Diskuze

Praha zabezpečí místo, kde zemřela školačka

Pražský magistrát do týdne upraví místo na Barrandově, kde v pátek zemřela školačka pod koly tramvaje. Zruší pruhovaný přechod připomínající zebru, aby si lidé při přecházení kolejí dávali větší pozor. Řidiči tramvají žádají také zábrany, které donutí chodce před přechodem zpomalit.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

syrda1

27. 6. 2005 18:21
Dva "přechody" odstraněny, devět zůstává
Na té zastávce jsou oba "přechody" (ten s touto nehodou a na druhém konci zastávky) už předlážděné. Ale na celé trati jsem dnes napočítal dalších 9 (!!!) těchto "přechodů". Tři z nich jsou vybaveny semaforem (červený/zelený panáček). Některé si přímo koledují o podobnou tragédii.
Jinak normální ve světě je, že veškerá kolejová doprava má přednost. Ono zkuste si zastavit tramvaj z 40 km/h když Vám někdo před ni vlítne. Poté si zkuste obdobné s Vaším plechovým miláčkem. Změřte jak dlouho trvalo než jste zastavili. Na závěr obě hodnoty srovnejte. Která je větší? Pokud ta s autem tak jste někde udělali hrubou chybu. Měření opakujte a hledejte tu chybu!!
0 0
možnosti

insurgentes

22. 6. 2005 12:51
Celej problém
Celej problém je v tom, že máme absurdní absolutní přednost chodce na přechodu. To je hezkej příklad dvojsečnosti takovejchle výdobytků rádoby "pro lidi". Chodci nejen že se vrhaj pod auta v jakýsi bláhový iluzi, že je na přechodu zákon ochrání, ale psychologicky už se to vrylo do podvědomí a specielně dětem nevysvětlíte, že to "bezpečí" platí jen pro auta a pro tramvaje už ne. To, co se stalo na Barrandově, je další smutný důsledek hry na sociální stát, která je ve skutečnosti jenom sebeukájením českých byrokratických omezovačů.
0 0
možnosti

Otoč to do Mnichova!

21. 6. 2005 20:27
logika
Jedním z logických opatření by bylo snížení rychlosti tramvají a povinnost cinkat při výjezdu z tunelu. Tak jako to mají vlaky na špatně přehledných přejezdech, kde prostě nelze spoléhat na vlastní přednost a odpovědnost nechávat na druhé straně.
0 0
možnosti

Pongo

22. 6. 2005 0:29
Re: logika
OK, nařídíme tedy všem tramvajím jezdit rychlostí 10km/h po celé Praze, protože pak před nimi stačí každý utéct. Ještě by měl před každou tramvají utíkat chlap s červeným praporkem
0 0
možnosti

szarkafarka

21. 6. 2005 14:05
!!!!!
Hrůzná nehoda se stala také letos 1. března. Šestnáctiletá dívka dobíhala tramvaj na pražské zastávce Želivského. "Nestihla nastoupit a spadla mezi vozy. Souprava pak část těla vlekla až do vozovny," popsal mluvčí inspekce Zdeněk Neusar.
Nikdy nedobíhejte tramvaj. Jednou v zimě jsem tuto zásadu porušil a vzápětí jsem se válel na chodníku ve sračkách. Od té doby nezrychlím krok ani omylem.
 
0 0
možnosti

limix

21. 6. 2005 10:18
Melo se neco dik uz driv
Ale na druhou stranu: v jedenacti letech by uz clovicek mel vedet, jak se prechazi tramvajovy pas. Urcite nebyla nejmladsim clovickem, ktery tam kdy prechazel.
Je skoda, ze pripominky stare skoro dva roky nikdo nebral v potaz. Urcite bych nekoho zavrel za obecne ohrozeni (projektanta, schvalovatele, nekoho z magistratu).
0 0
možnosti

Kleki Petra

21. 6. 2005 10:30
Re: Melo se neco dik uz driv
Mám dceru přesně v tom věku, takže vím, jaké dokáže být telátko. Nedivím se vůbec. Je skutečně hrůza.
0 0
možnosti

Kleki Petra

21. 6. 2005 8:49
Hmmmmm.
Tak to budou mít rodiče té dívenky opravdu radost.
0 0
možnosti

tajemník z letícího ostrova

21. 6. 2005 8:24
.
jedna se o lidskou tragedii...
0 0
možnosti

mich_gerst

21. 6. 2005 8:23
tramvajáci
Nechápu proč má na přechodu tramvaj přednost a zajímalo by mě kolik lidí a dětí o tom ví.To je ten problém,že těm tramvajáků,kteří kolikrát nejsou ani řidič,lejou na DP do hlavy,že jsou pomalu bohové a oni se pak podle toho v provozu chovají.Zrušit přechod(a on to přechod je,žádné pruhování nebo co to melou), tak to je tedy fakt síla!!!
0 0
možnosti

Pavelap

21. 6. 2005 10:55
Re: tramvajáci
Milý Michaeli, nikdo v DP neleje řidičům do hlavy, že jsou bohové. To, jak se kdo v provozu chová, je z největší části o jeho osobních vlastnostech a řidičských schopnostech. A ty jsou podobné (a často lepší) jako u ostatních řidičů - jsou to totiž taky normální lidé. Takže se rozhlédni na silnici kolem sebe a třeba si opravíš názor. Nevím, co znamená, že "nejsou řidič" - pravděpodobně myslíš, že nemají ŘP na motorové vozidlo - to se ale šeredně mýlíš, protože takových bys na prstech spočítal. Navíc řidič není ten, kdo vlastní řidičský průkaz, ale ten, kdo umí jezdit. S čímkoliv.
0 0
možnosti

acabacab

21. 6. 2005 8:09
byrokrati ve vedení!!!
zrušíme přechod a ubyde nám smrťáků na přechodech - to je logický nee?  Pražští řidiči MHD jezdí vesměs jak prasata, takže prvně bych jim dal školení ohledně bezpečnosti provozu a upozornil je, že mají i odpovědnost. Na druhou stranu je lituju, že mají takový vedení (management) a jsou šikanovaní za nedodržení jízdního řádu, možná, že jedno souvisí z druhým. Od toho sou odbory,ale asi ne ty z DPhmP
0 0
možnosti

zirecek

21. 6. 2005 7:54
holcicka
Smrt male holcicky pada drtive na vrub magistratu, tim, ze neprijali navrh tramvajaku... . Nejhorsi ale je, ze jim to je stejne nekde, protoze se citi, ze za to nemohou a stejne to casem vysumi; na to spoleha rada politiku, takze proc se stresovat? Zivot male holcicky to ale nevrati. Arogance, lenost, pohodlnost magistratu.
0 0
možnosti

zirecek

21. 6. 2005 7:57
Re: holcicka
Je to proste klasicky cesky pristup. Hnipat na zadku a az se neco stane, teprve to resit. Z casti je to i spatne navrzene projektantem, ale ten nemuze myslet na vse, proto jsou dalsi mechanizmy, ktere maji sledovat nove navrzeny objekt a pripadne doresit prakticke nedohy stavby. Coz se ocividne nikomu z oboru dopravy nechtelo... .
0 0
možnosti