Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nejlepší přistání: v muzeu

Konec dobrý, všechno dobré: ale úplně nejlepší by bylo, kdyby raketoplán Discovery místo na základně v Kalifornii přistál rovnou v nějakém technickém muzeu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Deleter

Nemohu souhlasit,
raketoplány měly být kosmickou spedicí a byly. Těžko si bez nich lze představtit HST, ISS, řadu provedených experimentů, a další a další věci. Nějak nemůžu přijít na jiný kosmický prostředek, který uveze 30tun nákladu a (z toho) 7 lidí.
Neuskutečnily se sice plánované úspory, protože se ukázalo, že kontrola před dalším startem taky není zadarmo.
Přes to všechno, nic lepšího zatím k dispozici není, i když se ve světle nedávných událostí již na něčem pracuje.
Pro spoustu lidí je Š120 taky to jediný, co mají a v nejbližší budoucnosti budou mít .
0/0
10.8.2005 15:53

Deleter

oprava
raketoplány měly být kosmickou spedicí a jsou jí.
0/0
10.8.2005 15:54

sageorg

Vodičko....
podobný názor jsem slyšel včera v hospodě,ale ten borec měl v sobě 12 škopků a tvrdil,že nejbezpečnější je chodit pěšky.Šťastnou cestu
0/0
10.8.2005 15:21

rick_dancer

Pisatel je zjevně ve vesmíru jako doma...
A patrně tam jezdí na víkendy celkem pravidelně. Protože o raketoplánech mluví jako o svém starém autě. Co kdyby se tedy podělil s ostatním osazenstvem a poradil mu jak to dělat také jako on když je to tak jednoduché! Osobně si myslím, že hodně přestřelil tímto svým neuváženým článkem. Souhlasím že mají raketoplány už něco odslouženo, nicméně jejich přínos a odvedená práce za nimi už je. A nemyslím si, že by NASA cpala do vesmíru starý šrot.... Notabene do něj cpala své astronauty jejichž cena výcviku přesahuje životní platy mnoha obyvatel této planety...
0/0
10.8.2005 9:59

emielaen

Také nesouhlasím.
Přijde mi to jako ukázkově hloupý článek, kdy si jejho autor pod dojmem mediálních iluzí a své profese komentátora vůbec není vědom, souvislostí reálné přírody, ve které žijeme. Ale přesně to zapadá do dnešní mediální doby kdy (alespoň mám ten dojem) je docela obtížné uvědomovat si co je jak obtížné a složité, když se přeci o vesmíru učí už malé děti a kde jaký pisálek klidně napíše, že raketoplán patří do muzea neb už mu přijdou nudné fotografie z vesmíru, v televizi už viděl jeho přistání alespoň třikrát a je přeci starší, než jeho auto!
Co si myslet o úrovni MF Dnes?, Ale máme něco lepšího? A jak je to s jinými články, kdy mi unikne jejich nesmyslnost?
0/0
10.8.2005 9:42

Luboš2005

zásadně nesouhlasím s autorem
S autorem (a hlavně bulvárním názvem článku) zásadně nesouhlasím. Raketoplány jsou sice provozovány již nějaký pátek, ale jsou neustále modernizovány, což se o škodě 105 říci nedá. To, že let do kosmu není rutinní záležitostí ani po takovéto době neznamená technickou nedokonalost, ale jenom to naznačuje, že lidské poznání má v současné době své meze. Nastartovat škodovku a někam vyrazit je o něčem jiném než let do kosmu. Tento let splnil přesně to, co se od něj očekávalo - vyzkoušení nového nástavce OBSS a že zjištěné problémy s tepelnou izolací lze vyřešit na oběžné dráze a vyzkoušet v praxi . V tomto dopadl let (STS-114) na výbornou. Z hlediska poškození tepelného pláště na tom raketoplán nebyl zas tak špatně - u minulých letů se takováto poškození počítali na desítky až stovky a nikdy to nic nezpůsobilo (bohužel s jednou výjimou). Raketoplány v současné době mají za sebou 114 letů a dvě katastrofy (každá s jinou příčinou)
0/0
10.8.2005 7:48





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.