Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dívka ze skály bojovala na operačním sále

Kopec Žďár s vysokou skálou byl svědkem velké záchranné akce. Z výšky 25 metrů se tam zřítila 15letá dívka, další horolezec uvízl na laně. Záchranné operace se účastnily dva vrtulníky a vojáci. Dívka skončila v plzeňské nemocnici s těžkými zraněními.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

qwertzuiop

Právě včera jsem se urval ...
z řetězu a manželka vyslala záchrannou expedici, no bylo to docela hustý...
0/0
12.6.2005 7:47

zorg95

Utrhla se z lana?
Semtam lezu a samotná možnost, že by se přetrhlo lano při pádu mi přijde jeko nejmíň pravděpodobná. Jinak lezení je nádherný sport a pokud neděláte kraiviny a lezete s někým zkušeným i dost bezpečný. Všude v Evropě se to snaží podporovat - je to ideální výplň volného času. Tím nechci říct, že by každý, kdo se nudí začal hned krást nebo fetovat, ale takové tloustnutí u počítač mi přijde zhruba stejně nebezpečné. Jenom divný, že na to tu komerční připojištění ještě nikdo nenavrhnul.
0/0
11.6.2005 23:55

slug

Re: Utrhla se z lana?
utrhnout se z lana SE NEROVNÁ přetrhnutí lana, to jen tak na okraj.
0/0
11.6.2005 23:58

tajemník z letícího ostrova

Re: Re: Utrhla se z lana?
byla spatne zajistena ...15leta holka nevazi metrak a nemohla nic urvat
0/0
12.6.2005 0:54

zorg95

Re: Re: Utrhla se z lana?
Tím jsem chtěl říci, že by mě zajímalo co se stalo, jen tak na okraj. Ne kvůli kritizování ani kvůli machrování, že by se to normálně stát nemohlo, ale někomu to může pomoci se poučit z nešťastných chyb.
0/0
12.6.2005 2:02

slug

Re: Re: Re: Utrhla se z lana?
přečti si spíš Bezpečnost a riziko na skále a ledu od Pita Schuberta http://www.horydoly.cz/vypsat.php?id=264 tam se poučíš rozhodně víc než z případu jedné cácorky.
0/0
12.6.2005 10:05

zorg95

Re: Re: Re: Re: Utrhla se z lana?
Ale no tak, tuhle knížku mám v knihovně už hodně dlouho.
0/0
12.6.2005 13:56

zorg95

Re: Re: Re: Re: Re: Utrhla se z lana?
Jo a dokonce jsem jí i párkrát přečetl ;-)
0/0
12.6.2005 13:57

tajemník z letícího ostrova

.
lezeni po skalach je velke riziko i pro zkusene ...at se radeji venuji necemu jinemu
0/0
11.6.2005 23:13

PKJ

smůla
Držím té dívce palce, aby měla následky co nejmenší. Sama neudělala zřejmě chybu, jen měla smůlu, že se jí utrhlo lano. osud?? a proč zrovna takhle??
0/0
11.6.2005 21:24

Monte Pelmo

Re: smůla
hm, lana vydrzi pomerne dost a ze by se s ni utrhl kus skaly tady taky nepisou. zajimalo by me proto, kde jsi vzala to tvrzeni, ze "zrejme neudelala chybu". chyby udelala nejmene dve - zaprve tu, kvuli ktere spadla (stane se kazdemu), a zadruhe tu, ze se spatne jistila. takhle bohuzel dopadaji blbecci, co lezou bez dostatecneho vycviku... :( sad, but true.
0/0
12.6.2005 12:04

vladon

Nove sousto...
Hej tragedi, mate novej clanek kde muzete projevit svuj nadhled nad situaci, tak sup sup, Vase inteligentni nazory uz jsou ocekavany.. (Auto na tuning party vjelo do lidí).  <br> http://zpravy.idnes.cz/krimi.asp?r=krimi&c=A050611_205925_krimi_mhk
0/0
11.6.2005 21:06

jirka02

Loučím se a dívčině přeji aby svůj boj vyhrála i když to vždy bude pirhovo vítězství
0/0
11.6.2005 19:09

S.P.Q.R.

