Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Letadlo do Prahy spadlo u Atén, 121 lidí zemřelo

Severně od řeckých Atén se zřítilo letadlo kyperských aerolinek Helios Airways. Na palubě bylo 121 lidí, záchranáři nenašli žádného živého. Stroj mířil z Larnaky do Prahy s mezipřistáním v Aténách. Pravděpodobně nevezl žádné Čechy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

servo

pad letadla
chtel bych se zapojit urcite mam hodne co k tomu rict..
0/0
19.8.2005 14:44

Transalp

Kyslik v eru...
Ctu, ze vyvijec kysliku nad kazdym pasazerem umi produkovat kyslik max. 12-15 minut. Posadka ma jiny system, ktery by ji mel vydrzet dele. Behem 12 min. by mel pilot (pokud zije) sklouznout do max. 3000 m.n.m. a otevrit ventil ven. Evidentne nestihl.
0/0
15.8.2005 13:31

jkzrt

omluva
Včera vedl "harpyje"diskuzi apomlouval premiéra Parouka,že vydává neověřené zprávy o nehodě a tím ,že se tak předvádí.Jsem zvědav,jestli je tak kultůrní a že se tady omluví!
0/0
15.8.2005 8:07

Sagitarius70

Re: omluva
A proc? Prokazalo se snad, ze ty zpravy mel vcera overene? Nebo jen mlzil, a nahodou se trefil?
0/0
15.8.2005 16:10

Pink Panther

Abych to trochu odlehčil
Zpráva z tisku: Letadlo ruské společnosti Aeroflot se krátce po startu z letiště Šerementěvo zřídilo na nedaleký hřbitov. Záchranáři dosud vyprostili 6158 mrtvých... :-)
0/0
15.8.2005 7:20

gagaryn

Re: Abych to trochu odlehčil
dej si pozor
zmrznutí předchází pád.
0/0
15.8.2005 7:30

fel_low

Re: Abych to trochu odlehčil
Letiště se jmenuje Šeremetěvo a jsou věci, jejichž "odlehčování" přitěžuje. Zamyslete se nad tím.
0/0
15.8.2005 7:33

Brundi

Re: Re: Abych to trochu odlehčil
Ja sjem se treba zamyslela a tady to docela odlehcilo. ;-D
0/0
15.8.2005 12:20

Leczo

Re: Abych to trochu odlehčil
0/0
15.8.2005 9:31

Flytus

životnost
říkalo se tu že to éro mělo dolítanou životnost, ale já jsem se dočet že vyrobeno v roce 1998, tak to mi nepřipadá tak starý. To fischer je má z roku 97 :)
0/0
15.8.2005 2:23

piErcE

Re: životnost
Je to tak ... to ero bylo vyrobeno na konci roku 1997 a v roce 1998 bylo predano prvnimu zakaznikovi (dba - nemecka charterovka)
0/0
15.8.2005 2:28

Flytus

Re: Re: životnost
no ale kolik letových hodin má životnost 737
0/0
15.8.2005 2:35

piErcE

Re: Re: Re: životnost
rozhodne ne tolik, ze by zivotnost preshal po peti letech :)) v (komercnim) provozu jsou mnohem starsi  letadla (v radu desetileti :)))
0/0
15.8.2005 2:40

Flytus

Re: Re: Re: Re: životnost
první co mě napadlo bylo že koupili jednu z těch 737 první generace tak mi to nepřišlo ani tak divný. ale letadlo 7let starý neni nic zvláštního, spíš lepší průměr
0/0
15.8.2005 2:49

piErcE

Re: Re: Re: Re: Re: životnost
No .. prvni kusy z -300 jsou z roku 1984 .... technologicky je to letadlo stara generace (v porovnani s NG atd )
0/0
15.8.2005 2:54

spidermaster

Mmm...
To vypada, ze s kotrolama letadel to chodi jako s STKackem na auto..par tisicovek, nebo dobrej kamos a vsechno je oKey...samozrejme je to nadsazka, ale myslel jsem, ze letadlo to ma trochu prisnejsi s TK(kor vyrazeny)...
0/0
15.8.2005 2:08

Pavelpod

Když to shrnu...
tak všechno nasvědčuje tomu, že piloti z nějakého důvodu "zkolabovali" (zmodrali) jako první. Cestující viděli, že je s nima konec - to musel být hrozný moment. Jeden ještě poslal SMS - a bylo. Klid jejich duším.
0/0
15.8.2005 1:20

pilot737

letadlo byl asi krap
podle info melo to ero tenhle problem pred par mesici  na letu z warsavy ... nekolik lidi muselo byt hospitalizovano .. byl to stary B737-300, ktery odletal svou zivotnost v nemecku a byl vyrazen na konci brezna 2004 a prodan Heliosu ... hlavni inzenyr pry nekolikrat na tuhle zavadu upozornoval a nakonec odesel ... myslim ze tady je nekde pocatek problemu
0/0
15.8.2005 0:42

von Kleist

Re: letadlo byl asi krap
Asi dobra let. spolecnost....
0/0
15.8.2005 0:46

orkrist

Re: letadlo byl asi krap
Že ho lízli z Německa, jsem kdesi četl... Ono chtít po společnosti, která prodává letenky za 5000,- Kč, aby měla letadla ve stavu lepším, než na odpis je snad i skoro nemožné :-(
0/0
15.8.2005 0:49

