Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Disidenti nepochopili dnešek, míní Klaus

Prezident zareagoval na dopis, který mu adresovali bývalí disidenti. Obořili se na Václava Klause kvůli jeho výrokům o nevládních organizacích. Jejich reakci teď prezident označil za žalostnou a smutnou. Uvedl, že z dnešní doby nic nepochopili.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

greenina

hmmm
Jenomže do neziskovek leze (většina) lidí s cílem, že se de drát o nějaké konkrétní věci, o nichž si myslí, že jsou správné. Zatímco do politiky leze (většina) lidí s cílem rvát si výhody, kousky moci atd. pod svoji kontrolu. Zářným příkladem budiž sám pan profesor nechajíc se spoluzvolit komunisty. Postupy neziskovek nejsou (často) OK, z postupů některých politiků je ale rovnou na blití.
0/0
11.9.2005 0:47

karoten

J.Šiklová - diplomat par excelence
OTÁZKA: ( waněček ) Je Václav Klaus tak chytrý, jak vypadá?
ODPOVĚĎ: ( 26.05.2005 15:22 ) Určitě je to hezký člověk, hezky vypadá, je representativní muž. ----------------
0/0
26.5.2005 15:45

jekul

Tak nějak
Prezident má talent či lépe čich na dvě věci: na průšvihové výroky a lidi. Z výroků mediálně vděčných, ale pro pověst autora trapných, jistě jednou někdo sepíše brožurku. Na jejím začátku bude výrok o nemožnosti rozlišit čisté a špinavé peníze, obrátíme stránku a najdeme známý klenot Více Kožených!, následuje výrok z rozdělování Československa - na hranicích nebudou žádné boudičky, ani to nepoznáme, uprostřed nalistujeme varování před evropským superstátem, co pohltí českou národní suverenitu, o pár stránek později jeho přirovnání Eu k někdejší RVHP a někde na konci si přečteme myšlenkový klenot v tomto týdnu čerstvý -demokracie je ohrožena aktivitou organizací, které nevzešly z řádných voleb. Pokud prezidentovi kronikáři tohle všechno dokáží zaznamenat, zvláštní kapitolu by měli věnovat jeho výběru kandidátů na ústavní soudce. Nyní se stahují mraky nad jeho novým návrhem jménem ta Formánková.
0/0
25.5.2005 15:39

Dan 1

Re: Tak nějak
A zase je to tady. Kolikrát ti mám říkat, abys léky užíval pravidelně?
0/0
25.5.2005 22:34

greenina

Re: Tak nějak
Dost dobrý.
0/0
11.9.2005 0:48

karoten

To je na vodoléčbu...
Klaus: Euroústava je skok do temnot
"....její přijetí by znamenalo skok do temnot supranacionalismu. Evropa není žádná politická jednotka, a nemusí být proto akceschopná jako celek."
 
PROSERORE, JDI UŽ KONEČNĚ NA VEJMINEK
0/0
25.5.2005 9:28

vaclavj1

Re: To je na vodoléčbu...
Vycerpavajici rozbor, muzete to trochu zjednodusit a napsat, s cim presne nesouhlasite a proc?
0/0
25.5.2005 22:42

karoten

Re: Re: To je na vodoléčbu...
Nesouhlasím s pojetím světa jako ekonomických dostihů a sázek.
Snad Vám to bude stačit. Václav Klaus ztělesňuje pro mne nepřijatelný militantní ekonomismus.
0/0
26.5.2005 15:48

wildge

V každé normální zemi
V každé normální zemi by po takovémto proslovu jako prezident skončil.
0/0
25.5.2005 0:11

