Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jízdné v Praze od července podraží

Pražští radní jednomyslně schválili zdražení jízdného. Od července se zvýší z 12 na 20 korun za přestupní jízdenku a z 8 na 14 za nepřestupní. Roční kupon podraží o 350 korun. Polepší si naopak důchodci do 70 let, za lístky dají o polovinu méně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

miluninka

Nerozčilujte se.....
Nerozčilujte se,stejně s tím nic nenaděláme.Radši si dávejte velké pozor ať vás jízda metrem nepřijde na několik tisíc jako mně nákup v Hypernově,kde mi 23.5.05 nějaká tlustá černá svině ukradla z vozíku velkou černou kabelu a vůbec jí nesralo že na vozíku seděla 4-letá holka,která jí viděla.Bohužel byla tak rychlá že jsme ji nedohonili tak mám škodu skoro 20.000 Kč-mobil s foťákem,klíče od auta,od bytu,všechny doklady,peníze na nákup a platební karty,z kterých ty svině během chvíle vybrali na Spořilově moje konto.Nikdy nedělejte kravinu jako já že jsem si piny karet napsala do mobilu.Jde zřejmě o org.skupinu,která se vyzná. Byla jsem na infarkt a proto prohlašuji: VŠECHNY ČERNÝ ZLODĚJSKÝ SVINĚ,ven z naší země!!!!!!!!!!!!!
0/0
28.5.2005 9:40

Jintaj

Re: Nerozčilujte se.....
Položit si kabelku na nákupní vozík = nabídnout ji kofolám, aby si ji půjčily a důkladně prohlédly...
0/0
29.5.2005 20:29

Jintaj

Jak jezdit efektivně načerno....
...Chcete jezdit a neplatit revizorům??? Stačí se řídit několika radami: 1) NEJEZDĚTE METREM!!! Je jich tam vždycky jak psů a mají zpravidla s sebou i městské cajty, proto jim stěží utečete. 2) Jezděte v tramaji ve druhém voze (tam chodí minimálně, musí se totiž podepsat řidiči do výkazu, proto v rámci své lenosti procházejí jen první vůz). 3) Mějte u sebe po ruce nejlevnější lístek, na který můžete jet a stůjte vždy u předních dveří blízko štípacího strojku. Revizor nastoupí zpravidla posledními dveřmi (pokud jsou dva, tak posledními a prostředními) a kontrolují cestující od zadu (moment překvapení). Pokud budete stát vepředu, včas je uvidíte a stihnete si štípnout. Osobně jsem si ověřil, že i když mě přitom vidí, nemohou nic dělat... prokázal jsem se platnou jízdenkou v momentě kontroly!!!!!
0/0
27.5.2005 20:22

Isbjoerna

Re: Jak jezdit efektivně načerno....
, Jeden si nasbiral asi 300 jizdenek a nosi je v kapsach. Kdyz prijde revizor, sahne do kapsy a poda mu jednu - neplatna, druhou - neplatna, treti - neplatna... ...patnacta - neplatna... ...nejpozdeji stoosmdesatoutreti jiz revizor odmita prohlednout a jde dal. :-D
0/0
27.5.2005 20:29

2Mac7

Re: Jak jezdit efektivně načerno....
pracujte bez nároku na mzdu ?
0/0
29.5.2005 20:50

Jintaj

Návrat turniketů uvítám...
...Neboť se už nebudu muset bát revizorů v metru a dozorčí u stanic nemůžou při velkém náporu lidí stíhat sledovat , zda někdo nemá např. prošlý kupón v tramvajence.... WOW!!!!!
0/0
27.5.2005 20:17

Larrax

Bude více černých pasažérů
Při pokutě 400 Kč a pravděpodobnosti chycení se vyplácí jezdit na černo. Já to nedělám a štve mi, že na tyto lidi a neschopnost DP je trestat mám doplácet.
0/0
27.5.2005 16:11

naqua

Proboha
Proboha, proč si pořád všichni myslí, že celej podnik jezdí v drahých autech a nepoužívá MHD? Buďte sakra trochu soudní alespoň k sobě a neházejte všechny do jednoho pytle...to je strašný to číst.
0/0
27.5.2005 13:18

