Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

MF DNES vyzkoušela přijímačky na VŠ

Na vysoké školy se hlásí kolem 130 tisíc zájemců. Většina z nich musí absolvovat přijímací zkoušky. Redaktorka MF DNES byla letos mezi nimi. Podala si přihlášky na čtyři školy, jež patří k těm žádanějším. Od její maturity uplynuly dva roky, jak dopadla?

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Borgh

Koho to zajímá vy trubky,
že si ňáká vaše pipina zkusila přijímačky? To je úroveň.
0/0
13.6.2005 17:30

amos77

Chystáme se napsat rozsáhlý článek o přijímacích testech PF UK 2005
Chystáme se napsat rozsáhlý článek o přijímacích testech PF UK 2005, protože letošní přijímací testy považujeme za diskriminační vůče některým studentům, neprůhledné a hlavně v rozporu s tím, co PF UK avizovala, že v tesetech bude se z logiky staly další pseudotesty ala Scio testy studijních předpokladů, rozhodně by ty testy z logiky neoznačil žádný formální logik za testy z logiky. Právě to zpracováváme ještě dnes to chceme zveřejnit na našich stránkách. Centrum vzdělávání AMOS
0/0
13.6.2005 12:06

Isbjoerna

Re: Chystáme se napsat rozsáhlý článek o přijímacích testech PF UK 2005
Testy jsou diskriminacni, to je jejich ucel  - rozlisit mezi "vhodny ke studiu na nasi skole" a "nevhodny ke studiu na nasi skole".
0/0
13.6.2005 13:00

zo

Re: Re: Chystáme se napsat rozsáhlý článek o přijímacích testech PF UK 2005
Přesně.VŠ si zjednodušují přijímačky nějakýma volovinama z nějakýho scia.Nikoho nezajímá že chceš studovat zeměpis a nechceš bejt druhej einstain.To co je test studijních předpokladů je největší krávovina od dob objevení ameriky.Je jednodušší vzít šablonu a pak napsat že jsi neuspěl, než za jako našich mladých let si sednout a všechny písemky opravit.Já osobně měl písemku z matiky /6 příkladů a 90 minut./Dneska?40příkladů a minut 80.To jako příklad.Tato vláda, tyto VŠ nechtějí aby se u nich studovalo.Proto si tato země inteligenci nezaslouží.
0/0
14.6.2005 10:44

play-boy

Re: Chystáme se napsat rozsáhlý článek o přijímacích testech PF UK 2005
Vážení, já být vámi, bych tu vůbec nemluvil o nějaké nespravedlnosti, diskriminaci apod. Protože ty prasečiny, co nabízíte na vašich webových stránkách, jsou taky neuvěřitelná nehoráznost. Jako nějaké roční kurzy na práva, knihy plné hovadin apod. Mám s tím zkušenosti a jsou to naprosto nedůležité a nepotřebné hovadiny. Kdo se nepřipravuje soustavně sám a nešprtá jako magor, se tam nedostane, to teda platí hlavně o těch rádoby PrF v Plzni (možná nejúplatnější fakulta v ČR) a Olomouci. O právech v Praze škoda mluvit, pač pokud má být test schopností něco jako nabiflovaných 5000 vypracovaných otázek a něco jako logika, pak se to zcela zjevně projevuje na kvalitě studentů. Zcela nejlépe uchazeče ohodnotí TSP v Brně, i když jsou taky dost šílené a zřejmě i dost neobjektivní, ale jedno je jisté: nedá se na ně nabiflovat!!!!!! A to je to hlavní. Jinak se vám ale nedá upřít schopnost dobře vyvařit na "blbosti" stáda lidu, který si myslí, že práva jsou výhra. LIDIIIIIIIII NEJSOU. Cca za 5 let
0/0
13.6.2005 22:55

Joshuaboy

!!!
Váš Josh je zpět. Lide, oslavuj
0/0
13.6.2005 11:49

Pilat

Re: !!!
uklidni se Zwergu o tebe nikdo nestoji
0/0
13.6.2005 19:10

Xaver01

Chtělo by to odhalit skandál
Byl bych mnohem vděčnější, kdyby novináři taky dokázali aspoň jednou odhalit korupci např. na právech v Plzni, protože na systému se nic nezlepší, dokud nepropukne pořádný skandál. Oni si myslí, že jako právníci jsou tak chytří, že je nikdo nezavře.
0/0
13.6.2005 11:43

S.P.Q.R.

