Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Naměřili mu osm promile, ale k soudu nejde

Řidič Milan Čurda, kterému v květnu naměřili policisté při dechové zkoušce téměř osm promile, se soudu vyhne. I když mu hrozilo stíhání za opilství a obecné ohrožení, nakonec případ skončil u přestupkové komise.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

palater

čemu se divíte,
ten dotyčný řidič má známosti na vysokých místech...všimněte si jeho vozu....je to všechno žumpa
0/0
13.7.2005 12:21

milvot

Jezdit pod vlivem alkoholu odsuzuji -
co by se ale stalo, pokud řidič neodmítne krevní zkoušku, ale požaduje od zdravotníka potvrzení, že mu odběrem nehrozí žádné zdrav. komplikace - infekce a pod. Určitě mu takové potvrzení nikdo nedá.........
0/0
12.7.2005 15:20

GhorX

Re: Jezdit pod vlivem alkoholu odsuzuji -
Takové potvrzení nemá absolutně žádnou právní váhu - nelze potvrdit něco, co nelze zajistit.
0/0
12.7.2005 15:31

milvot

Re: Re: Jezdit pod vlivem alkoholu odsuzuji -
no právě. Opilec neodmítne zkoušku, ale chce potvrzení, které mu asi nikdo nedá. Nastává patová situace
0/0
12.7.2005 15:38

GhorX

Re: Re: Re: Jezdit pod vlivem alkoholu odsuzuji -
V zákoně o povinnosti vydávat nějaká potvrzení nic nestojí, tudíž se žádná patová situace nekoná. Jinak řečeno nemůžete své povolení k odběru krve nijak podmiňovat (s vyjímkou závažných zdravotních důvodů).
0/0
12.7.2005 15:41

milvot

Re: Re: Re: Re: Jezdit pod vlivem alkoholu odsuzuji -
Díky. Už jsem se lekl, že to můžou mít opilci tak jenoduché.
0/0
12.7.2005 15:43

babacek

Re: Re: Re: Re: Jezdit pod vlivem alkoholu odsuzuji -
Odběr krve se řadí mezi malé chirurgické zákroky a k takovému je potřebný souhlas pacienta.Odběr lze bez souhlasu provést jedině když je pacient ohrožen na životě a odběr krve je nutný pro laboratorní vyšetření k upřesnění diagnosy.
0/0
13.7.2005 6:36

utanův stín

Re: Re: Re: Jezdit pod vlivem alkoholu odsuzuji -
A když potvrzení nedostane, odmítne zkoušku. Můžete mi odezírat z prstů O D M Í T N E
0/0
12.7.2005 15:42

chroustík

Re: Jezdit pod vlivem alkoholu odsuzuji -
Nedá, to jo. Infekce ani náhodou, jehly jsou jednorázové ! Reakce na odběr, to jo, mdloby, krvácení, krevní podlitiny. Chyba je ovšem v zákoně, chtělo by to ustanovení o tom, že odmítne-li odběr pod lékařským dohledem, má se za to, že naměřená hodnota je vždy nad hranicí přestupku, tedy trestný čin.
0/0
14.7.2005 17:12

utanův stín

.
Řidič má bejt veselej.
0/0
12.7.2005 12:16

1_130_202_135

Re: .
0/0
12.7.2005 15:46

Tomáš Nemravný

Re: .
A odvážnej, a toho se právě dosáhne pár panákama :-).
0/0
12.7.2005 22:12

*soow*

Co na to říct
birokracie vládne světem a ožralejch magorů na silnici jezdí desítky a nejen těch ožralejch!!!!! Tohle je teprve magor,podívejte se na http://www.iprima.cz/zpravodajstviasport/?460e=1610,zadejte datum 10.7.2005 a je to reportáž Bezohlední řidiči,zapnout zvuk
0/0
12.7.2005 12:11

sCZECH

Re: Co na to říct
no tak ten clovek co to zrejme ridil vypadal jako pekny namachrovany debilek, spis i hur, nechtel bych ho potkat na silnici...v obci 200km/h a prej ale bezpecne:)))
0/0
12.7.2005 13:41

GhorX

Re: Co na to říct
Bezzubé zákony a jejich zbabělí vykonavatelé bohužel neumožní eliminaci podobných hovad ani tehdy, jsou-li chyceni. Pokud se nemýlím, dostal by 5000,- pokutu a to by bylo všechno.
0/0
12.7.2005 15:30

