Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

V Římě začalo blahořečení Jana Pavla II.

Římské biskupství formálně zahájilo blahořečení Jana Pavla II., který zemřel 2. dubna. Blahořečení je předstupněm jeho prohlášení za svatého. Mezi smrtí osobnosti a počátkem řízení musí obvykle uplynout pět let, papež Benedikt XVI. však tuto lhůtu zrušil.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Petsafr

Bůh je borec.
 Bůh je borec,aleluja.
0/0
29.6.2005 17:54

Carnifex Thrax

Nevhodné vměšování
Co je těm pohanským psům do toho, koho církev blahořečí či prohlašuje za svatého. Tito mají nejprve plno řečí, aby se jim církev nepletla do života a teď se ti samí pletou do života církve, a to je podle nich v pořádku. Tak ať se taky nepletou a nebo se jich snad má ještě církev dovolovat? No to snad ne.
0/0
29.6.2005 15:56

butch2

Re: Nevhodné vměšování
Kušuj, nebo tě nechám upálit!
0/0
29.6.2005 16:38

Kleki Petra

Re: Nevhodné vměšování
Já jsem pes pohanský. A upřímně řečeno, blahořečení nějakého polského pámbíčkáře je mi u pérdele.
0/0
29.6.2005 16:45

4MegaPametiRAM

Re: Re: Nevhodné vměšování
Tak co tu pises, debiiilku :)
0/0
29.6.2005 21:45

2Mac7

Re: Nevhodné vměšování
nejsem psice pohanská , papež mi je ukradený , ale jestli takhle nějak vznikly všichni svatí ...
0/0
29.6.2005 18:37

4MegaPametiRAM

Re: Re: Nevhodné vměšování
Ty jsi hlavne tupa !!! Nauc se cesky a pak pis prispevky, lopato !
0/0
29.6.2005 21:44

butch2

zázrak, ZÁZRAK!
G.B. by měl být také blahořečen, protože udělal zázrak. Vládne tak, jak vládne a ještě mu nikdo nedal přes držku
0/0
29.6.2005 14:48

Destroyer7

Šaškárna
No jo, když chce církev vyrobit z někoho svatého, tak jí v tom nic a nikdo nezabrání. Alespoň je vidět, jakou váhu takové prohlášení svatým má.Není to nic než šaškárna.
0/0
29.6.2005 10:32

LOUBIK

názor
docela bych rád viděl nějaké zápisy o zázracích a o tom, jak se posuzuje to, jestli ten zázrak udělal JPII nebo jiný již svatý, nebo to byl někdo, kdo svatý není nebude a nebyl, protože se o něm neví, že ty zázraky umí. Nic proti církvi. Je to nejlepší marketingová společnost na světě... ale přehánět se nic nemá. Klidně bych pár let počkal, než takhle rychle se snažit vše vymačkat z popularity, která i za těch několik let bude stále veliká.
0/0
29.6.2005 7:20

zpravodajec007

Pravidla hry
Předem říkám, že je mi vcelku ukradené, koho si ti páprdové v Římě hodlají blahořečit či prohlásit za svatého, a je mi jedno, proč Ratzinger zkrátil tu lhůtu - zda se chce svézt na vlně popularity JPII nebo pro to má skutečně šlechetnější důvody.
Jen ve mně budí úsměv ta náhlá a účelová změna pravidel hry (proč jen mi to tak silně připomíná naše i zahraniční politiky?), která dlouhá léta platila a měla svůj smysl a logiku - aby vychladly všechny pozitivní i negativní vášně a posuzovalo se objektivně. Proč a kam spěchají? Copak jim JPII za těch 5 let někam uteče nebo se církev bojí, že pak by to už z nějakého důvodu neprošlo?
 
No nic, je to jejich věc, ale zkouším si představit, co by se tady na fóru asi dělo, kdyby se o podobnou změnu zažitých pravidel hry pokusil třeba G.W.Bush a chtěl se nechat zvolit na třetí volební období. To by byl, jak říkají někteří nejmenovaní, sekec mazec.
0/0
29.6.2005 1:10

geeeniuss-ma-pravdu

xxx
(dance)
0/0
29.6.2005 0:21

geeeniuss-ma-pravdu

Chlapi se zázračnýma gulama !
Chlapi v hospodě říkali, že kluci z ODS dostali za úkol od chlapa s gulama (jak to o sobě tvrdí Topolánek), nechat si místo koulí implantovat  do zmodralého ŠOURKU ČÍNSKÉ PINPONGOVÉ MÍČKY - mají však jeden problém, nevěří, že jsou originál čínské - prej je Čínané opajcovali od USA ! A opajcovaný šmejd prý nechtějí ! Pan Tlustej již však implantáty z Číny má - prej si je nechal voperovat ihned poté, co vstoupil v 80. letech do KSČ  a tehdy se k chlapovi s gulama vůbec neznal !   A teď k tématu a vážně: Všichni papežové prý byli a jsou také chlapi se zázračnýma  gulama.
0/0
28.6.2005 23:33