stormhawk

Re: Proboha
Á tak Dopravní podnik tu má vlastního PR specialistu, co . A platí vás alespoň dobře? Že bych se k vám taky dal. Zajímalo by mě zda-li mají vaši zaměstnanci od vedení nakázáno jezdit MHD - vlastní propagace (nejlépe s odznáčkem na klopě ). Ale jak čtu vaše komentáře, tak se těm všem škaredým příspěvkům (beztak od černých pasažérů) bráníte celkem zdatně, přimluvím se u vedení, aby vás povýšili (pokud to ještě jde).  Forever SMOGGGGG
0/0
27.5.2005 13:39

naqua

Re: Re: Proboha
Nejsem žádný specialista, co se týče platu, zaměřila bych se spíš na jiné firmy typu oskar a čistě za sebe, nedávej. Pletete se. Píši pouze svůj názor, kterej by byl stejnej, i kdybych pracovala jako metač. Mě to totiž žíly netrhá, jestli někdo bere více nebo méně. Je to na každým, co to udělá s jeho charakterem. Jen mi přijde smutny ono "všechnydojednohopytleházení". MHD jezdím, přijde mi to naprosto normální a stejtě tak, jako "normální" cestující mi vadí stejný věci. Ale stejně tak vám bude vadit podražení vepřovýho, fronty na poštách a zvýšení nájmu. Jsou to každodenní problémy. Pokud chcete někoho za něco vinit, najděte si konkrétního obětního beránka, ale nedělejte pitomce z lidí, kteří maj jen svou práci, jako každej jinej.
0/0
27.5.2005 13:51

Tomm1

Re: Re: Re: Proboha
Castecne pravda, ale jine zdrazeni nelaka tolik o premysleni, zda nevymenit MHD za auto. A to stejni radni pri tom rikaji, ze maji problem s auty ve meste ... . Takze pokud nam je jedno, co to zpusobi, pak ano, klidne at MHD stoji tolik, jake jsou naklady (nabo se tomu podle radnich muzeme pokouset priblizit). A mackat se pak nebude nikdo, to je jedina jistota. O nicem jinem to neni.
0/0
27.5.2005 13:57

naqua

Re: Re: Re: Re: Proboha
Stejně tak můžeš vyměnit dražší vepřový za levnější kuřecí, čistě teoreticky. Normální chod společnosti. Časem si na to zvykneš a ten vepřovej řízek si dáš, až se ti to kuře přejí. Hodně zjednodušeně. Je to na každým, jak se rozhodne. Dá se na to koukat ze spousty stránek. To, že lidi cpou neskutečný peníze do cigaret (sama kouřím, aby to někdo nevzal jako nějakej útok), zbytečnejch krámů a podobně, nikomu nevadí, ale jakmile se má zvýšit jízdné po takový době, už v tom vidí problém, aby dali měsíčně o 40 kaček více. Já proti nikomu a ničemu nic nemám, je to na každým, jestli chce jezdit autem nebo městskou, já vám pak ráda, byť i z přeplněný tramvaje zamávám, až profrčím kolem kolony, ve který budete v tom největším hicu stát s přeteklými nervy  Nic se nedá změnit přes noc, i já bych byla radši, kdyby jezdily nejen tramvaje prázdný, luxusní, s jízdným za směšnou cenu, ale ruku na srdce...je to možný ze dne v našem státě s naši
0/0
27.5.2005 14:10

naqua

Re: Re: Re: Re: Re: Proboha
...politikou?
Všude je něco.
0/0
27.5.2005 14:11

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Proboha
Tak to mi rekni kde je tramvaj rychlejsi ? V Jecne ve spicce ?? Nebo na nabrezi z Vytone az nam. Jana Palacha ? Snad, ale kdo chce jet rychleji a nema cil v teto oblasti, tak tam nejede. Spis se dobre divej, kdo ti mava z toho auta. Jedine, co je rychlosti srovnatelne s autem je metro, pokud se presne kopiruje jeho trasa, tedy nastup i vystup je stejny at jedu autem nebo metrem. V ostatnich pripadech jsem v prumeru dvakrat rychlejsi autem. A jak jsem psal, nejde o to mit moznost to stridat ci vymenit. Jde o to, ze jednou hubou ti radni sdeli, ze maji nejaky problem, a stejnou hubou ti zduvodni reseni, ktere nejen ze problem neresi, ale jeste ho potencialne muze zhorsit. A co se tyka urovne MHD, me uplne postaci, kdyz v MHD bude odpovidajici teplota, a kdyz budou bud vsichni platit (a nebo alespon drtiva vetsina) a nebo vsichni neplatit, a pri tom bude zrejme, ze autem je to drazsi a pomalejsi. Nic z toho opet neresi zdrazeni MHD, spise naopak to jeste zhorsi.
0/0
27.5.2005 14:26

