Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Starosta „zadlužené“ obce žaluje ministra financí

Úředníci ministerstva financí neumějí počítat. Myslí si to alespoň starosta obce Jindřichovice pod Smrkem Petr Pávek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jajaja00

Chyba,
socani by se neměli žalovat, socani by se měli střílet !
0/0
7.7.2005 19:55

jouda-bouda

Ale toto už je jasně zaplacená volební kampaň
pana starosty Pánka. Tato zpráva už v různých médiích různě koluje a opakuje se již cca 14 dní. Je nádherně vidět, že má charakter PR akce, že pane starosto....
0/0
7.7.2005 14:21

pleoner

Re: Ale toto už je jasně zaplacená volební kampaň
Mně se ta PR akce docela líbí. Akce socanů jsou daleko tupější.
0/0
7.7.2005 20:36

jouda-bouda

Re: Re: Ale toto už je jasně zaplacená volební kampaň
Ano já s Váma souhlasím. PR akce zaměřené na podporu socansko-rudo-zeleno-rádobyzadarmo-vetrno-energetických dotací jsou opravdu tupé.
0/0
8.7.2005 17:08

Dr No

Nikdy jsem si nedělal iluze o inteligenci
státních úředníků a politiků, ale to, že jsou tam až takoví idioti, je skutečně na pováženou ....
0/0
7.7.2005 14:04

Vanguard

Český mor
Bohužel i vcelku sympatický starosta Jindřichovic pod Smrkem se nakazil českým morem nazývaným trestní oznámení. Stalo se hodně podivnou módou podávat v každé sebehloupější situaci trestní oznámení, ať už je skutková podstata případu vzdálena od možnosti spáchání trestného činu sebevíc. Typickým případem je tato situace: jaký si pan starosta proboha myslí, že že byl spáchán trestný čin? Pomluva? Zneužívání pravomoci veřejného činitele? Poškozování cizích práv??? Pan starosta nesouhlasí s metodikou, jakou MF používá pro vyhodnocení finanční situace obcí. OK, je to jeho právo. Proč si ale proboha myslí, že používáním této metodiky někdo spáchal trestný čin? Ať zveřejní svoje vlastní čísla (což udělal-správně) a ať se snaží o změnu té metodiky třeba i soudní cestou na náklady obce, kterou vede (k čemuž se snad chystá). Ale hlavně ať proboha nezatěžuje policii podáváním nesmyslných trestních oznámení, o kterých mu snad  musí být jasné, že jsou k ničemu...
0/0
7.7.2005 11:04

GhorX

Re: Český mor
V rozhovoru s ním uvedl, že zařazení mezi předlužené obce odpuzuje investory, což je naprosto logické. To Vám na tr. oznámení nestačí?
0/0
7.7.2005 11:28

Vanguard

Re: Re: Český mor
Ne...co by to mělo být za trestný čin?
 
0/0
7.7.2005 11:30

_m-

Re: Re: Re: Český mor
no.....třeba pomluva, šíření poplašné zprávy....... ono by se našlo.
0/0
7.7.2005 14:08

pleoner

Re: Re: Re: Český mor
Samotnou hloupost socanských ústavních činitelů lze považovat za trestný čin.
0/0
7.7.2005 20:40

libienski

Re: Český mor
Holt se brání, protože podobné kydy s MF zhoršují postavení obce u věřitelů a brzdí tak v konečném důsledku rozvoj obce, která chce a umí se svým majetkem podnikat.
0/0
7.7.2005 20:05

Tonda Brno

Struktura zadlužení
Jde o to, na co obec použije půjčku. Pokud investuje do elektrárny, dá se předpokládat, že se jim to podaří splatit. Pokud investuje tak, že uvedené peníze jen "projí", potom je to na pováženou. Ministr Sobotka by se měl v první řadě podívat na to, jak on sám vytváří státní dluh a zda ho investuje nebo ho jen projí bez výhledu na jeho splacení.
0/0
7.7.2005 10:17

rzlm

Re: Struktura zadlužení
To zní, jakoby se ministr Sobotka topil v dluzích a hledal, kde ušetřit :o))) Tohle podle mě je práce ministerských úředníků a Sobotkovi se to na stůl ani nedostalo. Je to záležitost řešená dle schválených stadartů a dopisy pana starosty někdo průběžně skartovával. Samozřejmě, že je to chyba vedení resortu, ale zrovna tohle bych bych Sobotkovi na hrb neházel, ten má úplně jiný problémy :o)))
0/0
7.7.2005 11:03

