Diskuze

Na polovinu dětí platí televizní reklama

Malí školáci se řídí reklamou víc, než je zdrávo. Ukázal to průzkum agentury Median mezi 1530 dětmi ve věku od 7 do 11 let. Plných 43 % malých respondentů uvedlo, že touží po věcech, které znají z televizních reklamních spotů. Další čtvrtina tvrdí, že po zboží z reklamy touží čas od času.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Isbjoerna

13. 7. 2005 14:20
Proc to s tou reklamou tak dobre funguje u dospelych.
To, ze Massenmedien ovlivnuji mineni jinych lidi, je vseobecne znamo, avsak vetsina lidi je presvedcena, ze ovlivnovani jsou ti jini lide , zatimco on sam osobne je dostatecne intelligentni/zkuseny/opatrny a dokaze se tomuto vlivu vymanit.
Mnohe prispevky zde primo a doslovne dokazuji, jak dobre to funguje.
Reklama a Massenmedien nejsou zadnou verejnou sluzbou, ktera by mela/chtela verejnost informovat. Ne!
Reklama a Massenmedien stoji ve sluzbe sveho chlebodarce a slouzi pouze a jen jeho zajmum - vysoky naklad, vysoka ctenost, vysoka navstevnost, prodej novin, prodej produktu - jednim slovem: Profit.
0 0
možnosti

leonel

13. 7. 2005 14:44
Re: Proc to s tou reklamou tak dobre funguje u dospelych.
ano, samozřejmě! každy je takový blb, že se nechá ovlivnit tím co má někde napsané a navíc tím, že si to koupil někdo od vedle... 
0 0
možnosti

Gracie

13. 7. 2005 10:53
Reklamy přímo nenávidím !!!
Zvlášť když časově zaberou skoro víc než pořad, který přímo prošpikovávají  A to s tím podvědomým a reklamou se brzo začne využívat - prostě se do napříkla do filmu přidá ještět jedno "reklamní okýnko", které bude vnímat jen naše podvědomí ,ale oči a mozek ne ty vnímají je 24 beo 25 "okýnek" za vteřinu,ale naše podvědomí bude vnímat i tu zkrytou reklamu. To jsem prosím někde četla.
0 0
možnosti

karoten

13. 7. 2005 11:08
Re: Reklamy přímo nenávidím !!!
Je to zákonem zakázaný. Rada pro reklamu navíc přijímá podněty od kohokoli, kdo vnímá jakoukoli neetičnost. Její rozhodování často zákon ještě předejde.
0 0
možnosti

Trencherman

12. 7. 2005 14:15
Pro Isbjoernu
Znovu opakuji, že jsem reagoval pouze na váš výrok:
 
"Mnohy rodic muze ziskat dojem ci presvedceni, ze laska k diteti se da koupit za 1,50 €!".
 
 Pokud nějaký rodič získá na základě reklamy takové přesvědčení, trvám na tom, že je to blbec, který by své děti vychoval špatně za všech okolností. To je všechno, o co mi šlo, v žádném případě jsem tady nezpochybňoval vliv reklamy na konzumní společnost, takže mi netřeba vašich pouček.
0 0
možnosti

pinguinone

12. 7. 2005 16:00
Re: Pro Isbjoernu
..Vseznalek si udelal na Tvoje konto zase jednu carku...
0 0
možnosti

Isbjoerna

12. 7. 2005 14:15
to SRKS
Clovek nema schopnost svym vedomim ci vuli ovlivnovat chod Glykolyse svych bunek, stejne tak nema schopnost si uvedomit vsechny subliminal vlivy, kterym je vystaven. Clovek nemuze kontrolovat sve podvedomi, i kdyz vi, ze reklama pusobi prave do teto oblasti.
Mohla bych se (mylne!) domnivat, ze ja se reklamou ovlivnit nenecham; Nemuze me ovlivnit reklama pro Persil, abych uspokojila cleny me rodiny zarive bilym pradlem, protoze v nasi rodine si pere kazda sve pradlo sama. Nemuze me ovlivnit reklama pro auto, protoze jezdim z jakehosi presvedceni na kole. Nemuze me ovlivnit reklama pro holici nastroje, protoze nemam ochlupene nohy, stejne tak se ubranim reklame na kuchynske nastroje - neumim mnoho varit.
Nicmene - ja vim, ze se nechavam v nekterych oblastech vest reklamou. Kazdy z nas patri do cilove skupiny nejake reklamy. Jen malokdo z nas patri do vsech cilovych skupin, a proto muze kazdy z nas rici: "Teto reklame ja nepodlehnu."
0 0
možnosti

SRKS

12. 7. 2005 15:04
Re: to SRKS
Souhlasím, že podvědomí je potvora  Jen se mi ale nepozdává teze, že ohledně reklamy je v podstatě každý člověk a priori nevinnou obětí, mně připadá celkem normální, že pokud něco potřebuji, porovnávám např. technické parametry v souvislosti s cenou u několika různých výrobků, případně je porůznu vyzkouším etc., a teprve pak si vyberu - u tohoto, pro mě celkem osvědčeného postupu, mi zapojení podvědomí poněkud schází
0 0
možnosti

SRKS

12. 7. 2005 13:58
pro karoten
Když jste z branže - na co nejvíce reklama sází? Křiklavost? Dobrý nápad? Vymytí mozku? Stádovitost?
0 0
možnosti

