Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Všichni v letadle zřejmě zmrzli už před pádem

Cestující a posádka zřejmě umrzli ještě před havárií. Vyplývá to ze svědectví očitých svědků, kteří se pohybovali v okolí tragédie. "Viděli jsme mrtvé, byli celí žlutí, zmrzlí. Nikde žádná krev," řekl řecké televizi ERT jeden z nich.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

eXxe

???
Neni to trochu zvlastni? Tolik verzi se vyskylo, pricemz vetsina pochazi od uradu, pricemz se vetsina sobe prici. Treba, kdyz piloti vypovedeli, ze videli do kabiny vejit dva pasazery (nekolik minut pred narazem), podle vetsiny zprav meli byt uz vsichni mrtvi (zmrzli). Ja jsem teda jeste nikoho mrtveho chodit nevidel. A co panum, kteri tohle resi, rika pojem cerna skrinka??? Tak nejak mi zacina pripadat, ze piloti nejspis letadlo natvrdo sundali, a ted se to vsichni snazi ututlat.
0/0
15.8.2005 10:21

monstrum

Skutečná pravda
Nikde žádná krev, že by upíři ...
0/0
15.8.2005 8:04

Destroyer7

Je to nějaké divné
Podle doposud zveřejněných a velmi rozporuplných informací těžko uvěřit oficiálnímu vysvětlení.
0/0
14.8.2005 23:33

Džura - hrdina Pamíru

nové zjištění
Čekám, kdy se vynoří dosud opomenutá alternativa s Dědou Mrázem, který byl mezi cestujícími a terý ( palice dubová ) si tentokrát berlu Mrazilku nezapomněl doma
0/0
14.8.2005 22:51

Bonelord

Je to pitomost
V cca 10 km nad zemi jsem se jiz v letadle bez predtlakovane kabiny bez kysliku nachazel a tedy, nez se ochladi tak aby opravdu zacalo mrznout trva nekolik desitek minut, tedy pokud letadlo neni skrz naskrz derave. stejna tak ucinky hypoxie se projevi az po nekolika minutach a clovek, ktery je na takove stavy trenovany v barokomore, spolehlive rozpozna ze mu chybi kyslik. Sklesat na letovou hladinu, kde je teplota a obsah kysliku v pohode (okolo 4.500 m) je mozne daleko drive, nez zacne byt komukoli chladno ci zacne modrat (pri hypoxii jsem nikoho modrat nevidel a neni k tomu zadny duvod, nebot nedostatek kysliku se i ve vysce 10 km projevuje pomerne pozvolna a cloveku bud trochu jebne nebo usne). Navic pri sklesani na letovou hladinu okolo 2000 m by se meli vsichni probrat.
0/0
14.8.2005 22:31

Džura - hrdina Pamíru

Re: Je to pitomost
Tak tak  - otázka je,co sakra viděli ty zdravotníci na místě, když tvrdili, že všichni byli ne modří, ale žlutí, prej zmrzlí a přitom z nich nevytekla ani kvapka krve  - viděl jsem sice film Zítra vstanu a opařím se čajem, kde měli takovej sprej, po kterým každej zezelenal, ale to asi nebude ono . Každopádně bych teda chtěl vidět časovou počítačovou simulaci toho zmrznutí v 3D, abychom si ověřili, že to je pěkná kachna těch balkánskejch vypravěčů .
0/0
14.8.2005 22:46

petrucciani

Re: Re: Je to pitomost
Blbost, zmrzli nebyli, jen dostali nahore vsichni zloutenku, no.
0/0
14.8.2005 22:50

motmen

Re: Re: Re: Je to pitomost
Ty jseš asi pěknej vypatlanej cinickej debil, co. Někdo přišel o svoje blízký a ty z toho máš velikánskou srandu, kreténe !!!
0/0
15.8.2005 12:31

komunisti_sou_svine

ehm
Kdyby sis to přečetl tak se letadlem dlouho nebylo spojení autopilot s nim kroužil po trojuhelnikove naprogramovane trase dokud nedošlo palivo a nikdo nevi co se stalo, ale došlo k dekompresi hm.. logicke vysvětleni je že letadlo bylo skutečně uneseno a při incidentu zamřeli všichni schopni pilotovat nebo byli zničeny palubni systemy , komunikace atd takže tam prostě čekali několik hodin dokud to nespadlo ?
0/0
14.8.2005 22:53

petrucciani

Re: ehm
Doufam, ze ti unosci meli pripraveny padak nebo ze by pro nej prilitly rovnou ty F16-ky a oni za letu prestoupili?
0/0
14.8.2005 23:07

