Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zdražení jízdenek je šílené

Chápu, že ceny MHD už dlouho nestoupaly. Přesto zdražit jednorázové jízdenky, které dnes stojí 12 korun (využívají jen poctiví a maminky s dětmi) na 25 korun je šílenost.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

peca_p

defenestrace
Chce to provest dalsi defenstraci. Kdo toho jde taky?
0/0
30.5.2005 13:13

ivanpe

náklady vs. úspory
Současně se zdražením jízdného, které je neyhnutné, by mělo přijít na řadu i zefektivnění provozu a investic DP. K investicím: Proč jsou např. ve stanicích metra schody od tolika výrobců? Je mi jasné, že co výrobce, to zajímavá cesta do zahraničí atd. Jenže také množsví různých navzájem nekompatibilních náhradních dílů, vyšší ceny za nižší objemy dodávek... Ideální stav je jen jeden dodavatel schodů. Tím se mělo začít, když se dělaly rekonstrukce schodů. K provozu: Zcela neefektivní kontrola ze strany DP znamená, že v zimě platí "ani tramvaj bez bezdomovce", že jízdenky si označují jen notoričtí poctivci nebo místních poměrů neznalí návštvěvníci. Turnikety v metru mají i jiná velkoměsta - např. Moskva (označují se tam jízdenky s magnetickým pruhem), nával je tam stejný nebo větší než v Praze a kapacitně turnikety stačí. U autobusů by stačilo, kdyby cestující nastupovali jen předními dveřmi, to samé u tramvají, aspoň ve večerních a nočních hodinách...
0/0
30.5.2005 11:59

Swooppy

...zdražování je jednodušší..
Myslím že zdražování MHD není ten hlavní problém na který nadávat,ale problémem pro kritiku by měla být práce na Dopravním podniku /kontrolovaný městskou radou/.Ten kdo nad tím trochu přemýšlí,tak tomu musí dojít jedna věc-ne zvýšení nákladů na provoz-ale velmi špatné řízení nejenom ze strany Dopravního podniku,ale hlavně velmi špatná a diletantská práce městského zastupitelstva.A tak navýšení jízdného o takový skok /ikdyž jisté navýšení bylo potřeba/ pouze jenom zakrývá neschopnost městských zastupitelů hledat kompromisy a výhodná řešení pro obyvatele města /ano,je to časově náročnější vymýšlet kompromisy pro dobro obyvatel/ a pro svou vlastní pohodlnost proto volí tu nejjednodušší cestu odporu...
0/0
29.5.2005 12:21

Swooppy

Re: ...zdražování je jednodušší..
Vždyť oni to cestující zaplatí.A naši městští zastupitelé budou mít více volného času zužitkovávat kontakty ke kterým svou činností v městském zastupitelstvu získali a to pokud možno pro své soukromé zájmy.A toto je přímo jasný příklad toho,k čemu slouží i takové komunální volby.No a budeme-li je ignorovat ,jako i jiné volby,pak diletantská práce může být na každém podobném úřadě a obyčejní lidé budou jen "platit,platit,plati".Co myslíte????
0/0
29.5.2005 12:30

ODSakEda

Na blbiny je!
 Zajímavé ale že na nová obrněná vozidla pro armádu nyní 25.000.000.000,-Kč je, že jsou další mld. na odchodné+doživotní rentu mimo ne malý důchod a nejen současných policistů, ale i soudruhů pohraničářů, celníků a StBáků ročně(!) jsou také?!
  A vůbec, pomáhat se má jen mrzákům a sirotkům nebo přestárlím nemocným lidem a ne mladým a zdravým!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
27.5.2005 12:23

junjun

Nechápu
Nechápu co se rozčilujete, ten kdo využívá městskou hromadnou pravidelně tak se mu vyplatí koupit legitku, a ta se zdražovat o tolik nebude, a ten kdo jezdí autobusem jednou za uherák, tak si myslím, že ho koupě lístku finančně nezruinuje.
0/0
27.5.2005 11:31

