Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Už je třeba říci rozhodné ne!

Už 15 let si ukládám bobříka mlčení nad články Emanuela Mandlera, tohoto nesmírně publikujícího i publikovaného autora.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

janus

Skutečně je nutno říci ne,
a to zásadní panu presidentovi. Jeho populistické ekonomické teorie přivedly zemi do absolutního mravního rozkladu, za nějž je z né malé části zodpovědný, a teď je v situaci, kdy by rád přepisoval dějiny, aniž by byl sto si příšlušnou část historie prostudovat. Skutečně byměl pochopit, že věci, oníchž nemá "ani páru" by měl přenechat fudovanějším lidem. Takhle na sebe jen upozorňuje svou neschopností akceptovat dějinná fakta, která se mu nelíbí. Např. O Etnicky čistém státě piše Dr. Beneš ve svých pamětech z období druhé světové války. Je také zjevné, že mu naprosto unikly souvislosti mezi Versailskou smlouvou a Mnichovskou a další  a další souvislosti. Pán president nechť reprezentuje a nezasahuje do historie tohoto národa, které prostě nerozumí.
0/0
7.6.2005 12:40

MilanMilanMilan2

Re: Skutečně je nutno říci ne,
Beneš byl nucen se smířit s odsunem, tvrdě vyžadovaným domácím odbojem, to jest zejména odbojem, se kterým byl ve spojení. Nadšení místních Němců po zničení Lidic neznalo mezí - to je historicky už dost prokázáno. Nebylo jiné cesty než odsun a toho je si Klaus vědom. On alespoň ano.
0/0
7.6.2005 23:07

karoten

Brejle to nespravěj
Prezident polemizuje umírněně a kultivovaně, leč podstata mu stále uniká. On vyčítá čtenářské obci nepochopení vybroušených myšlenek svých, že by však totéž mohlo postihnout jeho osobu - vylučuje.
Mandler jednoduše poukazuje na prvek primitivní msty, uvolněná stavidla animality ve frustrovaných a těžce zkoušených lidech. To se zkrátka stalo, stát dopustil se zavřenýma očima. nejspíš to bylo v kontextu doby neodvratné.... Nezpochybňuje předešlá dějinná fakta hitlerovského Německa, nebo ano?
 
Pan Klaus má problém, nepřekonatelný protože vůli vzdorující - nelze překročit sám sebe, vlastní limity chápání.
Svět je zkrátka složitější než ho prezident vidí a to on nedokáže přijmout.
0/0
7.6.2005 11:26

MilanMilanMilan2

Souhlas s Václavem Klausem
Už dlouho mne pan prezident nepotěšil tak, jako tímto článkem; vyjádřil naprosto přesně, co si o E. Mandlerovi (a individualitách jemu podobných - viz níže Dan 1) myslím, až na ten konec. Mandler to, co servíruje veřejnosti, patrně na zakázku DĚLÁ.
0/0
6.6.2005 17:17

vlákno

To Klaus vopsal z Rudýho práva, ne?
Zvlášť ten titulek je dobrej  Holt, Klausi, můžeš s Mandlerem nesouhlasit ale to je tak všechno co s tím můžeš dělat. Jelikož jsi se stal nějakým politováníhodným omylem prezidentem, tak ti to otisknou ještě v novinách. 
0/0
6.6.2005 16:08

Dan 1

Mandler
je zrůda podobně odporná, jako Mlynárik nebo Doležal. Divím se, pane Klausi, že vám stojí za to, abyste se jím a jeho názory vůbec zabýval.
0/0
6.6.2005 16:01

