Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pozor, jste pod přísným dohledem státu

Otisky prstů, záznamy z bezpečnostních kamer nebo údaje o tom, kde se pohybuje vlastník konkrétního mobilního telefonu. Všechny tyto údaje má k dispozici stát. Množství informací, které bude mít stát o konkrétním člověku, v budoucnu dál poroste.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Philosophicus

Veri nekdo policii?
Mam vlastni spatne zkusenosti s policii a rozhodne korunu tomu nasadila jeji mluvci. Kdyz se policie nebude chovat k ji sverenym osobnim udajum zodpovedne a s respektem nemyslim, ze ji prislusi vedet co i pouze moje krestni jmeno, natoz pak datum narozeni. Az jednou budou policiste tim, cim maji, pak klidne budu souhlasit s tim at jim zvysi plat, ale za stavajicich podminek to proste neni mozne . Kdyz chteji vic penez, at jich tretinu propusti, zejmena tu co nema maturitu a/nebo prohlidku u psychologa.
0/0
15.6.2005 21:05

libienski

Jo a mimochodem
Mobil nestačí vypnout....je třeba i vytáhnout baterku, když už jdete třeba za tou milenkou...:-))) Zatím se tak dá z matrixu spolehlivě zmizet, pokud není z města, kde jsou fšude kamery....
0/0
15.6.2005 15:29

leonel

Re: Jo a mimochodem
správná rada pro začínající
0/0
16.6.2005 9:13

libienski

Smích skrze slzy:-(
No nakonec by byl nejlepší povinně čip pod kůži a všem. Musím se opravdu smát skrze slzy, když vidím jak postupuje současná policie, která se mám pocit ani nesnaží svou neschopnost a lenost zakrývat nedostatečnými kompetencemi - odposlechy, kamerami, DNA atd. Tuto službu za ni rád udělá tu Gross, pak Bublan a pak někdo další. Já bych přivítal spíš někoho, kdo bude konečně hájit zájmy občanů a ne policie!
0/0
15.6.2005 15:25

duch_otce

v pořádku
Pokud někdo nevykecá manželce, že jsem byl v posteli s cizí holkou, tak sledování schvalulu. Na jedne straně se křičí Co dělá policie, že nic nedělá, na druhé straně nechceme, aby si všímala, co kdo dělá. To nejde dohromady. Ať je u každýho auta kamera a u každýho baráku kamera. Jak se tam něco šustne, už je tam policajt a šup s grázlíkem do lochu.
0/0
15.6.2005 13:47

Were-Nee

utopie???
připadá mi, že svět, před kterým varoval George Orwell se stává pomalu, ale jistě skutečností. Nebo že by jsme najížděli na vizi Matrixu? Nejvyšší čas z tohoto státu (policejního?) vypadnout...
0/0
15.6.2005 12:21

dislektik

jo aspon uvidí jak se žije podle ...............?!?!
no když my nepolezou do postele tak my můžou poboskat prdílku
0/0
14.6.2005 18:57

Leto_Atreides

Právě že polezou
Ty máš milenku, že soudruhu? Jak to víme? Inu signály vašich mobilních telefonů i Ultra-RFID čipů, co máte pod kůží, se střetávají pravidelně v jejím bytě, máme i záznamy bezpečnostních kamer a tvoje auto podle GPS se v tu dobu nachází na blízkém parkovišti. A vlastně, jak se má tvá manželka?
Nechceš čaj? Zelený Pickwick, že? Tuhle značku máš podle záznamů z tvé kreditní karty opravdu rád...
Jo a co že to chceš napsat o našem starostovi na svůj blog? Ale jakápak špína, jakápak mafie... Inu, to víš, tvůj počítač je připojený na internet a minulý týden ses bavil s někým v tomto smyslu po instant messengeru viď?
Ale ty jsi přeci rozumný chlap. Vždyť si to přeci ještě rozmyslíš viď?
0/0
14.6.2005 21:29