Totedyne

ODS a Klaus nepochopil dnešek
Domnívám se, že dnešek nepochopil Klaus. Ústava dává občanům určitá práva a nic špatného na tom není, když občané toho využijí. Občané mají právo prosazovat svoje zájmy nebo představy jakýmkoli legálním způsobem. Samozřejmě, že legálně zvolení představitelé mají odpovědnost před všemi občany. Svoboda jednotlivce končí tam, kde začíná být pošlapávaná svoboda druhých. Například blokuje-li někdo dostavbu dálnice, může to pro jiného znamenat ohrožení zdraví, nebo ohrožení statiky vlastníka domu, pokud bydlí u frekventované cesty. Odpovědnost je na volených zástupcích, aby přišli s novým zákonem, který omezí obstrukce, pokud to je ve veřejném zájmu.
0/0
24.5.2005 23:20

libienski

Re: ODS a Klaus nepochopil dnešek
Lehce to ale připomíná samotného Klause... Aktivity, které jednotlivé spolky vytvářejí přece není možné takto kádrovat. Např. blokování dálnic je ohrožení zdraví a veřejný zájem je postavit dálnici. Spolky tady ve většině případů hájí veřejný zájem a sice dodržování platných zákonů a norem, které byly ve veřejném zájmu schváleny tu k účelům staveb dálnic, tu k účelům ochrany přírody a tu stanoveným procedurám, které mají garantovat průhlednost rozhodování. Který zájem je tady silnější? Není tady veřejným zájmem stavět například ty dálnice, podle platných zákonů nebo je veřejný zájem tyto zákony měnit, když se to zdá být chvíli pohodlnější než se samotní chovat podle platných zákonů? Např.neplánovat stavbu dálnice v jediné variantě přes chráněné krajiné území, kde ze zákona vést nesmí a "jako stát" investovat miliardy s cynickým předpokladem, že čím více vsadím, tím snáze potom vyhraji spor, který jsem bezprecedentním porušením zákonů sám vyvolal?
0/0
25.5.2005 0:01

Totedyne

Re: Re: ODS a Klaus nepochopil dnešek
Tvrzení, že spolky ve většině případů hájí veřejný zájem a sice dodržování platných zákonů a norem je diskutabilní. Spíše hájí svoji představu a opakuji, že na to májí právo, a na rozdíl od Klause si myslím, že je to často prospěšné. Jsou tu, ale i volené orgány, které mají odpovědnost, a ty pokud to vidí jinak, mají právo měnit zákon.
0/0
25.5.2005 0:17

libienski

Re: Re: Re: ODS a Klaus nepochopil dnešek
To mají, ale jsme znovu na začátku. Např. když chtěla hliníkárna NEMAK postavit svou "fabričku" na návětrné straně Plzně v průmyslové zôně, která byla schválena zákony ČR pro lehký průmysl (rozhodně ne hliníkárnu) všichni místní politici a úředníci (mající zastupovat zákon popř. občany) šly NEMAKU na ruku. Až nikým nevolené spolky "zasahující do života občanů" musely u soudu dotyčné upozornit, že zákon hrubým způsobem porušují. Jinak stála hliníkárna v zoně pro lehký průmysl a jsem přesvědčen, že s posvěcením jak politiků, tak úředníků tzn. dostala by stavební povolení a zkolaudovali by ji. Je snad veřejným zájmem měnit zákony tak, jak se to politikům a úředníkům hodí nebo je větším veřejným zájmem je dodržovat?
0/0
25.5.2005 9:57

Totedyne

Re: Re: Re: Re: ODS a Klaus nepochopil dnešek
Poslanci mají právo zákony měnit. Jsou-li zákony špatné, musí se také samozřejmě dodržovat, ale odpovědností zvolených poslanců je tyto zákony změnit, tak aby společnosti vyhovovaly.
0/0
25.5.2005 22:28

Totedyne

Ještě dotaz
A ještě dotaz. Pokud si myslíš, že jsou jen dobré zákony, pak k čemu vlastně tady ty zákonodárce máme? Nejsou volby a státní instituce jen zbytečně vyhozené peníze, když na dodržování zákonů bdí spolky?
0/0
25.5.2005 22:55

