Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Novela zvýhodnila řidiče, kteří pijí méně

Mezi jedním pivem a sedmi panáky je rozdíl, vzkázali řidičům poslanci. Pokud příští rok začne platit bodový systém, dostane šofér, jemuž policisté naměří méně než tři desetiny promile alkoholu v krvi, jen tři trestné body. A ten, který pil víc, jich bude mít sedm.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

1vlek

A jak budou jezdit poslanci?
Je vidět, že to z naším parlamentem není zase tak zlé, občas od nich vyleze i něco užitečného. Je ovšem otázka, co se stane ožralému poslanci? Zřejmě zase nic, dál si bude užívat imunity a ostatním bude nařizovat, jak mají jezdit a běda tomu, kdo by je chtěl napodobit. Vždyť ožralí mohou jezdit přece jenom poslanci a ještě možná tak policajti, protože těm stačí ukázat služební průkaz a silniční kontrola je ukončena. Co takhle navrhnout, aby pro zákonodárce a veřejné činitele byly tresty dvojnásobné?
0/0
24.6.2005 13:48

le-on

co to je za nesmysl?
jake zvyhodneni??? mezi tim, jestli ze mne nevyprchalo pivo z obeda a mezi peti panakama je prece sakra rozdil!!! jak uz bylo psano - mela by existovat urcita hranice, do ktere by se udelovaly pokuty a braly body a na tuto hranici = tezke pokuty a sebrani ridicaku. je prece rozdil mezi nekym, kdo si neuvedomi zbytkovy alkohol a kdo umyslne sedne za volant zlity jak hovado s tim, ze to "prece zvladne".
0/0
24.6.2005 12:49

lakub

jaka
jaka pandorina skrinka. Ti co pili driv byli zvyhodneni vzdy. ten, kdo mel pod pul promile, nedostal pokutu nad deset tisic a stejne to bylo s delkou zakazu rizeni.
je to spis naopak, ted je ta hranice 0,3 promile alkoholu. Takze ten, kdo si da jednu dvanactku ( desitky nepocitam, to neni pivo- nikde jinde po svete s vyjímkou slovenska a ukrajiny ty splasky snad ani neprodavaji) prijde o sedm bodu jako frajer s peti panakama.
 
 
0/0
23.6.2005 13:00

lakub

Re: jaka
myslim min a ne driv. se omlouvam
0/0
23.6.2005 13:01

Woodward

Re: Re: jaka
V podstatě to tak můžeš nechat, čím dřív se zhulákáš, tím dřív vystřízlivíš.
0/0
23.6.2005 13:03

Pavel Kucera

Re: jaka
Delej me to jako v rade dalsich zemi. 0.5 promile a edukace. Psalo se tady o nealko pivu a nealko vino, zda se mi to rozumne pit nealko produkty pred rizenim. Nekomu to chutna, nekomu ne, ale vedet by se o tom melo. Ale linky asi nejsou potrebne tolikrat v jedne diskuzy
0/0
23.6.2005 13:07

lakub

Re: Re: jaka
S tou vychovou je to jasne. V zapadni evrope neustale narazim na kampane ktere vysvetluji, proc nepit, proc se pripoutavat, proc nejezdit po meste rychle. A ta vychova je tam videt. U nas je to jen okrajove. Budete argumentovat, ze na to nejsou penize. No tak nejsou, pak at se ale nikdo nedivi, ze jezdime jako ridici v zemich, kde nejsou penize.
Prisnejsi postihy to podle me jen tan nespravi.  
0/0
23.6.2005 13:42

Brundi

Re: Re: Re: jaka
Ale u nas nejake kampane probihaji take, ale ochota lidi brat je vazne, je miziva. Ono se ale neni co divit, v nasem asurdistanu, kde nic nefunguje tak jak ma, kdo by meli jit prikladem, se chovaji casto zdaleka nejhur a co vic, plati pro ne zpravidla jiny metr... :-/
0/0
23.6.2005 13:52

kosik

Re: jaka
Jestlipak víš chlapče, že pivo se na výčepní (desítka) či ležák (dvanáctka) nerozděluje podle obsahu alkoholu, ale podle obsahu mladiny.  Takže desítka může mít a stává se to, více alkoholu než dvanáctka. Jestliže něčemu nerozumíš, nepiš o tom!
0/0
24.6.2005 10:49