mpixel

Re: To nemusí být pitomost.
Tam jde o tu změnu tlaku.
0/0
14.8.2005 23:32

mpixel

Re: Re: To nemusí být pitomost.
Například v pneumatice a okolí je nějaká teplota, pokud ale začnete pneumatiku hustit tak si můžete všimnout zvýšené teploty šlahounku u ventilku. Podobně ale opačně to může nastat když tlak ubývá. Nejedná se o zimu z atmosféry ale o ochlazení tou změnou tlaků.
0/0
14.8.2005 23:35

mpixel

Re: Re: Re: To nemusí být pitomost.
V kabině je prostě určité teplo ve vzduchu na metr krychlový a když ten metr krychlový roztáhnete třeba na 10 metrů krchlových tak teplota na jeden metr krychlový musí patřičně klesnout.
0/0
14.8.2005 23:41

rosničkář

Re: Re: Re: To nemusí být pitomost.
Adiabatické snížení tlaku z hodnot, obvyklých ve 3000 m na hodnoty obvyklé v 10000 m znamená snížení teploty vzduchu asi o 50 st.C.
0/0
14.8.2005 23:41

mpixel

Re: Re: Re: Re: To nemusí být pitomost.
Jojo aspoň někdo kdo tomu rozumí. Ochladí se bez ohledu na to jaká je teplota venku.
0/0
14.8.2005 23:48

mpixel

Re: Re: Re: Re: Re: To nemusí být pitomost.
Ještě mě napadlo že se nemusí jednat jenom o "změnu" na nižší tlak v určité nadmořské výšce, ale ještě na nižší protože letadlo se pohybuje a když má díru někde vzadu tak je způsoben podtlak. Vzduch na okraji té díry je stháván ven z prostoru.
0/0
14.8.2005 23:54

OldFaker

Je to pitomost?
No, jestli jste byl bez dýchače v 10 km dost dlouho, tak píšete ze záhrobí - netrénovaný člověk omdlí do 20 vteřin. S tím mrazem to může být podobné - je možné, že pravý šel zjistit, co se děje, kapitán nechal AP v režimu, držícím vyčkávací obrazec ( ? ) a než se nadáli, skončili oba. Blbost od kapitána byla, že si nenasdil dýchač hned při náznaku problémů s tlakováním, či klimatisací...
0/0
14.8.2005 23:36

fuciminapicu

xxx
zajímá mě co je krátce...."Krátce před přistáním kapitán oznámil věži na aténském letišti vážné problémy s klimatizací". to je těch 40 - 50 minut pred pristanim?? neni to dost dlouha doba, kratce je tak do deseti minut ne? za tu dobu letadlo preleti pul evropy..
0/0
14.8.2005 22:21

petrucciani

Re: xxx
Bylo mu asi horko, tak se ridici veze ptal, jestli si muze otevrit okno mimo kabinu, aby se nadejchal cerstveho vzduchu, a zapomnel v jake vysce v tu chvili jsou.
0/0
14.8.2005 22:37

piters

x
muselo tam byt neco vic, dnes je manual start..autopilot let i pristani.po pristani vetsinou tleskame autopilotovi.
0/0
14.8.2005 21:54

xjih

Re: x
to ses teda pekne mimo, autopilot nepristane, ikdybys ho o to prosil.Tleskate PILOTOVI, ktery po odpojeni autopilota se strojem sedne a co je nejdulezitejsi, ZABRZDI. Tleskat ve chvili, kdy se kola dotknou zeme je stejnej nesmysl, jako citit se bezpecne na dalnici v aute, ktere jede 300 km/h a zacina brzidt :) Je fakt, ze pilotovi pomaha avionika strefit se na runway a muze to udelat prakticky po tme bez vizualniho kontaktu, ale jeste jsem nezazil autopilota, kterej by bezpecne posadil ero tam, kde ma .... 
 
0/0
14.8.2005 22:05

xjih

Re: x
to ses teda pekne mimo, autopilot nepristane, ikdybys ho o to prosil.Tleskate PILOTOVI, ktery po odpojeni autopilota se strojem sedne a co je nejdulezitejsi, ZABRZDI. Tleskat ve chvili, kdy se kola dotknou zeme je stejnej nesmysl, jako citit se bezpecne na dalnici v aute, ktere jede 300 km/h a zacina brzidt :) Je fakt, ze pilotovi pomaha avionika strefit se na runway a muze to udelat prakticky po tme bez vizualniho kontaktu, ale jeste jsem nezazil autopilota, kterej by bezpecne posadil ero tam, kde ma .... 
 
