Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Chudoba vám svědčí, řekl Klaus vědcům

Václav Klaus se pokoušel přesvědčit vědce, že pro bádání je lepší být chudý, neboť peníze vábí k lenosti. Prezident besedoval se členy Akademie věd v pražské Krči, kam si přišel prohlédnout pracoviště Ústavu experimentální medicíny a Mikrobiologického ústavu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

jekul

pravdu, peníze kazí charakter, sám je toho důkazem
0/0
22.6.2005 19:38

honzajaka

ajaj
náš pan Celkem sraCkovatý už zřejmě ztrácí soudnost na nový rok nám zřejmě přednese svůj starý projev ke spolupracovníkům z Vumlu a prognosťáku, ze které mu někdo zřejmě jenom někdo vyškrtne čest práci, aby se s námi o to moudro taky podělil
0/0
22.6.2005 19:21

Kereme

A co POLITICI?
Také politikům včetně s. profesora by svědčilo méně peněz (hlavně těch za dozorčí rady a získané přes veřejné zakázky), aby nám nějak nezlemplovatěli.
0/0
22.6.2005 18:22

Kereme

Klausi vrať profesuru
Tento maloměšťácký soudruh ať vrátí profesuru. Kdyby totiž peníze naváděly k lenosti, každý ředitel banky či majitel prosperující firmy by se raději vyvaloval u vody místo přemýšlení o dalších investicích.
0/0
22.6.2005 18:14

vlákno

Velká škoda že ten čestnej modroprdelník nezůstal v tý Americe...
...mohli jsme být dnes o nějakých deset let dál a náš dluh by byl o 800Mld menší. Ale chápu že proti nelítostnému kapitalismu v USA byla pro mladého Klause jistota práce v prognosťáku, navíc v sehraném týmu se Zemanem a Ransdorfem a k tomu s ochranou rukou ÚV mnohem přijatelnější. Věčná škoda. Jinak co se týká článku, myslim že Klaunovi už definitivně hráblo, tomu se opravdu dá jenom zasmát, vážně ho snad nebere nikdo. Náč účetní byl prostě vždycky mimořádně vtipný...
0/0
22.6.2005 14:13

vaclav13

Ubohost na kvadrát - dokončení
Pokud jde označení postoje profesora Hořejšího za “odborářský”, tak to snad ani nelze komentovat bez použití nepublikovatelných výrazů. Jak si pan “poloprofesor” může dovolit se takhle otírat o vědce formátu profesora Hořejšího. Jeho profesura a vědecká činnost je narozdíl od pana Klause zcela nezpochybnitelná.
 
0/0
22.6.2005 12:46

vaclav13

Ubohost na kvadrát
Říci tohle na půdě akademie věd a navíc na ústavech, za jejichž práci se nemusíme ve světě stydět může jen vrcholně arogantní a sebestředný člověk. Co za ignoranta to proboha máme za prezidenta? Jak tenhle člověk mohl dosáhnout profesury? Potvrzuje se, že ekonomie je spíše pavěda, jak ji ostatně spousta vědců označuje. Je více nežli zajímavé, že pan Klaus ještě před diskusí, která byla součástí jeho návštěvy prohlásil, že se nechce bavit o odlivu mozků a věcech s tím souvisejících. Zajímavé, že? Není se co divit, protože by to ty jeho pseudoteorie rozbilo na prach.
Pokud jde označení postoje profesora Hořejšího za “odborářský”, tak to snad ani nelze komentovat bez použití nepublikovatelných výrazů. Jak si pan “poloprofesor” může dovolit se takhle otírat o vědce form
0/0
22.6.2005 12:46

krutaska

jeho vlastni blbost
Nas "mily" prezident tim jen ohodnotil sam sebe - on sam je  bohaty, tim padem liny a blby.
0/0
22.6.2005 9:10