naqua

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Proboha
Našel jsi dva případy, kdy rychlejší není a nemáš snahu hledat ty pozitivnější. Asi jezdím jediným permanentně ucpaným místem v Praze, kde si pěkně frčí tramvaj, pokud se ji ovšem nějaký chytrálek nenacpe pod čumák :) Nemá smysl to nějak rozebírat, nikam to nepovede a stejně to je jen zbytečný datlování do klavesnice. Městskou budu jezdit stejně dál, páč jsem průměrnej občan, kterej nemá ani káru v garáži, ani vlastní byt, ani vysoký plat. A stejně je mi dobře a sluníčko svítí
0/0
27.5.2005 14:38

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Proboha
s těmi auty to nebude tak horké ,  z těch co dnes jezdí pravidelně MHD jich moc na každodenní cesty autem nepřejde    . A ve většině rodin u nás zatím nemá každý svoje auto , takže o tolik aut více v Praze podle mě nebude.
0/0
29.5.2005 20:48

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Proboha
To s Tebou moc nesouhlasim. Dnes se na sidlisti, kde bydlim, pohybuje denne tak tretina aut. Zbytek jezdi MHD a setri auta na vikend. Takze prostoru je docela dost. A pak je dost tech, co sice nepresednou do aut hned, ale zacnou jezdit na cerno. Takze zdrazeni v lepsim pripade nic neprinese (a uz vubec neprinese ocekavany narust trzeb - uvidi se hned pristi rok, a jsem moc zvedavy, co budou radni navrhovat pak - zdrazeni kuponu stejnym pomerem, jako jizdenky ?). A jeste jedna vec, kterou jsem psal uz jinde. Zmensi se tim pomer dotace od MHMP ? Ubyde cernych pasazeru ? Ubyde aut, nebo alespon bude z provozu aut vice penez ? Ne ? Tak k cemu to cele je ? Pro odrbani poctivcu ? Ano, to je jediny smysl toho zdrazeni, ktere jinak nema ani hlavu ani patu. Mimochodem, typickym uzivatelem, ktery na tom bude bit opet nejvice, je mlada rodina s ditetem, takze pokud bude mit auto, pojede radeji autem, zatimco "chudaci duchodci" budou jezdit stale zadarmo, nebo napul zdarma.
0/0
30.5.2005 10:47

Larrax

Re: Re: Re: Proboha
Problém je v tom, že firmy typu Oskar si na ty platy vydělají bez dotací a lidé si mohou dobrovolně vybrat, zda chtějí jejich služby využívat či nikoli. Mohou si vybrat jiného operátora nebo žádného u DP to tak snadné není. Jestli vám tento rozdíl nedochází, tak nemá cenu s vámi diskutovat.
0/0
27.5.2005 16:24

chrtil

hmmm
chceme olympiádu, tak plaťte
0/0
27.5.2005 11:56

Erben2

.
Výsledek? Přibyde černých pasažérů a dopravní podnik na tom bude finančně úplně stejně. Osobně  si spočítám, jestli už se mi nevypaltí jezdit do práce autem. Pohodlně a rychle. Doteď jsem si kupoval roční kupón + jednou za tři měsíce dodatkový pro 1. pásmo, protože dojíždím z jednoho městečka u Prahy.  Takže pokud už mě vyjde benzín levněji, není co řešit.
0/0
27.5.2005 11:05

naqua

Re: .
Pokud Tě výjde benzín ročně levněji, pošli mi recept, jak to děláš :)
0/0
27.5.2005 11:38

