Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Papežovo smrtelné požehnání Africe

Katolická církev je známa odmítáním kondomů. Změnu postoje mohlo přinést úmrtí Jana Pavla II., ale nově zvolený papež s občanským jménem Joseph Ratzinger potvrdil zachování kursu. Při setkání s africkými biskupy odmítl kondomy a doporučil sexuální zdrženlivost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Isbjoerna

zdrženlivost
, "Při svém vzdělání by papež mohl vědět, že převážně negramotným černochům apely na "sexuální zdrženlivost" příliš neřeknou." ------- Doufam, ze GRAMOTNI BÍLÍ redaktori z iDNES jsou sexuelne zdrzenlivi. :-/
0/0
10.7.2005 9:21

celtic

B16...
je dobrý papež a ví co dělá...
0/0
10.7.2005 8:58

mrkew

papez ma rozum
dobre totiz vi ze cim vic tech negramotnejch nenazranejch linejch budizknicemu cernejch pochcipe tim lepe se bude prumernemu pracovitemu cloveku zit-pope rulezzz!!!
0/0
10.7.2005 8:12

BabkaChnapka

Re: papez ma rozum
Obávám se, že důsledkem pouhé náhody, nikoli vlastní píle a pracovitosti se ti poštěstilo narodit mezi asi pětinou obyvatel zeměkoule, která má to štěstí, že si žije v blahobytu. Tak si vymej hubu.
0/0
11.7.2005 8:42

kill7

?
církev, papež...co to je? kdo to je? na co to je?
0/0
10.7.2005 8:02

BabkaChnapka

Re: ?
zkus si doplnit základní vzdělání, možná na to přijdeš.....
0/0
11.7.2005 8:39

Irish Stout

Hovoří-li papež o kondomech,
je to podobné, jako když vegetarián mluví o vepřovém.
0/0
10.7.2005 0:52

jules_w

shiiva_arrives...
a co když jsem hinduista,Ratzingere,co?to na mě pak peklo nedosáhne,že?maximálně se reinkarnuju do krysy a ta š***** o 106
0/0
17.6.2005 16:34

jules_w

překroucení
Protože si tady převážně příznivci církví překrucují naše příspěvky tak,jak se jim zrovna hodí,nemůžu se nezeptat:viděl někdo z vás film o tzv. "ženských domovech" v Irsku -Hříšnice?Jestli je to podle pravdy jak se tvrdí,tak je to vážně hustý a církev nemá o morálce co kázat.Těm,kteří to neviděli doporučuji,nicméně slabším náturám doporučuji k televizi ještě flašku a cigára,protozě na tohle nemělo ani umučení krista.
0/0
17.6.2005 15:37

Macek.

Já taky asi překrucuju.
Také si asi myslíš o Německu, že je plné fašistů. Můžeš se jako důkaz toho podívat na nějaký film o koncentračních táborech. Ty se totiž, na rozdíl od toho o Irsku , zakládají na historických faktech.
0/0
17.6.2005 15:50

jules_w

Re: Já taky asi překrucuju.
prosím tě,přečti si můj příspěvek pořádně a pak takhle klidně reaguj,ale já jsem tam nikoho přímo neobvinil,viz pasáž "jestli je to pravda".A -bohužel v Irsku podobné domovy fungovaly až do konce 80tých let a otázka jen zní,jestli v nich probíhalo opravdu to,co ve filmu.
0/0
17.6.2005 15:54

annien

jestli to nebude tím
že si papež ani biskupové a všici ti nahoře ani jednou pořádně nezašu*ali a tím pádem můžou mlet takový scestný nesmysly o zdrženlivosti...
 
natož u primitivních národů mluvit o zdrženlivosti je hovadina největší. Ale spíš se přikláním k názoru, že papežovi jde o úbytek přelidněné afriky, v tom případě s ním souhlasím.
0/0
17.6.2005 12:47

jules_w

Re: jestli to nebude tím
ty vole vidíš,to mě ani nenapadlo
0/0
17.6.2005 13:11

jules_w

standing...
na jednu stranu je celkem sympaticky,ze si tak stojej za svym,ale druhej pohled spis ukazuje,ze si koledujou tak akorat o ubytek clenstva,nemluve o tom,ze se primo nabizi otazka,zda by zase nechteli nazyvat prislusniky "ostatnich" vir nevericimi a nechtěli je zase ohnem a mecem obracet na pravou viru....
0/0
16.6.2005 12:54

Macek.