Erben2

Re: jeho vlastni blbost
0/0
22.6.2005 10:02

dukeprvni

Re: jeho vlastni blbost
0/0
22.6.2005 13:53

opportunity

Souhlasím
a vzkazuji policistům, soudcům, poslancům: Vemte si k srdci slova pana prezidenta: "Pro kvalitní práci je lepší být chudý, protože peníze a bohatství svádí k zahálce a ubíjí myšlení."
0/0
22.6.2005 8:49

jejkap

Re: Souhlasím
No, vsak policajtum to nevadi, jestli jim zvyseni platu bude ubijet mysleni. O poslancich nemluve.
0/0
22.6.2005 9:47

opportunity

Re: Re: Souhlasím
:)
0/0
22.6.2005 9:49

kiki46

Chudák jako chudák.
Pan profesor měl jako vždy pravdu!
Na počátku devadesátých let nasypal vysoké platy bankéřům státních bank, ti zlenivěli a přivedli banky " zu Grund".
Měli bychom popřemýšlet, jestli náš prezident díky svému platu nezlenivěl a netrpí sám opulencí, zatím co duch trpí.
 
0/0
22.6.2005 8:45

Pesha

Vyjádření prezidenta.
To je snad jen pokus o nejapný žertík pana profesůrka...
0/0
22.6.2005 7:45

ahaswer

"profesor"
Ać nemám "profesora" rád a to již dost dlouho, tak chci být tolerantní a jeho výroky přičtu stařecké demenci... Jinak bych musel myslet na nepřekonatelné hovado.
0/0
22.6.2005 7:43

pancho10

Re:
0/0
22.6.2005 9:29

pan_socka

Re:
:o)
0/0
22.6.2005 12:22

Kockodan_Dianin

Klaus je naprosto neprijatelny
jakozto prezident. To, ze nezustal v Americe, kam se dostal za normalizace (tedy az po roce 1968), lze velmi snadno pochopit. Protoze v USA by byl jenom velmi podprumerny kaspar a kdovi, jestli by se se svymi schopnostmi nemusel zivit manualne.
 
Kdezto v Cesku staci vlezt do zadku komunistum, vidte pane Klausi, a clovek se muze stat s jejich pozehnanim prezidentem. A potom urazet lidi, kteri (Prof. Paces a dalsi) na rozdil od Klause maji za sebou nejake vysledky.
 
Klaus
 
 
0/0
22.6.2005 4:29

Balcik

Re: Klaus je naprosto neprijatelny
No, hlavně aby tys měl za sebou nějaký výsledky !
0/0
22.6.2005 8:50

Kockodan_Dianin

Re: Re: Klaus je naprosto neprijatelny
O mne se neobavej. Ale Ty bys mohl misto zvaneni za firemni penize v pracovni dobe neco delat. Nerikej, ze v Pardubicich zacinate az v 10 hodin a Ty jsi porad jeste doma.
 
Zajimave, jak ve vsech diskusich Klausovci utichnou nejpozdeji po 17 hodine a az do 8 hodin rano je od nich pokoj. Proste samy flakac, ktery zvani za firemni prachy!
0/0
22.6.2005 9:16

Balcik

Re: Re: Re: Klaus je naprosto neprijatelny
...jen tak pro Tvé uklidnění a dobrý spánek, nesmíš věřit všem bulvárním nadpisům novinářů :-))
0/0
22.6.2005 9:27

dukeprvni

Chudoba vám svědčí, řekl Klaus vědcům
a kdyz to tvrdim, ze je to debilni, bolsevicke, samolibe hovado, tak by mne zde par volu ukrizovalo
0/0
22.6.2005 2:37

