Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Po horku přijdou bouřky, varují meteorologové

Meteorologové varují před intenzivními bouřkami, které přijdou po současné vlně veder. Ještě v pátek by měly zasáhnout západ Čech, v sobotu Moravu a Slezsko. Přinesou kroupy, přívalové srážky a silný vítr. Místy může napršet až šest centimetrů vody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Lord Gin

Vypařila se:)
Kdepak, nevytratila se, vypařila se:) Prostě to naše vedro Ji zcela udolalo:) Pár kapek v Severních čechách a u nás na Moravě zase prd. Nic balim to a jdu na koupák!
0/0
30.7.2005 14:36

Qvark

chybka se vloudila
Kdepak asi soudruzi z ČHMU udělali chybu ?
Nějak se jim ta studená fronty vytratila z mapy.
0/0
30.7.2005 14:09

Boldrick

Předpověď na dnešek od agentury Boldrick
Bude jasno, polojasno, oblačno, místy zataženo. Na některých místech republiky ranní mlhy. V odpoledních hodinách se mohou vyskytnout srážky, možná i bouřky s krupobitím. Teploty mezi 25 a 40 stupni C. Místy nárazový vítr. Slunce v duši!
0/0
30.7.2005 9:49

Jackdaw001

Vlk taky sliboval...
0/0
29.7.2005 21:28

kotatkoxxl

0/0
29.7.2005 21:16

travasek

Nechápu dementy z iDNES
Já to fakt nechápu, buď nemají o čem psát nebo sou úplně mimo. Každej přece ví, že po takovém horkém a dusném počasí, většinou přicházejí bouřky, tak vo co de. Buď si z nás iDNES dělá prd** anebo sou úplně mimo...      
0/0
29.7.2005 19:55

rosničkář

Re: Nechápu dementy z iDNES
Jo, to bejvá. Ale taky ne úplně vždycky. Navíc - ono je potřeba taky vědět,, kdy to "horké a dusné počasí" skončí...
0/0
29.7.2005 20:44

radimeq

Re: Re: Nechápu dementy z iDNES
je prece jasny, ze nemuze bejt porad vedro.. jednou ty bourky a dest prijit museji
0/0
30.7.2005 12:56

Kobliha8

Tyhle bouřky nejsou z tepla,
ale kvůli přechodu studený fronty.Ta před sebou žene labilní teplej vzduch a na rozhraní teplýho a studenýho vzduchu vznikají bouřky, který jsou mnohem intenzivnější než bouřky z tepla. Např. teď to bylo asi 5000 blesků za 20 minut v Německu. Podle radaru se to šine na severní Čechy.Ale něco možná ještě přijde v noci nebo zítra. Němci vždycky všechno shrábnou a nám nechaj kulový. Např. tady v Praze byla zatím jen jedna pořádná bouřka (ta z 30.5. s kroupama).
0/0
29.7.2005 19:25

Qvark

zpoždění
Zase se mají ty bouřky nějaké zpoždění ... neměly tu už náhodou dávno být ?
0/0
29.7.2005 17:14

rosničkář

Re: zpoždění
No, nejdřív si POŘÁDNĚ přečti předpověď a pak teprve kritizuj...
0/0
29.7.2005 19:29

Qvark

Re: Re: zpoždění
No, právě že ji čtu pořádně.
0/0
29.7.2005 21:36

Qvark

Re: Re: zpoždění
Ještě bys měl dodat, kterou předpověď, neboť ta předpověď se za posledních 24 hodin změnila 3x ... Takovou předpověď nepotřebuju, to mi pak úplně postačí sledovat oblohu.
0/0
29.7.2005 21:38

HBA

Re: Re: Re: zpoždění
Už jsem myslel, že psát nebudu. Teď, v 21.30 jsou větší srážky například v Regensburgu a něco je na radaru vidět v Krušných horách. Nicméně výstraha měla platit od 12:00 a přece jen to zpoždění tu je.
0/0
29.7.2005 21:41

leonel

Re: Re: Re: Re: zpoždění
oni to němci zadržují, měli toho ulricha řádně vyplatit
0/0
29.7.2005 21:45

rosničkář

Re: Re: Re: zpoždění
Jestli ji v novinách, rádiu, na netu napíše nebo interpretuje každej jinak...
http://www.chmi.cz/meteo/om/inform/ppcr1.html
Takže v noci západní polovina Čech, zítra postupně celá ČR. Tahle předpověď se za posledních 24 hodin prakticky nezměnila...
 