ScipioAfricanus

A novym mluvcim MV se stava......
Leos Mares!!!!!!!!!
0/0
14.6.2005 15:36

qwe25

kuna
to si snad delaj legraci? Jeste by mohli vytahnout reci o tom, ze kdo nema co schovavat tak se nema proc bat. Proste jednou je to moje soukromi a nikomu neni nic potom, kam jsem jel a proc. Nestojim o to abych byl sledovan. A uz vubec nestojim o to aby to ty paka nekde archivovali. Kolik uz bylo pripadu, ze se nekde nasli citliva data, popripade ze je nekdo slohnul? A to nepocitam takove aktivisti jako OSA a pod. To bych si nekde zabroukal pisnicku a lup uz bych mel doma fakturu. Svoje soukromi si pohlidam sam.
0/0
14.6.2005 15:03

Jesuslives

Re: kuna
To mas samozrejme pravdu, jenze ruku na srdce - kolikrat ty jsi byl statem stopovan? Ta moznost tady sice je, ale je vice nez nepravdepodobna (pokud zrovna nesefujes parte obchodnikum se zbranema) Pokud nekdo vyznamne porusuje zakony, tak je mi jeho pravo na soukromi u zadku. Problem, zustava, aby se citliva data nedostala ven. Jenze pokud bude ze zakona zakazano takove stopovani a spehovani, i tak se toto da obejit, pokud ta technika tady je. Priklad: Policajt bude moct nekoho odposlouchavat, ale nebude moci tyto odposlechy dat treti osobe, bude vsak uplacen a udela to. Myslis, ze kdyby nemel ani pravo odposlouchavat, tak ze by se pri stejne situaci zachoval jinak? Nechci tim podporovat, aby stat bral lidem soukromi. Ale kdyz zakazeme soucasnou techniku, nijak tim nezamezime moznosti zneuziti citlivych dat, ale vyrazne tim zhorsime sanci na odhaleni zavaznych zlocinu
0/0
14.6.2005 17:15

Isbjoerna

Re: Re: kuna
, Nejde o zakaz soucasne techniky, jde o jeji zakonem regulovane nasazeni. K regulovanemu nasazeni NEPATRI plosne sledovani lidi! Naopak, zakony je treba upravovat tak, aby i statni sila mela moznost sledovat JEN opravdu duvodne podezrele osoby - a ne jejich nezucastnene rodinne prislusniky ci dokonce spolupracovniky nebo sousedy.
0/0
14.6.2005 18:23

Brundi

Re: kuna
Jj, s tema autorskyma pravama to bude teprve komedie. ;-) Kdyz zahrajes kamosum na zahrade na kytaru vlastni song, tak uz bys za to mohl platit, protoze to byl koncert a ty jsi nenahlasil predem, jake skladby budes hrat a v takovem pripade se bere za to, ze to jsou skladby, ktere hlida OSA... ;-D
0/0
14.6.2005 18:04

Mak1

Kamery
rozhodně přímo bezpečnost nezvyšují - spíše naopak. Místo, aby byl policista na ulici a mohl zasáhnout, tak se bude pohodlně dívat, jak vás přepadnou. A pak bude na dalších kamerách sledovat zločince a nakonec ho chytit ... To vám, když budete mrtvý, nebo zmlácený udělá určitě velkou radost. Prostě je to nástroj, který má působit jednak preventivně - nezabíjej ho tady, ale až za rohem a druhak má umožnit policistům aby nemuseli nikam chodit a mohli si v klidu popíjet kafe při sledování občas určitě dost zajímavých obrázků .
0/0
14.6.2005 14:59

Mak1

Jen houšť,
dejte kamery všude. však on to Grebeníček bude umět využít, až si ho národ demokraticky zvolí ...
0/0
14.6.2005 14:45

