Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britové začali mluvit o zeštíhlení jednotek v Iráku

Britská vláda zvažuje redukci svých jednotek v Iráku. Po sérii útoků, při nichž v posledních dnech zemřelo několik britských vojáků, to prohlásil ministr obrany John Reid. V současné době mají Britové v zemi osm a půl tisíce mužů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

EAMON

Čečensko: Exploze auta policie
Nejméně deset lidí přišlo o život při explozi nálože nastražené čečenskými povstalci, která zasáhla policejní vozidlo v jihoruském Čečensku. Krvavý incident se odehrál ve městě Znamenskoje, správním středisku Nadtěrečného okresu, ležícím asi 60 kilometrů severozápadně od Grozného.
 
 
 
0/0
19.7.2005 15:36

jack_rupnick

plnoštíhlí britové
Tajné mučení, brutální výslechy vězňů, vraždy paramilitárními skupinami, které jsou napojeny na vlivná ministerstva… Tak vypadá ponurý soupis zvěrstev, které jsou realitou v „osvobozeném“ Iráku, podle investigativního novináře v Bagdádu Petera Beaumonta, jehož článek přinesl list Observer. Mluvčí irácké vlády přitom všechna obvinění následně přiznal. „Takové věci se dějí. Víme o tom,“ otevřeně sdělil Laith Kubba.
0/0
19.7.2005 13:42

mtis

Re: plnoštíhlí britové
Samozřejmě že jo, nebo snad podřezávání považuješ za formu aktivního odpočinku?
0/0
19.7.2005 13:57

jack_rupnick

Re: Re: plnoštíhlí britové
pro takového ustašovce, jako ty, je bohužel i toto možné
0/0
19.7.2005 14:50

EAMON

V britské legislativě by měly přibýt tři trestné činy
Britský ministr vnitra Charles Clarke se v parlamentu sejde s předními opozičními poslanci, které chce přesvědčit, aby podpořili nové protiteroristické zákony. Cílem britské vlády je po londýnských útocích zajistit konseneus napříč politickými stranami.
V legislativě se mají objevit tři nové trestné činy. Nepřímé podněcování terorismu, příprava teroristických činů a jakákoliv forma teroristického výcviku. Ministři naznačili, že pokud se strany dohodnou, nové zákony by mohly být přijaty velmi rychle.    
0/0
18.7.2005 10:50

PrincHektor

Re: V britské legislativě by měly přibýt tři trestné činy
ještě by měla být muslimům preventivně omezena základní lidská práva a svobody 
0/0
18.7.2005 11:02

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: V britské legislativě by měly přibýt tři trestné činy
a pak hned dlouhovlasim...  
0/0
18.7.2005 17:39

EAMON

Re: Re: Re: V britské legislativě by měly přibýt tři trestné činy
Oni nosí natáčky se SEMTEXEM?
 
 
0/0
19.7.2005 13:08

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: V britské legislativě by měly přibýt tři trestné činy
ne, ale treba by mohli... prevence je prevence
0/0
19.7.2005 13:29

tajemník z létajícího ostrova

.
Bývalý irácký prezident Saddám Husajn má rád kukuřičné lupínky Doritos, často si myje ruce a má dobré vzpomínky na někdejšího amerického prezidenta Ronalda Reagana. Uvedli to američtí vojáci, kteří Saddáma hlídali. Husajn vyprávěl svým strážcům, jak Reagan, který byl prezidentem v době irácko-íránské války mezi lety 1980 až 1988, prodával Iráku letadla a vrtulníky. "Reagan a já, dobrý," líčil prý lámanou angličtinou Saddám.
0/0
18.7.2005 10:41

PrincHektor

Re: .
čo bolo, to bolo, terazky je Saddám v řiti a všecko je jinak
0/0
18.7.2005 11:00

PrincHektor

Re: .
Hey you....cat got your tongue...... ?
0/0
18.7.2005 12:30

mtis

Re: .
Migy ...
0/0
18.7.2005 13:12

zpravodajec007

Re: Re: .
Moc se tomu nesměj. Saddám s Mníkem právě předložili další důkaz neuvěřitelné podlosti a zákeřnosti emerických imperialistů.
Ami nejenže sprostě okopírovali Migy a Mirage, ale ještě k tomu se nestyděli je prodávat Salámovi, aby potom mohli očernit mírumilovné Rusáčky a Frantíky.
0/0
19.7.2005 1:30

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: .
The Reagan administration approves the sale of 60 civilian Hughes helicopters to Iraq, even though it is widely understood that the helicopters can be weaponized with little effort. Critics will regard the sale as military aid cloaked as civilian assistance.
 