kosik

Re: jaka
Jestlipak víš chlapče, že pivo se dělí na výčepní (desítka) a ležák (dvanáctka) podle obsahu mladiny a ne alkoholu. Desítka může mít více alkoholu a stává se to, než dvanáctka. Prakticky všechny české pivovary, tebou opovrhovanou desítku vyrábějí.
Když něčemu nerozumíš, nepiš o tom!
0/0
24.6.2005 10:55

jarmuschs

Nechapu
V textu se pise : "Výrazně se zvyšují pokuty pro podnapilé šoféry, kteří nic nezaviní. Úřady jim budou moci uložit pokutu od deseti do padesáti tisíc korun. Dotyčnému navíc bude hrozit až dvouletý zákaz řízení. " Tak body nebo pokuty a vezeni ? Bodovy system je tedy jen dalsi bic navic, nebo nahrazuje pokuty pripadne dalsi podminene a nepodminene tresty odneti svobody ? Je rozdil kdyz jedu opily a nic nezavinim a kdyz  zavinim ?  A co kdyz nezavinim ale jsem ucastnikem nehody ? To zase bude zmatek a policajti si budou delat co chtej hlavne kdyz z toho co nejvic vytriskaj .  
 
0/0
23.6.2005 12:33

Brundi

Re: Nechapu
Body i pokuty a vezeni. Ano, je to bic navic. Je skutecne rozdil, kdyz jedete opily a nic nezavinite a kdyz zavinite. Kdyz nezavinite a jste ucastnikem dopravdni nehody, pak mate problem jenom v pripade, ze se vam neco stalo. Pokud jste pri tom i pil, tak mate problem v kazdem pripade. Policajti si delaji a do jiste miry budou delat, co chteji, vzdycky. Ale snad uz si to ted nebudou delat ridici, alespon ne v takove mire. :-)
0/0
23.6.2005 12:43

Woodward

Re: Re: Nechapu
Stejně na to jdou špatně - podle mě kdyby povolili nějakou minimální hladinu, jako jsem to viděl v Německu nebo ve Francii - a za její překročení nasadili takový pálky, jako jsou v Německu nebo ve Francii - bylo by to mnohem lepší pro policajty i po řidiče; odpadla by spousta zbytečných nervů a ouřadování v případech, kdy policajti chytěj někoho kdo si dal po obědě pivo a ono z něj ještě nestačilo vyprchat, a na druhý straně by za dvojí nebo trojí přešvihnutí limitu hrozila ztráta řidičáku.
0/0
23.6.2005 12:51

Brundi

Re: Re: Re: Nechapu
Nevim, podle me nema byt zadna minimalni hladina. Na kazdeho totiz to jedno pivo po obede pusobi jinak a nekdo muze byt i pri te minimalni hladine dost nebezpecny. Viz zrovna clanek tady na iDnes o rozdilnem pusobeni alkoholu na muze a zeny. A neni to jen tento rozdil, je rozdil v rychlosti metabolismu, v telesne konstituci ap. Nemuzete usit tolerovane procento na miru pro kazdeho, zakon musi byt stejny pro vsechny a v tomto pripade jsem tedy za 0. Druhe nebo troji presvihnuti mi uz prijde opravdu neunosna tolerance. :-)
0/0
23.6.2005 13:01

Woodward

Re: Re: Re: Re: Nechapu
Jak to? Tady navrhujou za víc jak 0,3 promile 7 bodů, to znamená, že o papíry přijdeš až napodruhé. A jinak mohu říct, že jsem žil dva roky v Německu a tam si jedno- dvě  piva dal po obědě skoro každý. Na druhou strnu je fakt, že jsem tam znal pár lidí, ktří přišli o řidičák víc než jednou. U nás jsem znal jen jednoho - a to byl ještě chudák, kterej po návratu z hor pomoh kámošovi domů s báglem a s lyžema, dal si u něj pár panáků a když popojížděl autem o padesát metrů dál ke svýmu baráku (aby svoje krámy nemusel tahat moc daleko) , čapli ho zelený mužíci a měl utrum na osmnáct měsíců.
0/0
23.6.2005 13:08

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Nechapu
Jj, vsak ja si myslim, ze je to mekke, ze o papiry by se melo v pripade alkoholu prijit uz napoprve. Ale je to jen muj nazor. Ten tvuj znamy mel smulu, ale zakony plati i na ty, co popojizdej jen 50 m. ;-) Ja taky dostala pokutu, ze jsem nezaplatila parkovny za placene parkoviste, kde jsem stala jen 2 minuty, nez jsem si vyzvedla leky v lekarne... ;-)
0/0
23.6.2005 13:19

