Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poválečný ústecký masakr Němců připomene deska

Na ústeckém mostě Edvarda Beneš přibude v neděli pamětní deska. Bude připomínat osud padesáti sudetských Němců, kteří 31. července 1945 zahynuli při divokém lynči. Právě z mostu shazovali útočníci některé oběti do Labe. Někteří politici s odhalením desky nesouhlasí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

kocourek-černý

Progrom
Bylo to vyprovokovane a pripravene zpravodajskou sluzbou OBZ ve spolupraci z NKWD, ti maji s tim zkusenosti. Toto patri pod komunisticke zlociny, ale na to jeste asi neni zraly cas. Nebot stale se jeste rozlisuje mezi tzv. dobrymi a spatnymi komunisti a tato ideologie jeste strasi v hlavach lidi. Na jedne strane je komunisticka strana zakonem prohlasena jako zlocinecka organizace tedy KSC ale KSCM je v parlamentu a ma jeste dost volicu.
0/0
31.7.2005 10:45

dislektik

SOUHLASÍM
0/0
31.7.2005 7:49

peshmerga

.
Dneska v ct24 ten mag*r Samko mluvil o masakru vojaku ... neuveritelne ct24 je naprosty diletantismus.
0/0
31.7.2005 2:14

Tyrann

Re: .
 
0/0
31.7.2005 2:21

Abces

Většině diskutujících
V Německu po válce proběhla takzvaná denacifikace. Obyčejní lidé chodili povinně do kin se dívat na záběry z koncentračních táborů, aby viděli čeho byl jejich "kulturní" národ schopen. Členové SNDAP, takzvaní soukmenovci byli vyloučeni z politického života a v NSR skutečně proběhly soudy s válečnými zločinci. V Čechách byla situace po válce jiná. O Českých zločinech proti lidskosti se cudně mlčelo a stále ještě mlčí. Podle toho vypadá tato diskuze. Argument "po tom co napáchali oni" svojí spravedlností a inteligencí připomíná komunistické zločiny z 50 let a řadí diskutující do stejné řady s hajlujícími debily. Proč neproběhne u nás poviná deimbecializace, kde by se lidé učili přijímat názory jiných a neomlouvat debilně do nekonečna i naše České provinění.
0/0
30.7.2005 12:31

austkarel

Re: Většině diskutujících
jednalo se o zlocinnou (mozna vyprovokovanou)  akci. V zadnem pripade ale nesouhlasim s tim, ze se jedna o "Ceske provineni".
0/0
31.7.2005 2:07

Abces

Re: Re: Většině diskutujících
Smím-li se zeptat, co to tedy bylo? Charitativní akcí to nazvat skutečně nelze. Ono to "České provinění" se netýká jen masakrů Německých civilistů v Ústí. Pod tímto pojmem jsou všechny ty divoké odsuny, jako např. ten v Brně, řádění tzv. "rudých gard", které někde hromadně popravovaly bez jakéhokoli soudu Německé civilisty. Tyto skutky se skutečně staly, a jsou řádně našimi orgány zdokumentovány a doloženy. Česká justice dokonce i některé pachatele zvlášť brutálních činů potrestala. A protože absolutní větši na Čechů, když hovoří o Němcích ve válce, používá (a celkem oprávněně) termínů "Německé provinění", musíme přijmout i termín "České provinění". Když jsme v praxi uplanili kolektivní vinu Němců, přijměme termín kolektivní vina Čechů.
0/0
31.7.2005 7:00

kocourek-černý

Skutecnost
Nuže jsem skutečně překvapen o vaších znalostech. Je totiž možné že výbuch byl inszenován (což je velmi pravděpodobné) OBZ agentem Pokorným (který později spáchal sebevraždu) Podobné masakry, například v Postoloprtech (zde se jednalo o regulerní jednotky OBZ) informace na http://www.saaz-kulturkreis.de  ktere meli ovlivnit jednani v Postupimi a rozsirit paniku mezi Nemci. Etnicka cistka pohranici a vsechny s nimispojene zlociny jsou cernou strankou povalecnych dejin. Nebyla to "spravedliva pomsta" ale první výkon nové komunistické moci při zajištování pohraničí. Ministerstvo vnitra a obrany bylo podle Košického programu plně v rukou komunistu a sovětských poradců, kteří s tímto měli již své skušenosti. Zločiny na civilistech jsou zbabělé a je nutné je odsoudit.
0/0
30.7.2005 9:30