yamaha66

no to me.....
za chvili nam vsem uvidi stat az do prdele
0/0
14.6.2005 13:49

Brundi

Re: no to me.....
Tak to mu preju! ;-)
0/0
14.6.2005 18:07

jdobry

Organizovany zlocin
Problem je v tom, ze takto organizovana data maji cenu. Cim vice dat, tim vetsi cena. Nevadi ze jsou to jen stripky ale umoznuji vytvorit celkovy obraz o pohybu a zvycich cloveka. A data jsou uzitecna. Nejen pro stat. Predstavte si databazi, ktera velmi presne monitoruje majetkove pomery (karty, ucty), pohyb osob, jejich bydliste. Spousta "zajmovych skupin" ma o tyto data zajem. Vyuziti: 1) vime kolik toho ma dotycny doma, a taky kdy doma neni. Tiparina ve velkem meritku se vyplati vice nez v malem, kdy dotycneho musim pozorovat sam. 2) neni problem zjistit ze nekdo ma nemocnou babicku a chodi casto za kartarkou. Duveriva osoba = oholit az na kost. Tiparina ve velkem. 3) Vydirat se da kazdy. Napr. svezu kolegini domu protoze to mam pri ceste. V kombinaci se zarlivou mazelkou. A rovnou ve velkem. 4) koupite si tento rok uz treti laciny smejd vysavac. Nabidnou vam "lepsi". A ve velkem meritku pro spoustu lidi. 5) lecite se a zamestnavetel to nevi? Nevadi, databaze pote
0/0
14.6.2005 13:06

jdobry

Re: Organizovany zlocin
Nejak se to neveslo: 5) lecite se a zamestnavetel to nevi? Nevadi, databaze potencialne problemovych osob se da koupit. 6) Mate prechodne finacni problemy? Nevadi, za dvermi je "vyhodna" pujcka. A to vsechno ve velkem meritku. To znamena velke penize. Jinak receno, pokud takovato databaze bude existovat neni otazkou jesli unikne, ale "kolik to bude stat". Technika neni dokonala, ale v porovnani s clovekem je to dokonalost sama. Necastejsi unik citlivych informaci zpusobuji lide. Musim pokracovat? .....
0/0
14.6.2005 13:07

leonel

Re: Re: Organizovany zlocin
pro některé ani nemusíš psát a pro jiné   můžeš psát do nekonečna, stejně nepochopí...
0/0
14.6.2005 13:18

Leto_Atreides

Souhlas
Až na to vykrádání bytů; obávám se, že za chvíli budou kamery DOSLOVA na každém rohu (viz Londýn) a drobná kriminalita opravdu přijde zkráktka. Zato státně - korporativnímu fašismu to pomůže přesně jak jsi uvedl. A příklad se žárlivou manželkou je velmi trefný.
0/0
14.6.2005 13:24

SocPredator

mýtný pro os. auta?
Ještěže Šimonovský pude do prdele, protože nechápu, jaký mýtný má na mysli. Už platim ručení a spotřební daň na benzínu, dálniční známku a silniční daň. Jakej poplatek ještě chce? Nechce abych seděl doma a chodil na socku? Idiot!
0/0
14.6.2005 12:59

kestrik

Take mam svuj nazor.....
Ziju v dobe podrazactvi a malych ci vetsich hajzlu. Otazku sberu dat podminenou narodni bezpecnosti vnimam jako pro mne velmi citlivou. Snazim se zit poctive a nesouhlasim s nazorem, ze kdyz budou chtit, nevo si najdou. Kdyz budu zit opravdu poctive vsichni najdou nic. Kdyz pojedu v ramci sluzebni cetsty autem na chatu (jak jsem cetl nazorny priklad v prispevcich nize), musim pocitat s trestem. Osobne obetuji cast soukromi pro bezpecnost. Jestli to bude jen "pocit bezpecnosti" nebo objektivne vetsi bezpecnost, to ukaze az budoucnost. Nemam pravo mluvit za druhe, ale rozhodne bych se primlouval za mensi referendum. Vzdyt omezeni meho soukromi je i veci statu ve kterem ziju. Takovet omezeni musi byt popsano zakonem. K takovemuto zakonu, by se meli vyjadrit vsichni,kterych se to tyka, tedy vsichni obcane. Vetsina by rozhodla. Mensina by se mela bud podridit, nebo jit jinam, kde zakon platit nebude...... 
0/0
14.6.2005 12:57

Isbjoerna

Re: Take mam svuj nazor.....
Tento pozorovaci system se nezaklada na tom, ze nekdo najde nejake nepoctivce nebo dokonce kradezim a podvodum (ci jinym zlocinum) zabrani.
 
Tento system se zaklada na nezakonnem nahledu do soukromeho zivota obcanu a sbirani jejich osobnich dat. System nerozlisuje mezi poctivy/nepoctivy, ale umoznuje za urcitych podminek ruinovat kazdeho cloveka.
 
