Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Staré MiGy vzlétly naposledy

Staré stíhačky MiG-21 čeká poslední let z čáslavské základny. Jeden letoun přeletí ráno do Kbel, dalších pět pak dopoledne do Přerova. Tam zůstanou zakonzervovány do doby, než pro ně armáda najde kupce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Blijko

-
0/0
15.7.2005 12:49

Trashman

Ale no tak.
Jak to, že tedy US Air Force nic nedělali, když viděli na radarech, že se letadla odchlýlily od trasy? To si jako mysleli, že si turisté udělali vyhlídkové lety? Nebuď naivní, oni v klidu chrápali, protože si mysleli, že jsou nedotknutelní. Jak je vidět, tak se zmýlili.
0/0
13.7.2005 1:25

cool-hand

Veterán na obloze
Konečně! Vždyť koncept MiG 21 pochází tušim z roku 1954!!! Už ve válce ve Vietnamu to bylo zastaralé letadlo - to bylo na přelomu 60. a 70. let.
0/0
12.7.2005 23:14

barbudo

Re: Veterán na obloze
... další ...
... jelita si tu dala sraz ...
0/0
12.7.2005 23:18

cool-hand

Re: Re: Veterán na obloze
Proč bych měl bejt jelito. To co jsem napsal jsou fakta. To už byly modernější třeba MiG23, ty měli třeba měnitelnou geometrií křídla. 21 je opravdu veterán, byť na svou dobu to bylo výborné letadlo - ostatně jako všechny Sovětské stroje
0/0
13.7.2005 0:44

Vifon

Re: Re: Re: Veterán na obloze
ale to jsi o dvacet let dál s tám Migem 23
0/0
13.7.2005 5:08

Tubajfor

Re: Re: Re: Veterán na obloze
To vztahujes i na TU 144 ci IL14 (jinak oprasknuta Dakota)
0/0
15.7.2005 1:38

Jirka-Praha

Staré MiGy vzlétly naposledy
nastesti i pristaly... happy end
0/0
12.7.2005 22:44

nechi

muzeum
"Jeden z letounů v devět hodin ráno přeletěl na letiště v Praze-Kbelích. Letoun bude sloužit jako exponát v leteckém muzeu"
ještě před rokem ti lítalo a teď je v to muzeu! To ukazuje stav naší armády!
0/0
12.7.2005 15:04

barbudo

Re: muzeum
... Váš příspěvek ukazuje stav Vašich znalostí ...
0/0
12.7.2005 20:31

Trashman

Jen by mě zajímalo,
před jakým nepřítelem nás budou Gripeny chránit, když jsme ze všech stran sevřeni zeměmi Evropské únie. Že by nás některý z těchto států chtěl napadnout, nebo by případný útočník přeletěl všechny sousední státy EU bez zadržení a pak by napadl nás? Myslím si, že ti co zakoupili Gripeny to nemají v hlavě asi v pořádku nebo vzali dost velký úplatek od firmy, která nám tyto šroty prodala.
0/0
12.7.2005 13:36

barbudo

Re: Jen by mě zajímalo,
... v Júesej útočily obyčejné dopraváky ...
0/0
12.7.2005 13:39

Iridium

Re: Re: Jen by mě zajímalo,
A dokázaly tomu US Air Force zabránit? Jsou naše vzdušné síly schopnější? Kolik je času, pokud se letadlo startující z Ruzyně rozhodne "zaútočit" na cíl v Praze? Tento argument neobstojí, bohužel. Pokud začneme mluvit o něčem jako mezinárodní prestiž, dostáváme se trošku jinam.
0/0
12.7.2005 15:40

barbudo

Re: Re: Re: Jen by mě zajímalo,
... za normálních okolností by tomu US Air Force zabránily. Zabránila by tomu i ČSLA ...
0/0
12.7.2005 20:29

Likvid

Re: Jen by mě zajímalo,
Mas pravdu, myslim ze by se melo cely letectvo zrusit a kdyz o tom tak premejslim, vlastne i zbytek armady, vzdyt nam preci nic nehrozi, vsude kolem nas je EU.
 
Btw vcasny sestreleni dopravaku je cira utopie (nebo extremne stastna shoda nahod/zpackanej utok). Navic pri hustote naseho osidleni ho jednoduse neni kam sundat. I kdyby ho sestrelili, s velkou pravdepodobnosti dopadne do obydleny oblasti. Ale pokud by to teroristi provedli spravne, letectvo unos letadla zjistili az po vybuchu :)
0/0
16.7.2005 0:03

jekul

Tož,
místo supersoniků MIG 29 máme vrtule SOKOL, to byl kšeft............. 
0/0
12.7.2005 11:13

vokoun6

Re: Tož,
Zaplaťpámbůh že ten ruskej shit "sdělano v CCCP" je pryč. Navíc mám dojem, že ty vrtulníky se mnohokrát osvědčily mj. při povodních - k čemu by nám byly v té době stíhačky skutečně nevím...
0/0
12.7.2005 12:18

jekul

Re: Re: Tož,
pán je odborník, ale na co? Supersonik MIG 29 bude létat ještě cca 15 - 20 let, mohli jsme za dluh od Ruska doplnit letku a definitivní řešení provést za 15 let, výměna za SOKOLY byl čistej tunel, tato letadla má ve výzbroji Polsko, Slovensko, Maďarasko. Kašli na ideologii, ruská vojenská letecká technika patří k nejlepší, které vrtulníky má naše tygří letka?    
0/0
12.7.2005 12:31

good_luck!

