Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Muslimové v Česku – máme se jich bát?

Čeští muslimové žijí po evropsku a prý se jich většinová společnost nemusí bát. To si však Britové mysleli také – dokud před dvěma týdny neodpálili v Londýně bomby. Tajné služby z nich proto nyní nespustí oči.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EAMON

Londýn vydal seznam obětí útoků
Podle seznamu pochází většina obětí z Londýna nebo z jiných míst Anglie, na seznamu je ale také 14 cizinců. Jsou mezi nimi tři ženy z Polska a dále po jednom muži z Grenady, Turecka, Austrálie, USA, Izraele, Afghánistánu a Francie a dále po jedné ženě z Itálie, Nového Zélandu, Rumunska a Mauritia.
 
 
0/0
21.7.2005 13:43

m.fanta

Tajemníku z létajícího ostrova,
řekl jsi, že Starý zákon k vraždění přímo nabádá. Mám 2 otázky: 1. Je křesťanství založeno na Starém nebo Novém zákoně?; 2. Jak se projevuje brutální obsah Bible v životě Židů a křesťanů ve srovnání s životem komunity muslimů (Somálsko, Palestina, Súdán,...) nebo ateistů (KLDR,Čína,SSSR,Albánie,...)?
0/0
21.7.2005 8:56

tajemník z létajícího ostrova

Re: Tajemníku z létajícího ostrova,
krestanstvi je zalozeno na starem i nove zakone, pricemz rada krestanskych teroristu zvysoka kasle na nejake desatero znekolika duvodu, at uz se jedna o moznost zpovedi a ocisteni od svych hrichu, ktere navic pachaji pro "dobro" nabozenstvi, nebo jednoduse fakt, ze veri ze jejich ciny ridi samoty jezis, tudiz neni treba dodrzovat nejake desatero... a co se tyce konecneho praktikovani nabozenstvi a jeho dopadu na zivot lidi, tak to uz zalezi ciste na lidech... priklady toho co se delo kdyz se krestanstvi dostalo ke statni moci zname z historie...
0/0
21.7.2005 9:41

Majkyho_pupik

Re: Re: Tajemníku z létajícího ostrova,
nekdy si tady clovek pride jako cvok ze se neustale snazi vysvetlovat to same. Zadny nabozenstvi neni zalozeno na nasili,jde jen o to jak si ho lidi vykladaj. Ale je evidentni ze to tady nekteri proste nejsou schopni pochopit...
0/0
21.7.2005 10:26

m.fanta

Re: Re: Re: Tajemníku z létajícího ostrova,
Nevím, co tě vede k tvrzení, že "zadny nabozenstvi neni zalozeno na nasili". Myslím, že je třeba rozlišit, čím žili mluvčí (proroci) toho kterého náboženství. Jestliže je Mohamed označován za Božího posla, posledního z proroků, za toho, který vyřizuje Boží vzkazy lidem, a dopustil se křivé přísahy a vražd, ukazuje to na to, že islám je mimo. Nevím, který z biblických proroků lhal a vraždil. Buddhismus neobsahuje násilí také, i když je založen zcela jiných základech než křesťanství. Shrnuto: Není světonázor jako světonázor. Ostatně nejvíce mrtvých má pravděpodobně na svědomí nacistický okultismus a komunistický ateismus. Také náboženství.
0/0
21.7.2005 13:41

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: ....nenene,
nemohu ale zcela vůbec souhlasit ... vedoucí je přece jen blbost cítící, že má poslání ....
0/0
21.7.2005 14:12

m.fanta

Re: Re: Re: Re: Re: ....nenene,
Nerozumím. Chceš tvrdit, že skuteční vedoucí neexistují?
0/0
22.7.2005 8:45

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ....nenene,
... pokud dobře čtu, napsal jsem, že v dotyčném množství mrtvých vede předvším blbost pociťující své nějaké poslání ... čemu v tom nerozumíš?
0/0
22.7.2005 8:52

m.fanta

Řešili jsme to, jestli muslimové obecně mají větší tendence k násilí a jestli jsou dané náboženstvím. Pinguinone napsal, že všechna náboženství jsou v tomto ohledu KO.
Určitě konkrétní teroristy mohla vést blbost, ale islám tomu svým založením dává podhoubí. Ukazuje na to počet teroristických útoků z rukou muslimů v porovnání s tím, kolik jich vyrobí hinduisté, buddhisté nebo lidé pocházející z křesťanského prostředí. Další důkaz o rozdílnosti je v typech reakce na útok. Muslimové slaví (včetně některých vedoucích).
0/0
22.7.2005 9:02