Psilo

dusledek
Jak pravi lidova moudrost, vsechno zle je pro neco dobre. Snad tento Klausuv blabol (ktery byl, doufejme, minen zertem) opet rouzproudi debatu na toto a souvisejici temata. Na druhou stranu, po vsech tech letech (kdy na tyto zalezitosti nezbytne pro intelektualni a ekonomicky rozvoj nas zeme, zvysoka kaslay jak prave, tak leve vlady), prestavam verit, ze to jeste vubec nekoho z mocnych zajima. Tak si tu zatim v diskusi zatim pekne brusme argumenty, at jim je pak pri vhodne prilezitosti muzeme vpalit :)
0/0
21.6.2005 23:52

mozkovna

Absurdita!
Kdyby tohle (o te chudobe) rekl napr. ceskym zdravotnikum, lekarum ci ucitelum, asi by to Vasik nerozdychal. Ovsem vedci, to jsou holt jina natura. Moc toho nepotrebuji a jsou vykonni. Sice casto opusti republiku, to kdyz zavola hlas dolaru ci krachujiciho eura, ale jinak je na ne spolehnuti. Vasik si toho ceni a oni si ceni Vasika. Kdyby se takto chovalo i zbyvajicich 10 milionu obyvatel, to by se to vladlo vlade, to by se to prezidentovalo prezidentovi... ;-)
0/0
21.6.2005 23:17

Irish Stout

Chudoba svědčí především
vykonavateli presidentského úřadu. Ale ten asi chudý zrovna není. ... To jsou paradoxy...
0/0
21.6.2005 23:13

Vysokoskolak

to Axlboy
to Axlboy: Nevim odkud mas informace ze veda neni o penezich ale je to nesmysl. Netvrdim to jen ja ale i kazdy vedecky pracovnik ze zapadu, se kterym jsem mluvil v tom se mnou sohlasi. Jeden soucasny vyzkumny zamer v CR trva po dobu 6 let a je financovan 5 miliony rocne ze statni kasy. Ver tomu ze platy jsou ale mizerne naprosto stejne jak se tu pise a nikdo na tom nebohatne. Pokud ty penize utnes, vyskum konci jako kdyz lusknes. A to se nyni mozna i stane - zrejme - jak se ukazuje - diky stretu zajmu v komisi, ktera dotace schvalovala
0/0
21.6.2005 23:08

Vysokoskolak

Re: to Axlboy
jeste bych snad podotkl ze tento vyrok klausovi nijak nevycitam, protoze neverim ze byl mynen jinak nez vtipem.
0/0
21.6.2005 23:11

barbudo

Re: Re: to Axlboy
... a jen tak z legrace nazval protestujícího profesora odborovým předákem ... hmm .. tak to jo ...
0/0
21.6.2005 23:13

GhorX

Re: Re: to Axlboy
Já zase nevěřím, že vysokoškolák může napsat "mýněn". Ale víc, než Vaše podrážděná reakce na moji kritiku Vaší neschopnosti akceptovat pravidla pravopisu by mě zajímalo, jak byste reagoval, kdyby takto formuloval žert některý politik ČSSD.
0/0
21.6.2005 23:16

Vysokoskolak

Re: Re: Re: to Axlboy
reagoval bych zrejme stejne. Za chyby se omlouvam, ale snad myslenka zustala......
0/0
21.6.2005 23:21

GhorX

Re: Re: Re: Re: to Axlboy
Mám na mysli Vaše přesvědčení, že šlo o nevinný žert. Skutečně byste jej považoval za nevinný, i kdyby si jej dovolil při podobné příležitosti třeba současný premiér?
0/0
21.6.2005 23:24

Axlboy

Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
nebyl si tam, jen jsi četl noviny, napiš pačesovi, odpoví ti ...
0/0
21.6.2005 23:26

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
Ja si nemuzu pomoct ale ten clanek mi vyznel tak, ze klaus rekl vtip a novinar se toho chytl a napsal z nouze clanek. Jestli by toto rekl ve stejne situaci i kdokoli jiny, tak si reknu ze je novinar **** S nazorem ze mam brat tolik za to co delam nesouhlasim.
0/0
21.6.2005 23:36