*soow*

Re: Re: Co na to říct
Na základě té nahrávky,by mohl dostat obecné ohrožení s porušením snad všech podstatných bodů zákona o provozu na pozemních komunikací,minimálně to je na odebrání řidič.průkazu a to tak nejmíň 5x za ty přestupky,jenže nahrávka je digitální a proto se jako důkaz u soudu použít nedá,s tim neobstojí ani ten nejlepší právník,neboť digitální záznam se dá snadno upravit a může se jednat o montáž,z toho plyne,pokud ho někdo nechytí,bude dál jezdit jak šílenec....Alkohol za volantem je svinstvo,ale řidič,kterej si myslí,že je Bůh je srovnatelně nebezpečnej
0/0
13.7.2005 8:12

vaclavko

Nechte je
Vážení, nechte policajty, úředníky, znalce a příp. soudce na pokoji, oni za blbé zákony nemohou a pravděpodobně víc udělat nemohli. Nadávejte na poslance, jaký paskvil nám svými rozhodnutími zanechali.
0/0
12.7.2005 11:46

Semínko

Re: Nechte je
na poslance v první řadě, ale za práci těch ostatních, které uvádíš,  bych se asi nepředal
0/0
12.7.2005 11:58

Semínko

K ČEMU NÁM ASI BUDE NOVÝ BODOVÝ SYSTÉM
HA, HA
0/0
12.7.2005 11:44

Zajdee

Ridil bez papiru a opakovane nality...?
Muž už o doklady přišel za předchozí opilství, řídil totiž se čtyřmi promile.
Neni tole nahodou mareni uredniho rozhodnuti, prijit o papiry kvuli alkoholu a ridit pod vlivem dal?
0/0
12.7.2005 11:39

vaclavko

Re: Ridil bez papiru a opakovane nality...?
8 promile mu naměřili, dokud měl ještě řidičák (dřív než ty 4 promile vyřídili). Ono to trvá několik týdnů, než to projde všemi instancemi. Bohužel.
0/0
12.7.2005 11:49

Qingdao

Jen zírám
Přiznávám, že jsem totální vůl, prostě jsem jel (v sobě 4 dvanáctky) a chytli mě. Dejchnul jsem, přiznal jsem se, šel jsem na krev = 0,78 promile. Uznávám byla to chyba, ale nepochopím, proč bych měl být potrestán stejně, jako člověk, který na všechno kašle, je totální notor. Přijdu o papíry a zaplatím cca 7.000,- Kč. A zkuste si na Magistrátu něco říct a odvětí Vám, že když budou chtít, tak Vám dají maximální tresty a že odvolání nemá smysl. Vůbec netuším, jak se může člověk bránit, pokud teda nechce uplácet :-(  
0/0
12.7.2005 11:16

jaryk1

Re: Jen zírám
A to ještě netušíš, že on dostane menší pokutu než ty!!!
Takže přátelé poučení pro příště ZATLOUKAT! ZATLOUKAT!  A hlavně nejít na krev, to dělají všichni cajti co je chytnou ožralý nejdou na krev  není důkaz
0/0
12.7.2005 12:40

Pawel1

Na každého jednou dojde,
vzpomeňte na pana Bulawu a jeho tři mrtvé policajty, kteří se předtím nechali od něj uplácet (nemuseli to být nutně titíž). Za desítky dopravních přestupků mu řidičák nevzali a dojeli na to. Ale teď je tu naštěstí bodový systém, ten to vyřeší!
0/0
12.7.2005 11:08

nextspace

Re: Na každého jednou dojde,
Seš si jistej že to bodový systém vyřeší, já bych počkal tak rok dva. A v tomhle směru optimista moc nejsem.
0/0
12.7.2005 11:28

Pawel1

Re: Re: Na každého jednou dojde,
Jsem si naopak jistej, že celý systém, ať už bodový či nebodový, je v tak korupčním státu jen na dvě věci...
0/0
12.7.2005 12:39

