Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na hlavním nádraží v Praze se utrhla lokomotiva

Na hlavním nádraží v Praze se utrhla lokomotiva od vagonů rychlíku Bečva. Důvod není jasný, cestující zřejmě zatáhli ve voze za brzdu a závěs mezi vozy nevydržel. Nikdo nebyl zraněn. Vlak opustil Prahu s hodinovým zpožděním.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Mitchell

Ještě že se nikomu tentokrát nic nestalo.
Ale jak vidím, okurková sezóna začíná.
0/0
5.7.2005 17:58

V.Poustka

proc jste to pujcili Standovi
Kdo je zodpovedny za to, ze se tak slozity stroj dostal do ruky cekateli na strojvudce??To si Dusek urcite odskace!
0/0
4.7.2005 18:12

leonel

Re: proc jste to pujcili Standovi
hop       hop      hop
0/0
5.7.2005 18:38

Woodward

Ššš ššš šš hůůůů!
Utrhla se mašinka
porazila tatínka
mašinfíra
na to zírá
třesou se mu kolínka
0/0
4.7.2005 17:56

mc_cormic

Nevěřte všemu co slyšíte
Funguje to jako u autobusu (Karosa), když nenafoukáte brzdové válce nejedete. V okamžiku kdy se přetrhne brzdové potrubí, ihned spouští rychlobrzda, na mašině spolu s EBD brzdou. Všichni na dráhy nadáváte, ale při povodních se hodily co?
0/0
3.7.2005 12:15

Maxx-IP

Nevíte, proč mě vymazali,
když jsem napsal, že jedině v okurkové sezóně se může utržené spřahadlo dostat do Černé kroniky?
0/0
2.7.2005 22:15

*Modráček*

Socialistické ČD vs. tržní Amtrak
Washington - Sněmovna reprezentantů USA včera schválila asi 1,2 miliardy dolarů dotací na příští rok pro provozovatele osobní železniční přepravy Amtrak . Zásah kongresmanů tak zřejmě opět odvrátí hrozící uzavření této celoamerické sítě. Síť, která funguje 34 let, se chlubí rekordním počtem přepravených lidí, nikdy však nic nevydělala a má téměř čtyři miliardy dolarů dluhů. Firma přežívá jen díky masivním vládním subvencím.
0/0
2.7.2005 13:23

babacek

Čím
 větší cena za dopravné tím horší kvalita přepravy.
0/0
2.7.2005 7:09

Warťan

Dotaz
Kdyby se tady objevil někdo, kdo ví víc, než já, zajímala by mě jedna věc: Není to se záchrannou brzdou nesmysl? Pokud to říkám správně, tak celý vlak má jeden vzduchový bezpečnostní okruh (průběžné potrubí?) vč. lokomotivy a když se vzduch vypustí (rychlobrzda, záchrana, roztržená souprava) brzdí všechno, včetně lokomotivy. Dokud se potrubí nenafouká, nemůže se rozjet a to, co viděl svědek, byla příčina přetržení potrubí, proto vlak brzdil, říkám to správně? Jinak to utržení spřáhla může být obyčejná únava materiálu...
0/0
1.7.2005 22:31

houba_

Re: Dotaz
jo, asi tak nejak - pri zatazeni zachranne brzdy brzdi vse, vcetne lokomotivy
0/0
1.7.2005 22:36

Michal Novotný

Re: Re: Dotaz
To sice jo, ale vsechen vzduch se z potrubi naraz nevypusti, chvili to trva... A tak jako prvni zacne brzdit vuz, kde byla strzena zachranna brzda a potom ty ostatni... A navic behem jizdy lokomotiva udrzuje v potrubi tlak 5 baru... a po strzeni zachranne brzdy se ho snazi dal udrzet a dofukuje potrubi... Samozrejme ze doplnovani vzduchu je daleko pomalejsi nez jeho vypousteni, ale zpusobi to, ze lokomotiva zacne brzdit pozdeji. A dalsi vec je, ze vagony brzdi daleko lip nez lokomotiva. Navic lokomotiva je pri rozjezdu v plnem vykonu a ten raz ktery vznikne muze zpusobit to roztrzeni. Pochopitelne se to za chvili vsechno zastavi.
0/0
2.7.2005 0:36