JULESI NESTRAŠ
...ani džihádem ani úbytkem. Jen tak mrkni v srpnu na zprávy. Možná uvidíš,kolik jich přijede na setkání mládeže s papežrm do Kolína nad Rýnem. Možná jich nebude 5 miliónů jako naposledy v Římě v roce 2000. Já tam byl a o džihádu ani slovo. Divný co?
0/0
16.6.2005 16:10

jules_w

Re: JULESI NESTRAŠ
nechápej mě špatně,nic proti církvi vcelku nemám a celkem jí i přeju,ale tyhle věci kolem antikoncepce mi přijdou poněkud zpátečnické,a to ani nemluvím o africe a kondomech,s tím džihádem to byl jen takovej příměr....
0/0
17.6.2005 10:20

jules_w

Re: JULESI NESTRAŠ
ty seš vážně skvělej.kde prosím tě vidíš v mém příspěvku slovo džihád?navíc to je muslimský a ne křesťanský termín....
0/0
17.6.2005 16:04

Dr No

Re: standing...
Trochu vám ušlo, že papež není politik, který za všech okolností říká jen to, co chtějí jeho voliči slyšet  . Církev je instituce, která existuje dva tisíce let a nemusí se podbízet momentální (upadlé) morální úrovni části lidské společnosti.
0/0
16.6.2005 20:44

jules_w

Re: Re: standing...
to máš pravdu,v době,kdy vás šéf nutí odříkávat Ezechiela 25.17 před tím,než někoho rozstřílíte na sr****,se jedná skutečně o úpadek
0/0
17.6.2005 10:33

gagaryn

Re: standing...
oheň a meč? Dnes se používá sociální inženýrství.
0/0
17.6.2005 7:06

vlákno

Richard Král? Zvědavec?
Nevěděl jsem že na idnesu se dostane ke slovu i naše ultrapravicová mládež... http://www.blisty.cz/2005/5/20/art23432.html
0/0
15.6.2005 17:03

vaclavj1

Re: Richard Král? Zvědavec?
Krale a zvedavce sice nemusim, ale docela by me zajimalo, jaky je Vas nazor na tenhle clanek.
0/0
15.6.2005 17:19

KaM000

Re: Re: Richard Král? Zvědavec?
Jsou i lidé hloupí, ale naštěstí jich není mnoho (zatím). Ta ženská je určitě chlap.
0/0
15.6.2005 18:27

opportunity

reklama
Mimochodem, ten banner na www.erekce.com hned vedle diskuze se mi líbí
0/0
15.6.2005 14:36

Borgh

Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
se rozhodl pro konečné řešení černošské otázky.
0/0
15.6.2005 13:50

Macek.

Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
Hodně laciné... Možná si také nikdy nemusel POVINNĚ chodit do komunistického pionýra, jinak bychom ti asi museli říkat STALINLENIN FUHRERE
0/0
15.6.2005 14:19

Borgh

Re: Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
hodně pomatené...
0/0
15.6.2005 14:52

mtis

Re: Re: Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
Mně se to naopak jeví velmi srozumitelné a dost přiléhavé, trubko...
0/0
15.6.2005 17:03

vaclavj1

Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
Tak tohle rozjel uz Polak, takze to odhaduji spis "jen" na dalsi cirkevni pomatenost, nez ze by za tim bylo neco hlubsiho.
0/0
15.6.2005 17:20

mtis

Re: Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
Jen jestli to nebude spíš tím, že domorodci nevěří že kondom je proti AIDS a preferují sex s 10-ti letými pannami, který prý AIDS vyléčí ...
0/0
15.6.2005 17:30

vaclavj1

Re: Re: Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
A kdo jim vtlouka do hlavy, ze kondom neni proti AIDS? Neni to nahodou treba cirkev?
0/0
15.6.2005 17:44

Martin Horák

Re: Re: Re: Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
Jo jasně, africkým ctitelům kultu woodoo či velkého palce určitě něco vtloukla do hlavy nějaká křesťanská církev ? Třeba ten, že AIDS se léčí souloží s pannou ? To je rovnou z bible, ne ?
0/0
15.6.2005 20:33

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
Africti ctitele woodoo ci velkeho palce? To jako krestane? Nejakych 40% Africanu jsou krestane (a priblizne stejne muslimu).
Cirkev to vtlouka do hlavy svym oveckam, ale jestli se nepletu, tak tento oficialni nazor zastavaji i nektere cirkevni organizace, ktere napriklad v nekterych oblastech zajistuji lekarskou peci.
0/0
16.6.2005 10:16

Martin Horák

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
Skuteční křesťané nešukaj každý s každým, v důsledku čehož se nemusí obávat AIDS bez ohledu na jejich názor na kondomy. Je pravda, že křesťanů zřejmě v poslední době v Africe silně přibývá, ovšem kde jste sehnal těch 40%, to by mi docela zajímalo.
0/0
16.6.2005 18:08

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
Problem s nesukanim ma i cast knezi, natoz vericich, ze k tomu cirkev zavira oci je vec jina.
Na internetu, nechce se mi hledat jinde, mate jina cisla?
0/0
17.6.2005 10:37

mtis

Re: Re: Re: Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
Pokud si pamatuju tak v polovině 90-tých let jeden nejmenovaný ministr zdravotnictví v pro-Mandelově vládě JAR tvrdil nahlas (bylo to určitě někdy po roce 1994) že AIDS a HIV spolu nesouvisí - a že západňácká kampaň za kondomy je skrytá genocida černošského lidu.
 
Budeš se muset smířit s tím, že běžná evropská logika v těchto poměrech většinou neplatí a představy místních poukroukových budíků už teprve ne ....
 