:-)
Paní/slečna redaktorka má dva roky po maturitě? A kdepak jsou ty desítky promovaných žurnalistů, kam se asi ta elita českého vysokého školství poděla? :-)
0/0
13.6.2005 11:17

JTB

Re: :-)
Má vysokou školu, tudíž o tuto práci nemá zájem...
0/0
13.6.2005 11:20

S.P.Q.R.

Re: Re: :-)
To by mě teda zajímalo, co za kvalifikovanou práci se dá dělat s žurnalistikou ... :-)
0/0
13.6.2005 11:22

JTB

Re: Re: Re: :-)
Cokoli v kanclu, stejně, jako to dělají sociologové, filozofové, ...mají titul, tudíž mají i vyšší plat...
0/0
13.6.2005 11:24

S.P.Q.R.

Re: Re: Re: Re: :-)
Jo jo, ti sociologové a filozofové mě taky zajímali ... :-) Ale jak je vidět, o obory bez budoucnosti je pořád ještě mela ...
0/0
13.6.2005 11:29

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: :-)
Víš, mě sociologie na gymplu bavila, ale když jsem viděl ty tupce, kteří se uměli jan nadrtit tunu pouček a právě těmahle oborama se zaklínali, radši jsem šel uvžovat o ekonomii...
0/0
13.6.2005 11:31

S.P.Q.R.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: :-)
Sociologie sice lidi bavit může, nicméně s vědou hodnou výuky na VŠ nemá nic společného ... to už tam můžeme rovnou učit astrologii (ke které má sociologie ostatně velmi blízko) ...
0/0
13.6.2005 11:35

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :-)
No, svěř se, čím jsi poznamenán ty?
0/0
13.6.2005 11:38

S.P.Q.R.

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :-)
Tomu bys asi nerozuměl :-))
0/0
13.6.2005 11:41

torgovanov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: :-)
Připadá mně, že ty toho o sociologii víš asi dost málo, spíš nic, co je na ní míň vědeckého? Víš o čem je vůbec sociologie? CO všechno do ní spadá? KDe všude se využívá?
0/0
13.6.2005 18:03

JTB

...
VŠE bez maturity z matiky nejde? Já se neučil, na matiku na gymplu kašlal, nematuroval z ní, ale jsem tu. Čím to asi bude? Buď jsou ty přijímačky tak lehký a velká část těch okolo je tak hloupá, že tu matiku fakt nedala. PS pro redaktorku-matika se dá i bez oněch fint. Stačí uvažovat...
0/0
13.6.2005 11:10

zo

Re: ...
Vědomě kecáš.Dobře víš že testy z matiky se bez výpočtů nedaj udělat.Je ti jen pro eliminaci lidí.Jinak je to na nic.A jestli tvrdíš že ti v podstatě stačí minuta či dvě na výpočty tak jsi lhář na druhou.
0/0
14.6.2005 10:39

xblack13

Napoprvé! Jako Pája!
Já šel na přijímačky po 7 letech, co jsem byl ze školy SOU s maturitou ) a přijímačky jsem dal za 45b z 50b možných. Za 14 dní dělám státnice. Musíte si holt umět vybrat a nebo vědět, co chcete v životě dělat.  Já to vím a věděl, a proto jsem šel na školu, která mě bavila ( i když zdaleka ne úplně všechny povinný předměty ). Nedovedu si představit, že bych dělal pajdák jen proto, abych měl titul, bych se tam zbláznil. Ale to je ten důsledek neplacenýho vzdělání. Jak se říká: Nejsem tak bohatý, abych si mohl kupovat levné věci.
0/0
13.6.2005 11:03

Veranna

Re: Napoprvé! Jako Pája!
Šťastný to člověk.:-)))
0/0
13.6.2005 11:08

pepe999

Re: Napoprvé! Jako Pája!
Schopny clovek nepotrebuje titul, aby se uzivil. To je nejaka nova moda. Nam dela sefa ve firme vysokoskolak a absolutne nema poneti co vlastne delame............
0/0
13.6.2005 11:11

martanecek

policejni akademie
mela zkusit Policejni akademii.... tam berou z 2000 jen 100 :)
0/0
13.6.2005 10:51

JTB

Re: policejni akademie
Jo, jenže půlka z nich je na úrovni průměrnýho kandidáta na pajďák...
0/0
13.6.2005 11:11

S.P.Q.R.

