Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Supertolerance

Komentátoři možná zajásají, jak tolerantní je naše mládež, když se do finále dostává tolik mladých mužů a žen s arabskými, perskými a romskými jmény. Něco na tom je. Zdá se, že značná část esemeskové generace má na nohou a hlavně v hlavě o něco menší balvan rasistické zátěže, než je ve většinové populaci obvyklé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

aesim21

Jendo!
Kdyby bylo nejlepsi se nad tim nepozastavovat, tak proc si to do haje vubec psal a pozastavoval se nad tim! Idnes teda HODNE upada, takovyhle blaboly bych dokazal psat taky... A jeste asi o zajimavejsich tematech. Navic to, ze vyhral cikan, je mozna asi tim, ze vazne maji nadani pro hudbu, a prece jen je to hudebni soutez.... I kdyz pekna srac.a No a proc se nepozastavit nad tim, ze to vyhral rom? Jendo, to je videt, ze i ty mas nejaky predsudky, kdyz rikas, ze by bylo lepsi se nad tim nepozastavovat. Ja myslim, ze kdyz se nad tim bez predsudku pozastavi, je to desettisickrat lepsi, nez kdyz to s predsudky prejde! Tak nam pak neco vykladej o snasenlivosti. A to, ze ty mlady pubertalni pipinky posilaji hlasy arabacum, cikanum apod. je asi tim, ze jsou pro ne exotictejsi. Tudiz zajimavejsi. S cechem chodi kazda, ale arab nebo hezkej cikan, to je neco jinyho.....  A bude to hlavne tim, ze vetsina hlasu pochazi prave od malych zasneny
0/0
14.6.2005 14:07

honza2ka

tolerance... Ale nemůžeme být zase tolerantní ke všemu!!!
Nejsem rasista, nejsem odpůrce náboženství, ale je pro mě těžko ke spolknutí, když vidím, co a jak se k nám infiltruje
0/0
14.6.2005 12:56

killy

Re: tolerance... Ale nemůžeme být zase tolerantní ke všemu!!!
Jo. A ministerstvo kultury tyhle bílý mohamedány klidně registruje. .............. "Každý náboženství je svým způsobem svinstvo na lidech"
0/0
14.6.2005 14:14

aesim21

Re: tolerance... Ale nemůžeme být zase tolerantní ke všemu!!!
jo jo, ja bych to hnal. At si zustanou v tom svym zach.anym Iraku a Iranu a Asii ci Indii o cikanech a ukrajincich nemluve. Proc bysme je tu meli chtit? Aby nam brali praci? Mista je tu malo. Prace malo. Vseho malo. Akorat ta verbes zveda kriminalitu, zabira misto na univerzitach ceskym lidem. At si studuji u sebe. Nemaji dobre skoly? A co? Skoly delaji ucitele, tak at tam zamestnaji nase lidi a budou mit dobre skoly. Nemaji tam praci? A co? Tak prijdou sem a za 20 let tady diky nim a jejich uchylnemu populacnimu rustu nebude taky? Jsou jako kobylky, doufam, ze ted po vstupu do EU to bude lepsi. Taky nejsem zadny nacek nebo rasista, ale co je moc je moc. Ja je tu ani za mak nechci, jestli se jim tu libi, tak at si sem jezdi na dovolenou. Nemaji na to? No a co? Tak at si zustanou, kde jsou. Ja kdyz nemam penize, tak taky dru bidu a drzim hubu a netlacim se nikam.... Meli bysme jim snad pomahat? Vzajemna solidarita? A v cem pomahaji oni nam, kdyz je tu nechame. Treba cikani kradou, dane
0/0
14.6.2005 14:16

krawinec

...
musím se zastat autora článku, který tady dostává pěknou "sodu"...
 
tvářit se, jako že se vítězstvím Vlasty Horvátha vlastně nic nestalo je de facto pokrytecké - těch pár upřímných coolerů, co tu píší, že je vůbec nenapadlo, že je Róm - těch si vážím / tipuji, že spadají do nejmladší věkové kategorie - tak jak je uvedeno v článku
 
osobně mě Superstar vůbec nezajímá, nicméně to že ji vyhrál sympatický, slušný kluk z etnika na okraji společnosti - to je zkrátka o dobře pozitivní zpráva / jak pro Rómy tak i pro Čechy...
 
PS : doba, kdy nám nepříjde divné, že nás zastaví v policejní uniformě Róm a nikoli "bílej" je zatím zatraceně daleko, to si nenalhávejme - v Americe by nám koneckonců o tom mohli vyprávět...
 