austkarel

Re: Skutecnost
vsechny zlociny je treba odsoudit. Jsou zde nejake hrdinske zlociny?
0/0
31.7.2005 2:09

freak1

...
Nějaká nová a hodně blbá móda "sypání si popela na hlavu", ne??? :-///
0/0
30.7.2005 6:48

dukeprvni

Poválečný ústecký masakr Němců připomene deska
ktera tam stejne dlouho nebude, pac ji nejaky "vlastenec"  urve a hodi do reky  cesi prece nikdy nic spatneho nikomu neudelali  teda krom toho donaseni na gestapo a pozdeji na stb. a vrazdeni "kulaku" a tovarniku co nechteli do strany a sjednocovat lany
0/0
30.7.2005 4:58

mrkew

Re: Poválečný ústecký masakr Němců připomene deska
presne tak
0/0
30.7.2005 6:05

austkarel

Re: Poválečný ústecký masakr Němců připomene deska
K jake narodnosti se hlasite Vy? V ceskem narode (jako asi v kazdem jinem) byli a jsou hajzlove kteri donaseli a donaseji, vrazdili a vrazdi, kradlli a kradou, zneuzivali a zneuzivaji politicke moci....
0/0
31.7.2005 2:14

austkarel

Nezevseobecnovat
Rrikat ze cesi  zabijeli nemce je neprijatelne zevseobecnovani.Ja ani nikdo z me rodiny se lyncovani v Usti nezucastnil. Nekolik mych pribuznych zahynulo v boji proti nemcum. Ja necitim potrebu se nekomu omlouvat.
0/0
30.7.2005 3:20

mrkew

masakr nevinnych civilistu v Usti
 v r.45,po kapitulaci a v dobe "haseni zahy"
byl pouze typickou ukazkou pan-slovanske obecne a ceske specielne vlastnosti-"hrdinstvi" pokud vim ze nehrozi odplata,pokud jsem anonymni casti davu ostatnich zbabelych zvirat-nejen pametni deska ale i clanky v ceskych skolnich ucebnicich popisujici pravdive tuto zbabelou a zbytecnou vrazdu,jednu z mnoha ostudnych udalosti v dejinach "slavneho ceskeho statu"-to by melo byt alespon castecne gesto na znameni omluvy za tento odporny zlocin spachany vrahy z rad vlastnich obcanu.Pochopitelne,financni nahrady zijicim pozustalym zavrazdenych sudetskych civilistu by mely automaticky nasledovat.Fakt ze se na vrazdach podileli vynamnou merou i primitivni individua v uniformach rude armady nikoho neprekvapuje,nicmene i za toto by mela nasledky nest vlada CR,zejmena z toho duvodu ze vrazdeni probihalo na uzemi byvale CSR.
0/0
30.7.2005 1:06

dukeprvni

Re: masakr nevinnych civilistu v Usti
0/0
30.7.2005 5:01

paxxtor4u

Provokace!
Tato deska tam být nemá.Jitrí to staré vzpomínky.Nemci se provinili vuci Ceskoslovensku vlastizrady a doba si to zádala.Ve válce trpí i nevinní.Berme to jako fakt a vzpomenme vsichni na slova Edwarda Benese,ze staré krivdy budou zapomenuty a viníci se stanou obetmi a naopak.Za tisíc let krádezí,znásilnování a plenení to byl malický trest.At zije tato zeme
0/0
29.7.2005 21:42

TondaPirko

v
jo jo sudetaci tak dlouho rozbíjeli naši republiku až měli rozbitou hlavu chááá cháááá
0/0
29.7.2005 19:53

