Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Soud odmítl dovolání řidiče od Nažidel

Nejvyšší soud v Brně odmítl dovolání řidiče autobusu od Nažidel. Za nehodu, při níž předloni v březnu zemřelo 19 lidí, má jít na osm let do vězení. Verdikt by mohl změnit už jen Ústavní soud, ke kterému může šofér Pavel Krbec podat stížnost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

johny55555

kdo potrestá stát?
Myslím si, že svalit vinu jen na Krbce není spravedlivé. Ano, je vinen, ale vinen je taky stát (nebo ŘSD) v jakém stavu nechává silnice. Dle znaleckého posudku silnice v tom úseku nesplňuje skoro žádné parametry normy a je vyloženě nebezpečná. Kdyby ty normy splňovala, nehoda by se asi nestala. Kdo je za to zodpovědný? Proč není taky spoluvinníkem? Proč taky nedostal osm let? To je hezké, že "řidič musí přizpůsobit rychlost stavu vozovky atd. atd." ale to nezbavuje zodpovědnosti správce silnice aby udržoval silnici bezpečnou, obzvláště když se jedná o silnici první třídy.
0/0
6.6.2005 19:31

czech_pretty_girl

Re: kdo potrestá stát?
Bacha, nebo Vás pan AC odsoudí, že potřebujete školu života, jelikož "obdivujete" řidiče .... moc rád se hádá a odsuzuje :)))
0/0
8.6.2005 15:28

Xaver01

Chjo
To jsou zprávy. Místo abyste přinášeli informace jako BBC, tzn. co se děje ve světě, pořád píšete o takových sto let starých událostech. Kdy už se všichni oprostíme od zaprděné kotliny. Tyhle zprávy patří do lokální televize.
0/0
6.6.2005 16:20

Josef II

Bude muset s tim zit...
Co bylo teh znalcu lidske povahy, kteri hned po nehode sofera litovali. Bude mit tezke svedomi, bude se trapit, bude s tim muset zit. To pry bude ten nejvetsi trest. Skutecne, uz bylo nekolik pripadu sebevrazd v CR u ridicu, co zavinili nehodu. Na to, ze kazdy ma svedomi se ale neda spolehat. Tento chlap vedel, ze jel moc rychle. Vedel,ze v nepozornosti zavadil o patniky po prave strane a vedel ze v panice zazmatkoval a strhl rizeni do protismeru. SVEDOMI - nema zadne!
0/0
6.6.2005 13:40

transalp96

Re: Bude muset s tim zit...
Urcite ma.TO si jen kazdej mysli,ze jemu se to stat nemuze a pak cumi jak vejr
0/0
6.6.2005 13:46

Ahasver

Rozsudek ála Hart :(
Ona to na 99% bude chyba řidiče, ale přál bych si od soudu lepší práci. Místo aby skutečně důkladně zjistil co a hlavně proč se tam stalo tak, jak se stalo, vyslyší hysterické křiky pana Harta a spol., jen aby byl aspoň jeden nějaký viník odsouzený. Krbec si odsedí osm let, soudce si odškrtne případ a dál budou každý den vyrážet na silnice autobusy s odpojenými omezovači, zpomalenými tachografy a s řidiči bez přezkoušení, zato s těžkou nohou na plynu. Achjo :-(
0/0
6.6.2005 12:59

matysek-k

Re: Rozsudek ála Hart :(
jistě o tom hodně víte, autobusy omezovače nemají, protože je jim u nás dovoleno jezdit až 130,samozřejmě že po dálnicích.Tachografy sice jdou "zpomalit" ale málokdo to dnes udělá,hlavně u autobusu jezdícího do zahraničí.S tím přezkoušením máte bohužel pravdu
0/0
6.6.2005 13:17