0/0
14.8.2005 22:09

fuciminapicu

Re: Re: x
by ses divil, ale autopilot ti pristane v klidu a rekl bych ze ho piloti docela casto pouzivaj. Piloti nejsou uplne zbytecny v letadlech, protoze autopilot ti s letadlem jen nevzlitne... trubko
0/0
14.8.2005 22:13

rosničkář

Re: Re: Re: x
Tak mi vysvětli, když všichni lítají na autopiloty až do přistání, proč existuje řízení letového provozu? Proč existují dispečeři? Co udělá autopilot, když pilot dostane instrukce, že je na finále plno a on musí na okruh a čekat? S autopiloty by to možná šlo, kdyby bylo kolem letiště ve vzduchu jen jedno letadlo, ale když je tam nával a je potřeba čekat, pak se někam zařadit atd., lítá se na ruční...
0/0
14.8.2005 22:19

fuciminapicu

Re: Re: Re: Re: x
převážně se lítá na ruční, ale když je mlha, hčije, sou nízko mraky, tak si da pilot kafe, nohy na budiky a pusti autopilota, ono to zas tak stresovy neni, kolikrat moje pritelkyne letela v kokpitu a koukala se jak se pristava s A320 .. je letuska
0/0
14.8.2005 22:23

Bonelord

Re: Re: Re: Re: Re: x
To ze tvoji starou kapitan pri pristani na zachode s*ka, jeste neznamena, ze by pristal autopilot. Proste tvoje stara prehlidla, ze uz z ni slezl druhej pilot a sel pristat .
0/0
14.8.2005 22:36

petrucciani

Re: Re: Re: Re: Re: Re: x
Tez nechapu, ze rizeni neprebral jeden z pilotu tech F-16.
0/0
14.8.2005 22:48

piErcE

Re: Re: Re: Re: x
kdyz pilot dostane instrukce, ze je na finale plno a jde vyckavat, ci dostane nejaky vektor nebo omezeni rychlsoti (nejde na okruh, tohle neni VFR :), tak to naprogramuje do FMSky a autopilot to zaleti .. a pokud dostane vektor, tak vyhakne LNAV a zapne HDG a leti na MCP panel .. nic sloziteho ...
autolandem jsou vybaveny vsechny airbusy, a boeingy taktez (nevim jestli i nejstarsi rady - -100, -200, -300, novejsi uz ano) i rada dalsich letadel
dispeceri jsou od toho, aby letadla seradili v dostatecnem predstihu pred finale, aby na finale uz byla letadla serazena a seda jedno za druhem
pokud dojde k nejakemu problemu kdyz je ero na finale (treba se zdrzi predchzi ero na draze atd), tak stisknutim jednoho tlacitka se letadlo prevede do nezdareneho priblizeni, ktere ma take naprogramovane v autopilotu ...
0/0
15.8.2005 1:29

komplikator

Re: Re: Re: x
jj, automaticky se pristava temer vzdy. Pilot se muze rozhodnout zda pristane manualne nebo s pomoci pristroju. V pripade pochybnosti o funkcnsti navigacnich pristroju pilot dokonce manualne pristat musi - mel by povazovat navigaci za nefunkcni.
0/0
15.8.2005 13:11

piErcE

Re: Re: x
No .. vetsina letadel je vybavena funkci autoland, ktera dokaze pristat automaticky (pak ale ero nezastavi, to musi udelat pilot). pristani na autoland je celkem bezne, pokud jsou zhorsene podminky, tak je jeho pouziti povinne (cat IIIc a podobna priblizeni).
takoveho autopilota maji jak airbusy, tak boeingy (nevim jak ty nejstarsi , -100, -200, -300 ale novejsi jiz ano)
0/0
15.8.2005 1:20

Sordid

Jestli došlo palivo...
...tak co tam hořelo?
0/0
14.8.2005 21:33

petrucciani

Re: Jestli došlo palivo...
To palivo ktere doslo.
0/0
14.8.2005 22:29

rosničkář

Re: Re: Jestli došlo palivo...
40 km za cílovým letištěm? To je nesmysl, musí lítat s rezervou tak na hodinu letu...
0/0
14.8.2005 22:36

petrucciani

Re: Re: Re: Jestli došlo palivo...
Prave o tom pisu, ze horela ta rezerva paliva co jim zustala. K vyslechu by si meli predvolat Autopilota.
0/0
14.8.2005 22:39