Modráčkův sen

Re: Nechápu
Souhlas. Nyní 3800 Kč - později 4160 Kč, to není taková tragédie.
0/0
28.5.2005 11:09

hugoventil

bezdomovci nic???
Smradlavý bezdomovci platit nemusí na ty si nikdo netroufne,ale matkám z dětmi se nasadí sazba,protože z nich to fízlácí revizoři dostanou!
0/0
26.5.2005 11:38

Sarka-3

Za péči o dítě mám jen
směšný příspěvek od státu,... Je to snad tvoje dítě, nebo ne ? Je nechutná politika nekterých spoluobčanů, kteří si udělají dítě a čekají, že se o ně stát postará. Je ště smutnější je, že si na to zvykají i ti světlejší pleti. Nevím nic o tom, že stát, potažmo já, platič daní, je povinen živit něčí děti, pokud mají nějakého rodiče. A ještě s tím lez na net !
0/0
26.5.2005 10:19

Isbjoerna

Re: Za péči o dítě mám jen
"Nevím nic o tom, že stát, potažmo já, platič daní, je povinen živit něčí děti..."
 
Tato povinnost vyplyva z podepsanych mezinarodnich smluv. CR-stat je povinen postarat se o vyzivu, vychovu a vzdelani nezaopatrenych deti, pokud jejich rodice nejsou schopni tyto (sve) deti zaopatrit.
A protoze CR-stat = CR-obcane a CR-stat-penize = penize-od-CR-platic-dani, jsi ty, jakozto platicka dani v CR "povinna" i zivit cizi deti (tvym danovym podilem).  Barva pleti techto deti nehraje roli.
0/0
26.5.2005 10:57

Tomm1

Re: Za péči o dítě mám jen
Ja pocity autorky docela chapu. Pokud si nekdo zalozi rodinu a pri tom se ozeni/vda, dobrovolne svou rodinu pripravi az o vice nez 10k cisteho mesicne. V tomhle svetle me pak kecy takzvanych socialnich demokratu a komunistu, ze jim jde o podporu rodiny, radne zvednou ze zidle. A vazena, zkuste si spocitat, jak tento stat podporuje treba rodice na materske pri jizde v MHD a jak duchodce (ci jine "socialne potrebne"), a jake maji obe skupiny ciste prijmy. A pak Vam bude jasne, o jakych <|>vinach se nasi politici a radni na MHMP bavi, a co autorku i me na tomto tolik vadi.
0/0
26.5.2005 11:07

Júlinek šíšal

Re: ... šárečko,
od čeho jiného by stál byl, když potom si na celého občánka - nejen na jeho daně - dělá vlastnická nárok?  Jestli ovšem chceš, tak spolu ten stát zrušíme ... kdzž už není ale vůbec k ničemu dobrý, ju?...  
0/0
26.5.2005 11:21

hugoventil

Re: Za péči o dítě mám jen
pro Sarka-3 mě taky nebaví přispívat bankám proti jejich krachu a poslancům na výlety do ciziny atd...děti by měli jezdit v MHD zadarmo!!!!
0/0
26.5.2005 11:24

Dr No

Re: Za péči o dítě mám jen
Nevím, kolik vám je let, ale jestli se dožijete důchodu, pak na něj budou přispívat ze svých daní i děti, které zplodil a s odříkáním vychoval někdo jiný. Ten směšný příspěvek od státu, na který teď přispíváte vy, je jen zlomkem toho, co musí zaplatit (a odříct si z vlastní spotřeby) jeho rodiče.
0/0
5.6.2005 9:07

VláďaK

Není se co divit.
V tomto státě vládnou peníze,kdo je má,tak si může dělat co chce.        Zdražení jízdného je výsměch normálním lidem, kteří se živí prací do které musí jezdit MHD.              To člověk musí zapomenout na nějakou pohodlnost a kulturu cestování,která by už teď za v současnosti předražené jízdné měla být na jiné úrovni,než je.   Jak potom by měla vypadat za to nesmyslně předražované jízdné.       Ještě poznámka     : jízdné se musí zvyšovat,protože nanažeři DP mají neúměrné platy.     Proč to nenazvat tak jak to je.
        &nb
0/0
26.5.2005 9:21

xblack13

to je o ničom
Kolik bude stát "lítačka" to jako čtvrtletní a tak...
0/0
26.5.2005 8:37

barbudo

To je prča ...
... když trhovcům hrabe ...
0/0
26.5.2005 8:12

le-on

sorry...
...ale pokud si ta paní z článku "denně vybírá raději nízkopodlažní spoje", tak má zřejmě roční jízdenku. která zřejmě také zdraží, ale těžko asi na dvojnásobek. takže článek o "chudáčkovi mamince, která si denně štípe lístek" je trochu mimo.
0/0
25.5.2005 22:07