 
0/0
14.6.2005 12:08

strycek_Pompo

Re: ...
Ale to je právě to nepochopení. Romové nejsou etnikum na okraji společnosti. Na okraji společnosti je nepřizpůsobivej póvl a ten lidem vadí. Jenže Jandourkové a spol. tohle nedokáží rozlišit a pak se strašně diví, že někomu nevadí slušnej Rom. Proč by měl? Kdyby byl Horváth čorkař a šmejd, tak by stopro nevyhrál a Jandourek by tu krákal o rasismu. Přitom to vůbec není o tom, kdo je nebo není Rom, ale jak se chová. P. S. V tý zmiňovaný policejní uniformě znám Romy dva.
0/0
14.6.2005 12:20

velkorypal

Re: ...
jo a taky bude dlouho trvat, než se převrátí poměr slušných rómů typu Horvát, a méně slušných typu dežo, který mě minulý týden ukrad peněženku. těch méně slušných je prostě moc.
0/0
14.6.2005 12:21

bc23

Háček na mozku má asi autor
Proč se nad tím pozastavujeme je proto,abychom utnuli tipec těm, kdo mluví o persekuci romů. Teď je jasně vidět, že pokud je rom slulšný, tak má prakticky stejně velkou šanci uspět jako ostatní a když budou slušní aspoň v takovém procentu jako "bílí" resp. ostatní, protože oni jsou obecně opravdu problebatičtější než "černí či žlutí", tak budou mít problémy jen s magorama...
0/0
14.6.2005 12:05

Bubaczek

Zkrácená verze
Volba cikána za superstar dokazuje český rasismus. Opravdu nevím jestli mám pana Jandourka brát vážně, nebo se smát. Bere ho vůbec někdo vážně? Aspoň manželka? Je mi ho líto.
0/0
14.6.2005 11:59

krawinec

Re: Zkrácená verze
aneb o tom jak může být  tzv. "zkrácená verze" nebezpečná a demagogická...
0/0
14.6.2005 12:11

iuos

hmm
 podle kurzvíního nadpisu předpokládám, že je to názor čtenáře, který ej náležitě ohodnocen nejméně desetitisícidukáty
0/0
14.6.2005 11:52

iuos

hmm
oprava: kurzívního,   je,   
0/0
14.6.2005 11:53

Lubenecnik

to sú kecy, to sú kecy
kolik za takový článek autor může mět? kolik může mět?!
0/0
14.6.2005 11:47

good_luck!

Pane Jandourek vy jste totální, ale totální idi.t
0/0
14.6.2005 11:45

jenicek25

Blabol
Teda pane radoby redaktore, takovyhle nesmysl, trapny blabol, nic nerikajici a nic nesdelujici hovadinu jste si mohl odpustit. Jestli jste nemeli nic jineho, co byste sem mohli dat, meli jste to misto radsi nechat prazdne, nez napsat takovou zhovadilost.  Btw. Vlasta Horvath umi dobre zpivat, je slusny a je uplne jedno jestli je Rom, Arab, cernoch nebo Eskymak. Lidi ho nevolili proto, aby ukazali, ze nejsou rasisti, ale proto, ze je zaujal a oslovil. Nejvetsi rasisti v tehle zemi jsou novinari, protoze to jsou oni, kdo stale zduraznuji kdo je Rom a kdo ne, a delaji mezi nimi rozdily. Ja osobne znam jen dva druhy lidi - dobre a spatne.    
0/0
14.6.2005 11:44

Bubaczek

Re: Blabol
Musíte být k novinářům tolerantní. Kdyby praskla bublina diskriminace romů, neměli by o čem psát. Plus Bruselu a Woušingtonu by se nelíbilo že přišli o oblíbený klacík ;-)
0/0
14.6.2005 12:04

velkorypal

Re: Blabol
dovolím si rozdělit lidi na více druhů a posvém, první je vstah k práci a druhy je chování
1. dělají, dělají že dělají, chtěli by dělat, nedělají, nechcou dělat
2. jsou slušní, nejsou slušní
a problém je v tom, že většina romů patří do kategorie nechcou dělat a nejsou slušní,
Osobně netoleruji kategorie nedělají a nechcou dělat, nemám rád dělají že dělají, a těm kteří by chtěli dělat bych doporučil stěhovat se za prací. takže jen kategorie dělají má mé porozumnění!
0/0
14.6.2005 12:18

zberanek

Novinář
Autor tohoto článku asi nemá o čem psát. Proč se autor pokouší separovat mladší a starší generaci? Češi nemají problém s jinými národnostmi, kteří normálně pracují a nežijí na úkor společnosti.
0/0
14.6.2005 11:38

wov

Novinářská havěť !
Kolik vas ještě napíše,že se volba Superstar obešla bez rasistického podtextu?Z vašich příspěvků totiž velmi okatě čouhá lítost nad tím,že Češi,Moraváci i Slezané jednoznačně schválili i schvalují vítězství Vlasty! A už se na to vy5erte. Děláte jenom ostudu.
0/0
14.6.2005 11:20