Josefprav

Re: ODS a Klaus nepochopil dnešek
Naplácal jsi tady dost frází, ale vůbec jsi nepochopil o co jde.
0/0
25.5.2005 14:29

Totedyne

Re: Re: ODS a Klaus nepochopil dnešek
O co jde, nechápeš ty. Jinak by si můj příspěvek vyvrátil. Ale jelikož ti chybí argumenty ....
0/0
25.5.2005 22:21

Pardubitzer

Kupředu modrá über alles
U Václava Klause a ODS není ani tak podstatný, co dělal za komunismu, tam má čistý svědomí málokdo. Tady jde hlavně o to, že ODS předvádí svůj způsob plurality na ruby = jedna strana nyní spravuje vlastně všechny důležité formy politické moci (samospráva, parlament, prezident) a to děsí, to děsí.
Navíc se mi hnusí jakým způsobem si pankl bere do pusy Národ a věci s tím spojené! To je ostuda a jeho freikorps z mladejch konzerv mi taky něco připomínaj. Nedej bože, abych snad hájil pacifisty nebo lidi co pohrdají národem, ale modráci toto vše jenom účelově zneužívaj.  
Taky mě vadí samozvanci co určujou kdo je rasista, to je fakt, ale většina z organizací, které napadl, jsou prospěšný a zabezpečují chod státu min. v rovině občanské spol. Je asi jasný, že sametovka by bez toho, co se dělo v SSSR neměla nárok, ale osobní odvahu odpůrců režimu to nijak nesnižuje!
A je s podivem, že to jsou právě Topol-boys, kdo tvrdí, že pro lidi,, jako je Pan p
0/0
24.5.2005 22:55

Pardubitzer

Re: Kupředu modrá über alles
...Pan prezident Václav Havel už není doba. Zapomíná se, že bez pana Havla by tu pro takovouto stranu nebylo místo. I když věřím, že členové ODS by si ho našli vždy...
0/0
24.5.2005 22:58

Dan 1

Re: Kupředu modrá über alles
Už je to asi třetí den, co na podobné názory reaguji a myslím to upřímně, když říkám, že mě to unavuje. Existují prostě lobbyistické partičky, které by rády vydíraly volené zástupce, mají v rukou peníze a kompromateriály. Chtějí tu a tam něco prohlasovat, tu a tam informace z jednání výborů. To není demokracie, ale prasárna. Je dobře, že na to Klaus (nebo kdokoli jiný) upozorňuje.
0/0
24.5.2005 23:02

Pardubitzer

Re: Re: Kupředu modrá über alles
Nejsem si úplně jistej, jestli pankl myslel zrovna lobbysty. Napadl, jak to sám nazval ,,postdemokracii,, což je zajímavý pojem, do kterého namíchal hodně věcí, které mu opravdu, ale opravdu nedají spát.
Je zřejmý, že některé nevládní organizace vydírají, nemaje mandát, to je jistě případ některých spolků ochrany lidských práv, příp.rasismu. Ale naprostá většina těchto skupin také pouze upozorňuje. Mě nevadí že p.Klaus upozorňuje, to je jistě dobře, ale on u toho typicky pro svou maličkost generalizuje, účeluje a demagogizuje, a to je špatně.
A když jsme u lobby. Snad si proboha nemyslíš, že se u pana profesora, když byl ještě poslancem, lobbysti nezastavovali!!! To by totiž tvůj příspěvek získal lehký nádech parodie.
0/0
24.5.2005 23:37

Dan 1

Re: Re: Re: Kupředu modrá über alles
Nevím. Zato vím o některých poslancích a poslankyních, u kterých se zastavovali. Ale nechci říkat konkrétní jména a o co šlo. Zkráceně: šlo o to, že ti poslanci sympatizovali s některými NGO a měli jednat podle jejich požadavků. U příležitosti oběda, kde se to s některými projednávalo, jsem se, s prominutím, téměř poblil. Jinak nic proti nezávislým iniciativám, pokud je jejich cílem pomoci a konat dobro. V politice ale místo prostě nemají.
0/0
24.5.2005 23:44