Dan 1

Re: Mandler
Jen ještě doplním odkaz - prezident i vláda se vzácně shodují. (Podle intertemporálního pravidla posuzují se sporné skutečnosti podle mezinárodního práva, jež bylo platné v době, kdy ke skutečnosti došlo. To , že vydání DPR bylo i z hlediska mezinárodního práva legálním a legitimním aktem, a konfiskační dekrety prezidenta republiky a dekret prezidenta republiky o úpravě československého státního občanství osob národnosti německé a maďarské nelze rušit proto, že neodpovídají úmluvám o lidských právech, neboť tyto úmluvy byly přijaty později a nemají retroaktivní působnost).
0/0
6.6.2005 16:10

jejkap

Re: Re: Mandler
Zalez, ty nacku, a nekopiruj z hradniho webu.
0/0
7.6.2005 10:13

Dan 1

Re: Re: Re: Mandler
To je hradní web? Idiote.
0/0
7.6.2005 16:44

jajaja59

Re: Re: Re: Re: Mandler
... že se zatěžuješ ...
0/0
7.6.2005 21:35

rucksack

Vyhnani
Vidite ani pan president si s tim nevi rady!
Na druhe strane je to ojedinele, ktery jiny narod v Evrope se muze pochlubit takovym cinem?
Odsun, nebo-li VYHNANI milionu nemeckych deti, zen, starcu a babek z jejich domova!
A to v dobe miru, v dobe, po kapitulaci! Tisice tech civilistu nemeckych muselo pritom zemrit, aby se splinil
sen pana presidenta Benese!
Ale je tu reseni, otevrene priznat, ze odsun byl zlocinem
proti lidskosti ! Ja vim, je to tezke ale taky osvobozujici! 
 
0/0
6.6.2005 15:47

papullus

Re: Vyhnani
Ale ví si rady,Vy si nevíte rady.Dole jsem napsal dopoledne text,tady Vám jej zopakuji : .A už se konečně laskavě poučte o dějinách z jiných pramenů než německých až velkoněmeckých.Třeba se pohrabte v archivech a zjistěte si třeba pouhopouhé množství žádostí o říšskoněmecké občanství z řad obyvatel Sudet německé národnosti.To porovnejte s počtem lidí hlásících se při posledním sčítání k německé národnosti. A přestaňte se divit tomu,že po prohrané válce byli ti,kteří na vlastní žádost obdrželi říšskoněmecké občanství  odsunuti do státu,jehož byli a jsou občané.Co se týče hodnoty zabaveného majetku,byla všem těmto lidem uhrazena spolkovou vládou do konce 60 let.Tato hodnota činila pouhých několik procent reparací,ke kterým se Německo zavázalo na pařížských jednáních a dohodou s vládou ČSR byly tyto částy vzájemně započteny.Reparace,ke  kterým se Německo zavázalo,nikdy nezaplatilo.Tolik suchá fakta.
0/0
6.6.2005 16:03

MilanMilanMilan2

Re: Vyhnani
Příspěvek na který reaguji, mohl být napsán jedině v důsledku absolutní absence zanlostí historických reálií a dále jako doklad, jak nebezpečně může být účinná propaganda různých pánů Mandlerů a jím podobných propagátorů myšlenek revanše.
0/0
6.6.2005 17:23

rychlošípák

Tentokrát...
... s VK souhlasím....
0/0
6.6.2005 14:20

jejkap

Koncim...
...odchazim pracovat s pocitem, ze zdejsi diskuse stoji za ho*no - Cmelak a Nibor sem kopiruji pasaze z komunistickych ucebnic dejepisu a neda se s nimi rozumne bavit.
Bohuzel to tedy skonci u toho, ze my jedini se vzdycky zachovame nejlip, kolektivni vina je nasledkem nejake priciny, ale ta pricina byla hnusna, zatimco nasledek je spravny a pochopitelny, i kdyz na individualni rovine byl nemene hnusny.
Tak se tady mejte a neumavejte se vlajeckou, obranci narodnich zajmu.
0/0
6.6.2005 14:10

