Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auto vjelo pod vlak. Zemřel penzista a dívka

Na Vysočině u obce Pozďatín vjelo v sobotu odpoledne osobní auto pod vlak. Střet se odehrál na přejezdu bez závor, označeném jen výstražnými kříži. V autě zahynul 70letý řidič a dvanáctiletá dívka. Osmiletý hoch utrpěl těžká zranění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Tuomi

Je to smutné...
At už to bylo jakkoliv,  je to tragédie... minulý týden byl tedy na silnicích hodně černý a zmařených životů hodně a samozřejmě většinou zbytečně a nebo vinou někoho jiného. Je mi z toho nějak těžko.... Co se dělo a děje?.... 
0/0
20.6.2005 13:44

Maxx-IP

"Co kdyby se na mašině pokazila houkačka?"
Tuno nejapnou námitku jsem si přečetl níže. Odpověď je jednoduchá: Pokud nebude na hnacím vozidle funkční zvuková návěst, vozidlo nesmí pokračovat v jízdě.
0/0
20.6.2005 10:44

150-022-2

Re:
Aha a kdy jindy, než kdy má právě houkat, strojvedoucí zjistí, že houkačka nefunguje? Nevím, to jsem nezažil, že by houkačka nefungovala. Spíš jde o to, že před každým nechráněným přejezdem nemusí (a taky není) tzv. návěst pískejte, taky na co, když je dobrý rozhled, rovina, atd.
0/0
20.6.2005 13:46

Maxx-IP

Re: Re:
Je!
0/0
20.6.2005 15:41

krakonos007

Re: Re:
no o tom rozhledu bych to tedy moc neříkal, je tam samá zatáčka a rozhled je tam fakt o ničem, pomalu až když vjedeš na koleje, tak vidíš zda něco nejede. A to je už moc pozdě:(
0/0
20.6.2005 16:44

150-022-2

Re: Re: Re:
řeč je nebyla o žádném konkrétním přejezdu
0/0
20.6.2005 16:47

medusa_4395

Re: Re:
pořád se řeší nepodstatné i kdyby nakrásně vlaky jezdily tiše jak pěny tak prostě když jedeš na koleje tak musíš vědět že nic nejelo a já dnes a denodenně se setkávám se strojvedoucíma a vím jak konkrétně na tohle jsou citliví, vyšetřování drážního úřadu následné je hodně nepříjemné a opravdu se šťourá do nej nej situací ten člověk udělal chybu nedal přednost v jízdě tam kde měl, zajímalo by mě kdyby se tenhle pán na křižovatce v rušném městě napálil pod kamion se stejnými následky a důsledky jak by se asi tahle věc řešila tady
0/0
22.6.2005 20:39

medusa_4395

Planá diskuze
selským rozumem, koleje a cesta jsou křížení dvou komunikací a je jedno co po nich jedí a prostě ten člověk nedal přednost a jel konec šmitec, když nedám přednost kamionu uprostřed města který má mimochodem více tun než tahle osusetdesítka tak to dopadne stejně, jen se kolem toho nevede takováhle poťouchlá diskuze vlak z podstaty věci má absolutní přednost a kdokoliv tam vjede a trkne ho to tak si za to může sám a výmluvy na nefunkční ZZ jsou taky pasé, když nejde na křižovatce semafor tak platí stále předpis o přednosti v jízdě howk ............
0/0
19.6.2005 20:44

Corwin_x

Re: Planá diskuze
Jde spis o to, ze nektery prejezdy jsou tak obrostly krovim, ze je na ty koleje poradne videt az kdyz jses na nich... A to uz je vetsinou pozde. Ono za nedani prednosti v jizde se schova ledacos, to je to same jako "Neprizpusobeni jizdy stavu a povaze vozovky"
0/0
20.6.2005 7:35