Re: Loučím se a dívčině přeji aby svůj boj vyhrála i když to vždy bude pirhovo vítězství
... pyrrhovo ...
0/0
11.6.2005 19:16

AIadin

Re: Re: Loučím se a dívčině přeji aby svůj boj vyhrála i když to vždy bude pirhovo vítězství
...Pyrrhovo...
0/0
11.6.2005 19:21

S.P.Q.R.

Re: Re: Re: Loučím se a dívčině přeji aby svůj boj vyhrála i když to vždy bude pirhovo vítězství
Detailisto :-)
0/0
11.6.2005 19:24

jirka02

Re: Re: Re: Loučím se a dívčině přeji aby svůj boj vyhrála i když to vždy bude pirhovo vítězství
Jo,jo,  pravdu máte! Člověk má psanou podobu cizího slova znát, případně se podívat na její gramatickou podobu do slovníku. Jinak je tu za vola! Takže ještě jednou, promiňte!
0/0
12.6.2005 0:06

S.P.Q.R.

Asi tak ...
"Po operaci bude převezena na neurochirurgickou jipku." iHeute má vyjadřování jako Blesk ... to opravdu nedokážete napsat tuto jednoduchou větu normálně?
0/0
11.6.2005 19:05

Fonon

je tady nějaký chytrý člověk
který by mi vysvětli co je bederní páteř a jaké následky způsobené jejím zlomením hrozí oné nebohé dívce?
0/0
11.6.2005 18:23

trvalý příkaz

Re: je tady nějaký chytrý člověk
ja bych rekl, ze zlomenim bederni patere (pokud dojde k preruseni michy) muze dojit i k ochrnuti dolni poloviny tela.
Doufam jen, ze to nebude pripad te chudery (a vubec nikoho...) hruza
0/0
11.6.2005 18:44

S.P.Q.R.

Re: Re: je tady nějaký chytrý člověk
Velmi správně ... kostní úlomek z rozdrceného obratle může nenávratně poškodit míchu a způsobit poruchy hybnosti dolní poloviny těla. Včasnou operací je možno páteřní kanál od úlomků vyčistit, uvolnit tlak na míchu a páteř stabilizovat, ještě než dojde v míše k nevratným změnám ...
0/0
11.6.2005 19:03

barbudo

Re: Re: Re: je tady nějaký chytrý člověk
... hrudní část páteře je nejzranitelnější a postižení míchy je zde nejčastější.Lidé ochrnou na celou dolní polovinu těla.
Na prvním bederním obratli končí mícha.U druhého bederního obratle odstupují nervové kořeny.Jejich poranění znamená poškození funkce svalstva dolních končetin,člověk není schopen samostatného stoje a chůze,má omezenou citlivost dolních končetin a svěračů.
Poškození nervových kořenů v oblasti nižší bederní oblasti ovlivňuje hybnost chodidel a svěračů ...
0/0
11.6.2005 20:16

freak1

...
Tak to má blbý.
0/0
11.6.2005 16:34

puvodni_jouda

Vzkaz
Je mi z přispěvovatelů na blití ! To jako, kdyby mě vadilo, že denně se vynakládají prostředky na záchranu neukázněných motoristů, kuřáků a lidí se špatnou životosprávou. Vyžraní, válící se a následně z nedostatku pohybu kolabující kardiaci nás stojí mnohem více než záchrana jedné mladé holky.
0/0
11.6.2005 16:11

jirka02

Re: Vzkaz
A vadit by mělo! To je to samé. A přitom řešení je nasnadě. Nechť si kazdý své hříchy platí sám. Není důvod proč by to měla platit společnost.
0/0
11.6.2005 16:32