Geno

Re: Re: Rozsudek ála Hart :(
Autobusy omezovače mají. U Karosy se začalo s jejich montáží někdy od roku 1988.
0/0
6.6.2005 22:01

palmic

Re: Rozsudek ála Hart :(
Jo a proc myslis ze to tak vypada? Myslis jako ze ridicum jsou prijemnejsi pokuty, nez par dni cesty navrch? Znamej dela dopravce na Slovensku a ja myslim, ze se to od Cech zas tak moc lisit nebude. Sef mu da limit, kterej se s povinyma prestavkama podle pravidel neda stihnout, a kamion, kterej ten omezovac proste nema a porad si. Jinak mu strhne vejplatu. kdyz nekdo zavetri, sefik vytahne par papirovejch a je zase klid. A jede se dal. Myslite, ze nejakej obycejnej ridic si manipuluje s technikou sverenyho busu? To ma na starosti majitel.
0/0
6.6.2005 13:21

transalp96

Re: Re: Rozsudek ála Hart :(
Tak kdo je na vine?majitel,kterej manipuluje s technikou?ridic,kterej nedodrzuje predpisi?zkorumpovany urednici a policajti?
0/0
6.6.2005 13:32

2Mac7

Re: Re: Rozsudek ála Hart :(
nějaký obyčejný řidič sedí za volantem , na něm záleží
0/0
6.6.2005 14:03

transalp96

Re: Rozsudek ála Hart :(
Souhlas.Jeste bych dodal,ze tady projde technickou kdejakej vrak.Silnice sou tankodrom a vsichni se pak divi,kdyz se stane prusvih,nebo jsou desne poboureni a nejradsi by hned veseli.Nedokazu posoudit,jestli je osm let vezeni hodne,nebo malo,ale nejhorsi trest je,zit s vedomim,ze sem zabil tolik lidi.
0/0
6.6.2005 13:26

peppermint

reakce na reakce pana idiota AC
Neviděl bych všechno tak kategoricky. Třeba to, že se nevrátilo 19 lidí, když mnohem víc se jich vrátilo. Nebo s tou pětistovkou: Někdy má i stovka cenu zlata. Když správně vsadíš, můžeš mít milióny.
0/0
6.6.2005 12:55

AC

Re: reakce na reakce pana idiota AC
Co prosím, to jako oslovuješ mne? Takže podle Tebe, když někdo pozabíjí "jenom" 19 lidí a vlastně nějaké ne, tak je hrdina?! Ty jsi velice omezený člověk, s takovým názorem bys měl začít navštěvovat nějaká sezení u odborníků
0/0
7.6.2005 9:00

palmic

Fakt prima
Ridice, kterej mozna nic nezavinil poslou na 8let a toho hajzla, kterej ujel 1/4 republiky po dalnici v protismeru a pak zabil jednoho z protijedouciho auta dostal 5. Fakt spravedlnost nejvetsi.. . Nejhosi je, ze tenhle to mozna odnese i za tamtoho, vzhledem k tomu, ze ty nase soudy museji predvest, ze taky nekoho odsoudej....
0/0
6.6.2005 12:52

Oholmiho

*
Souhlasim se všemi reakcemi na pana idiota "AC". Myslím si, že jste mu dostatečně rozšířili obzor, tupcovi.
0/0
6.6.2005 12:51

xmacala

Hnus
Ridic udelal chybu a zabil 19 lidi. To je pravda, ale 8 let je moc. Mezi nam litaji vraz, kteri nedostali ani polovinu z toho
0/0
6.6.2005 12:49

louis_nerad

Odpovědnost?
"Nedovedu si vůbec představit, kdo jiný by měl za tragédii nést odpovědnost než řidič" A proč ne? Co když to opravdu byla technická závada? Co když se ten "jeden znalec" spletl? Nebo byl podplacen? A že řidič jel rychleji než by měl? A kdo někdy nejel?
0/0
6.6.2005 12:46

inflames

Re: Odpovědnost?
Nedělej z toho akta x.Podle mě je to celkem jednoduché.Seděl v autobuse na který neměl papíry a jel jako prase .Každý jel určitě někdy rychlej.Někdo dostal pokutu,někoho nechytli,někdo zabil jednoho a někdo 19 lidí.Takový je život
0/0
6.6.2005 12:57

Dědek Plesnivák

Autobusák
A teď bude osum let řídit vězeňskej autobus. Naloží ho plnej muklů a pořádně to rozpálí ....     
0/0
6.6.2005 12:44

