Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha zabezpečí místo, kde zemřela školačka

Pražský magistrát do týdne upraví místo na Barrandově, kde v pátek zemřela školačka pod koly tramvaje. Zruší pruhovaný přechod připomínající zebru, aby si lidé při přecházení kolejí dávali větší pozor. Řidiči tramvají žádají také zábrany, které donutí chodce před přechodem zpomalit.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

syrda1

Dva "přechody" odstraněny, devět zůstává
Na té zastávce jsou oba "přechody" (ten s touto nehodou a na druhém konci zastávky) už předlážděné. Ale na celé trati jsem dnes napočítal dalších 9 (!!!) těchto "přechodů". Tři z nich jsou vybaveny semaforem (červený/zelený panáček). Některé si přímo koledují o podobnou tragédii.
Jinak normální ve světě je, že veškerá kolejová doprava má přednost. Ono zkuste si zastavit tramvaj z 40 km/h když Vám někdo před ni vlítne. Poté si zkuste obdobné s Vaším plechovým miláčkem. Změřte jak dlouho trvalo než jste zastavili. Na závěr obě hodnoty srovnejte. Která je větší? Pokud ta s autem tak jste někde udělali hrubou chybu. Měření opakujte a hledejte tu chybu!!
0/0
27.6.2005 18:21

insurgentes

Celej problém
Celej problém je v tom, že máme absurdní absolutní přednost chodce na přechodu. To je hezkej příklad dvojsečnosti takovejchle výdobytků rádoby "pro lidi". Chodci nejen že se vrhaj pod auta v jakýsi bláhový iluzi, že je na přechodu zákon ochrání, ale psychologicky už se to vrylo do podvědomí a specielně dětem nevysvětlíte, že to "bezpečí" platí jen pro auta a pro tramvaje už ne. To, co se stalo na Barrandově, je další smutný důsledek hry na sociální stát, která je ve skutečnosti jenom sebeukájením českých byrokratických omezovačů.
0/0
22.6.2005 12:51

Otoč to do Mnichova!

logika
Jedním z logických opatření by bylo snížení rychlosti tramvají a povinnost cinkat při výjezdu z tunelu. Tak jako to mají vlaky na špatně přehledných přejezdech, kde prostě nelze spoléhat na vlastní přednost a odpovědnost nechávat na druhé straně.
0/0
21.6.2005 20:27

Pongo

Re: logika
OK, nařídíme tedy všem tramvajím jezdit rychlostí 10km/h po celé Praze, protože pak před nimi stačí každý utéct. Ještě by měl před každou tramvají utíkat chlap s červeným praporkem
0/0
22.6.2005 0:29

Pavelap

Re: logika
Pongo to přehání, ale je fakt, že přistoupit v městském provozu na tuto logiku by znamenalo nařídit např. motorovým vozidlům troubit pokaždé, když míjí autobus v zastávce či velké vozidlo u chodníku. Asi cítíš, že to není úplně ono...
0/0
22.6.2005 7:20

szarkafarka

!!!!!
Hrůzná nehoda se stala také letos 1. března. Šestnáctiletá dívka dobíhala tramvaj na pražské zastávce Želivského. "Nestihla nastoupit a spadla mezi vozy. Souprava pak část těla vlekla až do vozovny," popsal mluvčí inspekce Zdeněk Neusar.
Nikdy nedobíhejte tramvaj. Jednou v zimě jsem tuto zásadu porušil a vzápětí jsem se válel na chodníku ve sračkách. Od té doby nezrychlím krok ani omylem.
 
