Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Kamiony: pryč ze silnic

Jedou ve vlaku inženýři a politici. Každý politik má svou jízdenku, inženýři mají jednu dohromady. Když přijde průvodčí, inženýři se schovají na záchod, průvodčí zabouchá na dveře WC, inženýři podstrčí jednu jízdenku a průvodčí spokojeně odejde.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

karoten

Dneska bude na 2ce Velká Pacifická dráha
Dívejte se v 8, uvidíte jaxe propojovala Amerika v době, kdy auto neexistovalo.
0/0
23.8.2005 16:25

Jirmat

super češké řešení
Rozdíl mezi tím, jak se chová a jaké potřeby na silnici má 35 tun naloženého tiráku, který měří 17 metrů, a čtyřmetrové auto vážící 1500 kilo, je gigantický. Přesto obě tyto nesouměřitelné hmoty používají stejný dopravní systém a tak naše vláda u každěho města nechala postavit kratičký čtyřproudový obchvat,zpoplatnila ho a české osobní automobily vyhnala na staré a nevyhovující komunikace.Taky řešení že  
0/0
16.8.2005 13:20

Mak1

Autor článku je
naprostý idiot. Pokud vím, tak proti němu je ( bylo ? ) vedeno trestní stíhání za miliardové ztráty Komerční banky. Hlavně, že z každého litru benzíno si stát ukrojí 20 kč a pak nadává, že nejsou peníze. 
0/0
16.8.2005 12:40

emilnadenicek

Nestačim se divit
Co to ten pán povídá o těch Kamionech?A to řidil banku?Naštěstí řidil.Kamiony jsou krev ekonomiky...bez nich to nejde argument...s železnicí je směšný.Železnice je absolutně neflexibilní, dokáže dopravovat jenom zboží, materiál po velkém množství, což je dost nepraktické, ale je potřebná.Vytlačit kamiony ze silnic to je názor člověka, který neví o čem mluví.
0/0
16.8.2005 9:47

Schumi25

co to je zase za názory?
Až zase pudete floutkové nakupovat do supermarketu, nebo tankovat benzín, tak se zkuste zamyslet, kdo asi tam to fšecko zboží navozil. Asi děda Mráz přes noc, ne? Kamiony patří na silnice stejně jako vy fšicky vostatní a jestli ne tak se děte napást trávy na louku, protože v supermarketu právě došlo zboží. Stáfka D'djejů = stáfka kamioňáků
0/0
15.8.2005 16:52

miro_22

Re: co to je zase za názory?
zas další příklad omezeného jedince
0/0
15.8.2005 17:48

dislektik

Re: Re: co to je zase za názory?
tak porad jak je zrušit a zachovat zásobování obchodů,firem atd.
0/0
15.8.2005 18:43

Netasek

souhlas
ted to jen zrealizovat...
0/0
15.8.2005 13:27

Culeto

Pro ZO a Christo II.
Bohužel než bude přijata legislativa povolující takové soupravy provozovat na celém území, tak proteče hodně vody, třeba v těch nových kanálech evropských vodních cest jejichž výstavbu chce betonová lobby za výrazné podpory EU stavět.Čímž padá i poslední argumet pana dvojtého bývalého ředitele o nečinnosti EU. EU koná a jsou za tím opět jen peníze, jak překvapivé, že ?
0/0
15.8.2005 11:11

Culeto

Pro ZO a Christo I.
Těžko Vám asi argumentovat. Takže to shrnu.I.Peněz vytvořených dopravou je hodně, problém je v přerozdělování peněz vybraných státem.II.Argument ,  Trabik vs. kamion = průměrné stáří kamionu 8,5 roku, průměrné stáří osobního vozidla 15 let. Když si propočteme průměrný počet vozidel a km na obou stranách vyjde Vám množství splodin menší u osobních automobilů ? Co se týče omezení piočtu kamionů, řešení existuje, ale asi by se vám nelíbilo,jsou to totiž souupravy o celkové délce 30m, jejich přepravní kapacita nahradí 2,5 low decku, díky počtu náprav dojde k výraznému snížení měrného zatížení na 1 nápravu (menší opotřebení silnice), menší množství výfukových spoldin. Tyto soupravy jezdí ve skandinávii, zkoušej je v Německu,mají 1 nevýhodu neprojedete s ní běžným kruhovým objezdem, tak hojně budovaným v rámci EU.
 