Tokamak

Pristani?
Pokud by se to letadlo nepochopitelne neodchylilo od kurzu, co by se stalo u Aten? Pristalo by nebo nekde krouzilo, dokud by mu nedosel benzin nebo by ho zavcasu sestrelila armada?
0/0
15.8.2005 0:14

pilot737

Re: Pristani?
melo by doletet nad posledni bod efemesky a tam zacit vyckavat ... jestli to byly atheny a nebo to bylo programovany nekam dal, nevime ... nemel by ale zacit klesat bez inputu pilota
0/0
15.8.2005 0:28

orkrist

Re: Re: Pristani?
Takže by nějakým způsobem kroužilo kolem dokola?
0/0
15.8.2005 0:30

pilot737

Re: Re: Re: Pristani?
jo, krouzilo by dokud by nedoslo palivo ... a to nevim jestli krouzilo, podle toho co rikali na cnn ne, ale podle toho co rika nemecka televize tak ano ... je to hodne zmateny, je v tom fakt moc nejasnosti
0/0
15.8.2005 0:32

orkrist

Re: Re: Re: Re: Pristani?
Ono těch nejasností je snad až moc...
0/0
15.8.2005 0:33

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Pristani?
Na jakym polomeru pak krouzi?
0/0
15.8.2005 0:36

piErcE

Re: Re: Re: Re: Re: Pristani?
Toci beznou predpisovou zatacku o 180 stupnu, pak minutu ci minutu a pul leti, pak dalsi zatacku o 180 stupnu a takhel furt dokolecka ... + snos vetru atd ... ta zatacka se neda rict, jaky ma polomer, zalezi na trychlosti atd
0/0
15.8.2005 2:20

lento

Re: Re: Re: Re: Pristani?
V případě, že letoun přeletí poslední bod plánované tratě zapsané v FMS, vstoupí do vyčkávacího obrazce pouze v případě, že vyčkávání nad tímto bodem je v FMS naplánováno. Jinak udržuje kurz odpovídající poslednímu traťovému úseku. V praxi se vyčkávaní nad stanoveným bodem dopředu plánuje pouze u bodů, které jsou posledními body na trati tzv. nezdařeného přiblížení.
0/0
15.8.2005 22:00

Tokamak

Re: Re: Pristani?
diky, pristani letadla duchu mi prislo docela morbidni
0/0
15.8.2005 0:32

utanův stín

Re: Re: Pristani?
Je možné letadlo přepnout na vyčkávací dráhu kdykoli? Tj. piloti mohli identifikovat nějaký drobný problém, přepnout autopilota na tuhle vyčkávací dráhu (trojúhelníhová dráha uváděná v médiích), kapitán se šel podívat, co se děje a hotovo.
0/0
15.8.2005 0:32

pilot737

Re: Re: Re: Pristani?
hlavne ta vyckavac draha neni trojuhelnikova je to oval ... minutu tam, obrat 180st a minutu zpatky ... dalsi vec je ze leteli nad reckym uzemim 40minut ... takze A/P by na to presel sam nad poslednim bodem co mel zadany ...
0/0
15.8.2005 0:37

ewl

Re: Pristani?
ostatne, vsichni vime, ze taktika vsech ozbrojenych slozek na svete je mlzit. takze vypustit ven nekolik proptichudnych zprav je jen tak na oko. pravdu nam nereknou. nicmene kdyby to nebylo vazne, tak by zadna stihacka nikam neletela. snad a to nevim ani jeslti je mozne, kdyby nejaka trumpeta sedla za knipl a chtela s tim letadlem pristat, tak je treb zkusit vizualne navigovat na pristani.ale nevim. to bz nam mohl rict pilot, jak to funguje. jestli jde pristat jen podle toho jak leti letadlo prod tebou a jestli jde vubec s necim takovym  co je 737 bez prupravy tohle udelat.
0/0
15.8.2005 0:40

pilot737

Re: Re: Pristani?
ne, vizualne nepristanes, to neni Flight Sim od Microsoftu ... ale muzes se pokusit ho dovest do ILS pomoci A/P a pak ho nechat bouchnout na zacatek RWY ... teoreticky to lze
0/0
15.8.2005 0:44