RidicTatry815

A jaky zazrak ma na svedomi?
vyron semene v sedmdesati? Masturbace silnou myslenkou? Nebo oplodnil semenem Bozim nejakou poctivou sluzebnici Bozi?
0/0
28.6.2005 23:18

jaroslav-s

Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
To by mne tedy zajimalo co vazne je podle Tebe zazrak?
0/0
28.6.2005 23:21

LimonadovyJoe

Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
Ono se taky říká: pulvis es, et in pulverem reverteris.
0/0
28.6.2005 23:22

JugoB

Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
to ovšem platí i o svatých...
0/0
28.6.2005 23:25

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
Rád bych ti napsal, co si myslím o naivních, ale dobře myšlených individuálních cestách k Bohu, ale musím se jít vzdělávat. Používáš ten mail?????
0/0
28.6.2005 23:28

JugoB

Re: Re: Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
ano, klidně napiš
0/0
28.6.2005 23:31

jaroslav-s

Re: Re: Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
Joe, Buh nas sice stvoril k obraz svemu, ale ne seriovou vyrobou :-) Kazdy hleda svou cestu. Nemyslim si, ze je spravne komukoli rozmlouvat to, ze hleda svou cestu. Vira je velky dar a tim darcem je Buh. Je to velke tajemstvi. Mnohem vetsi nez znalost latiny :-)
0/0
28.6.2005 23:35

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
Přál bych ti mít pár semestrů latiny za sebou a ještě hezkejch pár před sebou, abys mohl tvrdit, že latina není tajemství   .Znovu opakuji, já nikomu nic nezakazuju, ale mylset si o tom snad mohu co chci.
0/0
28.6.2005 23:38

jaroslav-s

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
samozrejme :-), ale s tou latinou jsem to myslel vazne a psal jsem to jeste velice "zdvorile". K kdyz mam latinu jako jazyk rad, jsem posledni dobou na jeji pouzivani v cechach dost "haklivej".
0/0
28.6.2005 23:43

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
Když se jí učím, tak jí budu i používat, páč proč bych se jí jinak učil že.
0/0
28.6.2005 23:46

jaroslav-s

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
Pravda, pravda. Vzdyt, kolik jazyku umis atd. atd. Jen nesmi byt nakonec Latina "nad vsim". Aniz si to uvedomuji, stava se casto i mnoha dnesnim vericim i knezim.
0/0
28.6.2005 23:52

geeeniuss-ma-pravdu

Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
Myslím, že bych měl být  uznán za svatého JEŠTĚ ZA ŽIVA - včera jsem si myl nohy a ještě dnes večer mi voní - aby to mohlo být považováno za zázrak,muselo by se to posoudit ještě za živa a všichni komisaři by si museli ovonět.
0/0
28.6.2005 23:39

jaroslav-s

Re: Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
musely by ti vonet jeste za 100 let, pak by to byl zazrak :-)
0/0
28.6.2005 23:45

dousak

Re: Re: Re: Re: A jaky zazrak ma na svedomi?
V jeho případě je asi zázrak, že si je vůbec umyl
0/0
29.6.2005 18:18

LimonadovyJoe

Uvědomte si, že církev není politická strana
a věřící člověk nevěří v nějakého církevního představitele, ale v Boha. To že představitel politické strany dělá něco nekalého, je důvod tuto stranu nevolit. To že něco nekalého dělá některý církevní představitel(já o ničem nevím) není důvodem přestat věřit v Boha a odvrátit se od církve.
0/0
28.6.2005 22:49

alexy

Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
a ty jsi verici?
0/0
28.6.2005 22:51

JugoB

Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
Tak tady se s tebou názorově už definitivně rozcházím. Respektuji tvoje vnímání světa, ale nesouhlasím s ním. Podle mě je církev pouze hnutí, které má lidi vést k víře. ale určitě na to nemá monopol a pokud nesouhlasím s pravidly,která má tahle konkrétní církev, neznamená to, že nemůžu věřit v boha
0/0
28.6.2005 22:54

LimonadovyJoe

Re: Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
Však to netvrdím, je mnoho křesťanských církví a každá sleduje stejný cíl.
0/0
28.6.2005 23:00

JugoB

Re: Re: Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
Proč mě nutíš sdružovat se za účelem společné cesty k bohu? VĚŘÍM, že mám dost sil dojít k němu svou cestou.
0/0
28.6.2005 23:03

JugoB

Re: Re: Re: Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
A těžko mě můžeš označit za ateistu jenom proto, že se nikde nesdružuju
0/0
28.6.2005 23:03