Re: Re: policejni akademie
... říká student nejtěžšího gymnázia v Praze :-)
0/0
13.6.2005 11:21

JTB

Re: Re: Re: policejni akademie
Jo. Ona je to totiž možná jedna z nejtěžších škol v Praze, krom toho...vůbec, víš, kdo tenhle joke vymyslel? Studenti FHS, největšího odpadu UK...
0/0
13.6.2005 11:32

S.P.Q.R.

Re: Re: Re: Re: policejni akademie
Pochopil jsem správně, že myslíš "jedna z nejtěžších vysokých škol v Praze"? :-))) No comment, ale s FHS UK máš pravdu ...
0/0
13.6.2005 11:38

JTB

Re: Re: Re: Re: Re: policejni akademie
Možná si to nemyslíš, ale VŠE je zatraceně těžká. Tak tvrdej systém studia, na většinu věcí jeden pokus, záludný kredity...co ty a studium?
0/0
13.6.2005 12:32

Joshuaboy

!!!
Veranno, gratuluji ti k absolvování fildy. Nechci se tě nikterak dotknout, ale pro mne filozofické fakulty nejžádanější místa nepředstavují...
0/0
13.6.2005 9:39

Veranna

Re: !!!
:-))) Ale já přeci neříkám, že filda je ta nejžádanější, jen ji řadím nad ped. fakultu. A neboj, nedotkneš se mne, de facto zastávám názor, že lepší něco než nic.
0/0
13.6.2005 9:58

Joshuaboy

Re: Re: !!!
Řekl bych, že na fildě je žádané jak co. Na něco je nával a neúspěch u přijímacího řízení takový, že lehce konkuruje právům. Na některé obory je však i o "slavnou" fildu zájem pramalý...
0/0
13.6.2005 10:10

Veranna

Re: Re: Re: !!!
Ani toto nepopírám, přečti si moji reakci níže, kde jmenuju češtinu, historii, angličtinu a němčinu.
0/0
13.6.2005 10:12

Joshuaboy

Re: Re: Re: Re: !!!
Jo, já to četl. Ty jsi absolvovala některý z těch oborů?
0/0
13.6.2005 10:15

Veranna

Re: Re: Re: Re: Re: !!!
Ja ja, anglistiku a amerikanistiku + historii. Denně kontakt s lidma z češtiny (s kombinací s historií), němčiny (totéž). A taky jsem si pro sichr dávala přihlášku a byla přijata na Ped. A setkávám se se spoutoun lidí, co to takhle dělají. Navíc kolegyně prováděla interní průzkum na jedné ped. fakultě týkající se právě motivací k přijímačkám a až hrozivě vysoký procento respondentů chtělo někam jinam, ale Ped. byla jakási jistota. To je docela smutný obrázek dnešní ho vysokého učení. A co ty?
0/0
13.6.2005 10:20

Joshuaboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!
Já? Co já? Já nic, nedosahuji tvých intelektuálních, neřku jiných kvalit
0/0
13.6.2005 10:25

Veranna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!
Ale no tak. Na tohle nehraju. S titulem si bůhvijak chytřejší rozhodně nepřipadám. Pořád mám pocit, že se mám co učit - např. jak tam krusi dostaneš toho smajlíka!!! A myslím si, že dobrou debatu se dá vést téměř s každým - pokud je vůle na obou stranách. A tohle byla docela dobrá debata, ne?
0/0
13.6.2005 10:30

pepe999

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!
Musis pouzivat Internet Explorer a pak je to jednoduche, staci na nej kliknout, jsou pod textem. Pokud nemas IE, tak se delaji smajlici nasledovne :-), :o) a pod.
0/0
13.6.2005 10:36

