Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Piloti kyperského letadla asi nestihli klesnout

O přesných příčinách letecké katastrofy, při níž v neděli u řeckých Atén zahynulo 121 lidí, je možné zatím jen spekulovat. Přinášíme shrnující odpovědi na několik klíčových otázek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Noteda

Řízení na dálku.
Tady jsou paka!! Copak si myslíš, že řídit dopravní letadlo je jak RC model? Neseď pořád u těch simulátorů! Vždy může dojít k výpadku a rád bych si s tebou popovídal kdyby vypověděl systém 100 m nad zemí. Nakonec je snadnější přepadnou řídící věž a všechna letadla v dosahu s tím tvým dálkovým řízením "naregulovat" do země. Letadlo je obrovsky složitá věc a pokud by tam všechno mělo být jak uvažuješ, tak by v B737 neletělo 160 lidí, ale jen 10 a nikdy by to nikdo z nás obyčejnejch smrtelníků nezaplatil.
0/0
22.8.2005 21:35

zuza0007

Re: Řízení na dálku.
ty jsi ale mozeček, viď ? Uvedla jsem svůj laický názor. Jaký je rozdíl v tom, když již dnes umí letadlo přistát a vzlétnout prakticky bez přispění pilota a převzetím letadla v krizové situaci ??
0/0
22.8.2005 21:40

barbudo

Re: Řízení na dálku.
... s RC modelem je to trochu horší ...
0/0
22.8.2005 22:06

NORDMAN

Ten dojem
jsem mel jiz vcera a to jsem na diskuzi na idnes taky napsal: Proste to nestihli klesnout vcas, aby byli ve vysce, kde mohou normalne dychat a kde jsou normalni teploty. Po 5ti vterinach dochazi v pripade dekomprese v te vysce k zpomaleni reakci, clovek upada do bezvedomi asi jako u narkozy a to se projevi bez kysliku do 10 - 15 vterin. Pote hrozi behem nekolika minut umrznuti. To clovek vnima jen jako upadnuti do spanku. Tedy celkem "humani smrt".
Proc tomu bylo, nevi zatim nikdo.
0/0
15.8.2005 20:13

starej Homolka

Re: Ten dojem
...pri takoveto situaci nemeli sanci. Jde-li o vteriny, pak asi neni co resit - kdyz je i po nasazeni masek treba jednat velmi rychle. Za jak dlouho je letoun schopen z 11 km klesnou na 3,5 km? Nevite to nekdo? To prece musi trvat nekolik minut! A to uz je asi obtizne prezit...
0/0
22.8.2005 18:53

zuza0007

Re: Re: Ten dojem
tuhle jsem četla, že maximálně 11 minut, právě na tolik je i zásoba kyslíku v maskách.
0/0
22.8.2005 18:55

komunisti_sou_svine

Re: Re: Re: Ten dojem
Hm dobrý, takže do ted sem se lítat nebál v domění že ty střepy jsou pro takovehle případy zajištěny maximalně jak to je technologicky možne, no pro příště se do letadla vlízt bát budu :-( ... Proč tam není zásoba kyslíku na hodinu ? Proč ten kram neumi tenhle manevr v případě naprogramovanych okolnosti provest automaticky ? Letadla jsou asi o dost tupější a nebezpečnější stroje než sem si naivně myslel :-( Hlavně že se to umí navést na cíl jako bylo WTC.... to je fakt pozitivní..
0/0
22.8.2005 19:01

dislektik

Re: Re: Re: Re: Ten dojem
proč tam není kyslík na hodinu protože by musel letět s přívěsným vozíkem a ten zbytek no kdo je asi inteligentnější .-))
0/0
22.8.2005 19:03

zuza0007

Re: Re: Re: Re: Ten dojem
myslím, že kdyby byla možnost letadla pilotovat i ze země, většina těch lidí by přežila ( otázka je, v jakém stavu )
0/0
22.8.2005 19:03

dislektik

ASI NESTIHLY KLESNOUT
to je tytulek to už asi zjistil každý když jsou po smrti kdyby to stihly jsou v práglu na pivě
0/0
15.8.2005 17:07

komunisti_sou_svine

Re: ASI NESTIHLY KLESNOUT
lol Je mi to nepříjemné, ale máš zase jednou pravdu :-)
0/0
22.8.2005 19:03

dislektik

Re: Re: ASI NESTIHLY KLESNOUT
děkuji
0/0
22.8.2005 19:09

eXxe

Black Box
Už potřetí se ptám: Kde je sakra černá skříňka?
0/0
15.8.2005 17:04

dislektik

Re: Black Box
byly nalezeny okamžitě ted je nejspíš studují
0/0
15.8.2005 17:06

koudyak

Re: Black Box
Já si teda myslim,ze černou skříňu nikdy nenajdou,protože ta skřiňa neni černá, ale orandžová, nebo tak ňák.Tak to si teda já myslim.
0/0
15.8.2005 20:08