0/0
21.6.2005 14:05

limix

Melo se neco dik uz driv
Ale na druhou stranu: v jedenacti letech by uz clovicek mel vedet, jak se prechazi tramvajovy pas. Urcite nebyla nejmladsim clovickem, ktery tam kdy prechazel.
Je skoda, ze pripominky stare skoro dva roky nikdo nebral v potaz. Urcite bych nekoho zavrel za obecne ohrozeni (projektanta, schvalovatele, nekoho z magistratu).
0/0
21.6.2005 10:18

Kleki Petra

Re: Melo se neco dik uz driv
Mám dceru přesně v tom věku, takže vím, jaké dokáže být telátko. Nedivím se vůbec. Je skutečně hrůza.
0/0
21.6.2005 10:30

Kleki Petra

Hmmmmm.
Tak to budou mít rodiče té dívenky opravdu radost.
0/0
21.6.2005 8:49

tajemník z letícího ostrova

.
jedna se o lidskou tragedii...
0/0
21.6.2005 8:24

mich_gerst

tramvajáci
Nechápu proč má na přechodu tramvaj přednost a zajímalo by mě kolik lidí a dětí o tom ví.To je ten problém,že těm tramvajáků,kteří kolikrát nejsou ani řidič,lejou na DP do hlavy,že jsou pomalu bohové a oni se pak podle toho v provozu chovají.Zrušit přechod(a on to přechod je,žádné pruhování nebo co to melou), tak to je tedy fakt síla!!!
0/0
21.6.2005 8:23

Pavelap

Re: tramvajáci
Milý Michaeli, nikdo v DP neleje řidičům do hlavy, že jsou bohové. To, jak se kdo v provozu chová, je z největší části o jeho osobních vlastnostech a řidičských schopnostech. A ty jsou podobné (a často lepší) jako u ostatních řidičů - jsou to totiž taky normální lidé. Takže se rozhlédni na silnici kolem sebe a třeba si opravíš názor. Nevím, co znamená, že "nejsou řidič" - pravděpodobně myslíš, že nemají ŘP na motorové vozidlo - to se ale šeredně mýlíš, protože takových bys na prstech spočítal. Navíc řidič není ten, kdo vlastní řidičský průkaz, ale ten, kdo umí jezdit. S čímkoliv.
0/0
21.6.2005 10:55

rned

Re: Re: tramvajáci
ještě malé upřesnění, tyhle řečičky "tramvajáci nemají ani řidičák" - fakt nevím kdo to vymýšlí, ale je to naprostá kravina - řidič musí mít samozřejmě platné oprávnění na řízení kolejových vozidel - to je "řidičák" na tramvaj, který vydává Drážní úřad a jeho získání je řádově složitější než obyčejné "B" na auto (to mimochodem má 99% řidičů tramvaje také) brát skupinu B jako vrchol to může jen opravdový ignorant, protože "B" má dneska každej blbeček co vycáluje pár tisíc Kč, ale to jak jezdí už nikdo nekontroluje - řidiče tramvaje ale neustále někdo kontroluje (především dopravní kontrola, ale také třeba zaměstnanec magistrátu, dispečer, atd atd)
0/0
21.6.2005 11:53

YvonaU

Re: tramvajáci
Když nechápeš proč má tramvaj přednost na přechodu, tak je mi Tě opravdu líto, zřejmě si nelogicky myslící člověk, jehož IQ musí být menší než IQhoupacího koně.Zauvažuj, souprava plná lidí má něco kolem 50tun ehm, jak chceš takový hmotnostní kolos zastavit na 2metrech před přechodem, kde vstupuje chodec? To bych Tě chtěla vidět, z toho chodce by jsi nejspíš udělal super sekanou z které by jsi se ne lehko vzpamatovával. Neco Ti povím, takový zvonek u tramvaje zachránil mnoho lidských životů. Také mnoho automobilů, aby zůstaly díky své neopatrnosti vcelku.Takže neatakuj tramvajáky dokud si sám nezkusíš, co to znamená být tramvajákem. Sama vím, co to obnáší, protože tím tramvajákem jsem a s takovými nemysliteli, Ty je fakt peklo v provozu.
0/0
22.6.2005 0:40