150-022-2

Re: Re: Re: Dotaz
to máš pravdu, tažná síla se bude chvilku překonávat, ale potom co klesne tlak v potrubí asi na 4 bary (což budou 2-3 s) (jak na kerý mašině), tak práskne hlavní vypínač a lokomotiva už není ve výkonu. Navíc podle té fotky už strojvedoucí nebyl ve výkonu protože se nacházel na prudkém klesání kde se jezdí 30-40. (chvíli potom začíná 30, takže těch 40 se moc nevyužije)
0/0
2.7.2005 0:59

*Modráček*

Re: Re: Re: Re: Dotaz
Kdy už konečně přesedláš na řadu 363?
0/0
2.7.2005 7:13

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz
 to víš že občas taky
0/0
3.7.2005 6:16

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Dotaz
Ta fotka je pouze ilustrační: Proč by rychlík z Prahy do Vsetína tahala modrá mašina řady 363, když jede stále pod ss? (krom toho se v článku tvrdí, že lokomotiva zůstala stát na trati, ne na zhlaví). 
0/0
2.7.2005 14:49

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz
já tam vidím teda zelenou (čili stejnosměrná, patrně 162, ta tam má jezdit, aby se mohlo jezdit 140), tak nevím, no možná po těch 800 km včera už mám bludy:) A je to za zhlavím, sice tak sto metrů, ale je.
0/0
3.7.2005 6:14

Maxx-IP

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dotaz
Pardon, já psal o té úvodní fotce. Ty ve fotogalerii už jsou autentické. Ale stejně nevím, proč se tu dělá aféra a havárie z utrženého spřahadla.
0/0
3.7.2005 7:34

dcvojta

Re: Dotaz
Přesně tak
0/0
1.7.2005 23:35

150-022-2

Re: Dotaz
jo, máš pravdu, záchranná brzda či rychlobrzda (oficiálně rychločinné brzdění) není žádná brzda navíc, rozdíl je pouze v tom, že se vzduch z průběžného potrubí vypustí mnohem rychleji než při provozním brzdění. Při rychločinném brzdění se plného brzdicího účinku dosáhne za 3-5 vteřin, zatímco při provozním brzdění je to nějakých 10-15 s. Jde tedy jen o dobu, než brzdy naběhnou na plný účinek, potom vlak brzdí stejnou silou v obou případech. Prostě selsky řečeno, jako když s wartburgem buďto šlápneš na brzdu až na podlahu rovnou nebo postupně přidáváš na maximum. Jo a ještě: a v obou případech brzdí lokomotiva (pokud je na vozidle,tak elektrodynamickou brzdou) i vozy. Utržení spřáhla - zřejmě únava materiálu, jak píšeš, bo normálně to vydrž.... možná nějakou menší roli tam hrál prudký oblouk a sklon trati
0/0
2.7.2005 0:49

babacek

Re: Dotaz
Odborné vysvětlení podává JUDr Stanislav Gross na E-Mail sekratariat@socdem.cz
Mne titulek svádí k přirovnání.Na zelené louce nedaleko Prachatic se utrhl chovný býk.
0/0
2.7.2005 14:12

Cert_Bertik

Re: Dotaz
Může to být záchranná brzda. Sice zastavují všechny vozy, ale není stejná intenzita. Proto k "vyrvání střev" může dojít. Vytrhne se hák a vzduchová hadice pochopitelně nevydrží. Skutečně bych to hádal na tu záchranku.
0/0
4.7.2005 17:38

150-022-2

Re: Re: Dotaz
to ano, ale ještě tam musela být nějaká technická vada (asi ta únava materiálu), protože s tímhle se počítá, že se to stát může (a mez pevnosti je taková, aby to vydrželo)....rychlobrzda taky není nic vyjímečného
0/0
5.7.2005 17:11

Trencherman

†††
Asi na Duška
0/0
1.7.2005 22:14

rsdmed

Auta stoji vlaky jedou
Dnes zazil to ze jsem nastvany na autobus kdy jsem byl nastvan kdyz jsem mel byt skoro uz doma a trnul v praze skoro 1,5 hodiny a domu prijel misto za 3 tak za 4 hodiny
0/0
1.7.2005 21:32

houba_

Re: Auta stoji vlaky jedou
zkus si ti po sobe precit jeste jednou a pak napis, jestli ti tvuj vytvor dava smysl
0/0
1.7.2005 22:34