Joshuaboy

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!
Veranno, musím utíkat na oběd. Zatím se měj. Po obědě když tak pokecáma o úpadku českého vysokého školství (i toho nízkého)
0/0
13.6.2005 10:39

Veranna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: !!!
Hmmm. Já jedu na Mozille, tak holt ručně - dobrou chuť ;-)))
0/0
13.6.2005 10:44

me2di

udrzet se tam
Proc tady porat rozebiraji prijimacky na VS... dostat se na VS je to nejlehci,ale udrzet se tam.........
0/0
13.6.2005 8:47

phi

Re: udrzet se tam
che, mi povidej....  ale fakt je, ze nekam je opravdu tezke se dostat, hlavne obory FF
0/0
13.6.2005 9:09

Fonon

Musím se autorky zastat
článek je tady pro všechny, kteří jdou k přijímacím zkouškám, aby věděli jak to tam chodí. Já, ikdyž už mám pár let po škole, tak jsem zvědavej, jak to dnes vypadá. No, nezmýlil jsem se, přijímačky jsou stále postaveny na učivu, které v daším studiu není rozšiřováno a prohlubováno.
0/0
13.6.2005 8:28

Veranna

Nejžádanější VŠ?
Redaktorka píše, že si podala 4 přihlášky na nejžádanější VŠ. Dle mého názoru a zkušeností se na pedag. fakultu hlásí lidé tzv. "na sichr", protože se nedostali nebo se bojí, že se nedostanou na FF. Takže si slečna měla zkusit FF (např. čeština, historie, angličtina a němčina). Dovolím si pochybovat, že by uspěla. Na AJ se de facto bez ročního studijního pobytu a státnic na jazykovce nedostanete. Z češtiny si připravte několikastránkový seznam četby a základy staroslověnšiny. Dále měla rozhodně zkusit VŠE - další sado maso! Podle mě ani na jednu z těch více žádaných škol středoškolské znalosti nestačí (a to ani gymplácké). K tématu středoškolačky mezi renomovanými redaktory MF Dnes se radši nebudu vyjadřovat. To jev teda úroveň.,..
0/0
13.6.2005 8:26

luminol

Re: Nejžádanější VŠ?
Nevím o tom, že by se v přihlášce zatrhávala kolonka "na sichr". Pakliže si tuto pojistku dávají skoro všichni, pak je logické, že dle čísel patří pedagogické fakulty mezi nejžádanější.
0/0
13.6.2005 8:41

Veranna

Re: Re: Nejžádanější VŠ?
FF je mnohem náročnější a má lepší pověst. Jako absolventka to mohu potvrdit. V současné době se málokdo spolehne na to, že ho na FF vezmou, a proto si kromě toho dá přihlášku ještě na Pedag., aby měl jistotu, že se někam dostane. To jsem před šesti lety dělala já i stovky dalších a dělá se to stále. Z toho vyvozuji, že většina lidí, co se hlásí na Pedag. fakultu, si přihlášku podávají jako nouzovku, a proto bych Pde.fak. nebrala jako seriózní příklad žádané VŠ.
0/0
13.6.2005 8:49

luminol

Re: Re: Re: Nejžádanější VŠ?
Nezlobte se, ale žádaná škola (už podle toho slova - žádaná) je ta, na kterou si podává mnoho lidí přihlášek. Jestliže si tedy na Ped. fakulty lidé přihlášky podávají, jsou žádané.
0/0
13.6.2005 9:12

Veranna

Re: Re: Re: Re: Nejžádanější VŠ?
Ano, ale ve většině případů pouze jako druhá varianta. Zeptejte se jich, co by si zvolili spíše, kdyby nešlo o přijímkačky: FF nebo Ped.Fak.?
0/0
13.6.2005 9:24

Zooey

Re: Re: Re: Re: Re: Nejžádanější VŠ?
Souhlasim. Luminol je natvrdlej!:-)
0/0
13.6.2005 9:30

luminol

Re: Re: Re: Nejžádanější VŠ?
Zaměnujete totiž dvě slova - úroven (nebo jak píšete - pověst) a žádanost. To jsou dvě zcela odlišné kategorie.
0/0
13.6.2005 9:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.