AC

Proboha!!!
Nechápu, jakou zvrácenou morálku musí mít tento člověk - zaviní smrt 19ti lidí, zničí osudy mnoha rodin a místo trestu, který mimochodem není spravedlivý, ale měl by být mnohem vyšší, takhle arogantně vystupuje a vysmívá se všem kterým ublížil!!! To je hyenismus nejhrubšího kalibru!!!
0/0
6.6.2005 12:28

jacih

Re: Proboha!!!
Kazdy kdo je souzen, ma pravo na odvolani a nikdo mu muze toto pravo upirat, Pokud mluvis o hyenach zacni u sebe..
0/0
6.6.2005 12:31

AC

Re: Re: Proboha!!!
Běž tohle říci lidem, které připravil jeho vinou o rodiče, o děti... běž jim to říci, pokud na to máš žaludek. Já tedy ne. Ano, právní systém je nějak nastaven a je jen otázkou, zda je správné když lidé s tímto proviněním se mohou donekonečna dovolávat svých práv a přitom se vysmívat (obrazně, samozřejmě že na radu dobře placeného právníka nasadí kajícný výraz) všem kolem...
0/0
6.6.2005 15:34

czech_pretty_girl

Re: Proboha!!!
Jo? Vy o tom pripadu vite podrobnosti, ze takto ihned odsuzujete?
0/0
6.6.2005 12:32

AC

Re: Re: Proboha!!!
Podrobnosti? 19 zabitých z vlastní nedbalosti mi nepřijde zrovna jako krádež v samoobsluze. Pokud vám ano... nepřeji vám, abyste se kdy nacházel na místě pozůstalých, asi byste přehodnotil své nazírání na svět a na skutečné hodnoty.
0/0
6.6.2005 15:29

czech_pretty_girl

Re: Re: Re: Proboha!!!
Jsem ženského rodu, nevadí. Nemluvím zde o pozůstalých .... to je věc jiná. Je mi jich pochopitelně líto ... chápu je, taky jsem přišla o někoho v havárii. Ale zde bylo jasně řečeno, že soud pochybil, nemáme tedz řádný důkaz, že nebyla závada na vozidel, tak proč ihned tvrdíte "z vlastní nedbalosti"??????
0/0
6.6.2005 16:51

AC

Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
Pokud někdo řídí autobus, na který nemá oprávnění, porušuje předpisy rychlou jízdou a nevěnuje se dostatečně řízení... tomu říkám vlastní nedbalost. Je vcelku zřejmé že on se to teď bude snažit nějak uhrát, protože nemá ani špetku cítění a nechápe co tímto svým kličkováním způsobuje všem pozůstalým a také všem slušným lidem, kterým se tímto protiví!
0/0
7.6.2005 9:06

czech_pretty_girl

Re: Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
Ono bylo snad někde řečeno, že neměl oprávnění řídit autobus? Jak můžete vědět, že opravdu nevěnoval pozornost řízení? Takže už opravdu končím .... jak říkám .... přeji vám, abyste se dostal do takového situace, kde jdou soudy ne zcela dle zákona a budete předem odsouzen k vysokému trestu odnětí svobody. sbohem ... končím. Jdu se učit na zkoušku .... užitečnější činnost než mluvit s ......
0/0
7.6.2005 10:40

AC

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
Jen jdi děvče, jdi se učit - a za čas, až dostaneš školu života, tak pochopíš sama o co v něm jde...
0/0
8.6.2005 13:07

czech_pretty_girl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
Jsem ráda, že Vás neznám osobně ... tak neslušného a hloupého člověka .... sbohem.
0/0
8.6.2005 15:25

louis_nerad

Re: Proboha!!!
Arogantně vystupuje a vysmívá se všem? Vy jste ho takhle někde viděl vystupovat, že to píšete? Mě to zatím z fotek co jsem viděl tak nepřipadá. Myslím si že nejhorší trest, který ho mohl potkat, je žít s vědomím že se těch 19 lidí z cesty s ním nevrátilo zpátky, ať už to byla jeho vina nebo ne. Navíc Vám 8 let přijde málo? Podívejte se do černé kroniky (třeba na těchto stránkách), kde bezcitní gauneři co dokážou zabít starou babičku je kvůli posr--é pětistovce dostanou o rok víc a po půlce je pustí za dobré chování ... tohle je trochu něco jiného ne?
0/0
6.6.2005 12:43