TondaPirko

g
podle mně to byla německá provokace, němci na sebe chtěli přitáhnou pozornost světovýho veřejnýho minění a tak zabránit svému odsunu
0/0
29.7.2005 19:51

+Sudajev+

›››››››››››› ™
By mě zajímalo kolik němci postavili pomníků obětem zmasakrovaným na našem území.
0/0
29.7.2005 19:49

Dan 1

Ta deska
tam patří... Přečtěte si, co se tam dělo.
0/0
29.7.2005 19:09

TondaPirko

Re: Ta deska
ani se nedivím, že se pod tuhle pitomost nikdo nepodepsal
0/0
29.7.2005 19:21

Dan 1

Re: Re: Ta deska
Žádná pitomost to není a napsal to Vladimír Kaiser - prameny jsou uvedeny na stránce dole.
0/0
29.7.2005 19:23

+Sudajev+

Re: Ta deska
nepatří blbečku, škoda že nebyli lynčováni všichni nácci, nebo ty nevíš co napáchali, si vzpomeň třeba na Lidice, Ležáky atd.
0/0
29.7.2005 19:33

Dan 1

Re: Re: Ta deska
Takže: odsun byl podle (tehdejšího) mezinárodního práva v pořádku. Jestliže byli v UL zabíjeni u mostu lidé jen proto, že tam bydleli, včetně německých bojovníků proti fašismu, tak to je svinstvo a Češi dělali přesně to, co Němci v Lidicích. Ukamenovat kolemjdoucí ženskou, o které vím jen to, že je Němka, je obyčejná zbabělost. Vsadím se, že ani ani jeden z těch, kteří lynchovali civilisty, žádný antifašista nebyl a vraždami si kompenzovali nečisté svědomí. Měli bychom umět podívat se pravdě do očí... 
0/0
29.7.2005 19:40

+Sudajev+

Re: Re: Re: Ta deska
a ty se divíš po tom všem co němci napáchali? Ty bys taky nejraději pověsil všechny komunisty a bylo by ti jedno jestli byli dobří nebo špatní ( a nejen tobě), tak nebreč nad pár germánama.
0/0
29.7.2005 19:42

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Ta deska
Tam je diametrální rozdíl. Nikdo nemůže za to, že se narodil Němcem nebo Čechem. Naopak komunistou se lidská svině stává dobrovolně, komančem se nikdo nerodí.
0/0
29.7.2005 19:44

+Sudajev+

Re: Re: Re: Re: Re: Ta deska
broučku spousta co spousta drtivá většina těch sudeťáků se k velkoněmecké říši přihlásili dobrovolně, to nemůžeš popřít .
0/0
29.7.2005 19:47

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ta deska
S tím souhlasím, ale protože jsem v Sudetech bydlel, tak jsem znal také spoustu německých rodin, které zůstaly a ti staří, dnes už dávno mrtví lidé tam mohli dožít díky tomu, že vystupovali proti nacismu.
0/0
29.7.2005 19:50

+Sudajev+

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ta deska
souhlasím, v tomhle máš pravdu.
0/0
29.7.2005 19:54

+Sudajev+

Re: Re: Re: Ta deska
jo a mimochodem o tom svědomí máš možná pravdu, češi byli dost zbabělí, největší odboj byl na Moravě.
0/0
29.7.2005 19:45

TondaPirko

Re: Re: Re: Ta deska
Češi dělali přesně to...to co se tam událo, mají na svědomí konkretní lide (holohlavec a 3 kumpáni - dle článku ), asi kriminálníci, tak nechápu proč do toho taháš Čechy jako národ...si odporný rasista, uznáváš princip kolektivní viny
0/0
29.7.2005 19:47

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Ta deska
A ty jsi blb, jakých se tady potká jen málo.
0/0
29.7.2005 19:51

TondaPirko

Re: Re: Re: Re: Re: Ta deska
za tuhle hrubost na tebe sesílám fialové kouzlo, které nikdo nezlomí chááá cháááá chááááá
0/0
29.7.2005 19:56