Erben2

Re: Re: .
Zatím mi to moc levněji nevychází, po zdražení uvidím. Ale do práce to mám z domova cca 7 km, tzn. pro cestu tam a zpět autem asi 30 Kč za benzín. Na kole se v tom šíleném provozu jezdit bojím, i když by to bylo ideální řešení. Platím si roční kupón MHD za 3 800,- + 4xročně čtvrtletní za 630 Kč, tj. celkem mě teď stojí MHD 6 320,- Kč/rok,  tzn. 527,- Kč/ měsíc, který má přibližně 21 pracovních dní, takže MHD vyjde na cca 25,- Kč denně. Když zdraží i roční kupóny, určitě zdraží taky čtvrtletní pro 1. pásmo, tak už ty částky vypadají jinak. A kdybych popovezl i manželku, alespoň přes to 1. pásmo, tak to vyjde ještě lépe.
0/0
27.5.2005 13:18

ufoun Kája

Re: Re: Re: .
No vidíte 25 korun denně, sám jste si spočítal, že je to skoro zadarmo - a za to má fungovat doprava ? To je úplně k smíchu. Tak doufám, že teď už každý pochopí, že je potřeba zdražit a rohle zdražení je opravdu minimum !!!
0/0
27.5.2005 14:42

Tomm1

Re: Re: Re: Re: .
A kolik lidi by prosim Vas jelo MHD, kdyby jizdne melo hradit jeho naklady ?? To je neskutecne, jak malo lidem dochazi, ze trzni ekonomika nelze uplatnit vsude. A me to k smichu moc neprijde, tedy ne v situaci, kdy se radni strasne divi, ze maji problem s mnozstvim aut v Praze, ale radeji zdrazi MHD, aby ztahli o dalsi penize poctivce, nebo ty, co jinak nemohou, a nebo zpoplatni parkovani lidem v miste bydlicim, kteri nikdy problemem nebyli a nebudou. A taky se zkuste podivat, kolik prachu do MHD jde jeste bokem jako investice. Jestli si myslite, ze MHD je potreba dal zdrazovat, a mysli si to i nasi odpovedni, pak nas ochranuj panbuh (a to nejsem verici, tedy nejsem v zadne cirkvi).
0/0
27.5.2005 14:54

ufoun Kája

Re: Re: Re: Re: Re: .
Ahoj Tomme, my jsme se tady bavili už včera. Vy jste opravdový vytrvalec v této diskuzi. Ani já si nemyslím, že tržní ekonomika je nejlepší vynález lidstva, ale tyhle ceny se přece opravdu nedaly držet. Většina pražáků navíc jezdí na předplacené kupóny a tam je zdražení opravdu malé, snad nižší než inflace.
0/0
27.5.2005 15:05

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: .
Zajimave, ze se inflace neprojevuje v cenach pohonnych hmot, ktere jsou hlavnim meritkem treba pro me pri srovnavani ceny za dopravu autem a MHD. Zdrazeni bych chapal az jako treba treti krok v rade jinych, ktere by se pokousely nalezt vyraznejsi uspory, nez prinese zdrazeni. Tedy omezeni poctu cernych jizd, a kontrola hospodareni DP a s tim spojena naprava. Ja jsem prazak a na kupony nejezdim. Byval jsem poctivec az do jedne zkusenosti s revizory (a nevim uz o jine moznosti, nez touto svoji obcanskou neposlusnosti protestovat proti prohnilemu a nefungujicimu systemu vyberu jizdneho - mit pripominky k odpovednym uz jsem zkousel - Houfek, Steiner, Heroudek, ale pry nic nejde). Ted je ignoruji, pokud jsou s MP, tak si tipnu za 8, nebo vystoupim. Za posledni mesic jsem utratil asi 100-vku. A osobne si dovedu pri tech financich, co do DP tecou (vcetne investic) predstavit i MHD zdarma, ale spravnejsi by bylo platit treba stavajici castky a vice ohlidat cerne pasazery a omezit auta.
0/0
27.5.2005 15:14

ufoun Kája

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .
Reagovat - raději nereagovat - Vás nikdo stejně nepřesvědčí. O víkendu bude hezky, půjdeme se vykoupat a bude nám dobře , co říkáte .
0/0
27.5.2005 15:25