Luxy

Re: sorry...
Nevím, proč by zjištění si, kdy jí od bydliště jezdí nízkopodlažní autobus mělo znamenat, že si kupuje kupón....
0/0
26.5.2005 8:24

junjun

Re: Re: sorry...
To asi znamená, že když jezdí denně, tak by byla pěkně pitomá, kdyby si kupovala furt lístky, protože každej blb ví, že lístky se prodraží.
0/0
27.5.2005 11:22

babacek

Zdražení přinese.
Zhoršení ovzduší v Praze.Zhoršení dopravní situace. Zhorší ekonomickou situaci sociálně slabších.A přírustek černých pasažerů.Podnik který jsi může dovolit vydávat a zdarma distribuovat denník nemá zapotřebí zdražovat.
0/0
25.5.2005 21:34

karoten

Re: Zdražení přinese.
? Co blázníte, Babáček! Metro nejni metro, ani tramvaj natož bus.
Deník Metro vydává společnost Metro, její pražská pobočka je jen jednou z mnoha v Evropě.
Chápu že název je svůdný, a způsob distrubuce taktéž.
0/0
26.5.2005 11:29

babacek

Re: Re: Zdražení přinese.
Denník Metro vydává společnost Metro která má v zahraničí dlouholetou tradici to ne jen v Evropě.Ale,právě dopravci ve veřejných službách jsou největším sponzorem.Proto jsem to uvedl,ale špatně vyjádřil zač se omlovám.
Ale,uvádět jako důvod ke zdražení jízdného mimo jinné,že jízdné nebylo xxxx let zdražené je přinejmenším malicherné.
0/0
26.5.2005 13:18

TondaPirko

c
ceny jízdenek sou šílené, protže stejne tak sou šílené naklady na stavbu metra a novych moderních stanic, které se nám tak líbí, z tech par šušnů se tohle proste zaplatit neda! ale to pani dopisovatelka asi težko pochopi, ona by nejradši jezdila zadarmo
0/0
25.5.2005 20:50

Tomm1

Re: c
Vazeny, investice do tech 9 miliard, co rocne spotrebuje DP nejsou, nebyly a asi nikdy nebudou zapocitavany. To je jen na "bezny provoz" DP, ktery KAZDY rok DP spotrebuje. Financovani treba metra na Prosek jede z dalsich zdroju.
0/0
26.5.2005 8:48

MilanMilanMilan2

Zpoplatnění všech aut v centru
Zaplatí MHD pro lidi zdarma.
0/0
25.5.2005 20:43

Isbjoerna

Re: Zpoplatnění všech aut v centru
, Znas nejaky model (v nejake zemi/meste), kde tento projekt funguje nebo fungoval - MHD millionoveho mesta zdarma?
0/0
25.5.2005 21:43

MilanMilanMilan2

Re: Re: Zpoplatnění všech aut v centru
Nevzpomenu si nyní na to, kde to bylo, ale bylo to. Proč by to nemohla být Praha, když by se jiné činnosti Dopravního podniku než dopravní podařilo vyčlenit?
0/0
26.5.2005 7:35

Isbjoerna

Re: Re: Re: Zpoplatnění všech aut v centru
Naklady pro provoz (bez udrzby a investice!) MHD jsou prilis vysoke. Muzes nejaky cas tyto naklady prekladat na nekoho jineho (subvention), ale jen do urciteho % (nemuzes napriklad postavit dan ze mzdy = 80% ), takze se bude zvysovat tlak na "rentabilitu" MHD. Protoze ta nikdy rentabilni nebude, bude se zvysovat tlak na snizeni subvention (zvyseni jizdneho, snizeni hustoty provozu atd.).
 