+Sudajev+

Re: Ta deska
nebo ty nevíš že jsme pro ně byli Untermench? Tak si o tom něco přečti.
0/0
29.7.2005 19:36

Horolezec-29

Masakr? Proč toto nazývat masakrem?
Jak potom nazývat události z Lidic, z Ležáků? Po válce se nebylo čemu divit, odsun byl jedinou správnou možností, která zabranila ještě větším násilnostem.
S deskou nesouhlasím, neboť Německo válku rozpoutalo a za to tedy neslo a stále ještě nese břemeno viny. Tečka.
tyto pomníky by neměly vznikat, protže je to pouze voda na mlýn sudetských Němců, kteří se stále pokouší revidovat dějiny po 2. světové válce.
0/0
29.7.2005 18:07

blue_velvet

Lynch
Lync je stejne hnusnej a neodspraveditelnej at uz se odehral v americe na jihu proti cernochum, nebo v Usti na moste. Dal by se snad ospravedlnit pouze v tom pripade, pokud by byl namiren proti Usteckym xenofobnim komousum :-/
0/0
29.7.2005 17:36

Fikos

Chtělo by to fakta
Z těch 50 lidí bylo 45 henlajnovců a členů NSDAP.
0/0
29.7.2005 17:14

TondaPirko

pravda
byli to všechno členové NSDAP, a udavači gestapa....nelžete vy Idnesacký hovada
0/0
29.7.2005 15:55

Josefprav

Re: pravda
Ty jsi vůl.
0/0
29.7.2005 16:24

TondaPirko

a
docela solidní provokace , tento "masakr" by se dal v kontextu událostí 2 sv.v. nazvat spíš nevinným hašteřením, je to jen další pokus změnit pohled na historii, překroutit dějiny
0/0
29.7.2005 15:51

Helmut_Zazvorka_von_Troppau

dotaz
Kdy bude odhalen pomník US letcům, kteří byli jak v Teplicích, tak v Ústí lynčováni, krátce před koncem války po sestřelení, německým obyvatelstvem?
0/0
29.7.2005 14:55

Manstein

Re: dotaz
Ale Helmute, to se prece dneska nenosi. Vsechno americke je treba nenavidet, vsechno evropske ( nemecke ) objimat a libat. Ti amici si za to stejne urcite mohli sami - nemeli agresivne utocit na nevinne Nemecko.
0/0
29.7.2005 15:16

kandaharista

Re: Re: dotaz
ted jsi vyjadril 2 extremni nazory a jeden debilnejsi nez druhy, takze v zasade nezalezi, ktery z nich je ten tvuj. Protiamericka histerie je docela trapna a zamlcovat to, co udelali nemci za valky jeste trapnejsi. Ale uplne nejtrapnejsi je, kdyz se odmitame stydet za zabiti 50 lidi pricemz vetsina z nich byla naprosto nevinna. Ten pomnik je minimum, co muzeme udelat
0/0
29.7.2005 15:48

TondaPirko

Re: Re: Re: dotaz
byli to všechno členové NSDAP, a udavači gestapa....nelžete vy Idnesacký hovada
0/0
29.7.2005 15:55

Josefprav

Re: Re: Re: Re: dotaz
korunovanej
0/0
29.7.2005 16:25

Josefprav

Re: Re: Re: dotaz
0/0
29.7.2005 16:25

Julia_S

Re: Re: Re: dotaz
souhlasim....lip to rict neslo
0/0
29.7.2005 17:36

racional

Re: dotaz
co to je za zvrácený nápad, ti US a britští vrazi prováděli genocidu civilního obyvatelstva, je na ně třeba pohlížet jako na  teroristy a válečné zločince
0/0
29.7.2005 18:45

TondaPirko

Re: Re: dotaz
primitive, zopomněls na český vrahy z 311. perutě, která se účastnila i na odvetném bombardování Berlína (1940) 
0/0
29.7.2005 19:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.