YvonaU

Re: tramvajáci
Když nechápeš proč má tramvaj přednost na přechodu, tak je mi Tě opravdu líto, zřejmě si nelogicky myslící člověk, jehož IQ musí být menší než IQhoupacího koně.Zauvažuj, souprava plná lidí má něco kolem 50tun ehm, jak chceš takový hmotnostní kolos zastavit na 2metrech před přechodem, kde vstupuje chodec? To bych Tě chtěla vidět, z toho chodce by jsi nejspíš udělal super sekanou z které by jsi se ne lehko vzpamatovával. Neco Ti povím, takový zvonek u tramvaje zachránil mnoho lidských životů. Také mnoho automobilů, aby zůstaly díky své neopatrnosti vcelku.Takže neatakuj tramvajáky dokud si sám nezkusíš, co to znamená být tramvajákem. Sama vím, co to obnáší, protože tím tramvajákem jsem a s takovými nemysliteli, jako jsi Ty je fakt peklo v provozu.
0/0
22.6.2005 0:43

acabacab

byrokrati ve vedení!!!
zrušíme přechod a ubyde nám smrťáků na přechodech - to je logický nee?  Pražští řidiči MHD jezdí vesměs jak prasata, takže prvně bych jim dal školení ohledně bezpečnosti provozu a upozornil je, že mají i odpovědnost. Na druhou stranu je lituju, že mají takový vedení (management) a jsou šikanovaní za nedodržení jízdního řádu, možná, že jedno souvisí z druhým. Od toho sou odbory,ale asi ne ty z DPhmP
0/0
21.6.2005 8:09

zirecek

holcicka
Smrt male holcicky pada drtive na vrub magistratu, tim, ze neprijali navrh tramvajaku... . Nejhorsi ale je, ze jim to je stejne nekde, protoze se citi, ze za to nemohou a stejne to casem vysumi; na to spoleha rada politiku, takze proc se stresovat? Zivot male holcicky to ale nevrati. Arogance, lenost, pohodlnost magistratu.
0/0
21.6.2005 7:54

zirecek

Re: holcicka
Je to proste klasicky cesky pristup. Hnipat na zadku a az se neco stane, teprve to resit. Z casti je to i spatne navrzene projektantem, ale ten nemuze myslet na vse, proto jsou dalsi mechanizmy, ktere maji sledovat nove navrzeny objekt a pripadne doresit prakticke nedohy stavby. Coz se ocividne nikomu z oboru dopravy nechtelo... .
0/0
21.6.2005 7:57

Mik8

viník je jasný
Podle té fotky byla jen otázka času, než se tam stane tragédie. Magistrát se nechce vyjadřovat k tomu, kdo zavinil tragédii? Je jasné, že to byli hlavně ti úředníci, co tam přechod takhle schválili (nevěřím, že si tu zebru kdosi postavil jen tak načerno, jak tvrdí Rajchart) a pak ti, co odmítli varování řidičů.
0/0
21.6.2005 2:14

QuestCZ

MAGOŘI!!!
MAGOŘI z pražskýho magistrátu, když vás tramvajáci vyzývali, aby toto opatření bylo učiněto už dávno, tak jste se jim vysmáli, že místo je bezpečné...
Zkuste si příště přesednout na druhou půlku mozku dřív, než se opět něco takového stane.
0/0
20.6.2005 21:11

dislektik

brzo zase klasické čeství až někdo umře začne se něco dělat
je ještě na školách dopravní výchova ?jestli né měly by ji urychleně obnovit
0/0
20.6.2005 20:12

YvonaU

Re: brzo zase klasické čeství až někdo umře začne se něco dělat
Dopravní výchova by určitě pomohla, to souhlasím, avšak nechápu, když média píší o tom, co tramvaj s uspěchaným chodcem dokáže udělat, proč také nepíší, jak se takový uspěchaný chodec má chovat , aby pod tramvají neskončil. Trochu rozpitvat brzdné dráhy tramvaje při určité rychlosti a jejího naplnění atd. Osvěžit silniční zákon by bylo také na místě.Pracuji, jako řidička tramvaje, vím o čem mluvím. S chodcema je to v Praze hotové peklo. Pud sebezáchovy žádný. Stačí zajít například na zastávku Pražská tržnice, chvíli to tam pozorovat a uvidíte super reality show.
0/0
20.6.2005 21:25

dukeprvni

Re: Re: brzo zase klasické čeství až někdo umře začne se něco dělat
ja to furt tvrdim, ze prazaci jsou vsichni paka, ne jen ti co chodi pesky  ti co jezdi auty jsou daleko horsi  proste prazaci
0/0
21.6.2005 3:51