Pavelpod

Re: Re: Re: Re: Kupředu modrá über alles
Takže "občan" nemá právo mluvit se svým poslancem, sdělovat mu své názory apod :-) ? Občan je nedemokratický, pokud se vyjadřuje (legální formou) "k dění ve společnosti"? atd - jsi už opravdu "unavenej", možná to bude tím, že demokracie je náročnější (a víc unavující) než totalita. Pan prezident řekl prostě "totální" hovadinu - bohužel pro něj je v tomto opravdu ale opravdu "konzistentní"...
0/0
25.5.2005 0:02

Pardubitzer

Re: Re: Re: Re: Kupředu modrá über alles
Ale samozřejmě v tom není pantáta sám! Mám taky několik  zkušeností s touhle formou obživy na obchodních večeřích, dokonce to pro mě je dosti osobní téma jako pro politickýho synka . a vím, že se nechají snadno zlákat i lidi např.z pro mě bližších názorových stran a hnutí, to je prostě fakt. Ale znovu trpělivě, jsa taky unaven opakuji. Pankl nenapadl jenom lobbisty (ani si nejsem vědom, že je vůbec napadl), ale i další org. atd. A to mě na***lo. Jeho minulost neprobírejme, nedovolil bych si tvrdit, že se choval nějak špatně, prtž nemám dostatek informací abych tu tvrdil, že byl prorežimní dítko. To si ani nemyslím. Špatná je u něj SOUČASNOST!!!
0/0
25.5.2005 0:24

libienski

Pochopil dnešek V.K.?
Nebo jenom já mám "postdemokratický" pocit z toho, že nám tady tak strašně skvěle vládnou naši volení zástupci. Různé samozvané a nevolené občanské spolky jim to však vládnutí tak kazí, že lidé chodí k volbám stále méně a méně. Nebo že by kromě "volených zásupců lidu" v této zemi vládl ještě někdo koho také nikdo nevolil, ale koho se obávají kontrolovat i místní politici? Myslím, tím manažery velkých firem, různé lobbisty, investiční bankéře. Předpoklad V.K., že účinnou protiváhou těmto "nevoleným" budou v ČR volení politici selhává nebo jak je možné si vysvětlit neustále klesající volební účast. Důvěrou lidí ve své volené zástupce však asi ne. Potom je těžko se divit, že lidem nezbývá nic jiného než se ve společnosti a věcech veřejných angažovat jinak. Jestli to není spíš tak, že právě V.K. vychází z chybných premis a zaměňuje důsledek a příčinu situace v ČR a sice, že zhoršující se stav a úroveň české politiky není důsledkem nějakých destruktivních aktivity "nevolených" ve občansk
0/0
24.5.2005 21:42

libienski

Re: Pochopil dnešek V.K.?
spolcích, ale neschopnost a z ní pramenící nedůvěryhodnost "volených"vyvolává občanskou aktivitu. Tedy, že z marasmu české politiky může vést cesta právě přes angažovanost "nevolených" na různých úrovních společnost, decentralizací moci a v neposlední řadě umožněním občanům v mnohem větší míře spolurozhodovat o dění ve společnosti např. pomocí referenda.
0/0
24.5.2005 21:43