m.fanta

Re: Řešili jsme to, jestli muslimové obecně mají větší tendence k násilí a jestli jsou dané náboženstvím. Pinguinone napsal, že všechna náboženství jsou v tomto ohledu KO.
Oprava: nenapsal to Pinguinone, ale Tajemník.
0/0
22.7.2005 9:03

ctenar1234

je to vpohode
Ne je to urcite uplne vpohode a CR se nemuze prihodit nic z toho co se stalo v Madridu nebo v Londyne. Nejsme vubec cleni paktu ktery zakerne utocil na Irak a hazel tam bomby. protoze se armady nato boji ztrat, tak nesli do cestnejsiho boje na zemi. Ty ztraty boli. Muslimove jich meli vic. Tak ted Zapad pozna ztraty na jinem poli, taky necestne, bez moznosti se nejak branit. To je boj civilizaci
0/0
21.7.2005 8:36

babacek

Nikdo neví
 který z nich je právě tou tikající bombou.Bát možná ne,ale být nedůvěřiví a obezřetný je rozhodně na místě.
0/0
21.7.2005 7:01

Júlinek šíšal

Re: ...neboj,
...však už si na tebe dávaj pozor ...
0/0
21.7.2005 10:19

babacek

Re: Re: ...neboj,
Není škoda toho místa pro takové RE.
0/0
21.7.2005 10:22

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: ...neboj,
není to určitě žádná větší škoda než ... nebo ty mzslíš, že jo? ...
0/0
21.7.2005 14:08

babacek

Re: Re: Re: Re: ...neboj,
To je věcí názoru a přehledu.Ale,každý má právo na vlastní i když se druhému nelíbí.
0/0
21.7.2005 14:36

EAMON

Otec Mohameda Atty pochválil útoky v Londýně
Otec únosce, který pilotoval letadlo do budovy Světového obchodního centra 11. září 2001, pochválil nedávné teroristické útoky v Londýně a tvrdí, že bude následovat mnoho dalších.
Při rozhovoru s producentem CNN v úterý ve svém bytě na předměstí Káhiry Mohamed al-Amir řekl, že by rád viděl více útoků, jako byl ten ze 7. července v Londýně. Při něm zahynulo v metru a autobusech 52 lidí a čtyři útočníci.
Al-Amir prohlásil, že útoky ve Velké Británii byly začátkem padesátileté náboženské války, ve které bude mnoho dalších bojovníků, jako jeho syn.
Nadávkami v arabštině častoval arabské vůdce a muslimy, kteří útoky v Londýně odsoudili. Jsou to podle něj zrádci. Vášnivě prohlášuje, že udělá všechno, co je v jeho silách, aby podpořil další útoky.
0/0
21.7.2005 6:14

EAMON

Re: Otec Mohameda Atty pochválil útoky v Londýně
Když jej tým CNN požádal, zda povolí nahrát rozhovor pro vysílání, al-Amir řekl, že dá svolení za 5000 dolarů.
Peníze by si prý nenechal, ale věnoval by je někomu, kdo provede další teroristický útok. Řekl, že částka by zhruba stačila na financování dalšího útoku v Londýně. CNN za rozhovory podle redakčního kodexu neplatí.
 
 
0/0
21.7.2005 6:15

LimonadovyJoe

Islám je náboženství vymyšlené polopomatencem
který se snažil studovat judaismus a křesťanství, pořádně to nepochopil a na základě polovičatých znalostí těchto dvou náboženství pak vytvořil vlastní. Chápu, že u nás žijí islám vyznávají přistěhovalci z muslimských zemí, ale čech, který se z nějakého důvodu přikloní k islámu je buť pako, které se chce stát zajímavým, nebo pěknej vymaštěnec.
0/0
20.7.2005 21:27

maly33

Re: Islám je náboženství vymyšlené polopomatencem
Tenhle prispevek je typickej dukaz toho, jak ucinna je strategie zvolena Bushem i novinari: Dat rovnitko mezi islam a teroristy.Mimochodem, uplne stejne postupoval Hitler, aby vzbudil nenavist vuci Zidum.
Jestli je nekdo vymastenec, pak jedine ti, kteri siri tuto propagandu.
Uvedomujes si vubec, ze teroristu je jen hrstka v porovnani s poctem deti, ktere byly vybombardovany aniz meli paru o tom, co je vubec terorista.
Nelibi se mi, ze kdyz nekdo hodi po Bushovi granat, je oznacen za teroristu, zatimco psychopat, ktery necha vybombardovat obytnou ctvrt za teroristu oznacen neni.
Jak je mozne ze nekdo, kdo hodi granat na jednu osobu je oznacen za teroristu, ale ten kdo zpusobi smrt nekolika desitek nic netusicich civilistu je oznacen za bezuhoneho cloveka?
0/0
21.7.2005 0:00