GhorX

Re: Re: Vzkaz
Vím, že Kolářů je spoustu, ale jak si tak čtu ty Vaše výplody - nejste Vy příbuzný s policejním prezidentem? Ten má taky tak hloupé kydy.
0/0
11.6.2005 17:03

jirka02

Re: Re: Re: Vzkaz
Že by pan policejní prezident  měl podobné názory? O tom silně pochybuji. Jeho komunistická minulost mu to nedovolí. Možná, stejně jako Vám. Ono totiž nikdy a nikde nebylo bezplatné zdravotnictví. Vždy ho musí někdo zaplatit. A není to stát, ale jeho občané. A platí-li zbytečné, nezbývá na nutné. A tomu vy asi nechcete rozuměť. Nebo se mýlím?
0/0
11.6.2005 17:17

GhorX

Re: Re: Re: Re: Vzkaz
Mýlíte. Byl bych pro - kdyby to bylo reálné. Neexistuje metoda, jak stanovit, kolik procent úrazu si člověk zavinil sám svojí hloupostí nebo nešikovností a na kolik neměl vliv. Absolutně nejvíc úrazů (stojících logicky nejvíc peněz) se stává doma, nebo obecně při běžných aktivitách. I kdybyste zavedl seznam rizikových aktivit, tak ten nepatrný zlomek nákladů na zdravotnictví, vydaný na úrazy při vědomém riskování podle mého názoru finančně nevyváží ani náklady na nezbytné posudkové komise, natož na výkony policie a soudy (ti všichni budou pracovat na odvoláních proti rozhodnutím komisí). Dokažte mi, že jsem spadl ze skály při jejím zdolávání a ne po něm, když jsem ležel na jejím kraji a chytal bronz (nebo je podle Vás opalování také rizikový sport?).
0/0
11.6.2005 17:34

jirka02

Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
Náhodou to opalování, když už to zmiňujete, tak velmi! Rakovinu kůže těžkochytnete snadněji!
0/0
11.6.2005 17:48

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
Dlouhodobé vysedávání u počítače zase vede k hemeroidům. Hovořil jsem o pádu ze skály.
0/0
11.6.2005 17:59

jirka02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
I to je pravda! Tak proč tu sedíme?
0/0
11.6.2005 18:03

Boooba Obrovsky

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
kolari, ty si proste bambula  jsem si precetl vsechny tvoje prispevky k tomuhle clanku, a ze si toho napsal , ale taky uz se neskutecne dlouho od plic chechtam
0/0
11.6.2005 18:27

jirka02

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
Souhlas! Každý zde projevuje co v té kebuli má! Každý!!
0/0
11.6.2005 18:42

puvodni_jouda

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
Milý pane Jirko napadají mě jen dvě slova: mindrák a asociál
0/0
12.6.2005 19:03

hkpok

Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
jojo, doma - jenomže když uklouznete v koupelně nepoletí kvůli tomu dva vrtulníky.. výdaje na jednoho blbce na skále, v peřejích, lavinovym poli atd. jsou několikanásobně vyšší než u úrazu v domácnosti (jako zlomenina, opařenina ap.)
0/0
11.6.2005 19:11

GhorX

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
Takže navrhujete postavit veškeré aktivity v místech, kde není možnost dojezdu sanitky, do pozice rizikových. Gratuluji. Hlavně nezapomeňte na ty zloděje, bourající na dálnicích a vlastně kdekoliv na silnici (taky pro ně létají vrtulníky) - vždyť každé socce s pivem u televize je jasné, že si za to můžou sami, měli se spořádaně nechat přizabít u nemocnice.
0/0
11.6.2005 20:06

hkpok

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
1. Nejsem socka s pivem u televize, to si vyprošuju. 2. pro úrazy na dálnicích a silnicích se jaksi platí povinné ručení. Bohužel jako povinné ručení - a pro daleko menší počet (nezodpovědných) jedinců, co se věnují rizikovým zábavám - funguje veřejné zdravotní pojištění, které by správně mělo být pouze pro nenadálé (a nezaviněné) události. (Pokud zaviněné, tak možná třeba jenom plnění do 10000 Kč, ale to je vedlejší.) Nechť se zřídí jakési povinné ručení pro tyhle lidi, a z něho ať se platí převozy vrtulníkem. Pojišťovny by samozřejmě nasadily cenu podle rentability a hnedle by paraglidistů, horolezců a výletníků do lavinových polí ubylo (v konečném důsledku doslova.)
0/0
11.6.2005 21:57