0/0
15.8.2005 11:08

MilanMilanMilan2

Omezit kaminonovou dopravu lze velmi jednoduše
a s minimálními náklady: koupit váhy, na hranicích povinně vážit každý kamion (už tím se vyselektuje polovina), vážením se to zdrží a další polovina proto raději pojede jinudy. A hned tu máme přijatelnou 1/4 zahraničních kamionů. Samozřejmě vážit české kamiony ve vnitrozemí, ale pokutovat ne řidiče, ale MAJITELE přepravních firem.
0/0
15.8.2005 11:01

dislektik

Re: Omezit kaminonovou dopravu lze velmi jednoduše
TI CO VÁŽÍ KAMIONZ UŽ JE PŘESTALZ VÁŽIT DÁVNO PROTOŽE TO MAJÍ VŽDZ PŘESNĚ ROYLOŽENÝ.VÁŽÍ SE SKLÁPEČKZ A TI CO VOYÍ DŘEVO PROTOŽE TO NEJDE NALOŽIT NEŽ TAK ŽE MU TO PROSTĚ NESEDÍ ASPON NA JEDNU NÁPRAVU A TAK JSOU TO PRO POLICISTZ NEJLÉPE VZDĚLANÉ PENÍZE
0/0
15.8.2005 16:55

zo

jen tak
Jenom aby to časem nedopadlo tak že kamiony budou stát po celé délce dálnic a než přejedou hranice tak řidiči z toho zmagořej a rychlejší pak bude stejně ta doprava po železnici.Hezky tady všichni počítaj, ale selskej rozum mluví úplně jinak že pánové.Jestli se něco neprovede s omezením kamionů na dálnicích obecně a to nejenom u nás tak ty konce bych pak nerad viděl.Uvědomujou si to tady všichni ti co  počítaj kolik miliard prej za kamiony dostává stát?A takovej rozhulenej kamion myslím navíc rozhodně více ničí navíc životní prostředí než starej trabant.A že těhle starejch kamionových krámů jezdí po našich cestách o tom snad žádná.Takže jednoznačně pryč s kamiony z cest.
0/0
14.8.2005 22:17

rasta_vesta

je to fakt
konsky a kravsky povozy ne cesky silnice !!!
0/0
14.8.2005 19:49

povalecka

...
Ale jo, ma to neco do sebe. Kdyz si uvedomime, ze kvuli kamionove doprave se stavi obchvaty, dalnice... a porad to neni dost. Tyhle naklady se rozhodne ve finalni cene nepromitnou. Na druhou stranu si nedokazu predstavit, jak poslu 20 tun (palet) nakladu s jihozapadniho Nemecka tak (cca 600km), abych to mel mel v CR do druhyho dne. Pokud bych to mel vest vlakem, tak nejdriv musim nalozit kamion, ten to doveze na nadrazi, tam naplni vlak (nevim jak rychle), pak to minimalne den pojede, pristavim kamion (nevim kdy) a dovezu zakaznikovi. Problemu poslednich km se nevyhnu. Na druhou stranu je asi dobry si polozit otazku, proc vozit v sezone zeleny rajcata ze Spanelska, kdy je muzu mit zraly s CR, Polska, Sovenska, Madarska... 
0/0
14.8.2005 16:08

tomova_ponozka

Re: ...
říká ti něco pojem "kontejner" ? Je to taková velká krabice která se naloží zbožím, jeřáb ji dopraví na železniční vůz a v cílové stanici si ji kamion odveze. Ucelené kontejnerové vlaky jezdí i u nás - v podstatě bez zastavení do Rotterdamu, Hamburku, Budapešti atd. v kategorii nákladní expres.
0/0
14.8.2005 16:17