Pavel Kucera

Re: Re: Re: Re: Nechapu
A proc muze minimalni hladina fungovat jinde a u nas ne? Staci mit pote opravdu tezkou represi nad limit - ne pidi represe, ktere mame ted. Anebo, edukace a zpristupneni vice nealko vina a nealko piva.
0/0
23.6.2005 13:09

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: Nechapu
At si funguje, tim lip. :-) Je to jen muj nazor a je o rozdilnem pusobeni i minimalniho mnozstvi al. na ruzne jedince, jak jsem psala vyse... Nemam k tomu moc co dodat. Nerikam, ze jine modely nemuzou fungovat. :-)
0/0
23.6.2005 13:16

Woodward

Re: Re: Re: Re: Re: Nechapu
Určitě je to taky otázka přístupu veřejnosti k respektování pravidel obecně. V tom Německu například před vánoci vystoupil nějakej papaláš od dopraváků v televizi, popřál občanům příjemný svátky a slíbil jim, že policie na ně o svátcích nebude moc přísná, ale ať na to moc nehřešej a chovaj se slušně. No, a když jsme se na Novej rok vraceli z Norimberka do Frankfurtu, jeli všichni celých dvě stě dvacet kilometrů maximálně 110 - rychlej pruh, pomalej pruh, všechno jedno. U nás by to asi dopadlo jinak.
0/0
23.6.2005 13:24

meggan11

Zajimave
Zajimave kolik prispevovatelu si dela starosti o to aby nahodou politici nebyli vice zvyhodneni, aby si urcita skupina obcanou nemohla vykoupit ridicak zpatky, atd. Proste postoj "hlavne aby nekdo nemel nejakou vyhodu, kterou nemam ja", ze jo? Coz si tak delat starosti kazdy sam za sebe a jednoduse jezdit slusne.
0/0
23.6.2005 11:29

Killbilly

Re: Zajimave
Ne lidi se se o to staraji proto protoze je tenhle stat zkorumpovany az beda,maji k tomu duvod........proti tomu ma totiz ten bodovy system byt
0/0
23.6.2005 11:40

meggan11

Re: Re: Zajimave
Killbilly, ja ten tvuj argument beru, me akorat vytaci ten negativni postoj ke vsemu.
0/0
23.6.2005 11:59

Woodward

Řídit auto pod vlivem se nesmí
A co když někdo pod vlivem řídí stát? To se u nás stává dost běžně.
0/0
23.6.2005 11:28

Carl Jung

Re: Řídit auto pod vlivem se nesmí
V parlamentni restauraci zatrhli nealko vino, fakt!!
0/0
23.6.2005 12:05

Woodward

Re: Re: Řídit auto pod vlivem se nesmí
To by měli zatrhnout celosvětově.
0/0
23.6.2005 12:08

Killbilly

Uplne jine tresty
Hlavne se zatim zadny zakon nezabyval uple jinou skupinou trestu- tresty za zmrvena silnicni dila-u nas ve meste ted postavili podle kdovijakych norem novou pripojku na vypadovku ktera je bezpecna jak skok z nuselaku,silene neprehledna krizovatka z ktere neni mozno bezpecne vyjet,a takovych del tu mame vic a sem si jist ze se stale stavi vsude po republice(nektere kruhace sou taky dost peklo),za to by se melo odpovedne osoby STRILET-ale to je kazdemu jedno,hlavne zapnuta svetla a predpisovou lekarnicku............
0/0
23.6.2005 11:05

