Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Nemocnice ukryla obrazy před Romy

Pacientům Masarykova onkologického ústavu v Brně měla zpříjemnit léčbu výstava obrazů. Vedení galerie ale nechalo obrazy malířky Ivany Baraziové na čas uklidit. Bálo se příbuzných Romky, která se tu právě léčila. Když se o problém začala zajímat média, obrazy se na chodbu vrátily.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Montaigne.

Naši spoluobčané
Naši romští spoluobčané mají také právo obdivovat na zdech nemocnice výtvory mistrů. 
0/0
16.6.2005 10:49

LimonadovyJoe

Romové mezi bílými zdmi,
jak paradoxní.
0/0
14.6.2005 15:42

Montaigne.

Obrazy nesundavat
Ty obrazy měli hlídat a ne je sundavat. 
0/0
14.6.2005 14:17

_Sandstorm_

Hm
To už ten póvl neví, do čeho si rýpnout? Nebo je už ochrana vlastního majetku zakázaná? Chápu, že kdyby tam dali ceduli "Schovali jsme to před cikány, protože kradou", protože pravda se říkat nesmí. Ale když ty obrazy odstranili v tichosti, nikomu do toho nic není.
0/0
14.6.2005 13:58

dukeprvni

Re: Hm
 no vzdyt' oni to ale pred cigany neschovali, tak proc by tam davali nejakou ceduli  nevim zrovna o mnoha ciganech, kteri by si potrpeli na obrazy a na druhou stranu neznam kor moc cechu, kteri by si sli kupovat obrazy od ciganu  tak nac by je ti cigani kradli  naopak ale vim, ze cizkove jsou schopni si povesit na zed kdejaky hovvno a zvlast' kdyz bylo zadarmo  mas tu logiku nejakou popletenou
0/0
14.6.2005 14:20

_Sandstorm_

Re: Re: Hm
Tak proč se teda řeší, kdo a proč sundal obrazy? A už se těch cikánů tak zuřivě nezastávej, vím, že současná politicko korektní diktatura se snaží vymýt lidem mozky, ale nemusíš jim hned ukazovat, jak se to daří.
0/0
14.6.2005 14:29

dukeprvni

Re: Re: Re: Hm
nezastavam se ciganu, nezajima mne kdo a proc sundal obrazy a nemam vymyty mozek politicka korektnost mi leze na nervy zrovna tak, jako mi jdou po zilach kreteni, kteri jsou ti schopni ukrast nos mezi ocima privazany velkym retezem a budou to svadet na cigany  take mi pijou krev "podnikatele", podraznici a jejich advokati, uplatni policajti a ouradove, soudci a cely cesky prohnily pravni system se svymi idiotskymi zakony a exbolsevicti bolsevicti politici vsech mega  stran za ten bordell odpovedni a bolseviky zvoleny narcis  Je toho hodne ja vim, ale za nic z toho nemohou cigani
0/0
14.6.2005 14:52

Isbjoerna

Re: Re: Re: Hm
Jsou to bili Cesi, kteri proslavili vasi zemi kradezi, okradanim a podvodem  - v CR i v cizine; touriste jsou varovani v kazdem druhem pruvodci pred ceskymi taxi-zlodeji, restaurace-podvodnici-a-zlodeji; obchodnici jsou varovani pred nefungujici justici a uplatnymi policisty, ale vy tuto moralni spinu sve spolecnosti prekryvate do nekonecna opakovanymi pribehy o Romech, kteri kradou.
0/0
14.6.2005 15:54

GhorX

Re: Re: Re: Re: Hm
Máme tedy cikánské etnikum (30% zlodějů, mimo to 95% na dávkách) ignorovat? Mimochodem, nevšiml jsem si, že by informace o trestné činnosti necikánů média nějak tajila, tak co to blábolíte?
0/0
14.6.2005 16:05

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Hm
, Staci si priznat, ze problem kradezi a podvodu je zavaznym celospolecenskym problemem. Nikoli problemem Romu, kteri v tomto problemu hraji jen marginalni roli.
0/0
14.6.2005 18:44

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
Ale tenhle článek není o tom, jak se na Češích podepsal komunismus (vyšší tolerance ke krádežím u nás je toho jasným důsledkem), ale o tom, že si někdo *dovolil* při všeobecně známé situaci v cikánské komunitě reagovat při zvýšení členů této komunity logicky, tedy zajištěním majetku. Nebo si myslíte, že kvůli několika desítkám (možná stům) zlodějům z ČR v Rakousku, za které se tady většina lidí stydí, si musí nechat nemocnice rozkrást obrazy?
0/0
14.6.2005 19:07