Kleki Petra

Re: Re: Re: brzo zase klasické čeství až někdo umře začne se něco dělat
...zatímco ty jseš blbec meziměstský, ba, co dím, mezinárodní.
0/0
21.6.2005 8:51

jajaja59

Kouzelné !
Místo ... je bez patřičného povolení označeno zebrou jako přechod pro chodce, uvedl Miroslav Rajchart z odboru dopravy magistrátu. Současně připustil, že k zastávce se lidé jinudy nedostanou
0/0
20.6.2005 17:34

gerdde

rychlost
 
Byl jsem v Německu svědkem, že auto porazilo dopravní značku u vjezdu na parkoviště. Během necelé dvě hodiny byla nová značka postavena.
Proč se u nás na tom místě bude dělat opatření až za týden??
0/0
20.6.2005 16:03

komunisti_sou_svine

Re: rychlost
Protože nejsi v Německu.
0/0
21.6.2005 0:27

Otoč to do Mnichova!

Re: rychlost
Jestli to nebude tím, že zapíchnout do země značku nebo předláždit přechod s vytvořením dalšího značení a zátarasů není trochu rozdíl?
0/0
21.6.2005 20:23

Villy

Boze,
co je tohle zase za amatersky vyplod. Jednak chodci na prechodu NEMAJI prednost, media uz by, do p..dele, mela prestat takto balamutit lidi. Ale uplne nejhlavneji, i kdyby tam ta prednost chodcu byla, tak podle platneho zakona tato "prednost" neplati pro tramvaje, kterym naopak chodci musi dat prednost. Kurna, informujte spravne, presne a pravdive
0/0
20.6.2005 15:58

Trashman

Re: Boze,
Asi neumíš číst zákony, jinak bys věděl, že nejméně 2 roky mají chodci skutečně na přechodu přednost, pokud naznačí že chtějí vstoupit do vozovky. Nebo si myslíš, že ostatní řidiči zastavují před přechodem z vlastní iniciativy a jenom ty jsi ten zákon pochopil správně. V každém případě je za nehodu vinen chodec, protože i kdyby tam byla světelná signalizace, tak by stejně skočil před tramvaj.
0/0
20.6.2005 21:38

komunisti_sou_svine

omg
Co kdyby třeba ty zasrané tramvaje zastavovali stejně jako ostatní . když už máme předpisy odporující logice fyzikálních zákonů měli by platit pro všechny.
0/0
20.6.2005 15:57

pepe83

Re: omg
Podle me je spis proti logice pripadna povinnost zastavovat tramvaje pred prechodem a tudiz davat chodcum prednost pred tramvaji... Jinak receno, myslim, ze prednost tramvaje na prechodu je ve shode s fyzikalnimi zakony
0/0
20.6.2005 16:12

Žlutý

Re: omg
Ve drtivé většině světa je obvyklé,že tramvaj má přednost na přechodu před chodci ( zvlášť Záp. Evropa), tak proč to u nás v Čechách dělat jinak ?
A navíc právě fyzikální zákony jsou pro toto ve světě obyvzklé řešení. Setrvačnost os.auta a tramvaje je velký rozdíl.
A logika věci samotné také. Auto obaszené obvylke 1-2 lidmi ať klidně zastaví, ale v tramvajové soupravě chodec zdržuje prům. kolem 50 lidí.
 