Petrzilka

Policajti nameri, pak zvani jinak...
Fascinuje me, jak tady nekteri haji prava opilych ridicu(jaky pak prava!). Az vas nakej opilec porazi, chci vas videt. A k tem policajtum-oni mu namerej 8 promile, u soudu se idiot soudce spokoji s jedinym "dukazem"-prece milostivy ozrala ho ujistil o pouhych 2 panacich, tot jedine, co se mu da prokazat, a policie zaroven zvani, ze mu namerili vic a maj to zaznamenyny. Tak kde je sakra ta pravda? Takovi soudci a policajti jsou u me PRVOTRIDNI BEDILOVE.
0/0
12.7.2005 10:54

celoush

Re: Policajti nameri, pak zvani jinak...
Ale že je venku pěkně co?
0/0
12.7.2005 11:09

velkorypal

Re: Policajti nameri, pak zvani jinak...
s takovíma nervama vám nedoporučuji bavit se s kriminalistama o jejich praci, kdyz jsem to slišel, co se děje, tak jsem lapal po dechu! je to prostě prasárna.
0/0
12.7.2005 12:20

kasavaros

Co na to zákon?
Odmítnout krevní zkoušku.. no tady je jakási kolize. Ono je do zásah do tělesné integrity  člověka doem, podle nějakých paragrafů na odmítnutí právo má. zákon č.201966 Sb., v platném znění stanovuje, že vyšetřovací a léčebné výkony se provádějí se souhlasem nemocného nebo lze-li tento souhlas předpokládat. Úmluva o lidských právech a biomedicíně uvádí, že zdravotnický zákrok lze provést pouze poté, co k němu udělila svobodný a informovaný souhlas osoba, které se zákrok týká. Naproti tomu vyhláška o silničním provozu říká:  § 5 Povinnosti řidiče. · podrobit se na výzvu policisty dechové zkoušce a v případě pozitivního zjištění i lékařskému vyšetření s odběrem krve nebo moči ke zjištění, není-li ovlivněn alkoholem.
Vyhláška je ovšem podzákonná norma, taky v zákoně se pravíjen že řidič nesmí řídit tzv. "pod vlivem",
(pokračuji:)
0/0
12.7.2005 9:57

kasavaros

Re: Co na to zákon?
Odmítnout krevní zkoušku tedy možné je, ale mělo by to mít za následek automatický předpoklad viny .  Něco takového v té vyhlášce je, mluví se tam i o pokutě až 15 000 Kč, ale jak mohu dostat pokutu za ěco, co mi jiný zákon dovoluje? Taky ovšem nevím, jaký stav je aktuální, vše se stále novelizuje a bůhví, co tomu říká třeba pozměňovací návrh k zákonu o autorských právech.
0/0
12.7.2005 10:04

Lenorrek

Re: Re: Co na to zákon?
A myslíte si, že naši páni policisté své pravomoce znají  Natož pak zákony. Vždyť k policii se dneska může dát každý . . . maturant.
0/0
12.7.2005 10:24

Tonda Brno

Re: Re: Co na to zákon?
Pokud někomu naměří dechovou zkouškou x promile a on odmítne odběr, potom by měla platit tato zkouška, protože měl možnost ji vyvrátit odběrem a on ji odmítl. Co je na tom tak problematického?
0/0
12.7.2005 10:30

GhorX

Re: Re: Re: Co na to zákon?
Problém je, že zjišťovat obsah alkoholu v krvi dechem není ani zdaleka na 100% spolehlivé, takže to jako přímý důkaz nemůže sloužit.
0/0
12.7.2005 11:19

Tonda Brno

Re: Re: Re: Re: Co na to zákon?
Pokud odmítne přesnější metodu zjištění množství alkoholu, měla by platit orientační dechová zkouška, svým odmítnutím jiné zkoušky souhlasí s orientační zkouškou.
0/0
12.7.2005 12:18

KartmenZino

Re: Co na to zákon?
Jen pro doplnění Vašeho vcelku správného směru uvažování :
Řidič může odmítnout dechovou zkoušku a tím "přiznat vinu". Pokud dechovou zkoušku neodmítne a ta je následně pozitivní, krevní odběr odmítnout nesmí. Ten může odmítnout jen v případě, že dechová zkouška je negativní a policista bude například tvrdit, že se mu to "nezdá".
Jinak k vaší úvaze zákon / vyhláška lze jen říci, že nová právní úprava (která mj například zakazuje probliknout pomalu jedoucího řidiče na dálnici před vámi, aby uvolnil levý/předjížděcí pruh)  se již honosí titulem "Zákon".
0/0
12.7.2005 11:35

Tomáš Nemravný

Re: Co na to zákon?
VYHLÁŠKA??? Vy vole, Vás bych nechtěl potkat na silnici ani nalitej:-( : ZÁKON č. 361/2000 Sb. ze dne 14. září 2000 o provozu na pozemních komunikacích a o změnách některých zákonů...
0/0
12.7.2005 22:17

cheos

No
No, být policajtem, tak se příště na nějaké dechové zkoušky či na zastavování řidičů vůbec, vyseru. Vždyť to nemá žádný smysl...
0/0
12.7.2005 9:54