komunisti_sou_svine

Re: Re: Islám je náboženství vymyšlené polopomatencem
a) chlápek co hodil granát není prezidentem usa b) hází granáty za špatnou stranu (která nevyhrává) c) netrefil se , kdyby se trefil možná by taky už nebyl terorista :-))
0/0
21.7.2005 0:09

babacek

Re: Re: Islám je náboženství vymyšlené polopomatencem
Pokud Muslimský svět bude takové útoky schvalovat a podporovat budou dávány do stejného pytle z teroristy včetně následků.
0/0
21.7.2005 7:04

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Islám je náboženství vymyšlené polopomatencem
problém ... je skoro jisté, že podle svých zkušeností bude ... co pak? ... teda kromě změny jejich zkušenosti? ...
0/0
21.7.2005 14:10

m.fanta

Re: Re: Islám je náboženství vymyšlené polopomatencem
Nemáš pravdu. Tvrdit, že odsouzení islámu je účinná strategie Bushe, je omyl. Pokud bys sledoval jeho prohlášení nemohl bys to tvrdit. I když se s islámem neztotožňuje, vždy zdůrazňoval, že ho nesměšuje s terorismem. V tom je velice mírný. Já si myslím, že díky Mohamedovi v sobě islám náboj násilí má. Zkouška: Zkuste tento názor říct na ulici v Islamabádu, Rijádu nebo Káhiře, na jejichž ulicích se pětkrát denně rozeznívá, že Mohamed je Boží prorok.
0/0
22.7.2005 8:54

EAMON

Dokončení ústavy ohroženo
Sunnité pozastavili své členství ve výboru, který připravuje novou iráckou ústavu. Rozhodnutí, které je reakcí na úterní vraždu jednoho z jejich kolegů, by mohlo zkomplikovat úkol dokončit návrh ústavy do poloviny srpna.
 
 
0/0
20.7.2005 19:54

dislektik

každý posera se bojí jiné kultury
a ČR lid jsou poserové
0/0
20.7.2005 19:39

Jirka-Praha

Re: každý posera se bojí jiné kultury
na druhou stranu: heroes die young
0/0
20.7.2005 19:43

dislektik

Re: Re: každý posera se bojí jiné kultury
no určitě né z čr
0/0
20.7.2005 19:48

mtis

Re: Re: Re: každý posera se bojí jiné kultury
... leda snad jang Švejk ...
0/0
20.7.2005 21:50

Qvark

Re: každý posera se bojí jiné kultury
Každý, kdo se bojí INFEKCE, ten je posera ...
0/0
20.7.2005 22:18

MelSi

*
vždycky když čtu o jiných národnostních menšinách žijících u nás nebo jinde,tak si říkám,jaký by byl klid,kdyby zůstali tam,odkud pochází,na co jsou jednotlivé země,když je tu mišung a pak i větší problémy,jenom s těmi cikány jaké jsou problémy...
0/0
20.7.2005 19:17

dislektik

Re: *
no a počkej seš vůbec čistokrevný češík-posera
0/0
20.7.2005 19:41

vaclavj1

Re: Re: *
Dalsi multi-kulti teoretik?
0/0
20.7.2005 20:20

EAMON

Válka Irák-Írán, únor 1983
Ofenzíva u Al Amarah (jihovýchodně od Bagdádu). Íránci - šest íránských divizí Revolučních gard (200 000 fanatických bojovníků) postoupili směrem k dálnici Bagdád - Basra při pokusu odříznout tuto cestu od Al Amarah.
 
Ti fanatičtí bojovníci neměli nic společného s náboženstvím?
 
 
0/0
20.7.2005 19:04

tajemník z létajícího ostrova

Re: Válka Irák-Írán, únor 1983
ano, ti fanaticti bojovnici ano, ale ta valka nebyla vyprovokovana ve jmenu nabozenstvi, protoze tu valku zacal saddam a ten na nejaky nabozenstvi z vysoka kaslal :))))
0/0
20.7.2005 19:07

EAMON

Re: Re: Válka Irák-Írán, únor 1983
Jasně, v Iráku byl za Saddáma ateismus.
 
