Diskuze

Piloti kyperského letadla asi nestihli klesnout

O přesných příčinách letecké katastrofy, při níž v neděli u řeckých Atén zahynulo 121 lidí, je možné zatím jen spekulovat. Přinášíme shrnující odpovědi na několik klíčových otázek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Noteda

22. 8. 2005 21:35
Řízení na dálku.
Tady jsou paka!! Copak si myslíš, že řídit dopravní letadlo je jak RC model? Neseď pořád u těch simulátorů! Vždy může dojít k výpadku a rád bych si s tebou popovídal kdyby vypověděl systém 100 m nad zemí. Nakonec je snadnější přepadnou řídící věž a všechna letadla v dosahu s tím tvým dálkovým řízením "naregulovat" do země. Letadlo je obrovsky složitá věc a pokud by tam všechno mělo být jak uvažuješ, tak by v B737 neletělo 160 lidí, ale jen 10 a nikdy by to nikdo z nás obyčejnejch smrtelníků nezaplatil.
0 0
možnosti

zuza0007

22. 8. 2005 21:40
Re: Řízení na dálku.
ty jsi ale mozeček, viď ? Uvedla jsem svůj laický názor. Jaký je rozdíl v tom, když již dnes umí letadlo přistát a vzlétnout prakticky bez přispění pilota a převzetím letadla v krizové situaci ??
0 0
možnosti

NORDMAN

15. 8. 2005 20:13
Ten dojem
jsem mel jiz vcera a to jsem na diskuzi na idnes taky napsal: Proste to nestihli klesnout vcas, aby byli ve vysce, kde mohou normalne dychat a kde jsou normalni teploty. Po 5ti vterinach dochazi v pripade dekomprese v te vysce k zpomaleni reakci, clovek upada do bezvedomi asi jako u narkozy a to se projevi bez kysliku do 10 - 15 vterin. Pote hrozi behem nekolika minut umrznuti. To clovek vnima jen jako upadnuti do spanku. Tedy celkem "humani smrt".
Proc tomu bylo, nevi zatim nikdo.
0 0
možnosti

starej Homolka

22. 8. 2005 18:53
Re: Ten dojem
...pri takoveto situaci nemeli sanci. Jde-li o vteriny, pak asi neni co resit - kdyz je i po nasazeni masek treba jednat velmi rychle. Za jak dlouho je letoun schopen z 11 km klesnou na 3,5 km? Nevite to nekdo? To prece musi trvat nekolik minut! A to uz je asi obtizne prezit...
0 0
možnosti

dislektik

15. 8. 2005 17:07
ASI NESTIHLY KLESNOUT
to je tytulek to už asi zjistil každý když jsou po smrti kdyby to stihly jsou v práglu na pivě
0 0
možnosti

komunisti_sou_svine

22. 8. 2005 19:03
Re: ASI NESTIHLY KLESNOUT
lol Je mi to nepříjemné, ale máš zase jednou pravdu :-)
0 0
možnosti

eXxe

15. 8. 2005 17:04
Black Box
Už potřetí se ptám: Kde je sakra černá skříňka?
0 0
možnosti

dislektik

15. 8. 2005 17:06
Re: Black Box
byly nalezeny okamžitě ted je nejspíš studují
0 0
možnosti

dislektik

15. 8. 2005 16:17
at to bylo jak chce
co nevytvoří příroda stojí za prd no u lidí se trochu spletla jednou jedinkrát ale za to fest
0 0
možnosti

komunisti_sou_svine

22. 8. 2005 19:02
Re: at to bylo jak chce
lol :-)
0 0
možnosti

Michalll

15. 8. 2005 16:10
obě místa odletů posledních tragedií mají silné
palestinskou minoritu...
modrý pilot byl škrcen?
funkční pilot dělal co?
chtěl se někam trefit?
co záznam z kamer stihačů?
co vědí protestující kypřané?
aby to nebyla jen oslava vítězství v gaze...
0 0
možnosti

zapetr

15. 8. 2005 14:28
Divné
Je to všechno nějaký divný, na CNN.com píšou, že piloti F16 se přiblížili k letadlu ve výšce kolem 10 km a neviděli žádné známky života na palubě.Takže autopilot by letadlo navedl na Atény a ne do míst kde se zřítily.Kdo potom přeprogramoval auto pilota, když piloti byly mimo hru?Podle mě tam ty F16 hrály nějakou roli.Třeba při vyřazení jednoho z motorů se údajně auto pilot vypne.Ví o tom někdo víc?
0 0
možnosti

Stojan_Jakotyc

15. 8. 2005 14:35
Re: Divné
Pochybuju, že by nějaký autopilot byl naprogramovyný tak, aby navedl letadlo nad město! Patrně doletěl do cílového místa a pak kroužil.
0 0
možnosti

Arny_71

15. 8. 2005 13:41
statistika
Co se tyce uvadene statitiky ("Statistika hovoří jasně. Na jeden milion vzletů a přistání připadá přibližně 0,45 nehody. Riziko, kterému se vystavujeme při cestování automobilem, je mnohonásobně vyšší.!), tak zrovinka vcera jsem koukal na DiscoveryChannel, kde nejaka americka odbornice (neco jako generalni inspektora letoveho provozu, funkci si nepamatuju presne) tvrdila pravy opak. Pokud se pocita pocet nehod na pocet letu (tj. nikoli na naleta kikometry) je riziko nehody v letadle udajne az 10x (!!) vyssi, nez pri jizde autem. No a ted mi nekdo povezte, jak to vlastne je :-/ Kazdopadne jedno je jiste: nehoda v letadle = temer 100% smrt. Nehoda v aute = hodne velka sance na preziti, pokud clovek nejede jako prase.
0 0
možnosti

Kleki Petra

15. 8. 2005 13:44
Re: statistika
Asi holt necháme letadla jezdit po silnicích.
0 0
možnosti

Michalll

15. 8. 2005 12:09
lze jen doufat, že naši stihači budou
stateční, Jižní Město není planina Marathonu, kdo letí ví co dělá a má pro to nepochybně silné důvody, lidé v aglomeraci nesmí být rukojmími...
0 0
možnosti

mpixel

15. 8. 2005 11:13
Omyl spousta diskutujících.
V kabině je prostě určité teplo ve vzduchu na metr krychlový a když ten metr krychlový roztáhnete třeba na 10 metrů krchlových tak teplota na jeden metr krychlový musí patřičně klesnout. Mráz tedy způsobil podtlak, nikoliv jak si tady diskutující myslí chlad okolní atmosféry.
0 0
možnosti

mpixel

15. 8. 2005 11:16
Re: Omyl spousta diskutujících.
Navíc to vysvětluje i nedostatek vzduchu.
0 0
možnosti