy, jeden rozsudek popírá druhý, taky bych rád věděl kolik asi páni soudci dostali
0/0
18.8.2005 18:30

vojcek2007

Re: hele celtiku
zavidis a placas tu kraviny, cechacku ubohej...
0/0
18.8.2005 18:36

LimonadovyJoe

Re: Re: hele celtiku
Ty nejsi Čech              
0/0
18.8.2005 19:25

vojcek2007

Re: Re: Re: hele celtiku
nejsem zadnej ubohej ceskej zavistivec, tedy cechacek
0/0
18.8.2005 20:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.