Tva ochota obetovat cast soukromi je velmi naivni, protoze tva bezpecnost se timto "statnim dohledem" snizi (=vystavi te vyssimu nebezpeci, nez jake ti dnes hrozi).
0/0
14.6.2005 13:16

Ulrich

Re: Take mam svuj nazor.....
1. Mohou po vás jít právě proto, že jste jediný poctivý v určité skupině. Někomu z mocných budete vadit a pak uvidíte, jak je nepříjemné, že stát v každou chvíli ví, kde se nacházíte, u které banky máte účet a jaký je jeho stav apod..
 
2. I když jset poctivý ve smyslu zákona ( jednáte legálně ), může vám vadit, když anonymní úředníci spravující databáze znají vaše lidské slabosti. Mohou kdykoli nahlédnout do vašich účtů a zjistit, že chodíte kupříkladu hrát ruletu nebo jste si za poslední měsíc koupil 10 lahví vodky a máte tudíž poněkud problém s alkoholem.
0/0
14.6.2005 13:18

dukeprvni

Pozor, jste pod přísným dohledem státu
 
na tomhlenc tom nevidim nic noveho, to uz tady mame od osmactyricateho a stale stejny ksindl je furt u vesla a je cim dal oblibenejsi     tak o cem je rec
0/0
14.6.2005 12:54

jules_w

snad mě neseberou:))
cca rok 2100....chvíli po práci,vyplňuji hlášení o průběhu dne,přikládám www s videozáznamem...připojuji výpis transakcí...předávám vše sličné slečně na přepážce CMA(Central Monitoring Agency)
0/0
14.6.2005 12:48

Leto_Atreides

Neboj
2025 - tvé chování je automaticky vyhodnocováno "bezpečnostními" kamerami. Umějí rozlišit emoce a v případě, že jednáš neočekávaně, upozorní lidské kolegy. Díky implantovanému čipu nemusí ani udávat tvou polohu - jedninec H56DJF-FJ1 je satelitem neustále zamřen. Nejbližšímu policistovi jsou odeslána relevantní data - předchozí přestupky, profese, hmotnost, zdravotní stav, na základě předchozích záznamů o pravděpodobnost agresivního jednání aj.
A počkej, co na tebe vytáhnou, až budeš mít nedoplatek u finančáku/něco žblebteš proti "demokraticky zvolené" vládě...
Lidi, otevřete oči!
0/0
14.6.2005 13:14

jajaja59

K předchozím debatám o Orwelovi:
Již v r. 1920 napsal Rus Jevgenij Zamjatin román MY. Tam je to dokonalé.
0/0
14.6.2005 12:06

Leto_Atreides

1984?
Ne, je to horší. Orwell nepředpokládal elekronický platební styk. Co se týče IP adresy, existují anonymní proxy servery.
Jak pravil Ondřej Neff ve svém Elektornickém Bohu: neexistuje nic strašnejšího, než koncentrák plný šťastných vězňů, přesvědčených o své svobodě.
Celá tahle písnička je o poměru užitek versus zásah do osobních svobod. Nepochybuji, že nějaký přínos k bezpečnosti/výběru poplatků kamery, odposlechy, satelitní sledování etc. opravdu přináší. Je ale dle mého názoru v nekonenčém nepoměru k zásahu do soukromí.
Státu nijak zvlášť neprospěje, bude-li vědět, jaké webové stránky navštěvuji, s kým si telefonuji, kam jedu s rodinou na výlet a jestli mám milenku. Možnosti zneužití jsou ale obrovské; pokud někdo projede Vaše tel., platební aj. záznamy za posledních cca 10 let, to by bylo, aby něco nenašel.
0/0
14.6.2005 12:03

leonel

Re: 1984?
a když nenajde, tak si  z těch  informací klidně sestaví výmysl, který ...
0/0
14.6.2005 13:02

JurajK

Presvedčte sa sami:
Ak sa chcete presvedčiť, či na vás skutočne niečo majú a ak majú, tak čo - pozrite sa na nasledujúcu adresu:
0/0
14.6.2005 12:03

Leto_Atreides

Dooobrý ;-)
 
Ale ona to žel taková sranda není.
0/0
14.6.2005 12:04

JurajK

Re: Presvedčte sa sami:
Pozrite sa na to, je to fakt šokujúce!
0/0
14.6.2005 12:07

Speedo

Re: Re: Presvedčte sa sami:
to je tak stary for, ze uz se tomu snad nikdo nesmeje
0/0
14.6.2005 12:48