ewl

Re: Re: Re: Pristani?
predpokladam, ze ILS bude zkratka pro nejake natrasovani pred prist. drahou. nebo ne? kdyz jsme u tech techniku. tuhle jsem koukal (mozna koukam moc :) na spectrum. byl tam dokumenz o air alaska, jak tam technici falsovali papiry o kontrolach. pak se jednomu letadlu uvolnil mechnismus uvladani zadni vyskovky ( nevim, je to vodorovne kridelko vzadu na ocase) a bylo vymalovano. mimochodem techniky, kteri nechteli schvalit kontrolu vyhodili. uplny des.
0/0
15.8.2005 0:54

pilot737

Re: Re: Re: Re: Pristani?
ILS=Instrument landing system ... horizontalni a vertikalni vejirovity paprsek do ktereho se letadlu uzamkne a vede ho 3stupnovou sestupovou rovinou na zacatku RWY ... v tomto modu umi letet i jako A/P a podle kategorie se vypne bud 500m, 300m, 100m nebo 0m od bodu dotyku ... kategorie zalezi na vybaveni era a vybaveni letiste ruznymi zarizenimi ...
0/0
15.8.2005 0:57

ewl

Re: Re: Re: Re: Re: Pristani?
taky chci byt chytry jako ty :). ne vazne. infa od tebe, to je jak vyklad ve skole. a moc casto se tady chtytrych lidi nenajde. diky
0/0
15.8.2005 1:01

pilot737

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pristani?
jo, mam to jeste nabiflovany ze zkousek
0/0
15.8.2005 1:04

von Kleist

Re: Re: Re: Pristani?
Jinymy slovy na draze bez ILS se tedy neda pristat..... ?
0/0
15.8.2005 1:05

pilot737

Re: Re: Re: Re: Pristani?
ale samozrejme ze da, ILS je jen nejlepsi z hlediska amaterskeho pristani ;-) , pak existuje jeste VOR/DME, NDB/ DME a jine, a samozrejme se da pristat i na draze bez niceho, pokud to vizualni podminky dovoli ...  to ale umi jen pilot heavy era
0/0
15.8.2005 1:08

von Kleist

Re: Re: Re: Re: Re: Pristani?
Jasne, mel jsem napsat na draze bez niceho... Jak funguje VOR,DVOR,NDB,DME, TACAN si jeste nejak matne vzpominam, jak se umistuji uz ovsem ne :o)
0/0
15.8.2005 1:31

Flytus

Re: Re: Re: Re: Re: Pristani?
takže normální pilot 737 nedokáže přistát VFR to je trochu blbí ne ;)
0/0
15.8.2005 2:25

piErcE

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Pristani?
dokazat by to mel :))) nejde ani tak o VFR ale o vizualni priblizeni, ktere je take normalni pristrojove priblizeni, ale leti podle toho co vidi a neleti podle publikovanych postupu (NDB, VOR atd priblizeni) - ale stale zustava IFR letem ... casto videt v praze, kdyz je v uzivani draha 13
jinak, i VFR let  neni problem pro dopravniho pilota... napr. ATRo s cutalistama do teplic ci kam pristavalo v Mnichove Hradisti jako VFR (v prubehu letu presel z IFR na VFR a nadale pokracoval jako VFR let)
0/0
15.8.2005 2:31

vojta_ze_mlejna

40 minut ?
40 minut mu F-16ky asistovaly nad uprostřed turistické sezóny dost zalidněným Řeckem a piloti koukali do okének ? To je trochu Hollywood ne ?
0/0
15.8.2005 0:10

bootsy

jeste jdna vec
Tak nevim, ale myslim ze pokud by recka (kyperska) vlada naplno zverejnila informaci ze se jednalo o teroristy ted, v prubehu hlavni turisticke sezony, tak by se asi turisti tak nehrnuli. Problem je totiz taky v tom ze kypersti turci nemaj k radikalnimu islamu daleko
0/0
15.8.2005 0:06

orkrist

Re: jeste jdna vec
Na druhou stranu měli na případný útok dost času už dřív - to za prvé. Za druhé by to nejspíš provedi tak, aby to vypadalo mediálně "přitažlivě" a bylo hned jasné, oč se jedná...
0/0
15.8.2005 0:09

ewl

Re: Re: jeste jdna vec
panove, dalsim pricinou by mohlo byt ptactvo? vlastne ne, co by delalo v 10 000..
0/0
15.8.2005 0:12

orkrist

Re: Re: Re: jeste jdna vec
Letící pták by navíc způsobil porušení a ti piloti F 16 snad nic takového nehlásili...
0/0
15.8.2005 0:14

vlákno

http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/2271773/4/
odborna debata
0/0
14.8.2005 23:58

pilot737

Re: http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/2271773/4/
tahle je odbornejsi dle meho ;-) http://www.airliners.net/discussions/general_aviation/read.main/2272332/
0/0
15.8.2005 0:14

pilot737

ja myslim ze o tom brzy natoci hezky film ;-)
a tam se to vsechno dozvime jak to bylo
0/0
14.8.2005 23:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.