Maxx-IP

Re: Re: Planá diskuze
To je samozřejmě špatné, že porost není prořezáván tak, aby nebránil řidiči v rozhledu, ale pro ten případ je tu ještě jedna návěst: Zvuková.  Před přejezdem je návěst "Houkej" - tzv. pískací kolík, červenobíle natřený čtverhzaný kůl, který mašinfírovi říká, že má houkat. A houkačky lokomotiv i motorových vozů jsou dobře slyšet!
Na některých "pískacích kolíkách" je žlutá tabulka s písmenem D. To znamená, že platí jen ve dne, aby v noci nerušilo houkání lidi, bydlící blízko trati. Čímž není ohrožena bazpečnpst silničních vozidel, prodože šajn lokomotivních reflektorů je vidět z  velké dálky.
0/0
20.6.2005 10:41

buxton

Re: Planá diskuze
To co tvrdíš o nefunkčním ZZ je pěkná kravina. Protože, když nefinguje semafor, tak je jednoznačně předpisy dáno co se má dělat a jak se má jezdit, kdežto pokud nefunguje ZZ, tak odkud to má řidič vychytat, že nefunguje? Jinými slovy když nesvítí na ZZ nic, tak to znamená že můžu vjet na koleje! Pokud by bylo pravdou co říkáš ty, tak jsou ZZ na nic, dej si návrh na jejich zrušení na celém světě a budš v balíku. Jinak tato nehoda se stala na nechráněném přejezdu.
0/0
20.6.2005 7:52

hbf

Re: Re: Planá diskuze
Naučte se zákon o provozu na pozemních komunikacích!
Pokud svítí bílé přerušované světlo, ZZ funguje a přejezd je zabezpečen výstražným zařízením.
Pokud nesvítí bílé přerušované světlo, znamená to, že přejezd je zabezpečen jen výstražnými kříži. Na přejezd můžete, ale musíte se chovat, jako na nezabezpečeném přejezdu. Vpodstatě vjíždíte na křižovatku, kde má vlak vždy přednost.
Pokud svítí červená přerušovaná světla, na přejezd nesmíte.
Takže pravidla chování jsou dána pro všechny situace, které mohou nastat.
0/0
20.6.2005 8:54

peca_p

Re: Re: Planá diskuze
Ale pokud nesviti nic., ani bile svetlo, tak pak se ma ridic chovat jako kdyby na prejezdu zadny zabezpecovaci zarizeni nebylo. Ale to dodrzuje bohuzel malo lidi.
Zdar
0/0
20.6.2005 20:41

Marosllav

Starci
Starci za volant nepatri
0/0
19.6.2005 10:45

udolak

Re: Starci
Znám několik přejezdů v Jižních Čechách, kde je jedno, kolik roků máš. Je tam strážní domek v zatáčce ( už prázdný ) zarostlé stromy a keři. Abys zjistil, zda něco nejede musel bys vystoupit z auta a položit ucho na koleje. A třeba zrovna v té chvíli by ten vlak jel. Nadáváme na závory, ale na některých místech měly opodstatnění..
0/0
19.6.2005 10:54

2Mac7

Re: Re: Starci
Znám takový u Vráže u Berouna - zatáčka a keře z obou stran - lahůdka
0/0
19.6.2005 15:15

Brundi

Re: Starci
Ne kazdy duchodce je starec! Ne kazdy starec je neschopny ridit!! A ne kazda nehoda starce je zapricinena starim zhorsenymi schopnostmi!!!___Zakazal byste ridit svym rodicum, kteri prave dosahli duchodoveho veku? Mohou vam konecne pomoci hlidat vnoucata, ale jak se k vam dostat? ;-D
0/0
19.6.2005 15:07

2Mac7

Re: Starci
v 70 většina asi ještě není zas tak stará - to by se asi neuvažovalo o zvýšení důchodového věku i nad 70 let
0/0
19.6.2005 15:14

Jouda-

Re: Starci
Ty taky ne.
0/0
19.6.2005 16:54

otmkuczera

Re: Starci
Doporučuji Vám, abyste se podíval na statistiku! 80% smrtelnch nehod způsobí v ČR MLADÍ do 30 let. A ubývá jich. Napsat "Záplať pánbůh" mne ani ve snu nenapadne!
0/0
19.6.2005 18:21