0/0
29.7.2005 21:44

HBA

Re: Re: Re: Re: zpoždění
Takhle je ta výstraha k dispozici na stránkách vašeho ústavu, takže: pátek 29.07.2005 10:01 V Ý S T R A H A ČHMÚ a Odbor HMZ VGHÚř Číslo: 11/05 Vydáno : 29.07.2005 v 11.00 hodin (09.00 UTC) Platnost : od 29.07.2005, 12.00 hodin do 31.07.2005, 08.00 hodin Kód: 1,5,6,7,8 Na jev(y): Vysoké teploty, intenzivní bouřky, přívalové srážky, lokální zatopení, nadlimitní koncentrace přízemního ozónu Zvlněná studená fronta postupuje přes Německo dále k východu a počasí u nás ovlivní zejména během soboty a ze soboty na neděli. Před ní na naše území vrcholí příliv tropického vzduchu od jihu. V pátek 29.7. se v západní polovině Čech vyskytnou místy, jinde jen ojediněle bouřky, které mohou být ojediněle intenzivní V sobotu 30.7. se intenzivní bouřky vyskytnou místy, zejména na Moravě a ve Slezsku ... Nevím, kde je tam něco o noci.
0/0
29.7.2005 21:51

rosničkář

Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Ano, a ten výčet nebezpečných jevů začíná - vysokými teplotami...
0/0
29.7.2005 22:00

HBA

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Ano, ale i výstraha na vysoké teploty byla prodloužena. Ale nechci se dohadovat, jen si myslím, že by to mohlo být přesnější a že zejména diskutující pracovníci ČHMÚ by měli najít odvahu určité nepřesnosti přiznat.
0/0
29.7.2005 22:03

rosničkář

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Přesnější konkrétně v čem?
0/0
29.7.2005 22:05

HBA

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Protože se už moc nedá vyznat v tom, co je reakce na co, poslední poznámku. Nekritizuji naše meteorology, ale třeba i situace okolo tohoto extrémního počasí - vedra a pak silnější bouřky - mají své peripetie a upřesnění. Je pravda, že někdy ke konci minulého týdne - tuším v sobotu - se o vedrech nad třicet stupňů mluvilo. Ale že to dojde až k plzeňským 38 a kousek, se zpřesnilo až včera. A tak podobně.
0/0
29.7.2005 22:09

rosničkář

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Jistě, má to vývoj, předpověď se postupně zpřesňuje. To je normální.
0/0
29.7.2005 22:11

HBA

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Našel jsem tu citovanou předpověď, je z dnešních 17:30.....
0/0
29.7.2005 22:19

rosničkář

Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
A v tom odkazu, co jsem psal ve 21:44, něco o noci je...
0/0
29.7.2005 22:04

HBA

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Ale není....Tedy je, že se v horku má podle hlavního hygienika větrat v nočních hodinách.
0/0
29.7.2005 22:05

rosničkář

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Tak ještě jednou ten odkaz:
http://www.chmi.cz/meteo/om/inform/ppcr1.html
0/0
29.7.2005 22:08

HBA

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Nemohu si pomoct, ale vidím tam jen to, co jsem citoval - samozřejmě to má pokračování, které by se mi tam nevešlo, to ale nepíše nic z toho, co je zde hájeno.
0/0
29.7.2005 22:11

rosničkář

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Ve 21:38 jste psal o PŘEDPOVĚDI, já jsem uvedl odkaz na předpověď, ale Vy jste citoval VÝSTRAHU...
0/0
29.7.2005 22:13