komunisti_sou_svine

Re: Re: Black Box
To asi myslíš správně :-)
0/0
22.8.2005 19:02

dislektik

at to bylo jak chce
co nevytvoří příroda stojí za prd no u lidí se trochu spletla jednou jedinkrát ale za to fest
0/0
15.8.2005 16:17

komunisti_sou_svine

Re: at to bylo jak chce
lol :-)
0/0
22.8.2005 19:02

Michalll

obě místa odletů posledních tragedií mají silné
palestinskou minoritu...
modrý pilot byl škrcen?
funkční pilot dělal co?
chtěl se někam trefit?
co záznam z kamer stihačů?
co vědí protestující kypřané?
aby to nebyla jen oslava vítězství v gaze...
0/0
15.8.2005 16:10

zapetr

Divné
Je to všechno nějaký divný, na CNN.com píšou, že piloti F16 se přiblížili k letadlu ve výšce kolem 10 km a neviděli žádné známky života na palubě.Takže autopilot by letadlo navedl na Atény a ne do míst kde se zřítily.Kdo potom přeprogramoval auto pilota, když piloti byly mimo hru?Podle mě tam ty F16 hrály nějakou roli.Třeba při vyřazení jednoho z motorů se údajně auto pilot vypne.Ví o tom někdo víc?
0/0
15.8.2005 14:28

Stojan_Jakotyc

Re: Divné
Pochybuju, že by nějaký autopilot byl naprogramovyný tak, aby navedl letadlo nad město! Patrně doletěl do cílového místa a pak kroužil.
0/0
15.8.2005 14:35

80E-seven

Re: Re: Divné
cilove misto - letiste nebo jeho okoli. letadlo tam pry skutecne nekolikrat obkrozilo ateny (?)
0/0
15.8.2005 14:43

Kleki Petra

Re: Re: Re: Divné
Cílové místo nikdy není letiště, ale oblast v okolí města (aspoň 10 km), kde dostanou piloti pokyny, ze kterých zjistí, odkud budou nalétávat a na jaké dráze přistávat. Tam teprve dovhází k přeprogramování autopilota, protože celá věc rozhodně nefunguje jako hra F-15 blahé paměti před deseti lety.
0/0
15.8.2005 17:12

koudyak

Re: Re: Divné
Ja si teda myslim,ze krouzil tak dlho,až proste dokroužil.Akorát nevim,proč ty stíhačky nevzali to éro do vleku.Dik když se mohe za letu tankovat,tak jde určitě zaháknout do vleku.A měli to nadlehčovat vrtulnikem(takovim tim se dvěmi velkymi vrtulemi). 
0/0
15.8.2005 20:17

Arny_71

statistika
Co se tyce uvadene statitiky ("Statistika hovoří jasně. Na jeden milion vzletů a přistání připadá přibližně 0,45 nehody. Riziko, kterému se vystavujeme při cestování automobilem, je mnohonásobně vyšší.!), tak zrovinka vcera jsem koukal na DiscoveryChannel, kde nejaka americka odbornice (neco jako generalni inspektora letoveho provozu, funkci si nepamatuju presne) tvrdila pravy opak. Pokud se pocita pocet nehod na pocet letu (tj. nikoli na naleta kikometry) je riziko nehody v letadle udajne az 10x (!!) vyssi, nez pri jizde autem. No a ted mi nekdo povezte, jak to vlastne je :-/ Kazdopadne jedno je jiste: nehoda v letadle = temer 100% smrt. Nehoda v aute = hodne velka sance na preziti, pokud clovek nejede jako prase.
0/0
15.8.2005 13:41

Kleki Petra

Re: statistika
Asi holt necháme letadla jezdit po silnicích.
0/0
15.8.2005 13:44

M K

Re: statistika
Statistika nuda je , má však cenné údaje ;-)
0/0
15.8.2005 13:49

Michalll

Re: statistika
jsme ve válce, drahý, řekla by babička moje bohužel již mrtvá...
tu jsou jiné kalkulace
0/0
15.8.2005 16:12

Michalll

lze jen doufat, že naši stihači budou
stateční, Jižní Město není planina Marathonu, kdo letí ví co dělá a má pro to nepochybně silné důvody, lidé v aglomeraci nesmí být rukojmími...
0/0
15.8.2005 12:09

mpixel

Omyl spousta diskutujících.
V kabině je prostě určité teplo ve vzduchu na metr krychlový a když ten metr krychlový roztáhnete třeba na 10 metrů krchlových tak teplota na jeden metr krychlový musí patřičně klesnout. Mráz tedy způsobil podtlak, nikoliv jak si tady diskutující myslí chlad okolní atmosféry.
0/0
15.8.2005 11:13

mpixel

Re: Omyl spousta diskutujících.
Navíc to vysvětluje i nedostatek vzduchu.
0/0
15.8.2005 11:16