Tonda Brno

Re: Re: Struktura zadlužení
Chtěl jsem jen napsat, že stát se zadlužuje způsobem, který většinou jenprojíme a není vyhlídka, že by se vypůjčené peníze efektivně investovali. Co jsou to ty různé sociální dávky pro všechny nemakačenka, jednorázové dávky před volbami apod.
0/0
7.7.2005 11:20

rzlm

Re: Re: Re: Struktura zadlužení
No, tak ty socdávky byly loni (to volby jaksi nebyly a mělo to ten cíl, že to lidem ucpe ústa :o)) A dávky pro nefachmany bych zrušil okamžitě! Dyk ty paraziti si jen užívaj, maj jedno mládě (s prominutím! to dítě za to nemůže, ale pokud bude vychováváno v takové "rodině", tak bude parazitovat naprosto stejným způsobem) za 10 měsíců a na tenhle nezodpovědný (resp. vyčůraný) systém stát v celkovém úhrnu přispívá částkou 170.000/osoba/rok. Nejlepší je na tom to, že i přes tento velkorysý příspěvek je naše společnost považována v USA za rasistickou (to, kdo téměř vyhubil indiány a dnes diskriminuje černochy raději ponechám stranou). Pravda, teď jsem se rozvášnil, ale socdávky nejsou předmětem tohoto článku :o)))
0/0
7.7.2005 11:48

Tonda Brno

Re: Re: Re: Re: Struktura zadlužení
Vloni (myslím v červnu) byly volby do parlamentu UE.
0/0
7.7.2005 13:08

kasavaros

Moc tomu nerozumím,
nejsou mi jasné například dvě věci: 1. Jestliže je obec zadlužená (mluvím teď abstraktně, ne o konkrétních Jindřichovicích), je to jistě určité mínus (jak velké, jistě záleží na mnoha dalších okolnostech, které to mohou v konečném součtu proměnit i v plus), a měla by s tím , obecně vzato, něco udělat, ale jaksi nechápu, jak se těch dluhů může zbavit jinak, než že je bude splácet.
0/0
7.7.2005 9:41

kasavaros

Re: Moc tomu nerozumím,
(pokračování) no a za druhé, panu starostovi držím palce, ale není mi(alespoň z novinových zpráv) jasné, za co chce vlastně mMF žalovat. Pokud za to, že slovy iDnes " MF neumí počítat" obáám se, že technickou správnost výpočtů podle vlastních kriterií MF obhájí. Já bych spíš čekal nějakou žalobu pro pomluvyu nebo o náhradu škody nebo něco takového.
0/0
7.7.2005 9:44

rzlm

Re: Re: Moc tomu nerozumím,
Podle mě je to něco na způsob propagandy a zviditelnění se. Protože ten výpočet je zcela správný, nicméně ten způsob provádění (metodika, jak už tu někdo zmínil) je špatná a kritiku pana starosty na tuto stránku nikdo z úředníků nebere v potaz a místo toho mu házejí klacky pod nohy tím, že berou obci dotace. Nejhorší na tom je fakt, že když stát obci ty dotace opravdu odejme, pak ji v podstatě nechá "zkrachovat" :o) a obec nebude mít prostředky na další aktivity, ne-li na svůj vlastní provoz (tím mám na mysli odměny obecnímu zastupitelstvu - zadarmo to nikdo dělat nebude).
0/0
7.7.2005 10:02

rzlm

Hmmmmm
Ono je sice pěkný, že ta obec vydělává, ale ten výdělek se jaksi do poměru "státní dotace"/"splátky" nezahrnuje :o(( Je to škoda, že se na MF nenajde jediný myslící tvor, který by tento nemálo významný argument přijal. Takhle by se mohlo stát, že zničí docela dobrý prosperující projekt, nehledě na to, že "větrná energie" je podstaně levnější a především zdraví prospěšnější než to, co jsou nuceni dýchat lidé v okolí Chomutova apod.
0/0
7.7.2005 9:27