KADO

Vsichni co nadavate V. Klausovi jste ubozaci!
Jste nuly a jako takove z vas jen tece vase ubohost blbouni  
0/0
24.5.2005 20:00

veeger_x

Re: Vsichni co nadavate V. Klausovi jste ubozaci!
Zdá se, že jsem právě pochopil, proč z vás dvou byl Myšák Mickey vždycky ten chytřejší..
0/0
25.5.2005 11:44

abysser

to Dan1
Mohl by jsi mi nejak lidsky prepsat do dvou vet ten tvuj elaborat nize? Asi jsem tomu dost dobre neporozumel :-)... Clovek by mel byt nazorove konzistentni prave v tom pripade, kdy jsou konzistentni i souvislosti - svet kolem nej. Svet se vsak vyviji a tedy konzistentnost - to je luxus konzervativcu... Ja v 80. letech take chodil do skoly a jako skolakovi mi byl okolni svet lhostejny. Cast rodiny emigrovala do USA, ale vzhledem k memu tehdejsimu veku se me to pochopitelne nijak nedotklo... Snad jen... Nebyl jsem nikdy pionyrem, natoz jiskrou a dodnes si toho velmi vazim. Nebudu zde ani popirat fakt, ze nazorove je mi velmi blizky okruh lidi okolo byvaleho prezidenta - az na pana komunistu Lafitu z Kubanske republiky. Presto jsem v devadesatych letech povazoval Klause za cloveka velmi vzdelaneho, ale i inteligentniho. Pote, co nastoupil do soucasneho uradu jsem vsak na pochybach. Bud budeme mit prezidenta jako symbol statu, nebo prejdeme k prezidentskemu systemu a pak at Klaus zasahuje
0/0
24.5.2005 18:25

abysser

Re: to Dan1
... do kazdodenni politky, nebot je zrejme, ze mu to velmi chybi...
0/0
24.5.2005 18:26

vlákno

Re: Re: to Dan1
počkej počkej, říkáš vzdělaného a inteligentního. Jen namátkou dvě věci: spálená země 1997 a povolební oposmlouva 1998 s předvolebním úhlavním nepřítelem výměnou za místo předsedy PS a jiná teplá místečka (viz Vojíř) na celé dlouhé čtyři roky. Asi si žil jinde, nebo máš dost podstatně posunut práh tolerance k politikům. Šťastný to člověk. Mě když se někdo v y s e r e na hlavu tak začínám být agresivní.
0/0
24.5.2005 19:10

Dan 1

Re: to Dan1
Nevím, co přesně chceš přepsat. Odmalička jsem považoval za nenormální, když rodiče říkali, že to, co slyšíme doma, nesmíme říkat ve škole. Ve 14 letech jsem si přečetl stanovy SSM a musel jsem říci NE. Pokud jde o Klause, ten se ve funkci chová velice střídmě, spravedlivě, skromně, nevidím nic, co bych mu vytknul, ačkoli jsem dříve s jeho postoji mnohdy nesouhlasil. proti prezidenstskému systému bych nic neměl, ale to byse muselo sáhnout k hodně velké změně ústavy a prezident by musel být volen přímou volbou.
0/0
24.5.2005 21:29

Pavelpod

Re: Re: to Dan1
DAN1: "..Pokud jde o Klause, ten se ve funkci chová velice střídmě, spravedlivě, skromně, nevidím nic, co bych mu vytknul.." - není co dodat :-))))))) .
0/0
24.5.2005 22:18

Dan 1

Re: Re: Re: to Dan1
Ano, není co dodat. I přes mizivé pravomoce, které má, stal se solidním a nestranným moderátorem politického dění poslední doby.
0/0
24.5.2005 22:21

Pavelpod

Re: Re: Re: Re: to Dan1
Ty jsi opravdu (ale opravdu :-) ) komik :-)))
0/0
24.5.2005 22:38

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: to Dan1
To jsou falešná slůvka a zlé, opravdu zlé větičky. Protiargumenty skutečně, ale skutečně nemáš, ty máš jen názor, přímo světnázor, hmmm. Klaus je ztělesněním všeho zla a za všechno může.
0/0
24.5.2005 22:43

Pavelpod

Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Dan1
zapoměl jsi na zlovolné výklady :-) . Kdyby to o čem se tu debatuje řekl kdokoliv jiný než "prezident republiky", tak by to byla docela švanda. Takhle to zase až taková legrace není - bohužel.
0/0
24.5.2005 22:54