Dr. Flat Vamp

Re: Koncim...
...čau.
0/0
6.6.2005 14:10

231

Re: Koncim...
Správně pryč s kolektiviní vinou.
Já při odsunu nikomu nic neudělal (dokonce ani moji rodiče ne), dokonce jsem ani nikoho nedosunul. Tak proč mám řešit problémy s odsunem? Proč řešit divoké odsuny, proč řešit svinstva které se stala u zákoných odsunů? nejít o peníze, tak i sudě´táci dneska drží hubu a jsou rádi, že jsou v Německu a ne v Čechách.
P.S. Ty problémy neřeším přímo já, ale moji zástupci (vláda, parlament, president - i když si nimy nesouhlasím ani jsem si je osobně nevybral)
0/0
6.6.2005 14:27

nibor

Re: Koncim...
Měj se a půjč si mnou doporučené knížky.Člověku, který je schopen tvrdit, že v Praze roku 1945 nepáchaly německé ozbrojené složky  žádná zvěrstva, asi fakt nezbývá nic jiného, než obviňovat oponenty z komunistických citací .
0/0
6.6.2005 14:39

jejkap

Re: Re: Koncim...
At zije prekrucovani, tohle jsem napsal, jo?! A pise se v tech tvych knizkach, ze Smrkovsky byl prokazatelny agent NKVD, ktery nechal sovetske tajne sluzby hned po prichodu do Prahy odvlect ruske emigranty na Sibir? A ktery nechal lidi tajtrlikovat bez informaci na barikadach, ackoliv bylo sjednane primeri? Anebo je to ten hodny pan z Prazskeho jara, ktery osvobodil Prahu?
0/0
7.6.2005 10:17

Arny_71

blabolisti na iheute maji dobrej den
No vidim, ze se IHeute a Klaus trefili mistnim blaznum do tematu. Dneska tady exceluji 2 opravdu vyzivne figurky Dr. Flat Vamp (radobyargumentujici fasoun), jejkap (vlastni patent na jediny spravny vyklad dejin). To by me zajimalo, co vlastne delate, ze mate hodiny a hodiny cas takhle zasirat diskusi. Statni sprava, ze? Za nase prachy se to d"y"skuje...
0/0
6.6.2005 14:07

Dr. Flat Vamp

Re: blabolisti na iheute maji dobrej den
...MNO a kde teda jsou ty tvý neprůstřelný argumenty? A co děláš ty, když máš čas tady takhle neplodně blábolit?
0/0
6.6.2005 14:09

Arny_71

Re: Re: blabolisti na iheute maji dobrej den
Po cca 2hodkach TVRDE PRACE jsem se chtel pobavit, tak jsem opet navstivil tu tvou plkacku a nezklamal jsi: dobre se nad tebou bavim.
0/0
6.6.2005 14:10

Dr. Flat Vamp

Re: Re: Re: blabolisti na iheute maji dobrej den
...no a nebyl by radši nějakej ten argumentíček - místo těchhle prázdnejch keců, pane pobavený tvrdý pracující?
0/0
6.6.2005 14:12

Dr. Flat Vamp

Re: Re: Re: blabolisti na iheute maji dobrej den
...BTW: proč používáš ten falešnej e-mail?
0/0
6.6.2005 14:20

Arny_71

Re: Re: Re: Re: blabolisti na iheute maji dobrej den
1. Na co mam jako argumentovat? Na ty vloje tuny blabolu a vykopirovanych cizich myslenek? Pro tebe je skoda ztracet cas, plne tady plati uslovi "Skoda hazet perly svinim." 2. Falesny e-mail? Neboli te hlava?
0/0
6.6.2005 14:25

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: Re: Re: blabolisti na iheute maji dobrej den
Fotka bratra placatýho doktora:
Je fakt, že hraje za jinej tým, ale argumenty stejné kvality
0/0
6.6.2005 14:35

jejkap

Re: blabolisti na iheute maji dobrej den
Tak se podivej, co delam, blbecku. Ja na rozdil od tebe nemam falesny e-mail v nicku.
A trvam na tom, ze mam jediny spravny vyklad dejin - protoze slusnost a respekt k lidem je rozhodne spravnejsi nez pricina, nasledek a komunisticka vyuka dejepisu.
Nazdar.
0/0
6.6.2005 14:13

vaclavj1

Re: Re: blabolisti na iheute maji dobrej den
Slusnost a respekt k lidem? Ono se to tak krasne pise 60 let po druhe svetove valce.
Ale urcite mate jediny spravny vyklad, protoze Vy prece mate pravou adresu v nicku a kristalovou kouli k tomu.
0/0
6.6.2005 14:22