Corwin_x

Re: Starci
Ale patri, pokud na to fyzicky maji... Ale blby doktory, ktery pustej dedka po 3 infarktech se 40 dioptriema a serosleposti za volant, by meli strilet.
0/0
20.6.2005 7:47

jirka02

Mne by zase zajímalo
zda strojvůdce houkal? Dnes kolem 18.00 na podobné lokální trati z Moravan do Holic jeden motorový vůz na nechráněném přejezdu nedával zvukové znamení! Tak kdo ví jak to bylo zde?!
0/0
18.6.2005 22:09

oldcanis

Re: Mne by zase zajímalo
Tvoje starosti bych chtěl mít! Takže když neslyšíš houkání, tak vjedeš na koleje? No uvidíme jak dlouho se Ti to bude dařit.
0/0
18.6.2005 23:46

babacek

Re: Mne by zase zajímalo
Nečetl jsem,že to byl nevidomí řidič aby se spoléhal na zvuková znamení.
0/0
19.6.2005 4:40

dislektik

Re: Mne by zase zajímalo
řidič je vždy povynen se přesvědčit zda může přejet železniční přejezd tím je vysvětleno vše
0/0
19.6.2005 7:29

Brundi

Re: Re: Mne by zase zajímalo
To ovsem ridice vlaku nezbavuje povinnosti houkat!!!
0/0
19.6.2005 15:04

dislektik

Re: Re: Re: Mne by zase zajímalo
houkat musí ale co když se mu to po trase pokazí ??? tak asi nezatroubí a někdy mají lidé tak puštěný přehrávač že by to neslyšeli ani u ucha kdyby jim to pustil.
0/0
19.6.2005 16:41

Brundi

Re: Re: Re: Re: Mne by zase zajímalo
Kdyz se mu to pokazi? Kolik takovych pripadu znate? ;-)) A kdyz je pusteny prehravac...? O tom pripade asi prispevatel vyse nemluvil. :-)
0/0
19.6.2005 16:45

cassul

Re: Re: Re: Re: Re: Mne by zase zajímalo
V zakonu o provozu na pozemnich komunikacich je jasne napsano, ze ridic je povinen se presvedcit, ze se k prejezdu neblizi vlak (nebo velmi podobna formulace). Urcite tam neni nic o tom, ze by mel cekat na nejake houkani, dokonce tam neni nic ani o zabezpecovacich zarizenich (zavorach a svetlech), o tech se mluvi az v souvislosti s rychlosti prejizdeni. Cili jste povinen se presvedcit i kdyz jsou zavory nahore, svetla blikaji bile a vedle vas sedi generalni reditel drah a prisaha, ze tahle trat byla pred petadvaceti lety zrusena. Jednak to uklada zakon a druhak to uklada zdravy rozum, anzto muzete vsadit posledni korunu na to, ze pri pripadne pretlacovane bude mit vetsi uspech vlak.
0/0
19.6.2005 20:28

Dr No

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mne by zase zajímalo
Znám osobně několk míst, kde by musel člověk zastavit a vystoupit z auta, aby se mohl podívat, jestli něco nejede.(je na nich tak mizerný výhled, že na trať uvidíte až v místě, kdy stojíte čumákem auta na kolejích). Otázka potom je, jestli byste stihli dostatečně rychle naskočit do auta a přejet přes trať dřív, než se přižene vlak, který ještě nebyl vidět.
0/0
20.6.2005 17:25

150-022-2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Mne by zase zajímalo
o které místa se jedná?
0/0
20.6.2005 17:51

hbf

Re: Re: Re: Mne by zase zajímalo
Plácáte nesmysly. Vlak nemá obecnou povinnost houkat. Houkání vlaku nařizuje návěst (značka), která zdaleka není a nemusí být před každým nechráněným přejezdem.
Kdysi tomu tak bylo, ale lidé bydlící kolem tratí si vymohli podstatné omezení akustických návěstí (houkání), protože chtějí mít klid.
0/0
20.6.2005 8:58

medusa_4395

Re: Mne by zase zajímalo
pořád opakuju výstraha je dle mě něco navíc ............. v každém městě je spousta křižovatek opatřená pouze značením o přednosti v jízdě, proto navrhuju aby každé auto které jede po hlavnví dávalo taky výstrahu klaksonem, je to koneckonců pkřížovatka jako každá jiná
0/0
19.6.2005 20:35

Faťák RS

zdravotní prohlídky
By mě zajímalo, jestli ten děda chodil na povinný zdravotní prohlídky...
0/0
18.6.2005 21:04

dislektik

jo a LIDI SI NEDAJÍ POKOJ
to vážně je takový problém pochopit že zed hlavou neprorazí !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
18.6.2005 20:31