Bonelord

Re: Jestli došlo palivo...
Vodka z DUTY FREE SHOPU
0/0
14.8.2005 22:37

sageorg

Co se dá......
udělat z letecké katastrofy,předvádí novináři perfektně.Tolik hypotéz a smyšlenek,to se jen tak nevidí.Snad by bylo dobré počkat na výsledek šetření
0/0
14.8.2005 21:27

tomova_ponozka

SMSka
..upřímně řečeno, kdo z vás pošle SMSku v tak vypjaté chvíli bratranci ??? To si mohla řecká armáda vymyslet jiný text...když už potřebovali to letadlo poslat na skálu.
0/0
14.8.2005 21:00

johoho

Re: SMSka
Správně. Použití elektronických přístrojů na palubě je během letu zakázáno.
Kdo by tedy v tak vypjaté situaci lezl do příručního zavazadla nad hlavou, kde větš. lidi mají věci, kt. nebudou během letu potřebovat. Kdo by ohrožoval svou vlastní bezpečnost v takové situaci?
A proč bratranci? Sice mají Řekové jiné rodinné vazby, a mohl to být nejbližší člověk, ale že by neměl ani rodiče, ani sourozence, ani ženu, ani děti, ani blízkého přítele je na Řeka značně divné.
Zase bude půlk zprávy kachna. Máš recht.
0/0
14.8.2005 22:21

petrucciani

Re: Re: SMSka
Protoze asi na nej cekal na letisti a vypadalo to, ze je letadlo vyklopi nekde v horach, tak dal bratrancovi vedet, at zbytecne na nej necekal, ze dorazi spopelnen.
0/0
14.8.2005 22:32

piErcE

Re: Re: SMSka
Jinak ten clovek musel mit opravdu dobry telefon, nejakej satelitni ci podobnou zhuverislost... nebo to maj rekove tak dokonalou GSM sit, ze ma signal v 10 kilometrech? :)
0/0
15.8.2005 1:30

Džura - hrdina Pamíru

kde je ten původní pilot?
Kombinace, že jeden z pilotů těsně před odletem se nechá vystřídat a toto letadlo následně brutálně zhasne, se jeví z hlediska pravděpodobnosti až neuvěřitelně. Myslím, že už je na pohovoru u specialistů, pokud je ovšem jaksi ehm k sehnání. Také je otázkou, zda se nechal vystřídat až v přípravné fázi letu, tedy když už mezitím byl v letadle a pilotní kabině ( že by tam něco nechal nebo někde něco bylo nastaveno ? ) a pak se mu udělalo nevolno a skokem plavmo se poroučel z letiště?
0/0
14.8.2005 20:55

petrucciani

Re: kde je ten původní pilot?
Ale vubec ne, proste v letu presednul na jiny letadlo, no.
0/0
14.8.2005 22:34

WildBoy

taky se vám zdá že něco nehraje?
podle jedné zprávy byli všichni 30-50 minut zmrzlí, podle druhé došlo ke ztrátě spojení pár minut před přistáním (stejně jako v případě té SMS). Navíc autopilot by letadlo přivedl do Athén, a ne aby s ním plácnul někde o skály. A to mlžení úřadů všem spekulacím jen nahrává.
0/0
14.8.2005 20:37

tomova_ponozka

Re: taky se vám zdá že něco nehraje?
autopilot dokáže i přistát - viz. dnes odpoledne rozhovor s pilotem na Radiožurnálu.
0/0
14.8.2005 20:47

rosničkář

Re: Re: taky se vám zdá že něco nehraje?
Možná jsou takové systémy, ale taky musí být na to přistání nastaveny. Běžně se takhle nelétá, autopilot jen dovede letadlo do blízkosti letiště a tam už řídí pilot. Pokud byl autopilot nastaven tak, že jen dovede letadlo do blízkosti Atén, tak tam už měl řízení převzít pilot. Nepřevzal, autopilot neměl další instrukce tak taky přestal letadlo řídit a spadlo to. Nemuselo dojít palivo a po pravdě, že by mělo dojít těsně za Aténami, kam měli doletět, mi připadá jako blbost. Tam by měla být rezerva tak na hodinu letu, mělo by to být schopné doletět nějakých 800 km za Atény a ne 40...
0/0
14.8.2005 21:52

piters

Re: Re: Re: taky se vám zdá že něco nehraje?
jak jsem psal vyse autopilot dnes je pouzivan i na pristani , nepristava se manualne.
0/0
14.8.2005 21:56

rosničkář

Re: Re: Re: Re: taky se vám zdá že něco nehraje?
A to máte odkud?
0/0
14.8.2005 22:07

fuciminapicu

Re: Re: Re: Re: Re: taky se vám zdá že něco nehraje?
autopilot ti pristane, konec diskuse, autopilot jen nevlitne...hotovo
0/0
14.8.2005 22:14

rosničkář

Re: Re: Re: Re: Re: Re: taky se vám zdá že něco nehraje?
To teda nevím, proč by takovej autopilot i neodstartoval. Start je daleko jednodušší než přistání...
0/0
14.8.2005 22:21

rosničkář

Re: Re: Re: Re: Re: Re: taky se vám zdá že něco nehraje?
Navíc, pokud je mi známo, autopilot, který dokáže za ideálních podmínek i přistát, se montuje tak až do B 777. Ale i tak s nimi přistávají většinou na manuál...
0/0
14.8.2005 22:24





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.