By the end of 1983, 60 Hughes MD 500 “Defender” helicopters have been shipped to Iraq despite objections from four Republican Senators. The US Department of Commerce had decided that the exporting of aircraft weighing less than 10,000 pounds to Iraq did not require an export license.
0/0
19.7.2005 12:52

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: .
Secretary of Commerce Howard Baldridge and Secretary of State George Shultz successfully lobby the National Security Council (NSC) advisor to approve the sale of 10 Bell helicopters to Iraq in spite of objections from other NSC members. It is claimed that the helicopters will be used for crop spraying. These same helicopters are later used in 1988 to deploy poison gas against Iranians and possibly the Kurds. 
0/0
19.7.2005 12:53

mtis

Re: Re: Re: Re: .
prodával Iráku letadla a vrtulníky
0/0
19.7.2005 13:56

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: .
o letadlech info nemam
0/0
19.7.2005 14:17

zpravodajec007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .
Řekl bych, že nejen letadla tvoří bílá místa v tvých informacích.
0/0
19.7.2005 17:46

PrincHektor

PRO PANA LÉTAJÍCÍHO TAJEMNÍKA
Co tomu říkáte? přece jen je jistější počkat si na odvolačku....   
0/0
18.7.2005 10:29

tajemník z létajícího ostrova

Re: PRO PANA LÉTAJÍCÍHO TAJEMNÍKA
no jo, jenze hlavne aby pred ten soud vubec staveni byli... ted by to jeste chtelo tech nekolik let zadrzovane vezne z neceho obvinit  
0/0
18.7.2005 10:38

PrincHektor

Re: Re: PRO PANA LÉTAJÍCÍHO TAJEMNÍKA
 
Soud jistě proběhne(ten speciální vojenský tribunál).Ale zajaté al-kajdisty šlo/lze i tak zadržovat bez formálního sdělení, a to třeba i celá léta - buď po dobu válečného konfliktu nebo po dobu, po kterou jsou nebezpeční, jak praví též Ženevská konvence o PW a o dalších pravidlech války (USA rovněž signatářem). Al-kajdisti přece nemají status válečných zajatců...           
0/0
18.7.2005 10:49

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: PRO PANA LÉTAJÍCÍHO TAJEMNÍKA
jiste, specialni vojensky soud, ktery ma do soudu ve smyslu mezinarodne uznavane pravni normy spravedlnosti hodne daleko, probehne pouze u nekolika vyvolenych pohlavaru... a co se tyce zenevskych konvenci, ty jasne rikaji ze pokud jsou pochybnosti o statusu zajatce, je zajatec automaticky chranen zenevskou konvenci jako valecny zajatec dokud urceny tribunal nerozhodne jinak... zadna definice "nepratelkeho bojovnika" v zenevskych konvencich neexistuje, existuje pouze kombatant a na toho se v zajeti nepritale vztahuje take status valecneho zajatce
0/0
18.7.2005 14:20

PrincHektor

Re: Re: Re: Re: PRO PANA LÉTAJÍCÍHO TAJEMNÍKA
žádného "nepřátelského bojovníka" ani jeho definici jsem určitě nezmiňovjektivní al, tak nevím na co reaguješ... jinak  al-kajda members jsou tzv. battlefield detainees nebo unlawful combatants - nemají status válečného zajatce ani omlylem. tolik objektivní poznámka. ještě něco trochu osobního. vůbec nechápu ten tvůj zvláštní zájem na ochraně teroristů. je to jen póza levicového rádoby intelektuála s antiamerickým postojem nebo sympatizantství s vrahy civilního obyvatelstva??? možná změníš názor, až se mezinárodní terorismus dotkne tvé rodiny....můj strýc zahynul v troskách  v NY                                 
 