Vatik

A ještě jeden názor.
A v téhle souvislosti jsem byl postižen další myšlenkou. Tahle data budou velice žádaná pro různé vyzkumy a reklamní účely. Je přeci velice účelné zaměřit svou pozornost na tu správnou cílovou skupinu lidí, kteří kupříkladu často platí kartou nebo nakupují v daném řetězci prodejen. Každý z nás (ať už si to přináme nebo ne) zapadá do určitého, předem daného vzorce chování, které se dá odvodit z jeho zvyklostí. Zjednodušeně řečeno lze z naší minulosti odvodit naší budoucnost. A právě proto budou tahle data velice ceněna, zcizována a prodávána. Protože tam, kde je poptávka, se brzy vytvoří i nabídka. Ve vší tichosti se vypálená DVD s osobními daty měnit za slušné sumy a vy se budete divit, kde na vás vzali kontakt a proč vám nabízí "výhodnou" půjčku. A ještě poznámka pod čarou: Opravdu si myslíte, že některé diskuse nejsou monitorovány včetně IP uživatelů? Velký bratr se totiž naučil i číst a poslouchat.
0/0
14.6.2005 11:47

Brundi

Re: A ještě jeden názor.
Mate naprostou pravdu. Ale zase tomu, kdo monitoruje a zpracovava diskuze na iDNES to ze srdce preju! ;-D
0/0
14.6.2005 18:16

DaliborS

Dohled státu?
Kdysi jsem četl knihu George Orwella 1984. Dnes s hrůzou zjišťuji, že se to stává pomalu realitou. Začíná to nevinně - ochrana proti zločincům a pokračovat to bude jak? Odmítne mě lékař léčit, protože jsem v posledních pěti letech snědl příliš mnoho čočkové polévky, dále nosím úzké slipy a tudíž je to nezdravé a já si sám ničím zdraví? Zavřou mě, protože zjistili, že jsem před 5 lety se zastavil autem na chalupě a já jsem to uvedl do dańového přiznání jako pracovní cestu? A tak dále. Jsou to drobné prohřešky, které budou mít fatální důsledky. Takovou budoucnost? pěkně děkuji.
0/0
14.6.2005 10:46

JoeBoobuck

Re: Dohled státu?
já bych se tolik nebál. když jsem četl orwella v sedumdesátých letech, byl jsem fascinován, jak se u nás vývoj společnosti blížil jeho vizi. a podívejte, jak se jim ta komunistická evidence zhroutila.
0/0
14.6.2005 11:01

bapchpytho

Re: Re: Dohled státu?
Ale vždyť je naprosto jedno,jetli Tě špehuje komouš nebo grosstapáci.Jde o princip,ne o to,kdo to dělá.
0/0
14.6.2005 11:17

DaliborS

Re: Re: Dohled státu?
Komunisti měli snahu, ale ne technické prostředky. Ty v dohledné době budou a vývoj jde stále rychleji - např. skenování oční rohovky při vstupu do veřejných budov, místností, stopy DNA po pobytu někoho někde, různé čipy apod. Nejde jen o dohled státu: opilý policejní úředník nebo poslanec zapomene medium s těmito daty v autě a je vymalováno...
0/0
14.6.2005 11:20

Isbjoerna

Re: Re: Re: Dohled státu?
"...opilý policejní úředník nebo poslanec zapomene medium s těmito daty v autě..."
 
Proc by je zapominal v aute, kdyz ta data muze kopierovat a tu kopii prodat za 5,5 millionu ( ) nejake velke pojistovne a pod.
0/0
14.6.2005 11:43

Cislo 2

Re: Dohled státu?
Celkem povedená kniha, ale bohužel se s z ní stává kultovní záležitost a pro někoho jediný zaručený návod pro názory a styl života. Nějak nám přibývá lidí postižených Orwellem. Lékař tě neodmítne léčit ne proto, že jsi se cpal čočkou, ale že mu nezaplatíš (ať už z valstního nebo veřejného). Jinak je mu to jedno. Daňový úřad bych nešidil ...    
0/0
14.6.2005 11:21