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: .
Mate pravdu, asi me nikdo nepresvedci, ze zdrazit jizdne lidem, co jsou poctivi je spravne a nutne potrebne (a argumentovat tim, ze se uz 7 let nezdrazovalo - ceny pohonnych hmot se v prumeru taky uz 7 let temer nehybaji, stejne jako ceny haldy jinych produktu, a neni moc slyset, ze by se melo zdrazovat o inflaci ...), a pri tom nijak nevyresit ani jediny problem, a ani nenabidnout v MHD dalsi zlepseni (treba vice spoju a kratsi intervaly na pretizenych linkach BUS a Tram, ...).
0/0
27.5.2005 15:31

SocPredator

Re: pro ufouna
V MHD to H znamená hromadná, proto taky může být levnější než taxík, kapíšto odborníku? 
Jinými slovy, vyprav mi tramvaj jen pro mě, pak to za 20 na hodinu bude levný.
0/0
27.5.2005 15:02

ufoun Kája

Re: Re: pro ufouna
Hahahaha - tak jsem se už dlouho nezasmál, představuji si Vás, jak si jedete sám v tramvaji ucpanou Prahou, rozvalený, nohy nahoře...
0/0
27.5.2005 15:09

Júlinek šíšal

Re: Re: Re: Re: veřejná doprava osob
bývala vždy dotována ... snad si nemyslíte, že ten váš autobus není ... vždy šlo jen o to, kdo kde kdy na ní vydělá ty chybící finance...a pokud vám vadí to přerozdělování, pak byste si měl domslet, že kdzž platíte cenu zboží, neplatíte nic, co by muselo souviset s jeho pro vás užitnou hodnotou - víceméně jde o váš příspěvek na další existenci výrobce, ne? ... takže bych s vámi třeba i souhlasil ... ale jen když hloupost taky podraží ...
0/0
27.5.2005 15:04

marnov

Re: Re: .
Mě to po zdražení taky výjde levněji jet do práce autem
metrem:  45 min.+pěšky 10min = 55min = 20Kč 
autem: auto (10 Km)..max 15 minut (auto spotřeba 7.01L/100Km to je při ceně /dejme tomu 30Kč/litr ...na 1km 2.10 Kč tj na 10km=21Kč je to  o 1Kč víc ale s úsporou 40 minut. Pokud vezmu i kolegu a podělíme se o bezín tak mě to výjde na cca 11kč.
Když vezmu to že můžu spát o 40min délé a nemusim se nikde mačkat v metru tak je pro mě auto jasná volba  ... až na ten zas o trošku znečištěnej vzduch .. ale co naplat chtěli to - maj to mít
 
0/0
30.5.2005 16:08

naqua

Zdražení
Nevědomost lidí a házení špíny na podnik. Typický. Jak už se někteří zmínili, lidé by si měli uvědomit, že je to v rozhodnutí pražských radní :) Taky nechápu, co se všem tak na tom zdražení nezdá. Pražáci si snad kupují lítačky a nemyslím si, že 4 pětky by nějak šíleně rozhodily jejich měsíční rozpočet a mimopražští, kteří si kupují jízdenky zas budou mít prodlouženou jejich platnost. Jo, typická česká povaha. Nejradši neplatit vůbec nic, nejradši dostat vše zadarmo, všechno vykrást a sežrat.  
0/0
27.5.2005 11:03

Tomm1

Re: Zdražení
A co treba jiny pohled. Co lidem v Praze vadi nejvice ?? Ja tipuji ze auta, narvane spoje jezdici mnohdy v prilis dlouhych intervalech a velky pocet cernych cestujicich. Jak zdrazeni resi tyhle tri problemy ??? Ze by nijak ? Tak proc zdrazovat. Zavedeni turniketu je sice drahe, ale velmi rychle se vrati (razantne snizi pocet cernych jizd). Hloubkovy audit je sice take drahy, ale zcela jiste muze najit rezervy az o rady vetsi, a poradit jak zefiktivnit a zestihlit DP a pri tom zachovat jeho plnou funkcnost. Dve opatreni, ktera by prinesla vetsi uspory, nez jedno pitome udelane zdrazeni. A vo vo vo tom to je. A dalsi veci by melo by zpoplatneni vjezdu aut do centra a zpoplatneni parkovani, ALE jen mimo dostatecny okruh od bydliste. Mozna by se pak ukazalo, ze neni nutne do DP rvat 7 z 9 miliard rocne. Radni jsou ale podle me zcela mimo realitu. Zdrazeni zase zaplati jen "poctivi pitomci".
0/0
27.5.2005 11:12