SRKS

12. 7. 2005 13:59
Re: pro karoten
.. stádnost ..
0 0
možnosti

SRKS

12. 7. 2005 13:15
tak nevím.
Buď jsem tak odolný nebo reklamy tak blbé; každopádně si nevzpomínám, že by kdy nějaká ovlivnila moje rozhodování.
0 0
možnosti

karoten

12. 7. 2005 13:17
Re: tak nevím.
Chachachacháááá.  
0 0
možnosti

Isbjoerna

12. 7. 2005 10:15
Kdyz ne na deti, na rodice zajiste!
Pokusim se prelozit jeden reklamni slogan, kterym me bombardovalo mé okoli cele detstvi meho (dnes jiz dospeleho) ditete.
Jestlize nemilujete nic tak mnoho jako sve dite, a Vase dite nemiluje nic tak mnoho jako Bonbons, tak dejte svemu diteti "Vezmi 2" - Vitaminy a pamlsek, zdrave mlsani pro Vase dite.
 
Tato reklama hovori jasne! Kausalni souvislost: Kazdy rodic miluje sve dite, kazde dite miluje pamlsky. Rodic, ktery nekoupi diteti ("zdravy") pamlsek "Vezmi 2", nemiluje sve dite. Kdo z nas rodicu necha na sobe "lepit" tuto vycitku (ze nemiluje sve dite)? Ba vice: Mnohy rodic muze ziskat dojem ci presvedceni, ze laska k diteti se da koupit za 1,50 €!
Ne venovat diteti cas a pozornost, resit s nim problemy, hovorit s nim, byt mu dobrym prikladem, postavit se konfrontaci - ne, staci koupit pamlsek "Vezmi 2".
0 0
možnosti

Trencherman

12. 7. 2005 10:33
Re: Kdyz ne na deti, na rodice zajiste!
Rodič, který by na základě této reklamy byl schopen získat tebou uváděné přesvědčení, by musel být natolik stupidní, že by své dítě neuměl vychovat za žádných jiných okolností.
0 0
možnosti

xaeris

12. 7. 2005 9:38
TV panáci do Vltavy....
Nesmyslnost zivení byrokratu, jako je celá slavná TV rada vyleze na povrch, kdyz si uvedomíme, ze jsou detem primitivne vymývány mozky TV reklamou ve jménu kseftu, a nikomu z úredníku to nevadí.Do Vltavy s nima...........
0 0
možnosti

Sarka-3

12. 7. 2005 7:33
Co říci o matce, která nezvládá 3-leté dítě !
Kupovat kindervejce jen proto, že to dítě vidělo v reklamě ? Co budou takové matky dělat, až s dětmi začne mlátit puberta ? Já v případě větších zásluh dávám klukům na výběr : co chceš ? A koupím a v případě hnusné sušenky trvám na tom, že je chtěli a tak si je teda celé a všechny sní ! V ostatních případech (kinderko) je nejjednodušší říci prostě NE ne a je to. Stejně tak prostým ne řeším případ zapůjčení auta a pod. Nemyslím, že bych jim tak ubližovala, nemohou říci, že jsem krkavčí matka a naše vztahy jsou výborné (většinou). Nechci totiž, aby dopadly jako ty tisíce blbců, co běžely do Carefuru na výprodej století a pak měli dojem, že je podvedli. Mimochodem, takováto vemena si ani nic jiného nezaslouží.
0 0
možnosti

monarchista

12. 7. 2005 8:27
Re: Co říci o matce, která nezvládá 3-leté dítě !
Počkej, takže ty dáš dítěti vybrat, co chce -- hnusnou sušenku mu koupíš, to je v pohodě a ještě ho nutíš, aby ji snědl, ale když chce kindervajíčko, tak mu ho nekoupíš, i když jsi mu dala před tím na výběr? Hmmmmm... Ty seš docela koumák.
0 0
možnosti

Destroyer7

12. 7. 2005 6:49
Brainwashing
Ano, reklamy obecně jsou čistým lhaním a vymýváním mozků. Děti, které na to zatím nejsou připravené si nedokáží z reklamy účinně vyfiltrovat pravdu. Upřímně řečeno, mohý dospělý to nezvládá. Stačí se podívat na množství těch, kteří skočili na špek reklamám WS na zázračné hubnoucí přípravky a prostředky, na zázračné 3D mixéry co dokáží rozšmelcovat i beton aniž by se otupily nože nebo poškrábala nádobka z měkkého plastu apod.
Já dětem přímo a na rovinu říkám, že ty reklamy lžou, ale aby neměly pocit, že je táta zaujatý, tak jim občas nějakou tu pochutinu i koupíme. Nedávno jsme koupili nějakou sušenku, co se po jejím požití, dle reklamy, vše protáhne a taje. Po prvním kousnutí dcera sušenku odmítla, protože jí dokonce ani nechutnala. Doslova řekla, že je hnusná a od té doby, když tu reklamu vidí, tak sama říká, že ta reklama lže.
Není tedy nad vlastní zkušenost. Jde jen o to kolik to koho bude stát a zda se opravdu poučí.
0 0
možnosti

karoten

12. 7. 2005 10:45
Re: Brainwashing
Reklama cílená na děti je nefér jenom zdánlivě. Předpokládá, se že dítě má rodiče-korektora světa.
Když je někdo blbec, je blbec odjakživa, blbcem se nestane konzumováním reklamy. Ta člověka naopak může vychovat až k imunitě.
 
Když reklama zaujme, neznamená to ještě zdaleka budoucí nákup.
0 0
možnosti