Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Černá sobota na silnicích: čtyři mrtví

Sobota s nádherným slunečným počasím skončila na silnicích tragicky. V troskách havarovaných automobilů zhasly nejméně čtyři lidské životy. Dopoledne u Zvole na Šumpersku zemřeli rodiče malých dětí, večer v Praze 8 zahynuli při nehodě další dva lidé.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Smil

Cinovecka
Kdo za husteho deste vyjede tu dalnici do toho kopce je opravdu machr. Nejnovejsi technologi aut jsou v tomto pripade jen na skodu!!!!
0/0
23.5.2005 11:06

Smil

hi, hi,
Jestli to takhle pujde dal, tak prijde doba kdy po 1km budou na silnicich neco jako semafory a ty v intervalech budou poustet vozidla po jednom na dany usek cesty. Samozrejme budeme zadat na narodnim vybore o povoleni k jizde.
0/0
23.5.2005 11:00

karoten

Re: hi, hi,
No jistě, budoucnost je v automatizaci silniční dopravy. Hledejte si jinej fetiš, motoristi...
0/0
23.5.2005 11:23

eat_this

To mate vsude stejny...
...v USA zemre rocne 43.000 osob pri dopravnich nehodach. Co potom vrazdy, sebevrazdy, nemoce ze stresu, nahla umrti.... Tohleto nevyresime, pokud si budeme myslet, ze cesta kterou jdeme je spravna a nezmenime od zakladu nase zivoty a systemy v kterych musime zit. Pokud s tim lidi tak jak to je souhlasi, souhlasi i se vsim kolem, co takovy zpusob zivota jednoduse prinasi a prinaset bude. Pro zajimavost: To cislo je o neco vyssi, nez 43.000. Denne to dela rovnych 120 mrtvych pri dopravnich nehodach. V CR je to kolem 5 lidi denne.  Takova jsou fakta...
0/0
22.5.2005 13:28

kottyx

Z regionalniho internetoveho zpravodajství
Pravděpodbnou příčinou nehody by mohli být i cyklisté, kteří nejeli u krajnice a kterým se tak jedno z aut muselo vyhýbat.
0/0
22.5.2005 12:31

MadHawk

Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
no tak! Za vsechnbo muzou cyklisti,co? A co takhle:
" Pravděpodbnou příčinou nehody by molho být nebezpečné předjíždění cyklistů, kteří nejeli u krajnice."
Chapu, že nekteří cyklisti nejezdí u krajnice,ale to neznamená, že kvuli tomu budu sam riskovat svuj život!!
0/0
22.5.2005 13:01

dislektik

Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
určitě si člověk musí počínat tak aby nic nezavinil jenže já jsem na cestách denně a pořád ti ciklysté jsou stejní sebevrazy jezdí jak prasata a to opravdu všichni a když je potkáš v nepřehledný zatáčce máš co dělat.ještě si zdřejmě neuvědomují že jsou ÚČASTNÍCI SILNIČNÍCHO PROVOZU A PODLE TOHO SE MAJÍ CHOVAT A NECHLASTAT ŽE !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
22.5.2005 13:24

barbudo

Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
... cyklisté mohou jezdit i nepřehlednými zatáčkami ...
0/0
22.5.2005 13:29

dislektik

Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
to samozdřejmě ano ale nesmí zapomínat že jsou účastníci silničního provozu a podle toho se musí chovat pak nemůže nastat problém
0/0
22.5.2005 13:39

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
... zapomínat nesmí hlavně ten, kdo se tam žene jako trotl ... může tam stát Tatra s pískem ...
0/0
22.5.2005 13:43

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
no jednoduše každý kdo je účastník provozu se musí podle toho chovat !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0/0
22.5.2005 13:53

herulinka

Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
Hele a když už jsme u toho, tak mám otázečku, na kterou přiznávám, neznám odpověď. Můžou jet cyklisti na silnici dva vedle sebe?
0/0
22.5.2005 13:26

dislektik

Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
zákon o pozemních komunikacích říká NE !!!!!!!!!!!!!!!!!!! pouze za sebou a po jednom
0/0
22.5.2005 13:38

herulinka

Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
Já jen chtěla vědět, jestli jsem byla v právu, když si to dvě kačky hasily vedle sebe téměř do prostřed silnice, provoz jako kráva a když jsem je upozornila, bylo mi řečeno, aby ses nepos...., a oháněla se pravidly. Já o žádné výjimce v životě neslyšela, ani o změně. Snad jen v případě, že jsou to závodníci  apod., tak ti prý mají výjimku. Ale ti snad mají taky doprovodná auta...
0/0
22.5.2005 13:50

dislektik

Re: Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
měla si pravdu a závodníci musí mít povolení a doprovod
0/0
22.5.2005 13:54

leonel

Re: Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
 jo v právu si byla, ale dnešní cyklista to je někdo!!!
0/0
22.5.2005 13:57

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
mám také otázku, jak je to s cyklisty v jednosměrce - prý můžou jezdit oběma směry, ale v zákonu  jsem to nenašla ( možná jsem špatně hledala  )
0/0
22.5.2005 14:41

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
, http://www.adfc-bw.de/boeblingen/stvo/einbahn.htm
0/0
22.5.2005 14:51