Re: Re: Re: Tož,
Nejsem odborník, ale pokud si vzpomínám, s těma vrtulníkama (Mi24)jsou neustálé problémy (při dodávkách náhradních dílů), díky nespolehlivosti dodavatelů.
Dále jsem se dočetl, že SK využívá Mig29, ale ne původní (jehož sestry jsme u nás odprodali). HU nakupuje nové Jas39 Gripen stejně jako my, PL veřejnou soutěž na nákup pořádá taktéž...
Dále - původní předpoklad (v době výměny Mig29/Sokol) byl plánován nákup nových supersoniků na 2. polovinu 90 let, kdy nás ještě netlačil čas dosluhování Mig21, které nám díky bezpečnostním rizikům v té době postačovaly. Bohužel Klaus dovedl naše hospodářství ne na úroveň západních států, ale do hluboké krize a tento nákup se neustále odkládal až do okamžiku, kdy nebyla volba kdy, ale zda-li vůbec. Přičemž výcvik jednoho pilota je prakticky stejně drahý jako samotné letadlo a ztáta kontinuity je nenahraditelná (a prakticky nevyčíslitelná).
Je zajímavé, že i ODS po uzavření smlouvy otočilo....
0/0
12.7.2005 12:50

Semínko

Re: Re: Re: Re: Tož,
máš pravdu a protože zde píšeš i proti ODS,  nenamítá nic už ani ejekul
0/0
12.7.2005 16:37

Likvid

Re: Re: Re: Re: Tož,
Slovaci maj klasicky 9.12, cili ty puvodni, dnes uz naprosto zastaraly a pomerne nespolehlivy verze. Navic maj v letuschopnym stavu asi tak dva.
 
Btw Mi24 jsou zastaraly vraky, bez modernizace se neobejdou, napriklad jejich protitankova vyzbroj, je dneska vyslovene k smichu - kratkej dosah, slabej ucinek, o stand-off si muze posadka nechat akorat tak zdat.
Nechapu jakou souvislost s tim ma, ze je pouziva tygri letka.
0/0
15.7.2005 23:58

Tumic

Re: Tož,
Nemam nic proti Rusky technice, myslim ze MiG-29 je velice slusny stahaci letoun, ale jeho ekonomika provozu je strasna. Proto nasi piloti jasaji, ze maji ted novy masiny, protoze muzou nalitat daleko vic hodin za stejny penize. BTW s tema Sokolama jsem s tim nejdriv taky nesouhlasil, ale behem povodni se opravdu ukazaly v tom nejlepsim svetle a ze jejich uzitnost je preci jenom pro normalni lidi "ponekud" vetsi nez stihacek.
0/0
12.7.2005 12:50

jekul

Re: Re: Tož,
jenže je třeba do ekonomiky zahrnout pořizovací náklady nových letadel a pak drahý provoz letounů MIG 29 již tak draze nevyjde
0/0
12.7.2005 16:28

Likvid

Re: Re: Re: Tož,
Jedna letova hodina Migu 29 stala pres 300 000. Gripen lita skoro za desetinu a jeho bojova hodnota je neporovnatelne vetsi. Mig 29 byl ve svy dobe solidni letadlo, ale dneska uz je naprosto zastaraly (a modernizace zapadni avionikou by zadarmo rozhodne nebyla).
A vsechny odpurce vymeny Migu 29 za Sokoly bych si dovolil upozornit, ze o zakonzervovani Migu 29 bylo rozhodnuto davno predtim. Pak se akorat resilo, co s tema verglama (polaci si museli dovezt vlastni nahradni dily, aby mohli odletet) bude. Takze alternativou k tomu "nevyhodnymu" obchodu nebylo, ze by nam tu devetadvacitky litaly dodnes, ale ze by nam dodnes hnily ve skladech.
 
Btw ty vrtulniky slouzej v LZS a zachranily uz peknou radku zivotu, zdaleka nejde jen o povodne.
0/0
15.7.2005 23:49

radyz

docela funny
z bojove pohotovosti stihacka odletela rovnou do muzea... docela joke :))))
0/0
12.7.2005 10:56

komunisti_sou_svine

Re: docela funny
:-)
0/0
13.7.2005 1:37

malinm

Kolik to stoji??
..kolik ze bude stat ta stihacka??  20 tisic aj s motorem... ?? ..bych koupil bejt teroristou.. nebo bych s ni lital tajne ..
0/0
12.7.2005 10:46

nechi

Re: Kolik to stoji??
taky o tom uvažuju! to by všichni koukali, kdybych stim lítal do hospody
0/0
12.7.2005 15:07

Nukleon01

Tak nám bystrý pták dolétá...
... škoda.
0/0
12.7.2005 9:27





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.