Brundi

Re: Uplne jine tresty
Neznam konkretni pripady, ktere popisujete, ale bezne se kruhaky stavi prave namisto normalnich krzovatek, na kterych ale byla velka nehodovost, ktera je pak na kruhacich skutecne nizsi...___Jinak samozrejme souhlas, ze osoby odpovedne za spatne a nebezpecne komunikace primerene trestat.
0/0
23.6.2005 11:42

tululums

Ach ta matematika, mate tam chybu
Máte chybu ve výpočtu:
Za rizeni pod vlivem alkoholu = 7 bodu
Pri mene nez 0,3 promile se snizuje o 3 bodu.
7 - 3 = 4 body, nikoliv 3 body jak pisete v clanku!
Pokud tedy mate v predchozim clanku spravne:
"V případě, že policie u řidiče naměří množství alkoholu pod hranicí 0,3 promile, dostane řidič o tři trestné body méně."
0/0
23.6.2005 10:52

pedr64

jak na to?
dva problémy ze zatimní diskuse. hranice alkoholu by měla být nulová, protože každý snáší alkohol jinak a pro někoho může být i 0,3 alkoholu tolik, že není schopen jet bezpečně. Navíc protože ani teď se nedodržuje 0, bude se o to víc chlastat při jakékoliv tolerované hranici alkoholu. Chodci na přechodech nadávají řidičům a naopak. Jak má prý řidič vědět, že chodec chce přecházet? No on tam asi stojí proto, aby se nalokal čerstvého smogu. Pokud nebudou řidiči automaticky dávat přednost, tak snad zavést povinnost chodce upozornit např. mávnutím řidiče a řidič zase upozorní, že bere na vědomí.  
0/0
23.6.2005 10:52

chemba

Re: jak na to?
v německu je povinnost mávnout A také musí chodec počkat, až bude skupinka která přejde najednou.
0/0
23.6.2005 11:00

pedr64

Re: Re: jak na to?
nechci se přít ,ale zejména němečtí řidiči zastavují u nás automaticky bez mávnutí i jednotlivci. A to napřed přejede 10 našich a pak se smiluje němec v koloně.
0/0
23.6.2005 11:33

pedr64

Re: Jednoduche - nealko vino ci pivo pred rizenim
A co je rozumná hranice? někdo snese 12 jako ten debil s hovnocucem a někoho bych nenechal jezdit ani na koloběžce po deci vína ( moje žena ). rozumná hranice je nula, protože i když dodržíš zákonou normu (třeba 0,5), jsou smysly a reakce jiné ať si to uvědomuješ anebo ne. A nealko pivo může pít jenom masochista. 
0/0
23.6.2005 11:39

Carl Jung

Re: Re: Jednoduche - nealko vino ci pivo pred rizenim
V tom pripade je vyznamna cast ceskeho naroda masochisticka a holt se s tim musis smirit - smula. Protoze mezirocni narust spotreby nealko piva je 150%!! A ted od vanoc 2003 je tu i nealko vino a prodava se v retezcich. Ty si jen tak nelajsnou a dovozce urcite take vi co dela. Tobe nealko piva / vina nechutnaji, jinym ano.
0/0
23.6.2005 11:53

pedr64

Re: Re: Re: Jednoduche - nealko vino ci pivo pred rizenim
Významná část???? Kolik je spotřeba nealkopiva proti normálnímu? 1-2%? Pokud znáš čísla tak napiš. A nealko víno nemá s vínem krom zavádějícího názvu nic společného , to je potom hroznová limonáda, kdysi se to jmenovalo Vinea a Top-topic a smrdělo to jako vypláchnutej sud. Stejnej nesmysl by byla vegetariánská zabijačka :-)) 
0/0
23.6.2005 12:12

Pavel Kucera

Re: Re: Re: Re: Jednoduche - nealko vino ci pivo pred rizenim
Pravda o nealko vino najdete na http://cs.wikipedia.org/wiki/Dealkoholizované_víno
0/0
23.6.2005 12:57

chroustík

Re: jak na to?
Jednoduše. Když jsem chodec, nesmím si myslet, že na přechod můžu vždycky. Počkám, až mě řidič vezme na vědomí a přibrzdí, případně mávne, že můžu jít, nebo blikne světelnou houkačkou. Potom na něj mávnu já, že o tom vím a že děkuji a jdu. Tohle funguje. Sice si chvilku počkám, ale mám jistotu, že nejdu do hrobu, jako některé babky nebo matky, které pro jistotu za sebou vláčou vnoučata či děti s výkřiky "polez, my máme přednost !" Včera jsem se jedné takové na kole ptal, zda spěchá do hrobu. Odpověděla, když jí auto minulo o 1 m, že myslela ...
0/0
23.6.2005 12:08

pedr64

Re: Re: jak na to?
Souhlasím a taky to tak dělám. Jen někdy čekat až mě vezme řidič na vědomí znamená strávit u přechodu mládí. A úplně tristní je to tehdy, když je přechod hned za kruhovým objezdem. To o úmyslu řidiče vyjet z objezdu se zjistí až na poslední chvíli, protož blinkr da tak jeden z deseti.
0/0
23.6.2005 12:30