0/0
18.7.2005 16:36

briza

Re: Re: Re: Re: Re: PRO PANA LÉTAJÍCÍHO TAJEMNÍKA
Pojmy battlefield detainees nebo unlawful combatants nikdo nezna, nikdo neuznava - jsou umelym vymyslem Bushovy administrativy. Jejich jedinym smyslem je obejit Zenevskou konvenci i vlastni pravni system. A tve pokusy tady davat jinym lidem nalepky "levicového rádoby intelektuála s antiamerickým postojem" a jeste jim podsouvat "sympatizantství s vrahy civilního obyvatelstva" jen na zaklade toho, ze nekdo s timhle svinstvem nesouhlasi na jsou dost ubohe.
0/0
18.7.2005 16:51

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: PRO PANA LÉTAJÍCÍHO TAJEMNÍKA
ano, tim nepratelskym bojovnikem jsem prave mel na mysli "unlawful combatant" coz je jak rika briza vymysl americke administrativy jak obejit zenevske konvence... pokud chce bush "valcit s terorismem" a "sirit demokracii a svobodu" z pozice civilizovaneho zapadu, tak by mel podle toho i jednat a ne ochcavat mezinarodni dohody a kaslat na univerzalnost lidskych prav... tezko muzem kazat vodu a sami chlasta vino... tveho stryce je mi lito, ale predstav si ze na guantanamu je take neci stryc, je tam drzen nepravem, nemuze to nijak dokazat protoze mu nebylo sdeleno obvineni a neprobehl s nim soud, nevi kdy se dostane ven a jestli vubec... nerikam ze tam jsou vsichni nevinni, ale zapad po dobu sveho vyvoje dosel k urcitym mechanismum jak co nejlepe potrestat zlocince a pritom co nejlepe zamezit potrestani nevinneho... skoda ze se zrovna stat povazujici za "nejdemokratictejsi" snazi tyto postupy u urcite skupiny lidi ignorovat a obchazet...
0/0
18.7.2005 17:55

OnTheOriginaldrey

Re: Re: Re: Re: Re: Re: PRO PANA LÉTAJÍCÍHO TAJEMNÍKA
Spis neztyhle "vzletny blaboly" bych tipnul, ze mu v pravy okamzik selhal kalasnikov.
0/0
19.7.2005 12:37

tajemník z létajícího ostrova

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: PRO PANA LÉTAJÍCÍHO TAJEMNÍKA
slusna reakce  
0/0
19.7.2005 13:30

EAMON

Na Guantánamu mučí vězně fest
Jedním ze způsobů, jakým se snažili vyslýchající na americké základně Guantánamo získat informace od podezřelých teroristů, byl i sexuální nátlak vyšetřovatelek, které nosily při výsleších minisukně a kalhotky tanga. Tvrdí to podle agentury AP někdejší tlumočník na Guantánamu Erik Saar.
Saarovo líčení sice není možné nezávisle potvrdit, armáda však dva incidenty přiznala a sexuální taktiku kritizoval i FBI. Někteří propuštění vězni si stěžovali, že je trýznily "prostitutky".
 
 
0/0
18.7.2005 9:03

monstrum

Re: Na Guantánamu mučí vězně fest
Já chci jít na Guantanámo, prosím, prosím...
0/0
18.7.2005 9:04

monstrum

Skutečná pravda
Britové začali mluvit o zeštíhlení jednotek v Iráku.
To je jasné, nemají tam co dělat, takže ztloustli . Jak už říkal králík Bob z animovaného serálu Bob a Bobek: Vstávat a cvičit !
0/0
18.7.2005 8:57

Nik

"...to napsal časopis The New Yorker." = bulvár?
0/0
18.7.2005 8:52

EAMON

Za dnešní vraždění může islám
Teror tu bude do té doby, dokud někdo bude věřit, že po vraždění jej obejme bůh. Co chtějí bohové, nikdo neví. S lidmi nemluví. Za dnešní vraždění může islám, jako za ta dřívější mohl komunismus, křesťanství, rasismus...
 