231

Re: Re: Re: blabolisti na iheute maji dobrej den
Slušnost a respek k lidem jsou pěkné zásady. Když vás ale nějaký grázlik, požádá o Vaši peněženku, tak ho (bude-li mít příležitost) kopnete mezi nohy  a vezmete roha - samozřejmě ve vší skušnosti.
V dějinách často trpěli ti slušný, protože, když jim došlo, že takhle to dál nejde, bylo pozdě něco měnit. Nezapomeňte: "Čiň čertu dobře a peklem se ti odmění."
0/0
6.6.2005 14:33

Arny_71

Re: Re: blabolisti na iheute maji dobrej den
"Tak se podivej, co delam, blbecku." + "slusnost a respekt k lidem je rozhodne spravnejsi" Ty jsi ten nejslusnejsi a nejvychovanejsi h y storik v cele CR. Ja jsem blbecek vychovany komunistiskymi ucebnicemi (cim jsi vychovany ty?). Je ti lip?
0/0
6.6.2005 14:28

tjuska

Nepatřím mezi Klausovy příznivce,
ale v tomto článku mi mluví z duše. Myslím, že se neustále zaměňuje příčina s důsledkem. V podání sudetských Němců to vypadá tak, že soužili v poklidu s Čechy až do května 1945, kdy najednou Čechy popadl vražedný amok a chudáky Němce vyhnali. Jestli vysídlení (či vyhnání) bylo sparvedlivé či ne, nemá cenu řešit. Celá válka byla jednou velkou křivdou, kterou nelze napravit, aspoň ze strany Němců ne, mrtví jsou holt mrtví. Z naší strany by to ale mohlo jít, majetek se dá přece dá vrátit, že ?
0/0
6.6.2005 14:00

231

Re: Nepatřím mezi Klausovy příznivce,
Majetek nám byl přisouzen, jako reparace. Takže pokud by se vracel, tak by Nám Němci měli reparace uhradit jiným způsobem. Nebude jednoduší, když si to Němci vyrovnají rovnou mezi sebou?
0/0
6.6.2005 14:35

Mitchell

Skvělé.
Četl jsem článek a souhlasil s ním čím dál víc. Až na konci jsem zjistil, kdo je autorem a byl jsem mírně překvapen. Od pana prezidenta bych čekal možná i razantnější názor, ale tohle ho ctí mnohem víc. Ač nejsem příznivcem Václava Klause, v tomhle s ním naprosto a bez výhrad souhlasím.
0/0
6.6.2005 13:54

Dr. Flat Vamp

Re: Skvělé.
...MNO jo - takovejch už bylo, co s nima lidi " naprosto a bez výhrad" souhlasili...
0/0
6.6.2005 13:57

Trencherman

Re: Re: Skvělé.
Klausův článek připadá rozumný soudným lidem, což ovšem není tvůj případ.  :-/
0/0
6.6.2005 14:02

Dr. Flat Vamp

Re: Re: Re: Skvělé.
...no a mně připadá hloupý a plný polopravd a lží. Níže jsem vypreparoval zvlášť diskutabilní výroky pana lidovýho prezidenta. Čili jestli nemáš co říct k věci, možná bys měl odkráčet na diskusi o utkání ČR vs. Andorra, tam je všechno jasný, soudný člověče
0/0
6.6.2005 14:07

Trencherman

Re: Re: Re: Re: Skvělé.
Ty nechápeš, že tady nejde o to, vypreparovávat nějaké detaily, ale o ucelený pohled na věc. Budeš se divit, ale ten Klausův mi připadá mnohem rozumnější, než ten tvůj.
0/0
6.6.2005 14:14