Praha to byt nemuze, protoze na to nema penize.
0/0
26.5.2005 11:11

hasmen

Ilustrační foto...
To je nějaká provokace,ne?
0/0
25.5.2005 18:49

Kleki Petra

Jste tady všichni úplně mimo.
Jediný, kdo má recept na řešení problémů s pražskou MHD, je Sudájev, který by Prahu zrušil a hotovo!
0/0
25.5.2005 15:29

_m-

Re: Jste tady všichni úplně mimo.
Konečně rozmuné slovo.......(konečné řešení?)
0/0
25.5.2005 15:33

Kleki Petra

Re: Re: Jste tady všichni úplně mimo.
Ja, ja, frštendlich (Aby tomu rozuměla i naše německá vědma).
0/0
25.5.2005 15:37

libienski

Je provozování MHD priorita?
Spočítal nědko kolik stojí vybírání jízdného v Praze. Nestojí nakonec polovinu toho co se vůbec vybere? Ať je ve městech MHD zdarma a zpoplatní se vjezd do centrer individuálním motoristům!
0/0
25.5.2005 10:30

fr-mottl

Re: Je provozování MHD priorita?
to je rozumny navrh, ma ovsem ty obvykle hacky: rozhodnout to musi zvoleni cinitele, kteri jsou zalobovani auto-prumyslem a kdyby byla mestska doprava zdarma, tak se otevira siroka diskuze, kterou populiste vyuziji smerem "at to budou jezdit cizinci v Praze zdarma?". Lide, kteri MHD nepouzivaji budou kricet, proc to maji platit z dani. Dalsim problemem je, ze ve stavajici situaci muze dopravni podnik dusledky spatneho hospodareni a managementu nechat zaplatit obyvatelstvo, kdyz by zde nebyla tato moznost, tak by to meli manageri tezsi - a tim jsme u toho, stat se managerem verejnepravniho podniku je odmena strany nejakemu vyslouzilemu clenovi a proto je treba "prave tech disidentu" , kteri budou koukat na prsty tem zvolenejm.
0/0
25.5.2005 10:45

Kleki Petra

Re: Re: Je provozování MHD priorita?
Tedy motle, to bylo hluboké. To bylo na maturitu z moduritu.
0/0
25.5.2005 10:55

Isbjoerna

Re: ve městech MHD zdarma
"Ať je ve městech MHD zdarma..."
 
Zdarma... Pochybuji, ze pracovnici MHD budou ochotni pracovat zdarma.  
0/0
25.5.2005 13:46

Tomm1

Re: Re: ve městech MHD zdarma
Tady se mysli, aby to bylo zdarma pro cestujici. Dnes cestujici zaplati cca 2miliardy a 7 jich prihodi MHMP. V pripade zruseni jizdneho by se cast nakladu usetrila (revizori, system prodeje jizdenek, ...), a zbytek do tech dvou miliard by se dal najit v usporach hospodareni DP. A pokud nekdo chce snizovat zatez kasy MHMP, tak at vymysli zpoplatneni aut jezdicich po Praze, i kdyz by ridici nemuseli, a z vybranych penez dotovat MHD, cyklostezky, parky, ... . Zdrazeni nebrat, nic neresi.
0/0
25.5.2005 14:10

Isbjoerna

Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
Pro mensi mesto, ktere dopravuje jen "sve" lidi, by to mozna castecne slo (u nas je to napriklad pro skolni Busy a pod. v vesnicich a malych mestech), ale v millionovem meste s dennimi "pracovnimi hosty" odhaduji denni prepravu na 3 milliony lidi, to by se asi tezko financovalo prazskymi ridici aut, nehlede na to, ze MHD neni vsemocnou alternativou, nektere jizdy se nedaji provest v TRAM/Bus (zasobovani, preprava zvirat, vetsich krabic, Kurier-Service a pod. - coz nekteri podnikatele cini denne).
A to pomijim nedotknutelneho milacka lidstva - privatni auto.  Zakaz/omezeni jizdy autem se neda prosadit.
0/0
25.5.2005 14:38

Tomm1

Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
podivej se na muj prispevek nize, kde to zhruba pocitam, tedy jak bych financoval MHD z aut. Podle me to nic drastickeho neni. Ale, zatim na to chybi zakony, ale to neni ten problem. Stacilo by aby odpovedni chteli neco skutecne resit.
0/0
25.5.2005 14:43