 
0/0
18.7.2005 8:52

tajemník z létajícího ostrova

:)))
Administrativa amerického prezidenta Bushe se loni chtěla pokusit ovlivnit lednové parlamentní volby v Iráku. S odvolání na nejmenované zdroje to napsal časopis The New Yorker.
0/0
18.7.2005 7:21

EAMON

Bin Ládin i atentáty ztrácejí podporu muslimů
I muslimové se obávají teroristických útoků. Ne všichni také vidí světové zlo ve Spojených státech.
Průzkum provedený v řadě zemí světa, ukázal, že podpora Usámy bin Ládina a sebevražedných útoků je značně otřesena. Dotazováni byli lidé v muslimských zemích i ve státech "Západu". První skupinu reprezentovaly Maroko, Pákistán, Turecko, Indonésie, Jordánsko a Libanon. Zbytek světa byl zastoupen devíti severoamerickými a evropskými státy a navíc Indií a Čínou.
Celkem více než sedmnáct tisíc lidí odpovídalo na otázky týkající se islámského extremismu. Výsledek byl pro mnohé překvapivý - podpora vyjadřování víry sebevražednými útoky v muslimském světě rapidně klesá. Stejně utrpěla i důvěra v teroristu Usámu bin Ládina, který přitom dosud v muslimském světě získával vždy podporu.
0/0
18.7.2005 6:49

EAMON

Re: Bin Ládin i atentáty ztrácejí podporu muslimů
Autoři průzkumu ale mírní přehnaný optimismus a dodávají: jsou to dobré zprávy, přesto však v těchto zemích stále existuje určitý počet pevných stoupenců terorismu. Například V Maroku, kde podpora bin Ládinovi dosahovala před dvěma roky téměř padesáti procent, dnes spadla na 26 procent. V Libanonu, kde se průzkumu kromě muslimů zúčastnilo i křesťanské obyvatelstvo, vyjádřila podporu vůdci Al-Káidy pouhá dvě procenta dotázaných. V roce 2003 mu zde věřilo 14 procent lidí. Podobné ztráty zaznamenal bin Ládin i v Turecku.
0/0
18.7.2005 6:49

EAMON

Re: Re: Bin Ládin i atentáty ztrácejí podporu muslimů
Opačný trend se projevil v Jordánsku. Tamní respondenti posílili svou podporu vůdčímu představiteli světového terorismu o pět procent a věří mu tak dvě třetiny Jordánců. O šest procent více příznivců má i v Pákistánu. V Jordánsku navíc rapidně vzrostla podpora sebevražedným atentátům.
0/0
18.7.2005 6:50

EAMON

Re: Re: Re: Bin Ládin i atentáty ztrácejí podporu muslimů
Z průzkumu dále vyplývá, že jak muslimská tak nemuslimská část světa se obávají islámského extremismu. Jednotlivé země ale rozdílně vyhodnocují jeho příčiny. Zatímco Maroko a Libanon viní z terorismu Spojené státy a jejich politiku vůči ostatnímu světu, Maroko nebo Turecko spatřují kořeny radikalismu spíše v chudobě, nedostatečném vzdělání a nezaměstnanosti.
0/0
18.7.2005 6:50

EAMON

Re: Re: Re: Re: Bin Ládin i atentáty ztrácejí podporu muslimů
Většina nejvyspělejších států světa v průzkumu ukázala, že i přes všeobecné obavy z terorismu vnímá stále muslimy spíše pozitivně. Německo a Nizozemí, země s početnými muslimskými komunitami, ale ukázaly, že už stoupencům islámu nevěří. V Německu se pro ně vyslovilo jen 40 procent dotázaných.
 
 
0/0
18.7.2005 6:50

EAMON

Jeden ze zločinů zrůdy Saddáma
Vysušení bažin v jižním Iráku po roce 1991 - oblast se stala pouští; tamní populaci Madánů Saddámova vláda krutě pronásledovala za ochranu šíitů.
 
 
0/0
18.7.2005 6:28

EAMON

Irák a Írán
Kromě dohod v bezpečnostní sféře jednají obě strany i o možnostech rozvoje hospodářské spolupráce. Mimo jiné bylo dohodnuto, že Írán bude dodávat elektřinu oblastem v jižním Iráku. Kromě toho má být ropa vytěžená v Iráku zpracovávána v íránské ropné rafinérii Abadan a odtud dopravována zpátky do irácké Basry. Dosaženo bylo i dohody o usnadnění cest íránských poutníků do šíitských posvátných měst Karbalá a Nadžaf v Iráku.
 
 
0/0
18.7.2005 6:14

ježkovy_voči!