Rada8

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Hm
hele, ty nejchytřejší, nevím, odkud čerpáš informace, ale cigáni hrají HLAVNÍ roli v problému krádeží v čr. a taky by mě zajímalo, kde jsi byla na tom, že nekradou auta.
0/0
15.6.2005 21:40

milchama

Re: Re: Re: Re: Hm
Až na to, že po revoluci začali vyjíždět olašští cikáni krást do Německa, Švýcarska atd. Vím o několika případech. Takže je otázkou, kdo byli většinou oni "Češi", kteří za hranicemi kradli...
0/0
15.6.2005 16:22

antigogo

Re: Re: Re: Re: Hm
A k jaké národnosti se hlásíte vlastně Vy? Čech je Čech, Róm je Róm, Turek je Turek, ale Vy nejste nic. Pardon, nadnárodní, veleinteligentní, všeznalá - V y snad musíte být mutant.
0/0
16.6.2005 23:52

Talkero

Informace...
Část článku, cituji "Romové, kteří přišli navštívit svoji příbuznou, tak chodili od úterý mezi bílými zdmi.", konec citátu - je zavádějící, ne-li už přímo rasistická.
0/0
14.6.2005 13:54

_Sandstorm_

Re: Informace...
Taky už se zdi začaly přemalovávat na černo, ovšem to se nelíbilo hrstce pseudohumanistů, kteří protestovali proti spojení nemoci a černé barvy, že prý to vyvolává rasistické konotace. Probíhají jednání, ale jisté je, že stěny budou nakonec vymalovány neutrální barvou, třeba modrozelenou (proti růžové se bouřily buzny, hnědá zas evokovala nacismus).
 
Zajímavý byl i návrh německých Zelených, aby se zdi vůbec odstranily, neboť zdi a hranice vytvářejí podhoubí pro netoleranci a nenávist.
0/0
14.6.2005 14:13

dukeprvni

Nemocnice ukryla obrazy před Romy
nevite nekdo kolik by za to bylo  tema ciganama ukradenych slepic, nebo penezenek, kdyz tak ti cigosi kradou a bili nic
0/0
14.6.2005 13:05

Isbjoerna

Re: Mam tu nekolik slepic a millionove podvody
Mam zde hlasene kradeze a vloupani (kapesni, na pracovisti, byty, kola, auta a jejich casti, domaci zvirata atd.), podvod atd.: 10.000.000 Kc (tito zlodeji jsou ze vsech skupin obyvatel CR).
Poznamka: Z tech 10.000.000 Kc spada vice nez 5.000.000 Kc na ukradena/vykradena auta.
 
Vedle toho hlasene hospodarske podvody, kradeze a zpronevery, na nichz se podileji podnikatele, urednici a pod. - tedy zlodeji jsou v drtive vetsine jen bili Cesi: 36.000.000 Kc.
0/0
14.6.2005 14:01

dukeprvni

Re: Re: Mam tu nekolik slepic a millionove podvody
dam ti priklad... znamemu ukradli pres noc predni okno na aute kvuli dalnicni znamce......  zatim jsem nevidel jedinyho cigana  v te znacce auta, tak nac by mu bylo to okno, nebo ta znamka?
0/0
14.6.2005 14:25

Isbjoerna

Re: Re: Re: Mam tu nekolik slepic a millionove podvody
Kradeze aut opravdu nejsou specialitou Romu.
0/0
14.6.2005 14:33

milchama

Re: Re: Mam tu nekolik slepic a millionove podvody
Vykrádání aut bylo do roku 2000 doménou cikánů (v jednom větším městě cca 85% pachatelů těchto činů). Když však policie začala jít po překupnících, začala ukradená autorádia hůře prodávat a proto se gangy nezletilých a mladistvých cikánů přeorientovaly na olupování starých žen, kterým z krku strhávají zlaté řetízky nebo jim rvou z rukou kabelky. Přitom je často povalí na zem, takže následek není výjimkou krvácení do mozku ap. Těchto specifických činů se dopouštějí téměř výlučně mladí cikáni (ne však olaši, kteří se specializují na kapsářství)...
0/0
15.6.2005 16:28