vaclavj1

Re: Hmmmmm
Levnejsi?
0/0
7.7.2005 10:02

rzlm

Re: Re: Hmmmmm
Jo, levnější. Vítr je na rozdíl od uhlí úplně zadarmo a platí se akorát provoz a údržba. Zařízení nemusí nepřetržitě obsluhovat velký počet lidí. Já v tomhle způsobu výroby energie vidím jeden jediný problém: nedostatečná produkce, takže nelze tímto způsobem vyřadit tepelné elektrárny (ale třeba je to jen otázkou času a investic do výzkumu). A potom ještě jede, zcela logický důvod: pokud není vítr, není energie :o)))
0/0
7.7.2005 10:10

Ansgar

Re: Re: Re: Hmmmmm
Jenomže i "jenom provoz a údržba" zadarmo rozhodně není a ty větrníky za celou svou životnost (20 let) nevydělají ani na náklady na jejich pořízení a likvidaci (likvidace taky není zadarmo). Aby to mohlo fungovat v našich větrných podmínkách, tak byla bohatě dotovaná výstavba (a proto Jindřichovice prosperují) a výkupní cena elektřiny "úplně zadarmo" je třikrát vyšší než z uhelných nebo jaderných elektráren.
0/0
7.7.2005 11:01

GhorX

Re: Re: Re: Re: Hmmmmm
Ono by se vidělo, kdyby se do ceny "uhelné" elektřiny promítly náklady, vynaložené na "uhelné" nemoci, případně náklady na sanaci zdevastovaných lesů široko daleko.
0/0
7.7.2005 11:04

Ansgar

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmmmm
Rozhodně se nechci zastávat spalování uhlí, to je podle mě naprostá zhovadilost. Ale vrtule nejsou žádná spása, ty pomůžou pouze několika obecním rozpočtům - zaplatíme to všichni z daní a zaplatí za to krajina, která bude zas..ná stometrovými stožáry (už toto je bezohlednost některých obcí - na okraji svého katastru nechají za úplatu postavit něco na co musí čumět obce v okruhu 30 km). A proto je nutné okamžitě začít budovat novou JE, případně alespoň dostavět Temelín.
0/0
7.7.2005 11:23

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmmmm
Souhlasím. A investovat do výzkumu na téma "co s odpadem", současný model likvidace je řekněme dostatečný, ale rozhodně ne výborný.
0/0
7.7.2005 11:27

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hmmmmm
Záležitosti "co s jaderným odpadem" jsou už dnes vyřešené tzv. rychlými reaktory. Problém je v tom, že stavba těchto reaktorů je natolik drahá, že se to zatím nevyplatí.... Vyplácet se to začne,zřejmě až dojdou dnešní levnější zdroje energií....
0/0
7.7.2005 11:30

Zwerg

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmmmm
Přesně!
0/0
7.7.2005 11:27

rzlm

Re: Re: Re: Re: Hmmmmm
Tak teď by mě zajímal zdroj Vašich informací ohledně: 1) že ta elektrárna na sebe nevydělá. 2) že výkupní cena je 3x vyšší (to by znamenalo, že stát uměle zvyšuje cenu elektřiny a na to nepotřebuje vyhazovat peníze do budování tohoto nazdar díla). O dotovaných výstavbách vím, jinak by to tu nikdo nestavěl. Jinak když jsme u té likvidace, tak zde bych nehovořil o likvidaci, ale o opravách, rekonstrukcích a výměnách součástí, což je i věcí jak tepelných, tak vodních i atomových elektráren - takže tuto položku můžeme smazat.
0/0
7.7.2005 11:21

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmmmm
Ano, cena je vyssi a proto se to take vyplati. Na tu polozku nelze zapominat, zvlast, kdyz se nekteri lide chovaji, ze postavi vrtuli a penize uz jen potecou.
0/0
7.7.2005 11:40