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Dan1
Pořád nevím, co se antiklausovci snaží sdělit občanům. Já jsem to toho, když se plánovalo jedno vydírání poslanců byl, šel jsem od toho co nejdále a vím, o čem mluvím. Nechci uvádět konkrétní jména, vyřídili jsme si to osobně a je to minulost. Zrovna tak, jako patří do dob dávno minulých vaše názory. Klaus není Havel. Naštěstí.
0/0
24.5.2005 23:08

Pavelpod

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Dan1
Je mi úplně jedno, co tlachá nějakej Klaus. Ale není mi jedno, co "tlachá" prezident republiky - když to teda chceš vědět. (a když tě něco unavuje, tak si třeba odpočiň - někomu to pomáhá :-) ).
0/0
24.5.2005 23:19

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Dan1
Odpočiň si ty, nejsi schopen konkrétní a relevantní argumentace. Já např. neumím řídit lokomotivu nebo zavařovat okurky. Až se to naučím, pak tady budu radit, za jakou páku se má zatáhnout a co se má přidávat do láku, aby byly okurky chutnější. Jinak se ztrapním a znemožním a to nechci.
0/0
24.5.2005 23:24

Pavelpod

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: to Dan1
Podsouváš mi, že jsem "antiklausovec" - NEJSEM. Jen nemám rád "prezidenta", který říká nesmysly (podobně jako ty v posledním příspěvku). A už úplně nemám rád, pokud prezident o svých "občanech" říká, že nejsou demokratičtí protože vyvíjejí "nátlak" (legální formou) na politiky. Pokud je ta forma legální, tak je to OK. Pokud je nelegální, tak je to práce pro různé orgány (činné v trestním řízení, policii, případně i nějaké ty "informační služby", atd. atd.).
0/0
24.5.2005 23:36

AlienDUDE

Re: to Dan1
Já nepotřebuji symbol. Potřebuji prezidenta, který zasahuje. Souhlasím, že má málo pravomocí.
0/0
24.5.2005 23:03

RodoDendron

skoda, ze jste to asi neslyseli...
dnes rano vedouci klaunovy kancelare blekotal na BBC co, ze to veliky vyúbec chtel rict, nakonec z nej vypadlo, ze klaun myslel odbory... :)) opravdu jsem se skvele bavil, dekuji moc za prijemne a zabavne probuzeni :))))) N E M E L O T O CH Y B U ! ! ! :)))))
0/0
24.5.2005 16:05

abysser

Re: skoda, ze jste to asi neslyseli...
Klausuv aparat je vubec smesny... Kvalita velmi poklesla...
0/0
24.5.2005 18:28

KADO

Jak by jsi asi krakal kdyby mluvci byla Bobo!
 
0/0
24.5.2005 19:57

vlákno

Re: skoda, ze jste to asi neslyseli...
já to poslouchal, nebyl ani schopnej vysvětlit oslovení "pánové"... Typická ukázka toho, že i primitiv s dostatečnou mírou arogance může zastávat post vedoucího tiskového odboru prezidenta republiky. Tragédie.
0/0
24.5.2005 19:04

vlákno

hlavně pozor na postdemokratické diverzanty
...tihle samozvanci se vetřou všude, i zde jich je plná diskuze.
0/0
24.5.2005 15:55

steevee007

Uz at si da "odchod"...
Cim drive, tim lepe!!! Vendeline, odejdi...
0/0
24.5.2005 15:34

Dan 1

Re: Uz at si da
Tohle byste soudruhu Husákovi nenapsal, že ne? Dnes se to smí a vy si připadáte jako hrdina. Chudáku.
0/0
24.5.2005 15:36

KADO

Vyborne pripomenuti!
 
0/0
24.5.2005 19:43





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.