Isbjoerna

Re: Re: Dohled státu?
Lekar ho odmitne proto, ze ho
  1. zadna pojistovna nepojisti (z jeho DNA-Analyse je patrne, ze ma genetickou disposition nejake zavazne nemoci, jejiz therapie je financne velmi nakladna)
  2. on nedostane nikde zamestnani (z jeho DNA-Analyse je patrne, ze by mohl byt kvuli nemoci casto a dloho prace neschopny)
  3. privatne podnikat take nemuze, protoze existuje o nem zaznam u "ochrany statu", ze je podezrely z planovani teroristickych aktu, nebot si v minulem roce koupil tri knihy o Islamu (koupe knih byla registrovana, protoze je zaplatil s EC-Card), a proto nedostane podnikatelske povoleni
0/0
14.6.2005 11:39

Cislo 2

Re: Re: Re: Dohled státu?
ad 3) To, že někdo nemohl podnikat, uměl zařídit i komunistický režim s chabým technickým vybavením. Není to o technických možnostech a záznamech o osobě, ale o zákonech, garantované svobodě a lidských právech. ad 2) Vyhodit z práce lze člověka i dnes, až nemoc propukne a nikdo tomu nezabrání (zaměstnavatel to zjistí podle jeho absence nebo snížení výkonnost). Na druhou stranu je výhodnější zaměstnat špičkového odborníka nebo schopného zaměstnance i když jeho budoucnost podle DNA není růžová než zdravého lempla. ad 1) to je jediné co by mohlo být  zneužito u komerčního pojištění, stejně však dnes nechávají zdravotní komerční pojišťovny vyplnit dotazník, když člověk něco zatají, odmítnou platit ... je to o zákonech a právech ...      
0/0
14.6.2005 13:15

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Dohled státu?
Vsechny tyto pripady jiz nastaly na zaklade prechodu citlivych dat do "spatne ruky".
 
Jsou zeme (pravdepodobne k nim CR nepatri, nevim), kde zamestnavatel nesmi kvuli nemoci vyhodit nekoho z prace, avsak je povinen mu platit plnou mzdu v dobe nemoci.
_______
Dokud v zakonech stoji, ze se tyto informace nesmeji sbirat, predavat druhym, uzivat jako dukaz atd., ma clovek moznost se proti zneuziti juristicky branit. Ve chvili, kdy se "proverovani" stane "statnim dohledem", nema nikdo chance.
0/0
14.6.2005 13:26

Cislo 2

Re: Re: Re: Re: Re: Dohled státu?
V CR kvuli nemoci také nesmí vyhodit někoho z práce, ale neplatí mu plnou mzdu (jde to z pojistky státu, takže ho to nic nestojí).  Po 1/2 roce nebo po 1 roce nastupuje člověk invalidní důchod, do kterého by šel stejně, i kdyby nebyl zaměstnaný. Pochybuji, že existuje země, která platí člověku plnou mzdu po dobu jeho nemoci až do důchodového věku. Ale to se debata stáčí někam jinam. Jde o zachování demokratického zřízení, tvorbu zákonů a kontrolu nad státními institucemi, ne o omezování využívání technologického rozvoje těmiti institucemi. Rozhodně je mi milejší, když kvůli kameře ve středu města se omezí kapesní loupeže než to, že mne natočili, že jsem tam byl ve 14. hodin. To mne můžou sledovat i bez kamery.      
0/0
14.6.2005 13:49

leonel

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dohled státu?
ty máš  asi  bohatý život...
0/0
14.6.2005 13:53

Cislo 2

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dohled státu?
to jo, ale čistý trestní rejstřík ...
0/0
14.6.2005 14:02

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Dohled státu?
K te nemoci: pokud je nekdo po dobu 30 let kazdorocne 4-5 mesice v pracovni neschopnosti, muze ve firme zustat az do duchodu (a stoji zamestnavatele velke penize).
_______
"...tvorbu zákonů..."
Zakony musi byt tvoreny k ochrane demokratie a lidskych svobod proti zneuzivani techto technologii. Zatim utika tato technologie zakonum i zakonodarcum.
_______
P.S. Nic proti kamere na ulici nebo v bance, ale az nekdo umisti kameru treba na verejnem WC (restaurace, klinika a pod.) nebo ve Vasi loznici a zaznamy z teto kamery -mimochodem je tam i zaber Vas, Vasi zeny (dcery, matky, syna)- bude verejne ukazovat nekde, kde Vam to neni prijemne, mozna se na vec podivate jinak.
0/0
14.6.2005 14:23





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.