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
... společenský přínos horolezectví je nesrovnatelně větší, než ztráty ... kdo lezl, ví  ...
0/0
11.6.2005 22:03

hkpok

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
Tím nesrovnatelně větším společenským přínosem se rozumí např., že nefetujou a místo toho horolezčí?  Je sice hezké, že se lidí nějak zabaví, ale stejně tak se můžou zabavit v šachovém kroužku, kam pro ně nemusí záchranná četa a vrtulník  Jestliže něčí koníček nese riziko drahého úrazu, tak by se na něj mělo platit komerční připojištění.
0/0
11.6.2005 22:14

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
... nikoli ... lezení opravdu nejsou jen šachy a výplň volného času ... kdo nelezl nepochopí a je zbytečné vysvětlovat ...
... komerční připojištění pravděpodobně měla ... stejně jako všichni ostatní, kdož opravdu lezou ...
0/0
11.6.2005 22:18

hraboš polní

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
Moc tomu nerozumím. V čem je horolezectví společensky přínosné?
0/0
12.6.2005 14:56

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
... chápu, že nechápete ... hraboš polní těžko pochopí ...
0/0
12.6.2005 19:32

zorg95

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Vzkaz
To jste ale mimo, povinné ručení je jenom pojištění odpovědnosti, neboli pro případ že způsobíte škodu někomu jinému. Pokud se něco stane Vám, tak je to placené z normálního zdravotního pojištění. Zbytek nebudu komentovat, přestože s Vámi nesouhlasím, ale takovéhle diskuze málokdy někam vedou.
0/0
12.6.2005 2:12

Brundi

Re: Re: Vzkaz
Problem je v tom, ze v okamzku, kdy je treba zachranovat obvykle nejde rozhodnout, kdo to zavinil a pozdeji uz to zachraneny nemusi financne zvladnout (muze byt ochrnuty, v invalidnim duchodu).
0/0
11.6.2005 17:06

slug

měla štěstí
že přežila. 20m už je více než dost na smrťák. Jestli lezla bez jištění, tak bych jí na tu JIPku došel naložit ještě pár facek. Ale moc tomu nevěřím, bo bez jištění ve 20m je dost i pro otrlýho horolezce, natož pro 15letou holku. http://www.horosvaz.cz/res/data/000103.pdf
0/0
11.6.2005 15:47

S.P.Q.R.

Re: měla štěstí
Tak na tu JIP zajdi, ty slovní hrdino, už tě vidím, vykonavateli :-)
0/0
11.6.2005 19:07

slug

Re: Re: měla štěstí
no jo, já vim, že bych vymněkl už cestou tam :) přesto jsem jí křivdil, spadla při slanění, tedy zajištěná byla. Jen zřejmě udělala nějakou blbou chybu, za kterou ve své situaci mohla zaplatit i mnohem hůř.
0/0
11.6.2005 23:55

xmacala

Není problém
Sám jsem lezl po skalách, ale se zkušenýmy horolezci, kteří vělěli o jištění vše. Pokud by ta holka byla dobře zajištěná, nikdy by se to nestalo
0/0
11.6.2005 15:45

Brundi

Re: Není problém
Nikdy nerikej nikdy. Muze se sejit nekolik faktoru, ktere neovlivnis. A i clovek, ktery vi o jisteni vse, muze udelat chybu! Lezu, tak taky vim, o cem mluvim. Jenze to by nesmel byt tenhle clanek o nicem a musel by napsat, co se skutecne stalo a PROC divka spadla.
0/0
11.6.2005 16:25

xmacala

Není problém
0/0
11.6.2005 15:44





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.