czech_pretty_girl

Re: Re: Proboha!!!
A nebo mladej zfetovanej zmetek zabije mladyho kluka ... vjede do protismeru, projede vic jak 10 km dalnici, kde je nekolik sjezdu ... cili evidentne mohl vyjet ven z protismeru ....  a soudce vezme jako polehcujici okolnost to, ze bylk v utlumu kvuli perniku!!!!! A tenhle pan ma dostat vic Ten zfetovanej smejd nemel ridicak, byl nekolikrat predtim trestanej a podle svedku to byla ruska ruleta .... za 2.5 roku ho pusti za dobre chovani
0/0
6.6.2005 12:49

inflames

Re: Re: Proboha!!!
Tobě se zdá necelý púlrok v kriminále za lidský život moc?
0/0
6.6.2005 12:51

czech_pretty_girl

Re: Re: Re: Proboha!!!
Takze tim chcete jako rict, ze napriklad kdyz pujdete po ulici, nekdo za rohem umre ...tak byste taky mel jit do kriminalu za lidsky zivot? Tak to vidim ja, z vaseho pohledu nesmyslneho vyjadreni. Nebylo prokazano podle zakona (dva nestranni znalci to meli posoudit, byl pouze jeden ... ), ze nebyla zavada na vozidle Mozna je fakt nevinen a nemohl tomu zabranit
0/0
6.6.2005 12:54

czech_pretty_girl

Re: Re: Re: Proboha!!!
Takze kdyz pujdete po ulici a nekdo tam prave umre, tak mate jit taky do kriminalu za lidsky zivot  Soud mel udelat expertizu ... meli tim byt povereni 2 nezavisli experti ... kolik jich bylo Jen jeden Takze podle zakona nebylo prokazano, ze nebyla vada na vozidle ...treba tomu ten pan fakt nemohl zabranit
0/0
6.6.2005 13:01

czech_pretty_girl

Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
Hehe, chubka se vloudila ... puvodne to vypadalo, ze se to neulozilo
0/0
6.6.2005 13:02

El pietroo

Re: Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
Ted to tu pekne blika :)
0/0
6.6.2005 13:18

czech_pretty_girl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
0/0
6.6.2005 13:19

AC

Re: Re: Proboha!!!
Tvářit se jako hromádka neštěstí jen proto, abych zapůsobil na soudy... tohle není o tom jak se tvářím ale o vlastním svědomí a charakteru. Ano, většina lidí na jeho místě by byla potrestána právě tím vědomím, že způsobil zabití 19ti lidí, leč jsou bohužel jedinci, kterým to nedochází a kteří myslí jen na sebe a na to, jak se z toho vysekat. A pro takové je 8 let málo!!! Pokud to srovnáváte s gaunerem který zabije starou babičku a dostane 9 let... tento ... zabil 19 lidí a dostal jen 8 let - ano, souhlasím s váma, je to v nepořádku!!!
0/0
6.6.2005 15:32

czech_pretty_girl

Re: Proboha!!!
Strasne rada bych videla vas v jeho pozici ... obvinen z neceho,co treba to fakt nezavinil, a vsichni by vas okamzite odsoudili!!!! Jenom kvuli tomu, ze zemreli lide ... ano, jim ale jim nikdo uz zivot nevrati, bohuzel ... ale je treba hledat "proc se to stalo"... a jasne vidite, ze soud neudelal to, co mel ... meli to posoudit dva znalci (technickou stranku) a ne jeden .... Ale proc hned nekoho neodsoudit podle ksichtu, ze? Preji vam, abyste byl jednou na jeho miste .... To byste pak cumel,co?
0/0
6.6.2005 12:45

AC

Re: Re: Proboha!!!
Pokud bych byl jednou na jeho místě a proč si to nepřiznat, málokdo z nás je svatý a bezchybný, tak opravdu nevím jak bych reagoval: zda bych se zachoval jako chlap a přijal svou vinu a následky z toho plynoucí, nebo se snažil svalovat vše na ostatní a raději se ani nepodíval do očí těch, kterým jsem povybíjel rodinné příslušníky a přátele a známé... Je mi líto právě těch, že musejí sledovat jak takový člověk si chce zachránit svůj krk. Jistě, zabitým to nepomůže, ale co je moc, to je moc
0/0
6.6.2005 15:28