milchama

Re: Re: Mam tu nekolik slepic a millionove podvody
Hospodářské podvody (tunely) atd. nemohou páchat cikáni z jednoho prostého důvodu. Ne proto, že by nechtěli, ale proto, že nemají vzdělání na to, aby mohli zastávat funkce, v nichž by tyto zločiny mohli spáchat. Proto se soustřeďují třeba na podvody důchodců, kterým namluví, že se jim porouchalo auto a že zrovna nemají dost peněz na odtáhnutí, na což jim důchodce půjčí několik tisíc a o další tisíce ho okradou, když zjistí, odkud důchodce peníze vytáhnul...
0/0
16.6.2005 10:21

Tessien

zázrak
Je zázrak že ty špíny zlodějské neukradli techniku a jiné zařízení nemocnice....
0/0
14.6.2005 12:21

dukeprvni

Re: zázrak
 
ktere zlodejske spiny mas na mysli, tyto
0/0
14.6.2005 13:07

PiIat

Jsem zvědav,
jestli slovutná MF DNES bude mít tu odvahu napsat další článek na toto téma, pokud po skončení výstavy těch obrazů zůstane viset půlka.
0/0
14.6.2005 2:01

dukeprvni

Re: Jsem zvědav,
proc jedes se tam "podivat"
0/0
14.6.2005 3:46

jajaja59

No,
nezávidím pacientům a personálu ty "návštěvy". Zažil jsem ve Vysočanech ležícího cig (pardon) romského bosse a bylo to k neuvěření. Denně cca 40 - 60 lidí od batolat po prapra. Všichni najednou. Paráda, ticho léčí.
0/0
13.6.2005 22:47

U96

20.20
... co tady ochránci romských (?) práv fňukají? Ať mi někdo říká,že je u nás rasová diskriminace. Nevyhrál náhodou (stupidní soutěž) Superstar indián?! A musím říci,že postoj nemocnice chápu a sám bych nejednal jinak. Tím spíš,že se jedná o kapsářský gang. Ostatně,kdo má s indiány špatnou zkušenost,ať zvedne ruku.
0/0
13.6.2005 20:20

udolak

Re: 20.20
Kdyby se media raději zajímala o to, co kde cikáni ukradli - měla by noviny narvané zprávami...........
Zabránit krádeži uschováním věci před potenciálním nebezpečím -  vida už i to je zde nepřípustné...........
0/0
13.6.2005 21:08

TondaPirko

Re: 20.20
0/0
13.6.2005 21:08

jules_w

Re: Re: 20.20
cau Tondo,je Boza Krupicka stale vedoucim sestnactky?
0/0
14.6.2005 13:05

Smil

ja
Tak to ja si klidne zamykam i kolo, aby mi ho romove neukradli.
0/0
13.6.2005 19:42

Jouda-

Re: ja
Ti ho ukradnou i se zámkem.
0/0
14.6.2005 10:19

lauto

Paní Joukalovou by vedení nemocnice mělo vyhodit
Tisková mluvčí, který neumí mluvit, respektive neumí tisku říct, že obrazy byly sńaty z důvodu ukončení výstavy, malování nebo třeba i z důvodů obav před jakýmikoliv nenechavci ovšem libovolné barvy pleti je ubohá amatérka. Svými kecy pak nahrává jisté skupině aby se (nejlépe u soudního dvoru v Haagu) domáhala finančního odškodnění za diskriminační uměleckou újmu. Redaktorům příslušného časopisu bych také nejlépe nakopal do zadku.
0/0
13.6.2005 19:24

_Sandstorm_

Re: Paní Joukalovou by vedení nemocnice mělo vyhodit
Proč? Ani ta odpověď nebyla špatná. Sama od sebe to neřekla, reagovala na otázku. Kdo se moc ptá, moc se dozví. A lhát se nemá.
0/0
14.6.2005 13:59

RumFighter

tyhle diskuze mam stejne nejradsi
 Az na par blbu, nad kterymi bych zaplakal, jsem se vyborne pobavil  Vite, co je stejne zajimave? Bili Cesi (pry) kradou UPLNE stejne. Ja se napriklad v dopravnich prostredcich chovam tak, ze pri vyskytu roma na pet metru takticky couvam pryc, a jeste jsem nebyl okraden  A to si hlidam jen cerne. Ze bych "mym bilym" nestal za okradeni? 
0/0
13.6.2005 18:31

Šárka Grossová

Re: tyhle diskuze mam stejne nejradsi
to je jen paranoia
0/0
13.6.2005 21:35

harpyje

-
Cigoši budou zase mít zač chlastat. Myslím, že u Evropskýho soudu by to nějakejch půl mega mohlo hodit ...
0/0
13.6.2005 18:23

Montaigne.