HBA

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Milý Rosničkáři, asi máte svou pravdu, citoval jsem výstrahu,ale předpokládám, že má svůj význam. Nechci Vás nějak naštvat, stejně jste dobrej, když skoro celý den vydržíte debatovat a hájit svou profesi. Asi za chvíli skončím, protože avizovaná bouřka se blíží a já odpojím svůj počítač od všech sítí.
0/0
29.7.2005 22:17

Qvark

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zpoždění
Rosničkáři, tady si nikdo nedělá z vaší práce srandu, já sám chápu, jak je taková předpověď složitá. Ale občas by to chtělo i přiznat, že jste v mnoha případech poněkud bezmocní.
A vyřiďte tam někde v ČHMU, aby si dali dohromady server. Kdykoliv, kdy se přiblíží nějaký extrémní klimatický jev na naše území, tyto stránky se stávají nedostupné. Řekl bych, že jsou k ničemu.
0/0
29.7.2005 23:47

kotatkoxxl

Ať už pršííííí a bouřííííía blejská se na lepší časy . . .
už aby to bylo. Mám v pokoji 30st a to je od rána puštěný na plno větrák. Celý byt je zabedněn, okna zavřená a stejně se tu teplem asi brzo upeču. Ještě, že jsem dnes nikam nemusela a tak jsem nevystrčila nos z domu a ani to dnes dělat nebudu - nejsem sebevrah
Ať už pršíííííííííííííííííííííííííííííííí a bouřííííííííííííííííííííí a blejská se na lepší časy . . . 
0/0
29.7.2005 17:11

petrucciani

Zlaty totac!!!
Kdyby jsme tady meli komunismus, uz davno bychom mohli poroucet vetru desti, ale mame tady ho*no a o pocasi rozhoduji meterologove.
0/0
29.7.2005 16:56

Trashman

Na to abych,
věděl že po horku přijde bouřka, nemusím být meteorolog. Na to stačí zdravý rozum, který říká, že po velkém ohřevu je v atmosféře hodně vody, která zase musí někde spadnout. Takže můžeme očekávat velké povodně, možná že vetší, než byla ta co zatopila Metro v Praze. Pro správce tohoto serveru: přestaň již chrápat a podívej se na to divné Přihlašování. Musím zadávat dvakrát Heslo, a rovněž by se chtělo podívat, proč se text v psacím okénku pohybuje kurzorem tak špatně.
0/0
29.7.2005 16:12

j@ck

Re: Na to abych,
to přihlašování mi blbne taky, myslím, že to nějak souvisí s tím, jestli máš zapnuté v prohlížeči cookies nebo ne.
0/0
29.7.2005 16:17

barbudo

Re: Na to abych,
... po vyplnění jména a hesla klofněte na tlačítko Přihlásit ...
0/0
29.7.2005 17:25

foxy2

Po horku prijdou boure
To j slib nebo vyhruzka?
0/0
29.7.2005 15:43

pancho10

Re: Po horku prijdou boure
 Obojí
0/0
29.7.2005 15:45

Trent-R

Bída
Pominu-li to, že být meteorologem stejně není nic jiného než věštění z koule, tak tento nadpis už tady byl letos nejmíň pětkrát...bude vedro, po vedru bude pršet, pozor kroupy, ne omyl až pozítří......přišla bída na idnes...
0/0
29.7.2005 15:38

pancho10

Re: Bída
Tak já si myslím že v globálu jim to vychází akorát se seknou jenom u nás o 12 až 60 hod.No a ve světě třeba přehlídnou  tornádo nebo tsunami
0/0
29.7.2005 15:44

rosničkář

Re: Bída
No, je vidět, že o meteorologii víte celkem kulový...
0/0
29.7.2005 15:51