 
0/0
15.6.2005 20:37

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
To je znama vec. Nedavno si zase africti muslimove stezovali na ockovaci latky, ale nad tim se dnes clovek ani prilis nepozastavuje.
Asi jsem mel o papezi vyssi mineni nez o africkych politicich, ale myslim, ze mi to prilis dlouho nevydrzi.
0/0
16.6.2005 10:22

jules_w

Re: Ratzinger - bývalý člen Hitlerjugend,
to co jsi napsal je možná trochu přehnané,ale smutné je,že tenhle Ratzingerův přístup tím vážně zavání...jako by chtěl říct "neslevíme ničehož ze svých starých tradic ani v roce 5000 po Kristu"
0/0
17.6.2005 10:40

celtic

ať...
si každý sám sáhne do svědomí...
0/0
15.6.2005 13:27

Macek.

KATOLICKÉ IRSKO PROBLÉM S AIDS NEMÁ
Není to náhodou tím, že narozdíl od většiny Afriky na papeže dájí. Kondomy tam na každém rohu určitě nenajdeš. Je to ekonomicky silná země z nejmladší populací v Evropě. Důchodová reforma je taky nepálí. Stejně je na tom katolická Malta. Takže obviňovat papeže ze šíření AIDS je hodně laciné.
0/0
15.6.2005 13:25

real_goldie

Re: KATOLICKÉ IRSKO PROBLÉM S AIDS NEMÁ
Nikdio ho neobvinuje ze sireni. Obvinujeme ho, a to pravem, z nezajmu sireni zastavit, nebo aspon snizit.
0/0
15.6.2005 13:32

Honza_J

Re: Re: KATOLICKÉ IRSKO PROBLÉM S AIDS NEMÁ
Tak nemaj tolik šoustat
0/0
15.6.2005 14:22

real_goldie

Re: Re: Re: KATOLICKÉ IRSKO PROBLÉM S AIDS NEMÁ
opravdu duchaplnej prispevek
0/0
15.6.2005 17:32

Martin Horák

Re: Re: KATOLICKÉ IRSKO PROBLÉM S AIDS NEMÁ
Zkuste jmenovat nějakou zemi, kde se podařilo zastavit nárůst AIDS pomocí kondomů. Nevím o jediné.
0/0
15.6.2005 20:35

real_goldie

Re: Re: Re: KATOLICKÉ IRSKO PROBLÉM S AIDS NEMÁ
Zastavit asi nikde, protoze nic neni na 100%, ale omezit vsude, kde se kondomy pouzivaji. Nevidim nic satneho na pouzivani kondomu, vidim ale hodne spatneho na nepouzivani kondomu.
0/0
16.6.2005 9:04

Martin Horák

Re: Re: Re: Re: KATOLICKÉ IRSKO PROBLÉM S AIDS NEMÁ
Že k tomu omezení v důsledku používání kondomů došlo si ovšem jenom myslíte, že? konktrétní čísla, která by to dokazovala jaksi chybí, není-liž pravda ? Na rozdíl od čísel z již zde zmíněné Ugandy, která odmítla kondomovou kampaň OSN a udělala vlastní založenou v prvé řadě na propagaci zdrženlivosti - a nárůst nových případů HIV pozitivity drasticky poklesl. Na rozdíl od všech okolních států, kde se šíření "omezuje" prezervativy tak, že neustále akceleruje. Mimochodem - já na používání kondomu jako takovém nevidím taky nic špatného, nicméně představu, že se tím dá byť jen podstatně omezit šíření AIDS pokládám za velmi špatnou, protože ve svých důsledcích vražednou.
0/0
16.6.2005 10:30

real_goldie

zvedavec
Nechapu co napadlo iDnes pretisknout clanek ze "Zvedavce". Tento platek sam sebe oznacuje za "politicky nekorektni", ja bych spis rek ze je to demagogicky platek. Pokud na iDnes budu vidat clanky pana Richarda Krale, tak rozhodne iDnes nebude vidat mne. Vubec by mne neprekvapilo, kdyby Richard Kral byl jen pseudonym pana PhDr. Miroslava Sladka, forma i obsah tomu znacne napovida! PS. Nejsem verici, nejsem clenem zdne cirkve a s nazorem papeze na pouzivani kondomu OSTRE nesouhlasim, jako s mnohym co (katolicka) cirkev kaze.
0/0
15.6.2005 13:00

KaM000

Re: zvedavec
No a?
0/0
15.6.2005 13:02

real_goldie

Re: Re: zvedavec
Necekal bych v serioznim periodiku pretisk ze zvedavce. Je to trochu jako v nablejskanejch botech slapnout do lejna.
0/0
15.6.2005 13:09

peshmerga

Re: Re: zvedavec
Zkuste najet na zvedavec a prectete si ty antisemitske vylevy (a to i pod pana Krale).Zkracene je to "web nacku". Proste tohle se nedela ! Ale ja nacase se nicemu na idnes nedivit (viz ogrish a videa na idnes). Trapnost.
0/0
15.6.2005 13:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.