Dr. Flat Vamp

Re: Re: Re: Re: Re: Skvělé.
...kdo mluvil o detailech? Měl jsem na mysli podstatný věci - o který se "ucelený" pohled na věc pana lidovýho prezidenta opírá. A je mi úplně fuk, jak ti to připadá - teda pokud nepřestaneš obecně plácat a nezačneš věcně diskutovat.
0/0
6.6.2005 14:17

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Skvělé.
Vypreparoval, to ano, ale spis jste mel napsat "vypreparoval a hloupe vylozil"
0/0
6.6.2005 14:26

Mitchell

Re: Re: Re: Re: Re: Skvělé.
0/0
6.6.2005 14:37

Mitchell

Re: Re: Skvělé.
Vytrhávat věci z kontextu, překrucovat, to ti jde. A nebo neumíš číst. S takhle napsaným článkem bych souhlasil, ať by jeho autorem byl kdokoliv - třeba Paroubek či Gross (Grebeníček by toho nebyl schopen).
0/0
6.6.2005 14:20

celtic

přátelé...
jsme obyčejná postkomunistická zemička s diktátůrkem oblastního významu Klausem v čele. Tak co se pořád čílíte
0/0
6.6.2005 13:43

hugoventil

Re: přátelé...
pořád lepší malá zemička,ale naše!
0/0
6.6.2005 13:46

jejkap

Re: Re: přátelé...
Ano, smrt cizakum a jinym kapitalistickym psum!
0/0
6.6.2005 13:51

jejkap

Re: Re: Re: přátelé...
 ...jsem zapomnel.
0/0
6.6.2005 13:51

Trencherman

Re: Re: přátelé...
... středisková    :-)))
0/0
6.6.2005 13:53

Arny_71

Re: přátelé...
jsme.. ( celtic , 06.06.2005 11:23 ) - vlákno obyčejná postkomunistická zemička s diktátůrkem oblastního významu Klausem v čele. Tak co se pořád čílíte reagovat Re: jsme.. ( Arny_71 , 06.06.2005 11:37 ) - vlákno Pred obedem a uz tak ozralej? Styd se! reagovat Re: Re: jsme.. ( celtic , 06.06.2005 11:39 ) - vlákno Co se ti na mém tvrzení nezdá... reagovat Re: Re: Re: jsme.. ( cheos , 06.06.2005 11:44 ) - vlákno Asi se mu zdá málo modré. Přidej barvu... reagovat Re: Re: Re: Re: jsme.. ( celtic , 06.06.2005 11:47 ) - vlákno nemám rád tento druh modré.., jinak ji miluju.. reagovat Re: Re: Re: jsme.. ( Arny_71 , 06.06.2005 11:44 ) - vlákno Klaus a diktaturek?? A jak se ta jeho "dikatura" projevuje v praxi? Tim ze nechce jmenovat nekolik rychlokvasenych "soudcu"? reagovat Re: Re: Re: Re: jsme.. ( celtic , 06.06.2005 11:49 ) - vlákno kromě těch soudců hlavně komentování a
0/0
6.6.2005 14:09

Arny_71

Re: Re: přátelé...
Ty mas celtiku nejake potize s klavesnici, ze porad dokola kopirujes stejne "prispevky"?
0/0
6.6.2005 14:12

231

Re: přátelé...
Uznávám: J sme obyčejná postkomunistická zemička s diktátůrkem oblastního významu Klausem v čele.
 
A co z toho pro mne plyne? Jak se to má projevit na mém chování a mých názorech? Co mám dělat, aby se to změnilo? Mám vůbec dělat něco proto, aby se to změnilo?
0/0
6.6.2005 15:01

utanův stín

.
Je to takové hezké filozofování. Čekal bych od prezidenta, po sedmičce v neděli, alespoň několik věcných argumentů.
Ale souhlasím s názorem, že rozhodnutí udělala generace, která válku zažila na vlastní kůži. Jestli to rozhodnutí dneska někdo vidí jinak, vidí ho jinýma očima, přes jiné zkušenosti. Tím víc se bavím, když tady vidím fanatické "obhájce Sudetských Němců".
0/0
6.6.2005 13:17





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.