czech_pretty_girl

Re: Re: Re: Proboha!!!
A co si má přiznat? Jasně je řečeno, že soud pochybil. Vy jste tak naivní, že si myslíte, že se jeden "nestranný" znalec nedá uplatit či ovlivnit při psaní znaleckého posudku, zda byla chyba ve vozidle? Kolik vám je let, proboha? Žijete v Čechách ..... zde jsou soudy "nestranné" a korupce je opravdu všude!!!! Třeba ten člověk je fakt nevinný .... ale ano, jen tak dál. Další jedinec ze stáda hovádek, co ihned odsoudí člověka podle ksichtu bez přemýšlení ..... tak to dělali tuším komunisti, ne? Takže přeji příjemný den a večer příjemné klidné spaní ... přeji vám, abyste se nikdy do podobné situace nedostal ... i když by si to lidé s názorem jako vy měli vyzkoušet, alespoň ten soudní proces plný nervů a bezesných nocí ....
0/0
6.6.2005 16:46

AC

Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
Aha - takže když někdo povybíjí 19 nevinných lidí, ale při soudním řízení dojde k drobné procesní vadě, tak dotyčného s pompou osvobodíme a necháme jej dále zabíje?! Proboha, proberte se. Pokud někdo prokazatelně sedí za volantem, prokazatelně na to nemá oprávnění a prokazatelně porušuje předpisy - nač nějaké expertizy? Kdo má svědomí a morálku, dávno by vyvodil osobní důsledky...
0/0
7.6.2005 9:10

czech_pretty_girl

Re: Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
On vzal palici a někoho "povybíjel"? To, že nebyl dodržen správný postup dle zákona při soudním procesu ohledně expertizi je dle vás "drobná chybka"? On "prokazatelně neměl oprávnění řídit" a "prokazatelně porušil předpisy"? Asi nemáte moc ponětí o právu a soudním řízení v reálu, že? Přeji vám, abyste se jednou dostal také do bezvýchodné situace a byl jste odsouzen stejně tak kvapně, jako odsuzujete vy toho pána .... nemá cenu se s vámi dále bavit, jdu dělat něco užitečného, než se bavit s blbcem. Však ony boží mlýny melou pomalu, ale jistě ...... jednou třeba poznáte stejnou situaci a vzpomenete si..... Sbohem.
0/0
7.6.2005 10:27

AC

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
Mne až mrazí z toho, jak někdo dokáže hájit takového člověka. Takže pokud nevyjde tato taktika, tak začne tvrdit, že on za volantem vlastně vůbec neseděl? Že to bylo jeho jednovaječné dvojče, které se po narození přehlídlo? Jako z nějaké telenovely. Ale život je milé děvče o něčem trošku jiném. A za chyby se platí - a tento člověk je tak slabý, že se ani své chybě nedokáže postavit... slušní lidé těmito typy pohrdají, vy si jej klidně obdivujte
0/0
8.6.2005 13:16

czech_pretty_girl

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proboha!!!
Pane Bože, vy jste hlupák ..... kdo taky koho obdivuje? Spíč Vy nevíte o čem je život ..... Mějte se ...
0/0
8.6.2005 15:24

Opčan CZech

Re: Proboha!!!
Jo, ty chytrolíne, a co když za to opravdu může nějaká porucha na vozidle.....je snadné si najít rychle "viníka", všechno na něj hodit, poplivat a víc se tím nezabývat. Je možné, že pochybyl onen řidič, ale je jisté, že pochybyl soud- ta expertíza každopádně měla být kompletní a ne plná "doměnek".
Cítím s pozůstalými obětí, ale nechci se podílet na vytvoření další oběti bez prokázání viny .
 
0/0
6.6.2005 12:46

czech_pretty_girl

Re: Re: Proboha!!!
Souhlas do slova a do pismene
0/0
6.6.2005 12:49

DrHorak

No ale stejně mi tam něco nesedí...???
Ten technickej stav asi nebyl ideální...a takovej znalec, jako byl tady..to je jako brouk pytlík!! Jestli je funkční ABS...jak tedy mohl ten bus gumovat ?? Krbce neomlouvám, to ne!!!...ale něco mi tam neštimuluje...?? že byl odsouzenej už předem !!!!
0/0
6.6.2005 11:22

amelie22

dovolání...
....odvolání?????
0/0
6.6.2005 11:16





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.