vaclav13

Re: jak na to?
Nula je pitomost. Alkohol máme v těle z fyziologických důvodů a pak v závislosti na rpobíhajícíh pochodech v těle a tom co jsme snědli. Takže i naprostému abstinentovi můžete klidně něco naměřit.
0/0
23.6.2005 12:57

b.bombicka

nesvícení = 1 bod
Jo, tak na novinkách píšou, že jeden bod je i pokud nebudu svítit. To je síla!!! Takže stačí 12x za rok opomenout rozsvítit světla a jsem na rok bez řidičáku a ještě pak musím vypláznout 10 papírů autoškolu. Komu tohle asi prospěje???? Hovadům na silnici, polišům a majitelům autoškol. Kdo bude zvýhodněn a preferován dále, milá vládo???????? V čem mám začít podnikat????
0/0
23.6.2005 10:46

hasmen

Re: nesvícení = 1 bod
A stačí tak málo - mít v autě tzv.denní svícení  Nastartuješ a svítíš
0/0
23.6.2005 10:50

Killbilly

Re: Re: nesvícení = 1 bod
Sviceni v lete je kravina,auta v lete videt sou,nepotrebujou se jeste zviditelnovat,pak totiz nejsou opticky tak znatelni chodci,cyklisti,motorky atd. Navic svitici auto vic zere
0/0
23.6.2005 11:00

V2kt0r

Re: Re: Re: nesvícení = 1 bod
Svitici auto je jednoznacne videt lip. Takove potkavaci osvetleni muze mit kolik, 60 wattu? To bude tak zhruba stejne zvyseni spotreby, jako kdyz si pri 80ce otevres okenko...
0/0
23.6.2005 11:07

fantomas

Re: Re: Re: nesvícení = 1 bod
to že svítící auto víc žere ještě nikdy nikdo nedokázal
0/0
23.6.2005 11:07

Killbilly

Re: Re: Re: Re: nesvícení = 1 bod
Ale dokazal,alternator zvysuje odpor podle zateze,cim vetsi odpor tim vetsi spotreba,ale je fakt ze to dela jen malo,mozna tak 1dcl
0/0
23.6.2005 11:25

Brundi

Re: Re: Re: nesvícení = 1 bod
Sviceni v lete neni kravina! Svitici auto je jednoznacne videt vic. Uplne nejhorsi jsou trotlove s bilym nebo sedivym autem, kteri mezi ostatnimi sviticimi auty nesviti. Byt majitelem bileho auta a nemit v aute automaticke celorocni sviceni, tak si tam necham dodelat nejakou kontrolku, ktera by me na NUTNOST sviceni upozrovala.___S tou spotrebou je to hooodne sporne. A i kdyby to bylo o nejaky zlomek vic, tak za tu viditelnost to stoji. Nesvitici ridici si casto neuvedomuji, ze jde hlavne o jejich zdravi a zivoty. Stejne jako ridici, kteri pri odbocovani neblikaji nebo blikaji na posledni chvili jenom proto ze "se to musi". Ridic za vami obvykle nema telepaticke schopnosti, ani nulovou rakcni dobu. :-/
0/0
23.6.2005 11:25

hasmen

Re: Re: Re: Re: nesvícení = 1 bod
Mám šedivý auto - svítím
0/0
23.6.2005 11:27

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: nesvícení = 1 bod
Mate u me male ale vyznamne plus. ;-)
0/0
23.6.2005 11:39

hasmen

Re: Re: Re: Re: Re: Re: nesvícení = 1 bod
 Přece to nebudu vypínat,když jsem si to kvůli viditelnosti pořídil
0/0
23.6.2005 11:46

Andee

Re: Re: nesvícení = 1 bod
Přesně tak - Fiat to má jako standardní výbavení
0/0
23.6.2005 12:19

fantomas

Re: nesvícení = 1 bod
pokud v průběhu půlroku dostaneš 11krát pokutu za to že zapomeneš rozsvítit, tak si napodvanáctý to sebrání řidičáku zasloužíš,protže to je buď jasný nerespektování pravidle nebo úplná blbost...v obou případech takovým lidem do ruky řidičák nepatří
0/0
23.6.2005 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.