_m-

Re: Novinářská havěť !
Nojo, ale o čem by psali? Dyť musej nějak živit rodinu! :-))
0/0
14.6.2005 11:23

lifelovero

Blábol nad blábol!
Sám autor článku napíše, že "Superstar vyhrál Rom. Ale proč to řešit."
No a nakonec to řeší jenom on a pár pisálků, kteří jsou líní vyjít do terénu, aby mohli psát o něčem zajímavějším.
Já si fakt myslím, že Češi jsou spíš v zajetí předsudků než rasisti.
(To, že je Vlastík Rom jsem si uvědomil teprve ve chvíli, kdy se o tom začalo mluvit.)
Jenže tomu "zajetí předsůků" se nedá moc divit. Prostě, když Vám někdo bezdůvodně rozbije držku (osobní zkušenost) nebo Vám bezdůvodně na ulici sprostě nadává (taky osobní zkušenost) a shodou okolností bude ten člověk v obou případech oranžovej, tak si prostě příště dám na oranžový pozor.
Je to prostě součást mojí zkušenostní výbavy a i když si můžu racionálně zdůvodnit, že nemám lidi házet do jednoho pytle, budu zkrátka přinejmenším opatrnější, stejně jako při manipulaci s žehličkou, o kterou jsem se kdysi spálil (taky osobní zkušen
0/0
14.6.2005 11:13

dead_brouk

hmmm....
no, vite, me ani nenapadlo, ze vlastik je cikan do te doby, nez sem se to dozvedel z tisku... zabyvaji se tim POUZE novinari... stejne jako v maticni, mozna pouze novinari rozlisuji lidi podle barvy pleti... v maticni se jednalo o neprizpusobive obcany a prisel novinar a napsal, ze jde predevsim o romy... superstar vyhraje celkem dobrej zpevak a v novinach se pise o tom, ze to je rom... bezte se vsichni bodnout!!!
0/0
14.6.2005 11:07

seppikub

Tohle napsal zurnalista ????????
Nebo je to jen trapny vtip ???
0/0
14.6.2005 11:01

Kirken

Jandourku,...
...já se pozastavuju nad tím, že se pozastavuješ nad tím, že se někdo pozastavuje nad tím, že Superstar vyhrál Rom. Nejlepší by bylo, kdybych se nad tvým pozastavováním nad něčím pozastavováním ohledně vítěze Superstar nemusel pozastavovat. Je to zhruba to, co jsi chtěl říct?
0/0
14.6.2005 11:00

iDaddy

iDnes, co se s Vámi děje?????
Tak takovej blábol jsem snad nikdy nečetl. Kolikrát si autor dokáže protiřečit je nespočítatelné. Kam ta iDnes spěje...???????  
0/0
14.6.2005 10:35

inventar

SMS-ková generace
toho v hlavě moc nemá, nicméně autor článku k ní rozhodně nepatří, ten tam má tak 1 až dvě 2 buňky....
0/0
14.6.2005 10:32

TakyPavel

Krásný nápad:
Autor článku řeší, proč řešit, že SuperStar vyhrál Rom, a pozastavuje se nad tím, proč se nad tím někdo pozastavuje. Ještě mohl napsat, že o tom nemá cenu psát, aby to bylo úplné.
0/0
14.6.2005 10:11

vajmi

Re: Krásný nápad:
jj,je to inteligent :o)))
0/0
14.6.2005 10:21

jura-jx2

Re: Krásný nápad:
Naprostý souhlas. Myslím, že všichni čekali, co se zase rozvíří vyhazovem Horvátha a co bude propíráno, když vyhraje. Začalo to článkem,  kde citovali Horvátha, že je dobře , že vyhrál rom. Tak kdo to tady víří páni redaktoři?  Odivuju Horvátha jako člověka co umí, ale po zkušenostech s cikány se držím od nich dál, protože nevím co bude následovat, pokud si je připustím k tělu. Tomu se říká předsudek nikoliv rasizmus    
0/0
14.6.2005 10:40

killy

Re: Re: Krásný nápad:
Tomu se přece říká vlastní zkušenost obyčejnýho českýho člověka.......!
0/0
14.6.2005 14:19

buhvol

-
1.) Nikdo by se tím nezabýval, kdyby se tím nezačali zabývat jurnalisté a kdyby to neřekl Horváth. Jenže kontext, v kterém to řekl, byl asi opět jiný... 2.) Rasismem nelze nazvat konání, při kterém si vybírám sousedy, při kterém si (ergo svobodně) vybírám místo k bydlení!!! Někdo prostě chce žít na samotě, jinému vadí sousedovi kohouti, většině prostě a jednoduše sousedi, kteří se hrabou v popelnicích, vyřvávají do noci!!! A rasismus také není o výběru partnera!!! KDE na takový NESMYSL autor přišel?! Jediné, s čím lze souhlasit, je rasismus při přijímání zaměstnanců... ovšem na druhou stranu, proč zaměstnavatel si má právo vybrat toho, kdo si myslí, že je nejlepší...
0/0
14.6.2005 10:04