Axlboy

Re: Re: to Axlboy
no ale ja netvrdim ze na vyzkum nejsou potreba penize, tvrdim ze veda se nedela pro penize .... to jsem psal ..
0/0
21.6.2005 23:16

barbudo

Re: Re: Re: to Axlboy
... výzkumáky mají ubytovny?
0/0
21.6.2005 23:20

Axlboy

Re: Re: Re: Re: to Axlboy
barbudo :) jak jsem psal 40000 :))))) a bydlim se spolubydlícím, pleteš švestky a hrušky, pokud se koukáš na vědu jen přes profit, jsi hloupej :) je to stejný jako když 25 letí soudci řcvali že chtěj talár,, ten kdo řval si ho nezaslouží ;)
0/0
21.6.2005 23:25

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
... já se ptám na vědce, kterým chudoba zajišťuje aktivitu. Kdo jim zajišťuje ubytování?
0/0
21.6.2005 23:27

Pucmeloud007

Re: Re: Re: to Axlboy
v tom se da souhlasit z toho pohledu, ze v zakladnim vyzkumu nevytvaris primy financni zisk. Ale to same uz neplati pro aplikovany vyzkum a uz vubec ne pro firemni vyzkum. Tam je to bussines jako kazdy jiny
0/0
21.6.2005 23:20

Axlboy

Re: Re: Re: Re: to Axlboy
aplikovaný výzkum (oblíbený to výzkum Mr. Jahna) je silně přefinancován ze soukromých zdrojů ( minimálně už ze státních), více podpory potřebuje právě základní výzkum, tam je síla jedince (týmu), myslím že by vláda mophla více udělat pro to aby se soukromé firmy zapojili do podpory základního výzkumu, vyplatí se to všem, jim nejvíce ...
0/0
21.6.2005 23:23

Pucmeloud007

Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
na to neni spolecneska atmospfera, danove podminky a uz vubec ne opravdu bihate firmy, ktere si to dlouhodobe mohou v Cesku dovolit. Mysleni vudcu firem v Cr je spise smerem k vilam s jeste vetsimi bazeny
0/0
21.6.2005 23:30

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
... ovšem bazény s originál mořskou vodou ...
0/0
21.6.2005 23:32

orkrist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
Bohužel tímto směrem nejde myšlení pouze vůdců firem, ale i vrcholných politiků, což je ještě smutnější :-(
0/0
21.6.2005 23:34

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
... chovají se tržně ... něco je špatně?
0/0
21.6.2005 23:39

orkrist

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
No u vrcholných politiků mi tento způsob jednání moc košer nepřipadá.
0/0
21.6.2005 23:54

Vysokoskolak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
naopak, firmy jako Siemens, IBM a spouuuuusta dalsich uz tu davno jede a investuje nemale finance. Problem je ze vysledek pak vydela x-krat vic. Na druhou stranu je to jako sazka do loterie, pac nikdo nevi, co z toho vyleze.
0/0
21.6.2005 23:42

Pucmeloud007

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
jenze z toho ma Ceskjo jenom drobky (dane ze mzdy zamestnancu a najky to DPH). Ten hlavni zisk jde zpet do centraly a zpenezi se za nasima hranicema.
0/0
21.6.2005 23:46

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Axlboy
... Siemens je socialistický podnik jako málokterý ... to se nedivte ...
0/0
21.6.2005 23:47

Axlboy

RVHP ..
tohle nelze komentovat ... nic takového jsem nepsal ...
0/0
21.6.2005 22:57

barbudo

Re: RVHP ..
... to byl jen nedokonalý příměr. Celosvětová plánovací komise pro vědu výzkum a náboženskou osvětu ...
... nic proti tomu, ale soudruh profesor má odpor k plánování čehokoli ... i když bez něj (plánování) nelze čehokoli dosáhnout ...
0/0
21.6.2005 23:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.