0/0
20.6.2005 17:46

pepe83

Pomuze to?
Ok, daji se tam nejake zabrany, ale sam nevim, jestli to pomuze. Lidi jsou casto tak blbi, ze tam bezhlave polezou i pres nejaka bezpecnostni opatreni. Nekolikrat uz jsem videl pri zavorach dole podlezat lidi zavory u zeleznicniho prejezdu, nekolikrat jsem videl lidi chodit na cervenou, i kdyz videli, ze jede auto, ktere kvuli nim muselo brzdit a to nekdy dost brutalne, nekolikrat jsem videl lidi, kteri prebihaji tramvajovy pas, kdyz se blizi tramvaj, a nejaka prednost tramvaje je naprosto nezajima. Je treba si uvedomit, ze bez ohledu na to, jestli to misto je zabezpeceno tak nebo tak, clovek zodpovida sam za sebe, coz plati i pro tu jedenactiletou holku - v tomhle ohledu uz mela vek na to, aby poznala, jestli je nebo neni nebezpecne koleje prejit. Tramvaj neni tak mala, aby sla jen tak lehce prehlednout ci preslechnout. Holka udelala chybu, za kterou bohuzel velmi krute zaplatila, spravedlive to vuci ostatnim, co meli pri podobnych situacich stesti neni, ale s tim uz nelze nic delat.
0/0
20.6.2005 15:55

komunisti_sou_svine

Re: Pomuze to?
Pro jedenáctiletou holku ano , akorát pro tramvajáky to neplatí, za ty se zodpovídá vždycky někdo jiný :-(
0/0
20.6.2005 15:59

pepe83

Re: Re: Pomuze to?
Ted trochu nerozumim... Myslim, ze v tomhle pripade je chyba temer jiste na strane te holky. A pokud vim, s tramvajakem, ktery taky temer jiste zavinil nehodu na Karlove namesti, probiha soudni rizeni. U tohoto pripadu je samozrejme chyba taky na strane magistratu, ktery na bezpecnostni opatreni zacal myslet hoodne pozde a jeho pochybeni neni mozne zlehcovat, ale primarne kazdy zodpovida sam za sebe a kdyz vidi, ze na danem miste je vetsi pravdepodobnost nehody, musi si davat vetsi pozor.
0/0
20.6.2005 16:08

qoknu

Zebra.
Tak to jsem z toho blázen. Místo bylo bez patřičného povolení označeno zebrou?V pátečním článku o smrti dívenky je napsáno, že samotné DP požadovaly zabezpečení toho místa.Nebylo schváleno. A zebru tam načmáral kdo? Je vidět, že magistrátní úředníci rozhodují pouze od stolu a ještě hloupě.To se tam nešel ani ctihodný úředník podívat ?
0/0
20.6.2005 15:38

bluetake

Re: Zebra.
a proc by to delali ? Oni jsou prece placeni za to, ze chodi do prace, ne ze pracuji......a ani takova tragedie nikoho z nich nerozhazi.......proste to jsou gauneri par excelence, jenze reknu blbovi, ze je blb - nepochopi, protoze je to BLB !!!!!!!!!!A nejhorsi je absolutni bezmocnost s tim cokoliv udelat a stejne absolutni beztrestnost takovych urednickych hovad,ktere jsou si velmi dobre vedomi........je to k zbliti........
0/0
20.6.2005 15:44

Isbjoerna

Re: Zebra.
Je mozne, ze ceske Zebra znamena neco jineho nez evropske Zebra?
 
Ja, kdyz pred Zebra, kde jsou videt lide, kteri asi/mozna/snad maji v umyslu prejit silnici, na niz jedu v aute, nezpomalim - pokud nutno nezstavim, nebo dokonce na Zebra predjedu jine auto, zaplatim 50 €, zranim-li nekoho, kdo tam "vbehl", jsem jako ridicka 100+1%-vinna.
_______
Na ceskem Zebra smi chodec vstoupit pouze a jen, kdyz se nikde nevyskytne zadne auto/Tram/Bus a pod.
Nevim, jen si vzpominam, ze v Praze na Zebra ridici nikdy nezpomalili, coz jsem u nas nezazila nikdy. U nas ridic zastavi, kdyz na Zebra (na chodniku) stoji chodec.
_______
P.S. To misto asi neni Zebra, protoze tam neni "modry ctverec s clovekem".
0/0
20.6.2005 16:09