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
Bydlela jsem dlouhe roky v meste, ktere tento problem zkouselo resit pred vice nez 30ti lety - vyresil se jen z casti, a ja se domnivam, ze dosahl asi pred asi 20-25ti lety sveho realistickeho optima. Mestska sprava protkla cele mesto cestami pro cyklisty, takze prakticky nenajdes ulici delsi 0,5 km, ktera nema cestu pro cyklisty. Vynikajici vec! Lide podstatne omezili jizdu autem. Ale nezvysili uziti MHD! Naopak, i ta se snizila.
Lenoch je ochoten presedlat z (vlastniho) auta na (vlastni) kolo, ale ne z auta do MHD (muj nazor a ma zkusenost). Mozna je to ta nezavislost (necekam, kdy/jestli konecne prijede TRAM/Bus).
0/0
25.5.2005 15:09

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
Ja si take nemyslim, ze by zdrazeni aut donutilo lidi jezdit MHD.Jen by za svoje pohodli jizdy autem platil kazdy dan tem, ktere by otravoval splodinami a hlukem.
0/0
25.5.2005 15:22

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
Je zajimave, ze nektera mesta chteji prave zpoplatnenim vjezdu aut snizit jejich pocet.
0/0
25.5.2005 15:26

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
Ano, to je utopie tech, co si mysli, ze tim snizi pocet aut. realita ale je spise takova, ze se pocet nesnizi, ale vyberou se penize na kompenzaci tem, co je auta bezprostredne omezuji.
0/0
25.5.2005 15:28

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
Tak to je opravdu zvlastni, protoze podle vysledku tam pocty aut v centru skutecne klesly.
0/0
25.5.2005 15:37

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
A o kolik ? A z kolika ? A asi to take zalezi dost na velikosti tech poplatku. Male poplatky pocet nesnizi, vetsi ano, ale financne to zustane asi hodne podobne. A ja jsem pro Prahu uz slysel oboji, tedy jak nazor, ze pocet aut zpoplatnenim klesne, tak ze neklesne. Ja se spise klonim k tomu druhemu, nebo ze nastane jen velmi mirny pokles. Ale at tak ci tak, prinos by to byl v obou pripadech.
0/0
25.5.2005 15:41

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
Presna cisla Vam nereknu, ale jsem si skoro jist, ze v Londyne k tomuto snizeni doslo. I pouhych deset procent ve vasich vypoctech zmizi asi 3/4 miliardy korun. Jiste ze zalezi na vyssi poplatku.
0/0
25.5.2005 15:51

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
Ano, i tak by to byl dobry pocin. Dosahnout snizeni o 10 % a pri tom stale vybrat nekolik giga, to je rozhodne prinos oproti dnesku.
0/0
25.5.2005 16:32

vaclavj1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
Jenze Vas problem je, ze cim mene vyberete na auta, tim se zvysi naklady na MHD. Dobra vec je, ze se vyprazdni centrum od aut, horsi je, ze to nakonec stejne zaplati Praha a pokud to nebude chtit platit, prenese to na cestujici.
0/0
25.5.2005 18:47

Tomm1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: ve městech MHD zdarma
Vite, to jsou dva ruzne nazory. Ja neverim, ze by lidi, kteri ted jezdi vyhradne auty presedli na MHD a tim ho donutili vyrazne posilovat spoje apod. Ale znamenalo by to, ze by bylo mozne nektere spoje, a to i v metru, posilit a vyrazne zkvalitnit, a nebo ty penize dat na parky, cyklostezky apod. A pokud se Praha rozhodne prenest to na cestujici, tak se pripravi o financni zvyhodneni MHD vuci autum, takze pak se zase cast lidi vrati k autum, nebo presednou na kola (pokud bude v centru mene aut, tak to vubec neni nerealne). Takze muj problemje, ze absolutne nesouhlasim se zdrazenim jizdneho v soucasne situaci, kdy vubec neni jasne, kam a proc tech 9 giga v DP tece a jak moc efektivne. Jiny problem nemam, vse ostatni je resitelne.
0/0
26.5.2005 8:53





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.