________________________________

jede jeřáb dědinou
"jeřáb ji dopraví na železniční vůz" - a odveze ji od výrobní haly na nejbližší nádraží, že? Pokud tedy podjede pod železničním viaduktem. Nebo budeme stavět vlečky ke každému domu?
0/0
14.8.2005 19:22

tomova_ponozka

Re: jede jeřáb dědinou
logicky na kontejnerovém překladišti - Mělník, Praha Uhříněves....
0/0
14.8.2005 19:44

RidicTatry815

Staci se podivat, co za sliz sedi v kabinach kamionu
kdo mohl dat ridicak potetovanym dementnim opicim s kapavkou chycenou nekde u Cinovce?
0/0
13.8.2005 23:06

dislektik

Re: Staci se podivat, co za sliz sedi v kabinach kamionu
ty budeš tak akorád řidič škody 120
0/0
15.8.2005 16:56

Culeto

Škoda mluvit II.
Problém je že naše dopravní politika je roztříštěná, nejdříve koridory pro vlaky, jež nejsou využity, pak zaskočení situací po vstupu do EU.Takže volání p. Vávry a jemu podobných po odstranění kamionů ze silnic nic nevyřeší.
M.G.
Autor je stále ředitelem Mléčné Dráhy
0/0
13.8.2005 12:14

Culeto

Škoda mluvit I.
Je hezké že má p. Vávra názor na věc, ale u člověka jež se honosí tituly dvou bývalých ředitelů finančních institucí, bych očekával poněkud širší rozhled, než předvedl p. Vávra.Nemá pravdu, že většinu škod způsobených přepravci platí společnost a přepravci se na nich nepodílí. Pokud by si udělal prostou kalkulaci, zjistil by , že kromě jiných daní \(silniční atp.) přepravce věnuje 17% z ceny za km státu jako spotřební daň z pohoných hmot., což může ročně dělat cca 3 milardy korun u kamionů, kdybychom započítali autobusy ostaní nákladní vozidla a dodávky dostali bychom se na úplně jiná čísla. Dále bychom se museli podívat na legislativní úpravy , které snižují emise hluku ,olova a oxidu uhličitého, které nejnovější tahače splňují daleko lépe než většina vozového parku osobních automobilů provozovaných v ČR !!! Přepravci nemoho za to ,že výrobcům zboží se oplatí ro jejich logistiku používat silnici.Jestli pán pracoval v bance tak asi ví , jak každý producent miluje prachy utopené v zá
0/0
13.8.2005 12:09

CHRISTO

Re: Škoda mluvit I.
ze by si byl zaujaty prepravce?:))
0/0
14.8.2005 16:11

MilanMilanMilan2

Jsou to pěkné ideály pane Vávro
Moudře hovoříte, ale z toho nebude nic (ve Vašem případě zase nic). Stav železnic je takový, že neuspěla ani kamionová přeprava z Ústí nad Labem do Drážďan, či kam to bylo. T. Baťa kdysi plánoval tříkolejnou železnici z Chebu až na býv. Podkarpatskou Rus. Kdyby to tehdy vybudoval, možná by alespoň část zboží převzala železnice....
0/0
12.8.2005 21:25