naqua

Re: Re: Zdražení
Ono to neni jen černobílý, tak jak to vidí většina lidí, kteří sledují opravdu jen to, zda přijede tramvaj na čas, zda je čisto a zda je jízdné úměrné. Co se týče aut, mluví se o mýtném a je to jen otázka času. Zdražení jízdného přišlo po sedmi (resp. pěti) letech. To by si většina lidí měla taky uvědomit. Za těch 7 let se leccos změnilo. To, že podnik dostal minimální dotace, který má řašit ušetřením ve vlastním nitru, to už taky leckdo neví. Zdražování jízdného probíhá v celý republice a pokud si někdo chce stěžovat na intervaly, ať se projede taky sousedními městy a pak může hodnotit. Co se týče turniketů, také se mluví o jejich znovuzavedení. Černí pasažéři tu budou pořád, i kdyby se jezdilo za korunu. To už je bohužel česká povaha. Neříkám, že se dělá vše úžasně, ale taky nemůžu říct, že by se nedělalo nic pro to, co píšeš. Ono to je holt trochu víc barevnější.
0/0
27.5.2005 11:37

Tomm1

Re: Re: Re: Zdražení
Ano, taky si vsimnete, ze jsem mytne dal az jako posledni moznost. Nevim, kde by se vzali cerni pasazeri v metru v takovem poctu, kdyby tam byly turnikety. A pokud bychom nechteli zadne cerne pasazery, pak by MHD mohlo byt zdarma a hrazene jen z dani (stejne se na to vsude doplaci, doplacelo a doplacet bude). A pokud se nekomu zda, ze se DP dotuje moc, pak neni nic jednodussiho, nez se podivat, na co ty prachy jsou pouzivany. Vas by nezajimalo, kam Vam tece 7 miliard ?? Me by to asi zajimalo docela dost, ale radni to holt vidi jinak. A je vysoce pravdepodobne, ze pri nalezeni der v DP by se podil dotaci zmenil dost vyrazne, i nad podily jinde v Evrope nebo v CR. A pokud ne, tak stale zustava otazka, zda zdrazovat jizdne az na hranici srovnatelnou s auty, a pri tom nicim nepriblizit komfort poskytovany auty i pro MHD (jan namatkou me napada lepsi, funkcni topeni v zime a funkcni klimacka v lete). A to co se dela v MHD navic jde z dalsich penez, ne z jizdenek.
0/0
27.5.2005 11:53

naqua

Re: Re: Re: Re: Zdražení
Ono, všechno něco stojí a promiňte mi ten výraz, ale průser je, když se musí cpát peníze tam, kde by se cpát nemusely, pokud by se Čech uměl chovat. To už je pak daň, kterou musí zaplatit všichni. Viděla jsem fotky až neuvěřitelně zničených tramvají, autobusů, vozů metra. Vandalismus také něco stojí, stavba něco stojí, rekonstrukce něco stojí, všechno něco stojí. Lusknout a udělat vše dokonalé přes noc tak, aby byl každý spokojený, je už taky jen díky tomuto nemožné. Je spousta aspektů, které je záhodno brát v úvahu, protože když to tady pak člověk čte, svědčí to jen o neinformovanosti a bagatelizování něčeho, o čem nic nevíme. Ve Francii je podíl financí z cestujících na 26 procentech. U nás je to jen nějakých 20. Leckdo by si řek, 6 procent se ztratí. Omyl.
0/0
27.5.2005 12:08

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Zdražení
Tak zkusme pocitat. Pry jezdi tretina nacerno, to znamena za jizdne by se melo utrzit ne 2 giga, ale 2,6 giga. Ve skutecnosti by to asi bylo mene, ale verim, ze spolecne s usporami nalezenymi v DP se da rocne usetrit 1 giga. A hle, najednou to neni 2/9=22% ale 2/8=25%. Jak proste Watsone ...
0/0
27.5.2005 12:16

naqua

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdražení
Nevím, nejsem expert, mám jen svůj selský rozum a jsou věci, do kterých si netroufám kecat :) Ono je vždy lepší být v pozici toho, kdo kritizuje, má to jednodušší, nemusí dělat nápravy, stačí pouze říkat, co mu vadí. Na všem se dá najít něco, ale k zlepšení ta naše diskuze stejně nepovede.
0/0
27.5.2005 12:25