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: Re: Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
Nevšim jsem si, že bych tebe nebo nikoho jiného k něčemu nutil. To je typické dogma ateistů - křesťané nás nutí - ale když máte říct, jak jste nuceni, tak nevíte.
0/0
28.6.2005 23:05

JugoB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
Já ti to klidně řeknu. Když jsem řekl, že nechci být členem vaší církve, odpověděl jsi mi: "Vždyť je více křesťanských církví..." V té odpovědi jsi nepřipustil možnost jít vlastní cestou.
0/0
28.6.2005 23:09

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
Předpokládal jsem, že můžeš být např. pravoslavným křesťanem, nebo českým bratrem atd. tak sorry.
0/0
28.6.2005 23:11

JugoB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
Naše disputace dopadla stejně jako všechny diskuze přesvědčených odpůrců. Ale jsem rád i za to. Až zase půjde do tuhého, rád se s tebou znovu poměřím
0/0
28.6.2005 23:14

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
V podstatě jsi mi ale neobjasnil proč ateistům vadí blahořečení Jana Pavla, ani jsi nenapsal nic o tom, jakou formu má tvá víra bez organizace.
0/0
28.6.2005 23:18

JugoB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
Chtěl jsem už skončit, ale na tohle ještě odpovím. Neřešil jsem´, co vadí ateistům, řešil jsem, co vadí mně, a povídání o tom, jak vypadá moje sólová cesta k bohu je trošku moc složité na tyhle podmínky
0/0
28.6.2005 23:23

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
Vidíš, tvému kolegovi, co zplodil příspěvek nahoře, by jistě neškodilo, kdyby ho rodiče brávali do kostela.  
0/0
28.6.2005 23:19

Abstraction

Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
To je sice hezké, ale v momentě, kdy si svého Boha (jakožto nejvyššího) odvoláš, tak v tu ránu jdeš do pekla, protože jsi přestal věřit. To není moc hezká vyhlídka, takže členství většiny lidí v tomto podniku je zajištěné ještě na dlouhou dobu.
0/0
28.6.2005 22:55

LOUBIK

Re: Uvědomte si, že církev není politická strana
To že někdo dělá nekolosti a je to vysoký církevní hodnostář právě znamená, že od církve se odvrátit může člověk to je jen instance, od Boha nikoliv, jelikož to je myšlenka.
0/0
29.6.2005 7:23

Abstraction

Kdo?
Kdo vůbec rozhoduje, jestli ten či onen skutek ještě není zázrak a nějaký jiný už je???
0/0
28.6.2005 22:39

JugoB

církev
Je jedno, kdo jsem, ale církev je komunita lidí, kteří se spojili za nějakým společným cílem. A jako taková funguje podle pravidel, která platí pro všechny obdobné komunity. Tím myslím pravidla pro vedení a udržování soudržnosti té komunity
0/0
28.6.2005 22:32

LimonadovyJoe

Re: církev
Jistě, jistě, ad maiorem dei gloriam.
0/0
28.6.2005 22:35

JugoB

Joe už toho asi má dost
Tak řeknu aspoň svůj názor. Význam svatořečení je podle mě v tom, že si církev pro své potřeby (pro osvětu mezi lidem) takto vybuduje virtuální sochy a polobožstva, na kterých pak názorně ukazuje, jak má správný křesťan vypadat. Ale sama si (rozumně) stanovila podmínky pro tento akt a mimo jiné požadovala časový odstup (aby živí svědci umřeli nebo pozapomněli na to negativní - to je přirozené) a aby právě čas mohl spravedlivě ukázat význam dané osobnosti pro církev. Ale toto u JPII chtějí zrušit a to určitě není dobře.
0/0
28.6.2005 22:25

LimonadovyJoe

Re: Joe už toho asi má dost
Kdo jsi, že můžeš soudit, co je pro církev dobře a co ne???????? Polobožstva neexistují, zapomínáš na první přikázání: V jednoho Boha věřiti budeš.
0/0
28.6.2005 22:28

JugoB

Re: Re: Joe už toho asi má dost
Uznávám, použil jsem nevhodný příměr. chtěl jsem říct, že svatí mají být jakýmsi mezistupněm mezi prostými lidmi a bohem
0/0
28.6.2005 22:29

LimonadovyJoe

Re: Re: Re: Joe už toho asi má dost
Svatí mají být příkladem dobré, křesťanské morálky, často jsou to lidé, kteří pro víru trpěli a něco jí obětovali, to myslím si Jan Pavel II. byl. Navíc to byla tak mimořádná osobnost, že ten udajný spěch je celkem na místě.
0/0
28.6.2005 22:32

Abstraction

Re: Re: Joe už toho asi má dost
Polobůh není Bůh. A o těch se tam už nic nepíše!
0/0
28.6.2005 22:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.