Warťan

Skvělé
V první řadě bych zrušil banky a ředitelské posty. I to by mohlo mít hlavu a patu, když se nad tím člověk zamyslí, jenže to dost dobře nejde, stejně jako dost dobře nejde zrušit kamionovou dopravu. Kdyby bylo možné něčím ji nahradit, nechce se mi věřit, že by nikdy nikdo na to nepřišel dříve, než p. Vávra a místo oceli do tahačů a návěsů z ní mohl odlévat kolejnice a montovat vagony. Doporučoval bych jednu věc- zejména spěchajícím bankéřům a manažerům- jezděte 110- 130 km/h a naučte se řídit auta, ručím za to, že vám kamiony vadit nebudou, určitě jezdí ohleduplněji, než blázni a věční spěchálkové. Nevím jestli se mám tomuto názoru smát, nebo si dát panáka na uklidněnou...
0/0
12.8.2005 20:27

radegast45

Re: Skvělé
Neco tak uboheho jsem uz dlouho necetl,jako vas prispevek.Doporucuji si clanek precist jeste jednou...je napsan cesky a je dost jednoduchy.Bohuzel kdo nechce,tak nepochopi, ze se pise rok 2005 a lide by meli zit a neumirat pod koly kamionu,protoze nekdo chce podnikat a mit profit na neschopnosti nebo nechteni vlady udelat takovy toll,ktery by tento profit minimalizoval.
0/0
12.8.2005 23:56

dislektik

Re: Re: Skvělé
no myslím že více řidičů zemře pod koly kamionů či nákladních vozů jak chcete hlavně díky své chybě a pak to někdo zneužije jako např vy ZRUŠTE KAMIONY.
0/0
13.8.2005 18:34

CHRISTO

Re: Re: Re: Skvělé
Jenze kamionaci se chovaj neohleduplne a schvalne blokuji dopravu. Jednou jsem jel za jednim pakem (asi tvym kamosem) 15 km kdyz predjizdel jiny pak
0/0
14.8.2005 16:15

dislektik

Re: Re: Re: Re: Skvělé
pokud to hážeš do jednoho pytle tak je diskuse zbytečná
0/0
15.8.2005 16:58

dislektik

NO TO JE TEDA VŮL
0/0
12.8.2005 18:48

ant.

Možná by stačilo-ČSD pryč ze železnice!!
0/0
12.8.2005 16:45

radegast45

Re: Možná by stačilo-ČSD pryč ze železnice!!
0/0
12.8.2005 18:21

radegast45

Balkan,alespon bez kamionu!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
12.8.2005 16:33

radegast45

ano,zruste kamiony!!!!!!!!prosim!
diky za clanek
0/0
12.8.2005 16:32

Deleter

Kamiony pryč ze silnic?
to rozhodně ne, stačí jen, když budou podnikatelé v kamionové dopravě platit všechny náklady, které s přepravou souvisí, když bude nekompromisně vyžadován dobrý technický stav, a řidiči budou mít odpovídající podmínky, tj. nebudou nuceni jezdit s přetíženými vozidly a budou mít přestávky na odpočinek nejen na papíře.
0/0
12.8.2005 15:23

radegast45

Re: Kamiony pryč ze silnic?
...a proc ne?piseme prosim 2005
0/0
12.8.2005 16:36

Bonelord

Jezkovi voci
Sice nemam kamiony a jejich ridice ani trochu v lasce, nebot se mne pokusily opakovane usmrtit, nicmene se musim podivit spise nad tim, ze pan vavra se se nestydi chlubit svym "manazerovanim" dvou zkrachovalych bank. Union banku dostalo jeji vedeni "zu Grund" totalne a Komercni bankuzachranilo jen cca 80 miliard ze statniho rozpoctu. Byt manazerem obou techto uzasnych podniku, tak radeji mlcim a jsem rad, ze nepisu z vykonu trestu.
0/0
12.8.2005 15:05

PajaSt

Zákazy nic neřeší
Zakázat kamiónovou dopravu dost dobře nejde. V Evropě vládne neviditelná ruka trhu a volný pohyb zboží (bohudík i bohužel). Zatím to vypadá tak, že se vyplatí vozit zboží sem a tam, i to, co si dokážeme vyprodukovat sami. Je to dáno celkovou ekonomickou situací. Přetížené silnice jsou bohužel daní za náš vysoký životní standard.
 
P. S. Inženýr nejsem, tak se ani nesnažím vymyslet inženýrské řešení. To rád nechám inženýrům.
0/0
12.8.2005 14:20

b.a.r.