LostMen

IVčera - životně důležité zpravodajství
Jo kdyby vás to zajímalo, mě se dneska na autě zacpala tryska ostřikovače!!! Prosím nějakého redaktora iVčera aby o tom přijel udělat článek. Děkuji.
0/0
1.7.2005 19:53

max123

Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
Může to vzít ještě ke mně já mám větší rybu praskla mně žárovka
0/0
1.7.2005 19:56

LostMen

Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
Hele mladej, nepředbíhej se, já jsem se přihlásil první a ... a... a. abys věděl, tak moji mladé začalo měsíčně se opakující (a vlastně ani nekončící) období hysterie a prudící nálady
Takže by to vlastně šlo spojit i s reportáží o týrání mužů v Čechách
Tohle už netrumfneš
0/0
1.7.2005 19:59

max123

Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
ne na to nemám, páč nejsem mladej ale mladá a ty její stavy znám, to čučíš co. Jsi na ředě
0/0
1.7.2005 20:01

LostMen

Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
A ku/va  to jsem si zase jednou naběh :) ze já raději nedržel hubu a krok.
Mno nic, budu zase dělat chvilku hodného, jinak si vařím véču sám
0/0
1.7.2005 20:04

max123

Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
v pohodě docela jsem se zasmála a bud hodnej to přejde. Fakt
0/0
1.7.2005 20:07

LostMen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
No ještě se mi smej prdelko  Bych někam vyrazil, ale nevim kam  Poraď:..
0/0
1.7.2005 20:10

max123

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
ti neporadím nevim odkud jsi a jaký máš možnosti, já frčím v noci do chorvatska měla bych spát ale moc se mi nechce, kam se stočila diskuse o lokomotivě co?
0/0
1.7.2005 20:12

buhvol

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
Jaképak Chorvatsko... Černá Hora :-)))
0/0
1.7.2005 20:14

LostMen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
Lokomotivy nebrat :) Jsem Plzeňák z Moravy
0/0
1.7.2005 20:15

max123

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
to nějak nepasuje , já jsem Brnačka z Čech
0/0
1.7.2005 20:16

LostMen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
No nééé, tož počké cérko, co Ti jako neštimuje?? Bo jednů se narodíš na Moravěnce a pak přesídlíš za pepíkama do Pilsenu
0/0
1.7.2005 20:19

max123

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
tě lakuju jsem srna z Brna
0/0
1.7.2005 20:20

LostMen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
Já se lekl že drbna z Brna  
0/0
1.7.2005 20:21

max123

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
kdepak, ale o Plzni na Moravě nevim
0/0
1.7.2005 20:27

LostMen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
Ty toho ještě nevíš :))))
Víš třeba že v marihuaně jsou ženské hormony?? Ne??
protože když se chlap zhulí parkuje jak ženská
0/0
1.7.2005 20:32

max123

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
na to se mi moc reagovat nechce¨, ale dobrý
0/0
1.7.2005 20:34

LostMen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
Ne, uznávám že to byla podpásovka :)) Tak užívej chorvatska. Já jdu plnit partnerské povinnosti (zkusím simulovat bolest hlavy, ale obávám se, že mi to od mytí nádobí stejně nepomůže)
0/0
1.7.2005 20:36

max123

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: IVčera - životně důležité zpravodajství
kup myčku. Měj se
0/0
1.7.2005 20:38

Libor76

Zpoždění
prý žádný další vlak... takže buď ignorují přípoj ze Vsetína dál na Horní lideč a nebo ti lidi zůstali na nádraží. Ale protože to je poslední spoj, tak přípoj musí počkat. takže iDnes asi kecá.
0/0
1.7.2005 19:50

Obraceč kalendáře

...
Co dělala Volfová na hlaváku...................
0/0
1.7.2005 18:18

hrabě.X

...
asi ve vagoně seděl můj známý Karel Bečička
0/0
1.7.2005 18:17

leonel

Re: ...
a to je ten od říčan?
0/0
1.7.2005 20:28

Smil

závist
Zřejmě nějaký motorista co chtěl jet po dalnici D1 a zaviděl vlaku že tam bude dřív.
0/0
1.7.2005 18:09





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.