Ansgar

Re: Re: Re: Re: Re: Hmmmmm
Ad1) Oficiální web Jindřichovic - elektrárny vydělají pouze na provoz a splátky úvěru na část stavby cca 15 %(náklady na stavbu ovšem oficiálně nikdo neřekne, přesto, že je placena z daní - dotace 45 % + podivná půjčka 40%). Někde jsem to počítal přesněji, ale teď to nemám čas hledat - zajímavé diskuze na toto téma např. viz Neviditelný pes.
Ad2) Ano stát uměle zvyšuje cenu elektřiny a to zákonem - viz příspěvky níže.
Životnost VE je 20 let a basta, žádně likvidování položky. Žádná součást není navržena na vyšší životnost, máte to jak u spořební elektroniky - po záruce se rozpadne. Dynamicky namáhané konstrukce se neopravují tak jednoduše. Vyměnit by se musela prakticky celá VE (možná i včetně základu).
0/0
7.7.2005 11:45

Zubrsu

Re: Hmmmmm
Od začátku svého "vládnutí" socanští burani nedělají nic jiného, než že likvidují to dobré a učí lidi jak se na státní útraty "flákat".
0/0
7.7.2005 21:18

George1977

metodika
Urednici se ohaneji neustale tim, ze vypocet je spravny. Maji pravdu, ale meli by uz konecne pochopit, ze metodika vypoctu je jaksi licha.
0/0
7.7.2005 6:38

památkář

Re: metodika
Ale i metodika je správná, jen zvolené kritérium, že obec nesmí ročně platit víc než 1/3 svých příjmů jako splátku půjček, se jaksi nelíbí panu starostovi. To je vždycky věc zastupitelstva, jak posuzuje prosperitu obce. Pan ministr si bude muset zvuknout, že i v ČR budou moci některé obce zkrachovat a přijít na buben. Chápu, že MF vadí, že by muselo řešit. co v takové situaci činit. Proto asi také zvolilo takové kritérium. BTW, zajímalo by mne, jak obec Jetřichovice ošetřila (nejlépe pojistkou), že by od ní odběratel přestal odebírat vyrobenou elektřinu nebo dokonce by vítr nefoukal tak výhodně.
0/0
7.7.2005 8:28

památkář

Re: Re: metodika
Jindřichovice, samozřejmě...
0/0
7.7.2005 8:30

lord.of.wishes

Re: Re: metodika
nepotřebuje na to pojistku ... oni jí to ošetřili páni poslanci sami ... Zákon 180/2005Sb. - o podpoře výroby elektřiny z obnovitelných zdrojù energie a o změně některých zákonů (zákon o podpoře využívání obnovitelných zdrojù) § 4 Provozovatelé regionálních distribučních soustav a provozovatel přenosové soustavy jsou povinni vykupovat veškerou elektřinu z obnovitelných zdrojù, na kterou se vztahuje podpora, a uzavřít smlouvu o dodávce, pokud výrobce elektřinu z obnovitelných zdrojù nabídl...
0/0
7.7.2005 9:14

rostman

Re: Re: metodika
Existují prověřenější a spolehlivější metody výpočtu zadluženosti - takové, které se učí v ekonomii na střední škole a aby to mělo nějakou reálnou váhu, tak by bylo lepší požádat o ohodnocení nějakou investiční banku. Myslím, že výsledek by ze známých čísel byl dost jasný - to město by obstálo výborně, zatímco ministerstvo financí by dopadlo hodně špatně.
0/0
7.7.2005 9:59

francesco3

Jen tak dál
Nechci být nějak aktivistický nebo tak něco, ale tomu starostovi už delší dobu držim palce. takže: zažalovat, usvědčit, zavřít, jo! Ať se už proberou.
0/0
7.7.2005 2:13

Destroyer7

Re: Jen tak dál
Také mu fandím. Je to sice dost rozporuplný člověk, ale Jindřichovice pod jeho vedením prosperují. A to je to skutečně p*del světa, kde po rozpadu socialismu není široko daleko do čeho píchnout.
Mimochodem, ta korespondence s ministerstvem před několika týdny obíhala mailem. Zajímavé počtení. Na ministerstvo bych čekal fundovanější dopis.
0/0
7.7.2005 5:29

CZMiki

Re: Re: Jen tak dál
Rád bych si to pročetl, nevyhrabeš to ještě někde náhodou?
0/0
7.7.2005 10:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.