Trochu přemýšlet by nevadilo
No ono kdyby se to vztahovalo alespoň na kamiony, které jenom projíždějí, tak by to silnicím dost ulevilo.
Jenom kdo potom zajistí, že se někdo nedohodne a doprava nedopadne tak, že kamion, kterej by normalně jel dejme tomu ze Slevenska do Německa, by nevezl ze Slovenska něco do ČR a odtud by to odvezl zase jiný kamion.
0/0
12.8.2005 13:53

Judas Priest

Inženýrské řešení?
Sice se pan Vávra ohání inženýrskými metodami, ale já v jeho řešení nevidím ani náznak inženýrského způsobu řešení problému. A to jsem inženýr...
0/0
12.8.2005 13:31

PepaVonDepo

Ale existuje
"Neexistuje žádný důvod, proč by většina zboží v EU nemohla cestovat po železnici." Kapacita přepravy. Podle německé statistiky DB představuje maimální objem přepravy po železnici asi 3% celkového deního objemu přepravy v Německu. Tuto statistiku asi budete znát, když se o tuto problematiku zajímáte. Takže je to od vás obyčejný politický lobbing.
0/0
12.8.2005 13:15

klv

Re: Ale existuje
jen ti vypadlo takové malé slůvko, "veškeré" dopravy, tzn včetně pekařů rozvážejících ráno rohlíky, atd atd. tady se mluví o kamionech.
0/0
12.8.2005 13:24

jejkap

Re: Ale existuje
Presne tak, na hlavnim tahu (Londyn - Pariz - Frankfurt - Mnichov - Viden - Balkan) by pri maximalnim nakladu a minimalnich intervalech musela byt sedmdesatikolejna trat.
0/0
12.8.2005 14:43

JPNB

Re: Re: Ale existuje
Malé počty jedna dvoukolejná trať má vetší kapacitu než šestiproudá dálnice.
0/0
12.8.2005 15:31

pedr64

náklady
jako vždy o všem rozhodne cena.I když je naše železnice asi třetí nejhustší v Evropě, přesto nevede do každé Horní Dolní. Místo jednoho si tedy bude objednatel sjednávat dopravce z bodu A na nádraží, potom železnicï a pak po několikerém přepřažení v uzlových stanicích dalšího z nádraží do bodu B. Zvýší se jak náklady tak asi i doba převozu. Z hlediska ekologie možná rozumné,  hlediska ekonomiky závisí na stanovení spotřebních daní ¨, mýtného apod.
0/0
12.8.2005 12:38

Kirken

Pane Vávra, voni jsou hlava...
Zakázat kamionovou dopravu... Jejda, to by nevyplodil snad ani Jakub Patočka...
0/0
12.8.2005 12:01

Honza_J

taky dobrej ...
... jedou dva ministři tramvají ...    
0/0
12.8.2005 11:59

jejkap

Re: taky dobrej ...
Jo, ten je slusnej. Jeste lepsi nez Rom studujici pi zamestnani.
0/0
12.8.2005 14:43

ZGHK

Snůška nesmyslů - pokr.
6/ Ano, vše na železnici, už se teším, jak budete kupovat rohlík za 25 korum s tím, že je k dostání pouze na nádraží.
 
Člověče, pane Vávra, absolutně nechápu, jak takový člověk jako vy mohl řídit největší banku v zemi. Něco tak bolševického, pitomého a bez jakýchkoliv odborných znalostí napsaného jsem snad ještě neviděl. Taková rada pro Vás na závěr: když už budete chtít něco psát, tak pište o tom, jak dělat obchody s Barakem Alonem, to Vám šlo "dobře". Ale už nepište o něčem, čemu absolutně nerozumíte.
0/0
12.8.2005 11:54

klv

Re: Snůška nesmyslů - pokr.
kamiony vozí rohlíky? ale notak trochu méně demagogie
0/0
12.8.2005 12:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.