150-022-2

Re: jo a LIDI SI NEDAJÍ POKOJ
Ano, je!:/
 viz idnes: Letos na železničních přejezdech při 123 střetech zahynulo už 18 lidí. Ke všem případům došlo vinou účastníků silničního provozu.
0/0
18.6.2005 20:51

udolak

Re: jo a LIDI SI NEDAJÍ POKOJ
Pleteš si přísloví.
Původně to znělo : "Hlavou zetě neporazíš ."
0/0
19.6.2005 10:57

BrumlajiciCmelak

Strojvudce měl
přibrzdit, když viděl že to neubrzdí brzdu pustit a auto obloukem objet. To se učí už v autoškole. Pokud měl na té lokálce ABS mohl brzdit celou dobu 
0/0
18.6.2005 18:18

*Modráček*

Rutina
Pro některé strojvedoucí je smrtelná nehoda rutina, znám jednoho, který má "na pažbě devět zářezů". Ale zabránit nemohl ani jednomu z těch případů a měnit povolání nechtěl. Nutno dodat, že na přejezdu zhasnul jen čtyři lidi, zbylých pět buď přecházelo po kolejích, nebo pod vlak hupsli.
0/0
18.6.2005 18:04

rasta_vesta

Re: Rutina
na to ze ses modrej mas celkem dobry uvazovani
0/0
18.6.2005 18:11

*Modráček*

Re: Re: Rutina
Díky. Pro některé lidi je setkání se smrtí prostě (skoro)denní chleba. Takový patolog si taky určitě nehodí mašli jen proto, že vidí denně mrtvoly. Ale - doufám, že už dnes jíst nebudeš - vzpomínám si na jeden konkrétní případ, o kterém mi ten chlap říkal: Byl to suicider, kterého srazili velkou dieselovou mašinou
. Ta lokomotiva mu utrhla nohu, která se zamotala do prostoru za kolem mašiny a nešla vytáhnout. Musel zavolat kolegu, který s ním náhodou jel a pak se jim tu nohu povedlo vyrvat. Suiciderovi už to samozřejmě bylo jedno.
0/0
18.6.2005 18:20

Tod_Bertuzzi

Re: Rutina
9 sestřelů ???? To už je ESO ......
0/0
18.6.2005 19:06

150-022-2

Re: Re: Rutina
No průměrně má strojvedoucí sestřelenejch lidí tak jednoho dva za 10 let služby, jsou však tací, kteří maj třeba 10 za 30 let a někdo zase ani jednoho, holt ti měli kliku....
0/0
18.6.2005 21:03

cassul

Re: Re: Re: Rutina
Zalezi na tom, jakou trati jezdi. Nekde delali nejakou statistiku, jako kde a kdy dochazi k nehodam a nejakou logiku to melo (neco jako vice nehod navecer v patek a v sobotu atd). No a ted zalezi na tom, jak tomu strojvudci vychazi smeny na jakych tratich. Neco jako policista, ktery ma pravidelne smeny v noci v centru mesta resi logicky vic ozralu, nez ten, co ma jen denni nekde na vsi.
0/0
19.6.2005 20:34

hraboš polní

Mrtví musí být
Na přejezdech se nejvíce projeví nedodržování dopravních předpisů. Bohužel.
0/0
18.6.2005 16:55

Bronson

Hrozná tragédie, bohužel na denním pořádku
To bude mít dcera (a manžel-ka) nebo syn toho nešťastného důchodce asi radost, že jim táta (zřejmě) zabil dceru a přizabil syna. Já když vydím, co vyjede na neděli za mistry světa na silnice, dělá se mi špatně!
0/0
18.6.2005 16:48

cufir-mufir

Re: Hrozná tragédie, bohužel na denním pořádku
vyjizdeji i v tydnu, ale ne tolik...... ale mate pravdu
0/0
18.6.2005 16:50

Bronson

Re: Hrozná tragédie, bohužel na denním pořádku
myslel jsem "vidím" , sorry
0/0
18.6.2005 17:03

Džura - hrdina Pamíru

70
Suzuki je dobrý auto  - spíše bych na přejezdu očekával Š120.
0/0
18.6.2005 16:25

hraboš polní

Re: 70
Dobrý auto Suzuki se nemůže střetnou s vlakem a Š120 jo? Tak tomu nerozumím.
0/0
18.6.2005 16:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.