Brundi

Re: Re: Zebra.
Ceska zebra (da se i sklonovat! ;-) neboli prechod, znamena myslim totez, co nemecky prechod. Je tam ale myslim nejaka salamounska formulace, ze ridic musi dat prednost, kdyz se chodec chysta prejit. Nejspis si asi mnozi ridici mysli, ze na tom kraji prechodu postavam jen tak z dlouhe chvile. Jinak postihy jsou asik stejne.
0/0
20.6.2005 17:20

keni

Re: Re: Re: Zebra.
Tak si taky porovnejte pocet prechodu v Cr a v nemecku. Ono kdyz na 200 metrech potkate x prechodu, tak se neni cemu divit, ze to nikdo nedodrzuje. Kdyz jsem jezdil do nemecka, tak na x km dlouhou vesnici byly treba 3 prechody. To u nas na par set metru dlouhou 4 proudovou silnici mate treba 3 nadchody a k tomu jako bonus treba 10 prechodu. (viz Jizni mesto). to nemluvikm o prechodech na "dalnicich". Treba u Cukraku, letiste a pod. Nebo skovanej hned za tlustym pilirem mostu (Krc). Ono kreslit zebru vsude je taky pekna hovadina.
0/0
21.6.2005 10:25

Sporadany_obcan

"Řidiči tramvají žádají také zábrany, které donutí chodce před přechodem zpomalit."
Neměly by se tam naopak dát zábrany, které donutí řidiče tramvají před pořechodem zpomalit??????
 
To nebyla chba tisku?????    
 
Na ty retardéry na "rozjeté chodce", se jinak fakt těším
0/0
20.6.2005 15:32

Smil

Re:
jj, udelal bych tramvajove retardery a nalepil bych je na koleje, at si lidi v tramvaji troch zaskacou.
0/0
20.6.2005 15:43

bluetake

reknete mi nekdo
Proc se musi VZDY nejdrive neco stat .nez se POSRANI STATNI UREDNICI rozhybaji ? Kde je osobni odpovednost nekoho, kdo tam tak debilne necvhal ten prechod nainstalovat ? Kdo je KONKRERTNE pod tim podepsany ?........ale proc se vlastne rozciluju. proste je to tak, jak rikaval pan Werich - KDE BLB, TAM NEBEZPECNO !!!!
0/0
20.6.2005 15:17

Unguided Missile

Řekne mi laskavě někdo, ...
Řekne mi laskavě někdo, jaký je rozdíl mezi pruhovaným přechodem "zebra" a pruhovaným přechodem "připomínající zebru"?!
 
Je to jen účelové žonglování se slovíčky!
Ani policista mi to neřekl, ale odkázal mě na tiskovou(vého) (vý)mluvčí(ho).
0/0
20.6.2005 14:59

karoten

Re: Řekne mi laskavě někdo, ...
"zebra" je normalizovaná a váže se k ní silniční zákon. Přechod co ji napodobuje, je jenom vzorkem na zemi, neplyne z něj nárok na nic.
0/0
20.6.2005 15:05

_m-

Re: Re: Řekne mi laskavě někdo, ...
Dobrý, to jsem pochopila a teď mi řekni, jak to poznám. A jak to poznám v jedenácti?
0/0
20.6.2005 15:09

mmkk

Re: Re: Re: Řekne mi laskavě někdo, ...
Stačí rozeznávat barvy a od rodičů a ze školy vědět, že přechod pro chodce je značen bílými pruhy nebo žlutými pruhy (dočasný při opravách). A jinak chodit po chodníku nebo se pořádně koukat.
Pokud to nechápe, tak je na místě doprovod rodičů.
 
 
0/0
20.6.2005 15:34

_m-

Re: Re: Re: Re: Řekne mi laskavě někdo, ...
já to tam neznám, ale na obrázku vidím pruhy bílé. Podle fotky bych se domnívala, že se jedná o přechod.
0/0
20.6.2005 15:36

qoknu

Re: Re: Re: Re: Re: Řekne mi laskavě někdo, ...
Také z toho mám guláš. Je to zebra, není to zebra.Bílou barvu to má.
0/0
20.6.2005 15:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.