ODSakEda

Re: -
ad1 bych tak netvrdil!!! Slyšel jsem kolem sebe vícekráte, proč v "naší" české soutěži mohou(!...) ystupovat i cizinci!!! Nevydržel jsem to mnohokrát a vmísil se do rozhovoru s upozorněním, že to není oficiální česká soutěž snat dokonce pod patronací české vlády, ale nějaké šhou nějaké soukromé TV jen s takovým názvem a že ani v tom názvu není že se hledá jen z česka, nebo čech!!! A že jsou rasisti nebo minimálně nacionalisti takovými řečmi!
0/0
14.6.2005 11:13

buhvol

Re: Re: -
Tak alespoň mezi VŠky to nikdo neřešil. Nebo že by se spíš nikdo nedíval? :o)))
0/0
14.6.2005 11:39

Mishaak

Hmm
No tak to fakt netuším, co tímhle článkem chtěl autor říci... Fakt trochu ujeté.
0/0
14.6.2005 10:02

wildge

Jeden z mala
Jeden mala, ktery se nad tim pozastavuje, je Jandourek. Hraje rasistickou notu jen proto, aby za to dostal prachy. Je to devka prodejna. Ale co cekat od novinarskeho humusu, ze? Kazdy den se ukazuje, ze Zeman mel v tomhle pravdu. ---- Normalni lidi se nad tim nepozastavi. Obycejnym lidem je uplne jedno, jestli je nekdo cerny, zluty, bily nebo oranzovy se zelenymi kosočtverci. Je zajima, jestli je pro ostatni prinosem, nebo naopak okoli obtezuje.
0/0
14.6.2005 10:00

buhvol

Re: Jeden z mala
Obyčejným lidem je to jedno v případě, že ten "jiný" je slušný, normální a kultivovaný, tzn. že nekrade, neloupí, nehrabe se v popelnicích, hledá zaměstnání. Horváth prostě a jednoduše dokázal, že umí zpívat, proto vyhrál. Zcela jednoduché. Vlastně s tebou souhlasím :-)))
0/0
14.6.2005 10:07

RumFighter

Re: Jeden z mala
co to kecas?  Celkem normalni jsem, ale jestli uvidim nekoho oranzoveho se zelenymi kosoctverci, bdu se tomu SAKRA divit
0/0
14.6.2005 10:32

barbudo

No a co jako ...
... svým hlasováním dali Čechové nejvíc hlasů Vlastovi Horváthovi. Dali mu je proto, že jim byl sympatický a proto, že velmi dobře zpívá ... o tom Superstar byla ...
... pokud mělo rozhodovat i to, zda je adept Íránec, Pákistánec nebo Rus, měl to súdruch redachtor hlásit fčas ...
0/0
14.6.2005 9:59

Outlander

?
Hmm a co tim chtel basnik (autor) rict? Vzdyt to nema hlavu ani patu, pripada mi to jako samoucelny clanek, ktery ma jen vytvorit misto pro dalsi reklamu a prilakat ctenare na zajimave tema a titulek. Zacatek by mozna byl dobry, ale pak to vysumi do ztracena...
0/0
14.6.2005 9:59

houbeless

rasismus?
Tusim ze vcera tady byl clanek o tom, ze Horvat je rad, ze vyhral cikan.
Neni zrovna tohle typicky rasisticky vyrok?!
0/0
14.6.2005 9:36

_m-

Re: rasismus?
Jde jen o to, co řekl Horváth a co z toho udělal investigativní novinář.
0/0
14.6.2005 9:44

strycek_Pompo

Re: Re: rasismus?
Ha, moje včerejší oblíbené téma. Tady je záznam celý tiskovky http://www.novinky.cz/05/85/19.html každej může posoudit, co Horváth skutečně řek, proč to řek a jak to podal idnes (mfdnes), kterej se teď tak hrozně diví a píše, proč se nad tím pozastavovat...
0/0
14.6.2005 10:09

orinka3

prvenství
Pan Horváth nevyhrál SS proto, že je Rom, ale proto, že umí zpívat. Rasismus bych do toho nepletla.
0/0
14.6.2005 9:33

strycek_Pompo

Do p*dele,
vždyť jedinej, kdo se nad tim pozastavuje, je Mladá fronta    
0/0
14.6.2005 9:03





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.