MelSi

*
u nás je takový bordel,že se mi to nechce ani vědět
0/0
12.7.2005 9:50

votomtoje

Boží mlýny a knoflíkáři
Třeba tomu tak bude a až jednoho dne pojede Čurda nalitej jako prase, tak se mu do cesty připlete někdo z rodiny páně znalcovi či snad policejní, potažmo komise, která bude ožralu Čurdovi udílet trest a ožralé prase Čurda je zmasakruje. Pak je holenkové pozdě myslet na to, že Čurda se nemá pohybovat po světě, ale napravovat se za mřížemi, neboť ožralá prasata za volant nepatří
0/0
12.7.2005 9:46

Tonda Brno

Zákony nanic
Pokud nadýchá 8 promile má možnost tuto zkoušku vyvrátit odběrem krve, pokud to odmítne potom platí nadýchaná hodnota.
Už se nedivím, že po silnicích jezdí tolik ožralů, pokud platí tyto bezzubé zákony se není čemu divit. Naše zákony brání jen lumpy a darebáky.
0/0
12.7.2005 9:45

sigenius

8 promile
Ponechal bych stranou, jestli je možné přežít takovouto hladinu alkoholu v krvi. Silně bych však pochyboval, jestli je možné být při tak silné opilosti tak při smyslech, aby člověk odmítl krevní zkoušku. ...No a jestli ta naměřená hodnota 8 promile byla chybná... pak se nedá nic dělat, chlapík je z toho venku, i kdyby měl promile 3.:-(
0/0
12.7.2005 9:33

sCZECH

Re: 8 promile
od toho je prave zkouska krevni, aby upresnila kolik toho clovek vypil...pokud pijes tvrdy alkohol a chvilku po tom dychas tak to ukazuje o dost vetsi hodnoty...ale pokud tu krevni zkousku clovek odmitne, bral bych to co nameril pristroj
0/0
12.7.2005 11:42

Horolezec-29

Kde je spravedlnost?
ale spíš bych to nazval českou vyčůraností. Člověku, který kouří marihuanu, hrozí až 8 let vězení. Pako, co jezdí denně pod parou a může i ZABÍT nejde ani na odběr krve a nikdo s ním nic nezmůže    
Vítejte v BANANA REPUBLICA CECHA  
0/0
12.7.2005 9:20

drek

chachacha
No vida ho....tak to není takovej čurda, jak vypadá
0/0
12.7.2005 9:13

oprudil

jistě si všichni pamatujeme na soudruha prokurátora Antla , ,
 ten boural ,nadýchal ,rok ho nezastihli s obsílkou a je čistý jak lilie !! Je to stejný případ !!!
0/0
12.7.2005 9:01

wo_co_go

rozumím-li tomu dobře
pak po nadýchání mám tvrdit, že jsem vůbec ale vůbec nepil. Krevní zkoušku mohu odmítnout. Jako důkaz má posloužit výsledek dechové zkoušky, který je ovšem pouze orientační. Pokud se nanajdou svědci, že mě viděli pít a kolik jsem toho vypil, mám vyhráno. Tenhle alkoholik za volntem byl zřejmě blbec, když na sebe prásknul ta 2 piva a panáka. Kdyby to neudělal, smál by se dodnes. Tak jako my se teď můžeme zasmát naší policii a našim zákonům...
0/0
12.7.2005 8:49

canik

zkouška
nechak bych mu nadýchanou hodnotu v protokolu, ať dechovou zkouškou dokáže ,že přístroj naměřil špatnou hodnotu .
0/0
12.7.2005 8:40

canik

Re: zkouška
pardon myslel jsem krevní zkouškou !!
0/0
12.7.2005 8:41

Ccecil

Dechová zkouška
Dechová zkouška je opravdu orientační. Existuje mnoho možných příčin, kdy přístroj ukáže úplný nesmysl. Například přítomnost jiných redukujících látek, nebo i prostě slabé baterie dokážou udělat své. Od toho přesného zjištění je tady právě odběr krve. A pokud ho někdo odmítne? Musí se na něj pohlížet právě jako na toho nejvíc opilého, protože určitě má k tomu důvod. To je právě náš absurdistán. Pokud se někdo řídí heslem "zatloukat, zatloukat, zatloukat" je v našem absurdistánu nakonec osvobozen pro nedostatek důkazů, přitom by stačilo použít zdravý rozum.
0/0
12.7.2005 7:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.