 
0/0
20.7.2005 19:11

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Válka Irák-Írán, únor 1983
ateismus nikoliv, ale irak byl jednim z mala sekularnich statu v oblasti... ve vlade mel krestana ( T. Aziz ) a ve vysokych pozicich byli zeny... a saddam zadnou valku nevedl ve jmenu islamu, naopak, islamskych fundamentalistu se sam obaval...
0/0
20.7.2005 19:14

EAMON

Re: Re: Re: Re: Válka Irák-Írán, únor 1983
V každém svém veřejném projevu se Saddám odvolával na Boha, někdy citoval súry z Koránu.
17. ledna 1991začaly boje za osvobození Kuvajtu a irácké rádio začalo po celém Iráku nonstop vysílat verše z Koránu. 
A jinak ten křesťan i ty ženy byly jen poslušné loutky a zcela loajální Saddámovi.
 
 
0/0
20.7.2005 19:26

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Válka Irák-Írán, únor 1983
ano, mozna proto ze pres 90% obyvatel iraku jsou verici muslimove, ale saddam a jeho rezim byli na sekularnim nacionalisticky-socialnim zaklade... nikoliv na nabozenskem...
0/0
20.7.2005 20:04

EAMON

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Válka Irák-Írán, únor 1983
Režim Saddáma Husajna byl především nelidský a má na svědomí nesmírné množství lidských životů.
 
 
0/0
20.7.2005 20:11

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Válka Irák-Írán, únor 1983
   ano, souhlasim 
0/0
20.7.2005 20:28

mtis

Re: Re: Re: Re: Válka Irák-Írán, únor 1983
Jako standardně jsou tvé informace aktuální k roku 1983 .... po okupaci Kuvajtu soudruh Saddám přepnul výhybku a s jeho historici údivem zjistili, že je také (mimo jiné) potomkem Prorokovým ...
0/0
20.7.2005 21:53

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Válka Irák-Írán, únor 1983
matysku, dole jsem jasne napsal ze sariu zavedl v roce 93 po okupaci kuvajtu, protoze si chtel alespon nejak zlepsit vztahy s okolnimi muslimskymi staty... ze ses pribrzdenej a opet nectes diskuzi je tvuj problem
0/0
20.7.2005 23:40

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Válka Irák-Írán, únor 1983
The Arabic word Ba'ath means "rebirth". Ba'athist beliefs combine Arab Socialism, militarism, nationalism, and Pan-Arabism. The mostly secular ideology often contrasts with that of other Arab governments in the Middle East, which sometimes tend to have leanings towards Islamism and theocracy
0/0
20.7.2005 19:18

tajemník z létajícího ostrova

pinku
prosim te, iracko-iranska valka nebyla kvuli nabozenstvi... to ti rekne kazdej kdo o tom vi, alespon zakladni veci...
0/0
20.7.2005 18:59

tajemník z létajícího ostrova

Re: pinku
saddam byl klasickej nacionalni diktaturek, kterej na islam kaslal... pravo saria zavedl az v roce 93, aby se alespon nejak zavdecil okolnim musl. statum...
0/0
20.7.2005 19:01

EAMON

Re: Re: pinku
Já jsem nikde nenapsal, že válka byla kvůli náboženství ale že ty lidi zemřeli ve jménu islámu.
 
 
0/0
20.7.2005 19:06

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: pinku
mozna tak ve jmenu islamu se ucastnili boju, to jo... :)
0/0
20.7.2005 19:08

EAMON

Válka Irák-Írán, září 1980
Irácké letecké útoky, při nichž byly použity letouny MiG-23, MiG-21 ve "stylu Šestidenní války" na íránské základny: Mehrabad, Doshen-Tappen, Tabriz, Bakhtaran, Ahvaz, Dezful, Urmia, Hamadan, Sanandaj a Abadan. Íránci se ale nenechali úplně překvapit. I když utrpěli bombardováním ztráty, přešli do protiútoku a Iráčanům oplácejí bombardováním větších měst v příhraničí. 
 
Saddám byl pilný žák a hodně se od Izraelců naučil.
 
 
0/0
20.7.2005 18:55

EAMON

Válka Irák-Írán, září 1980
Íránci po počátečním šoku mobilizují a povolávají do vojska staré zkušené vojáky a dobrovolníky - fanatické bojovníky, kteří na frontu přijíždějí v "rubáši" v očekávaní "mučednické" smrti.
 
A má to něco společnýho s islámem?
 
 
0/0
20.7.2005 18:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.