Trent-R

Re: Re: Bída
Jo to vím. Přesto si z toho co vidím troufnu to kritizovat, protože jsme přesvědčen, že jiná předpověď než na druhý den vůbec nemá cenu. Nejvíc mě dostávají předpovědi na měsíc dopředu, podle kterých si snad máme plánovat dovolenou či co...problémem je, že svoje stanovisko do určité doby ještě třikrát změní. Na tom není nic divného, je to přece příroda, ale proč tedy takové předpovědi. Znovu říkám, je to stejně jen věštění z koule, a když se to nepovede, tak co....dyť to se může stát. Pohoda povolání....
0/0
29.7.2005 16:18

djrhedy

Re: Re: Re: Bída
Nevíš zhola nic a plácáš nesmysly. Uspesnost na druhy den je pres 90 %, tzn. z 12 predpovedi jedna nevyjde. Na pozitri to vychazi, ze nevyjde jedna ze 7 predpovedi. Na popozitri cca jedna ze 6 predpovedi. Vestis z kouli mozna ty doma, ale predpovedi se delaji podle matematickych a fyzikalnich modelu o kterych nemas ani paru. A predstav si, ze to i vychazi.
0/0
29.7.2005 17:18

djrhedy

Re: Re: Re: Bída
Jednak o tomto vedru se vedelo uz prakticky tyden dopredu, coz jasne popira vase tvrzeni o tom, ze se da predpovidat max. na zitra. Co se tyka mesicniho vyhledu, ten existuje predevsim kvuli zajmu a tlaku medii a lidi. Uspesnost je 65% a verte, ze to je pomerne solidni cislo. Osobne se ale taky domnivam, ze posledni dekada (predpoved na 21.-30.den) uz je tak trochu na hranici "vesteni z koule".
0/0
29.7.2005 17:24

rosničkář

Re: Re: Re: Re: Bída
A ještě před pár dny tady na iDNES byly v diskusi názory, že 35 je blbost, že bude 25 a jak jsou ti meteorologové blbí...
0/0
29.7.2005 19:31

Freddie33

Prehledna stranka
Pekna, prehledna stranka je http://weather.icm.edu.pl/index2eng.php?ver= Kazdy si muze najit ten svuj kousek zeme a dozvedet se jak bude foukat, prset atd. v pristich dvou dnech ...
0/0
29.7.2005 14:31

strycek_Pompo

Už prej prší!
Volal mi to kámoš z D5.
0/0
29.7.2005 13:54

kotatkoxxl

Re: Už prej prší!
jo, tak tam by měli děkovat polišům za to, jak se starají o jejich zdraví v tomto horku. Taková sprcha z vodního děla na rozpálené dálnici, kde musí být horká pec může být docela fajn ...
Mohl by mi tu takhle někdo stříkat na barák a ochlazovat
0/0
29.7.2005 16:53

rosničkář

Ad "Předpověď" tornád z Meteopressu
http://www.chmi.cz/torn/poznamky/predpoved-tornad.html
0/0
29.7.2005 13:48

HBA

Re: Ad "Předpověď" tornád z Meteopressu
Vysvětlení pana Setváka je hezké, ale příliš odborné. Myslím, že každý si představí tornádo v Litovli, kdy média jednoznačně ukázala způsobené škody. A zároveň se nedivím, pokud na někoho při podobných představách padnou deprese....
0/0
29.7.2005 13:55

rosničkář

Re: Re: Ad "Předpověď" tornád z Meteopressu
No, to  je právě to. Pokud je třeba v nějaké výstraze vichřice, silné srážky, kroupy a podobně, tak je to kvůli tomu, aby lidi (pokud chtějí a pokud jsou v ohrožených oblastech, třeba u potoka, který je známý tím, že se často a rád rozlije) udělali nějaká preventivní opatření. Co já vím - třeba pozavírali okna, nejezdili ven na kole, nevěšeli ven prádlo, uklidili auto do garáže (pokud ovšem není pod úrovní terénu a bez kanalizace), připravili se třeba, že by mohlo být třeba ze sklepa něco vystěhovat, že by bylo dobře sledovat další informace v rozhlase, TV, na internetu a podobně. Záleží samozřejmě na tom, o jaké konkrétní nebezpečí jde. Co ale udělá u nás člověk jako opatření proti tornádu? Nic. Lidi nemají speciální kryty jako na středozápadě USA, kam by se schovali. Navíc tornádo se u projevuje hlavně větrem (i když hodně silným) a třeba i těmi přívalovými srážkami nebo kroupami, což jsou věci, které bývají s bouřkami spojené i tak. Takže uvádět tam explicitně tornádo
0/0
29.7.2005 14:07





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.