To je sranda!
Největší legrace ovšem bude, až začnou místní kovaní pravicoví komsomolci nadávat Britům do zrádců západní civilizace podobně, jako už ocejchovali Francouze, Španěly a Italy...
0/0
17.7.2005 22:34

ježkovy_voči!

Re: To je sranda!
Příčinou současného nárůstu terorismu je skutečně irácká válka. Izraelské a saúdskoarabské studie, které analyzovali pozadí a motivace zahraničních bojovníků v Iráku, ukazují, že valná většina z nich nebyla v minulosti teroristy, ale že se radikalizovali až díky irácké válce.
0/0
18.7.2005 5:32

ježkovy_voči!

Re: Re: To je sranda!
... interrogations of nearly 300 Saudis captured while trying to sneak into Iraq and case studies of more than three dozen others who blew themselves up in suicide attacks show that most were heeding the calls from clerics and activists to drive infidels out of Arab land, according to a study by Saudi investigator Nawaf Obaid, a US-trained analyst who was commissioned by the Saudi government and given access to Saudi officials and intelligence.
0/0
18.7.2005 5:33

ježkovy_voči!

Re: Re: Re: To je sranda!
A separate Israeli analysis of 154 foreign fighters compiled by a leading terrorism researcher found that despite the presence of some senior Al Qaeda operatives who are organizing the volunteers, ''the vast majority of [non-Iraqi] Arabs killed in Iraq have never taken part in any terrorist activity prior to their arrival in Iraq."
0/0
18.7.2005 5:34

ježkovy_voči!

Re: Re: Re: Re: To je sranda!
''Only a few were involved in past Islamic insurgencies in Afghanistan, Bosnia, or Chechnya," the Israeli study says. Out of the 154 fighters analyzed, only a handful had past associations with terrorism, including six who had fathers who fought the Soviet Union in Afghanistan, said the report, compiled by the Global Research in International Affairs Center in Herzliya, Israel.
American intelligence officials, speaking on the condition of anonymity, and terrorism specialists paint a similar portrait of the suicide bombers wreaking havoc in Iraq: Prior to the Iraq war, they were not Islamic extremists seeking to attack the United States, as Al Qaeda did four years ago, but are part of a new generation of terrorists responding to calls to defend their fellow Muslims from ''crusaders" and ''infidels."
0/0
18.7.2005 5:35

ježkovy_voči!

Re: Re: Re: Re: Re: To je sranda!
''The president is right that Iraq is a main front in the war on terrorism, but this is a front we created," said Peter Bergen, a terrorism specialist at the nonpartisan New America Foundation, a Washington think tank.
 
''To say we must fight them in Baghdad so we don't have to fight them in Boston implies there is a finite number of people, and if you pen them up in Iraq you can kill them all," said Bergen. ''The truth is we increased the pool by what we did in Iraq."
0/0
18.7.2005 5:40

Nik

To není příliš dobré rozhodnutí...
A to zvláště tehdy, uvážíme-li, že intenzita "války proti terorismu" se nesnižuje (spíše naopak), takže dalším logickým krokem v ní je invaze do Iránu.
Je třeba pouze důsledně dodržovat Bushovu doktrínu. Vzpomínáte na ni? S teroristy musíme bojovat na jejich území, abychom s nimi nemuseli bojovat na svém území.
Jinak - útoky na Londýn nejsou důkazem o tom, že tato koncepce nefunguje. Ona funguje - pouze se ukázalo, že nebyla dosud realizována důsledně.
 
Pro ty, co snad namítnou, že útočníci v Londýně byli Pakistánci, mám vysvětlení. Na Pakistán není možné zaútočit, protože Pakistánci jsou naši spojenci. ;-)
 
0/0
17.7.2005 20:57

tajemník z létajícího ostrova

Re: To není příliš dobré rozhodnutí...
0/0
17.7.2005 21:25

Dan 1

Re: To není příliš dobré rozhodnutí...
Klidně bych tam vlítnul, primitivní a nevzdělaná chudina byla k volbám nahnána basidžemi (islámskými milicemi). Kdyby tomu tak nebylo, Alí Akbar Hášemí Rafsandžání by Mahmúda Ahmadínedžáda porazil.
0/0
17.7.2005 21:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.