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Zdražení
Vetsina toho, co zde pisu a rikam, neni nazor muj jako kritika z davu. Jsou to nazory skupiny dopravnich odborniku, se kterym souhlasim (staci si jejich argumenty takto a podobne zkusit spocitat a posoudit, zda to je nerealne, nebo ne). A taky je fakt, ze diskusi tady se to rozhodne nezmeni :-) .
0/0
27.5.2005 12:45

Tomm1

Re: Re: Re: Zdražení
A jeste me napada jedna docela zajimava vec. Podivej se na srovnani CSAD (ci jak se ten moloch ted jmenuje) a soukrome dopravce (treba Student Agency). Moloch tvrdi, ze nemuze zlepsit sluzby, pac na to nema. Soukromnici sluzby nabizeji perfektni a navic za stejne nebo nizsi ceny. Trochu divne ne ?? DP taky tvrdi, ze nejde to a ono, a radni MHMP to taky tvrdi. Stejne tak to tvrdi Ceske Drahy. A da se jim tedy pri tom srovnani busu verot ?? Ja jim neverim, a jako dukaz bych tam poslal hloubkovy audit, a hledal rezervy. Radni misto toho radeji skanou ty, co jsou poctivci a nebo nemaji jinou moznost. A to mi prijde cernobile az az, a vubec s tim nesouhlasim. A to nejsem levicak.
0/0
27.5.2005 11:59

naqua

Re: Re: Re: Re: Zdražení
Určitě máš v něčem pravdu, ale jak se říká, ryba smrdí vždy od hlavy...netřeba cokoliv dodávat.
0/0
27.5.2005 12:10

Larrax

Re: Zdražení
Problém je v tom, že když jede do Prahy 4 členná rodina, tak jí vyjde levněji jezdit všude autem a ne MHD. Je na tom něco podivného, protože hromadná doprava by v principu měla mít na osobu nižší provozní náklady než doprava individuální. Jestli se na lístky ještě dopláci 8 mld ročně, tak si nemohu pomoci, ale DP hospodaří špatně. Není to o tom mít něco zadarmo, ale počítat, co vyjde levněji a podle toho se zařídit. To není česká povaha, ale povaha lidská.
0/0
27.5.2005 16:17

mpscz

a co jizdne zlevnit
A co jizdne naopak zlevnit a zavest mytne, to by neslo?
0/0
27.5.2005 10:37

Rhiannon1

Jen tak dál,
vážené vedení dopravního podniku města Prahy... Zdražit jízdné je vaše nezpochybnitelné právo, ale proč najednou o tolik? Jak to dopadne? Příjmy se vám moc nezvýší, více lidí bude jezdit načerno (pokuty z jich stejně nevymlátíte)  nebo autama a Praha bude ještě víc znečištěná a ulice ještě špinavější a smradlavější než teď. Skutečně vám jde  o tohle?
0/0
27.5.2005 9:18

CZMiki

Re: Jen tak dál,
Jen malý, ale podstatný detail - nerozhodije o tom DP, ale Rada hl.m. Prahy... Jinak máš pravdu
0/0
27.5.2005 10:09

Rhiannon1

Re: Re: Jen tak dál,
Díky za upozornění, nemám o tomhle moc přehled - nejsem totiž Pražák.
0/0
27.5.2005 12:26

Prubojny___kapitalista

Musíte na to jít chytře
1. stát se cigošem a mít městskou zadara 2. stát se vágusem a mít městskou zadara 3. stát se politikem a mít ji zadara
0/0
27.5.2005 9:10

Prubojny___kapitalista

cha cha
Jen líní cajzli se zdekovali do Práglu...a teďkóm jim eště přisrali na šalinu a krtka. :-))
0/0
27.5.2005 9:06

frazo

tak
dobry me to stejne moc netankuje znam totiz jeden velice dobrej trik kterej funguje a je opravdu tezky ho odhalit - proste jezdim na 1jizdenku 2x nekdy i 3x ale jinak za 20jednu jizdu to je docela masakr...
0/0
27.5.2005 8:54





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.