Blamik

Re: Omyl spousta diskutujících.
To ano. Ale člověk hned nezmrzne. Uznám že v košili nebo tričku to člověka docela zamrzí ale dá se to vydržet. Alespoń těch deset dvacet minut. A jestli měli čas na to si zapnout mobil a ještě napsat smsku na rozloučenou zase tak rychlé to nebylo.
Ale co piloti?? Pokud měli tolik času?? Proč nesestoupili?? Byli už mrtví??
0/0
15.8.2005 11:48

mpixel

Re: Re: Omyl spousta diskutujících.
dyť říkám, mráz nemusel být z okolní atmosféry, ale z toho podtlaku, klidně i v nízké nadmořské výšce.
0/0
15.8.2005 11:51

petyo

Re: Re: Omyl spousta diskutujících.
No hned nezmrzneš v-10, ale i v –40 je to dost jiné, navíc při nedostatku kyslíku je to otázka sekund.
0/0
15.8.2005 12:16

80E-seven

Re: Re: Omyl spousta diskutujících.
mozna na tom byl kokpit jinak, nez kabina. ma to myslim oddelene okruhy klimatizace
0/0
15.8.2005 14:46

Michalll

Re: Omyl spousta diskutujících.
naložené letadlo dost topí teplem lidí, nechali nás tak v šarm al šejchu bez povolní vzletu i vystoupení a klimatizace byla na nic....
0/0
15.8.2005 16:13

MychalB

to nejlepší tu chybí
v papírovém vydání MF Dnes je ještě jedna inteligentní otázka: "Má stíhačka šanci pomoci zvenčí stroji bez pilota?" Než ten článek dali na iDnes, tak už to asi přečetl někdo rozumný a vyřadil to.
0/0
15.8.2005 10:45

M K

Re: to nejlepší tu chybí
no jestli by tu stíhačku pilotoval Steven Seagal tak šanci určitě má :-))
0/0
15.8.2005 10:47

Eva40

Re: Re: to nejlepší tu chybí
Ten už je z formy, ale božský Bruce by to jistě dokázal...
0/0
15.8.2005 10:49

M K

Re: Re: Re: to nejlepší tu chybí
no ale to by musel letět v raketoplánu (musel by si ale dát dobrý pozor při startu a bravůrně se vyhnout kouskům zákeřné izolační pěny:-)
0/0
15.8.2005 10:54

80E-seven

Re: to nejlepší tu chybí
zalezi na palebnem vybaveni
0/0
15.8.2005 14:46

NewAgeNostradamus

||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
To se nám tu ale vyrojilo leteckých inženýrů, profesionálních pilotů a letových dispečerů...
 
 
Nespekulujte. Je to xmíchu.
0/0
15.8.2005 10:37

M K

Re: ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
ještě si zapoměl na letušky a stevardy :-)
0/0
15.8.2005 10:43

Kleki Petra

Re: Re: ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
...libo kávu?
0/0
15.8.2005 10:44

_m-

Re: Re: Re: ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
...s rumem (pro zahřátí).......
0/0
15.8.2005 10:45

M K

Nejlepší smrt
Nejlepší smrt je umrznutí - prostě usneš a nic necejtíš (znám to z vyprávění lidí co už umřeli:-) Jestli teda museli umřít tak tohle byl nejlepší způsob:-)
0/0
15.8.2005 10:35

Jiřik

Airplane!
PřipoutejteT se, prosím... To chce Rexe Kramera a Teda Strikera...
0/0
15.8.2005 10:04

Xaver01

Značně nevěrohodné
Tomu se fakt nedá věřit, že by je zabil smrtící mráz. Ten se tam prostě nemohl utvořit, když žádné sklo na letadle nebylo prasklé. Pak taky si musejí novináři vybrat - buď tam nebylo života a nebo tam byli živí lidé a snažili se zkolabované piloty odtamtud vytahnout a převzít řízení, jak včera vypověděl jeden z pilotů F16. Nevěřím teorii o umrzlích lidech s kyslíkovými maskami na tvářích, to spíš byli otráveni. Ačkoli tam zřejmě byla zima, tak rozhodně ne smrtelný mráz. Takovým kecům se věřit rozhodně nedá, dokud to neřekne černá skříňka, jsou tyhle informace značně nevěrohodné.
0/0
15.8.2005 9:59

_m-

Re: Značně nevěrohodné
Furt lepší smrtící mráz, než to, že jim 3 kilometry před mezipřistáním došlo palivo............
0/0
15.8.2005 10:04

Hat-trick

Re: Značně nevěrohodné
Proč myslíš, že by nemohli umrznout? Jestliže si během 10 vteřin si nenasadili kyslíkové masky tak upadli do bezvědomí a po dvou hodinách v minus čtyřeceti v trenkách a tričku "v pohodě" mohli umrznout.
0/0
15.8.2005 10:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.