Neházejte je do jednoho pytle
Není možné házet Romy do jednoho pytle. Špatní lidé se najdou v každé komunitě.  
0/0
13.6.2005 18:03

hasmen

Re: Neházejte je do jednoho pytle
To máš pravdu... kolik máš doma obrazů?
0/0
13.6.2005 18:23

jacek097

Re: Neházejte je do jednoho pytle
do jednoho pytle ne, ale o tom ten clanek vubec neni. To je o tom, ze nekdo ma majetek a je na nej opatrny. Kdyby se tam potulovali bezdomovci, tak to sundaj taky, to je snad normalni nebo ne???  Ve chvili, kdy se po chodbach volne potuluje 50 cigosu a nekteri jsou "zname firmy", tak by ten clovek musel bejt blazen a nebo neopatrny amater, kdyby tam nechaval draha umelecka dila....   
0/0
13.6.2005 18:27

Montaigne.

Re: Re: Neházejte je do jednoho pytle
Tak to mají hlídat a ne sundavat. 
0/0
14.6.2005 14:16

Fire_alarms

Re: Neházejte je do jednoho pytle
To máte pravdu, bohuzel tak velky pytel jeste nenasli....
0/0
13.6.2005 19:05

2Mac7

Re: Neházejte je do jednoho pytle
jasně, jen v některé komunitě jich je daleko větší procento
0/0
13.6.2005 19:11

ant.

Re: Neházejte je do jednoho pytle
Souhlas!Každý by měl mít svůj pytel.
0/0
13.6.2005 19:50

peres3

Re: Neházejte je do jednoho pytle
Oni nejsou špatní, mají jen jinou mentalitu.
0/0
14.6.2005 8:19

Erben2

Re: Re: Neházejte je do jednoho pytle
To je fakt, ale ať si jí jdou projevovat třeba do Indie, odkud pocházejí.
0/0
14.6.2005 10:03

Montaigne.

Re: Re: Re: Neházejte je do jednoho pytle
V Indii by jim bylo horko. Česko je pro ně ráj. 
0/0
14.6.2005 14:16

jacek097

a Mlada Fronta zase bije na poplach...
Klasika, neni problem, tak ho vyrobime... Co je jim do toho, jestli nekdo svoje obrazy sunda nebo nesunda???? Tohle fakt uz nechapu, kde je problem toho clanku??? Jako ze nekdo sunda svoje obrazy, kdyz tusi zlodejinu??? a na tom je jako neco spatnyho??? Takze jestli je neco v neporadku, at to teda dotycny redaktor/ka dokaze tim, ze pojede na zminene brnenske nadrazi na kole, to si tam odlozi, nezamkne jej a skoci si na kafe... Jsem zvedav, co bude rikat, az mu ho ty Cigosi samozrejme ukradnou. Ve chvili, kdy je za to pochvali a rekne, ze na to maji pravo a pristi vikend tam zase pojede a necha si tam to kolo, tak uznavam, ze to je format a muze kritizovat ostatni zverhliky, kteri si majetek hlidaji a jsou na nej opatrni, ale tyto problemy redaktori MfDnes asi  neresi...
0/0
13.6.2005 18:00

GhorX

Isbjoerno,
ve svém oboru jste možná dobrá, ale ve statistice určitě ne. Řekněme, že 3% Čechů páchá trestnou činnost - je logické, že jsou-li cikáni ve výrazné menšině, bude jich mnohem méně i mezi pachateli trestné činnosti. Ale je tady jedno ale: Trestnou činnost mezi cikány páchá víc, než 30% příslušníků této komunity. Jestliže se tedy náhle vyrovná počet cikánů a necikánů na jedné nemocniční chodbě, vzroste riziko krádeží z 3% na cca 26%. A jen blbec by nechal na zdech obrazy, když je pravděpodobnost jejich krádeže 1:4.
0/0
13.6.2005 17:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.