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
no dík, ale jednak neumím německy a jednak mě teď hlavně zajímá , jak je to v ČR
0/0
22.5.2005 15:02

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
, Jako v cele EU: zakaz vjezdu opacnym smerem plati i pro cyklisty, pokud neni tato znacka doplnena tou bilou tabulkou "pro cyklisty volno, pro cyklisty vjezd povolen".
0/0
22.5.2005 15:12

2Mac7

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
hmm, tak nějak jsem si to myslela (nikde jsem to ale nenašla ) , jenže cyklisti jsou ( v Praze) zřejmě přesvědčeni, že můžou v každé jednosměrce jet směrem, který potřebují oni :-(. Je to někdy nepříjemné překvapení .  
0/0
23.5.2005 12:14

Englishman

Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
Myslím, že ne, Ale v Anglii ano. Vůbec ve většině civilizovaných evropských zemích jezdí mnohem více cyklistů, řidiči s nimi počítají a jsou k nim ohleduplnější. V Anglii zase cyklisti na oplátku obvykle mívají reflexní vesty.
0/0
22.5.2005 13:38

dislektik

Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
reflexsní vesty a přispůsobené cesty ve městě že a né na okrskách vedoucí do hor a vesty dobrý nápad.ohladuplnost ano ale jsou ciklisté ohladuplní k řidičům někteří ano max.10%
0/0
22.5.2005 13:42

leonel

Re: Re: Re: Re: Z regionalniho internetoveho zpravodajství
   takový "chodník" rozdělený na dvě poloviny, to je teprve něco
0/0
22.5.2005 14:00

dislektik

komu není rady tomu není pomoci
čus
0/0
22.5.2005 11:20

herulinka

Re: komu není rady tomu není pomoci
Taky dobrý názor na věc.
0/0
22.5.2005 11:22

český fasz

zivot je otazkou priorit
kdyz nekdo ma priority nekde jinde nebo uplne v pr.deli, tak potom je to jeho problem. Kdyz nekdo sadne do stare sunky nebo se chova na silnici jako id.iot, tak to je ukazka toho, ajke priortiy v zivote ma. Smutne je, ze nekdy na to doplati ti, kteri si sve priority v zivote umeji seradit.   
0/0
22.5.2005 10:55

herulinka

Re: zivot je otazkou priorit
Nezdá se mi nejlepší hodnotit člověka, podle toho, jaké má auto, i když to často o lecčems vypovídá. Ale pokud je pro někoho větší priorita vlastní nové auto než životy vlastní i cizích, je to docela ubohé...
0/0
22.5.2005 10:59

2Mac7

Re: Re: zivot je otazkou priorit
ale nesednout si do staré šunky ( ne každá stará škodovka je šunka, ale ta bezpečnost je opravdu už jinde) je také priorita ochrany  života
0/0
22.5.2005 11:07

herulinka

Re: Re: Re: zivot je otazkou priorit
To samozřejmě, ale co dělat, když člověk auto potřebuje, na lepší momentálně nemá a na taxíka zrovna tak?
0/0
22.5.2005 11:12

Bertuzzi

Re: Re: Re: Re: zivot je otazkou priorit
Ano ... to je každého volba. Snad jenom , že by měl do takového auta sedat sám .......
0/0
22.5.2005 11:16

Brundi

Re: Re: Re: Re: Re: zivot je otazkou priorit
Parada, jak vsichni odsuzujou stara auta a vedi, jak se v nich jezdi nebezpecne... Ono mnohem nebezpecnejsi mi prijde ridic v novem aute s faakt dobryma brzdama, ktery si mysli, ze ten skodovkar ma pred sebou ten bezpecnostni odstup prave pro nej a jeho frajerske mysky... ;-/___Nezastavam se tim starych nebezpecnych aut, ale vetsina ridicu vlastnici auto starsiho rocniku si je jeho jizdnich vlastnosti vedoma a jezdi jim primerene, narozdil od ridicu novych "bezpecnych" aut, kteri prece muzou jezdit jak prasata, jejich precizne serizene rizeni prece dokaze samo od sebe zachranit kazdou nebezpecnou situaci...___I kdyz i u me je uz stara S~ vymenena za neco lepsiho, dovolim si tvrdit, ze k ridicum starsich aut se nikdy tak prasacky chovat nebudu...
0/0
23.5.2005 12:26

GhorX

Re: Re: Re: Re: zivot je otazkou priorit
Pak to znamená, že aby vyřešil nějaký problém, klidně riskuje zdraví a život. A často nejen svůj. Je to skutečně otázka priorit.
0/0
22.5.2005 11:16

herulinka

Re: Re: Re: Re: Re: zivot je otazkou priorit
Takže jsme všichni sebevrazi, kteří jsme někdy seděli ve škodovce? A neříkejte mi, že nikdo z vás neměl nikdy škodárnu. Pokud je nebezpečná dneska, byla nebezpečná i v době, kdy se po našich silnicích nelítalo běžně 160, protože nebylo s čím, a tehdy to byly škodovky, moskviče, trabanty...neboli samý bezpečnější vůz. Jo nesmím zapomenout na žigulíky, kterých je ještě dneska taky dost
0/0
22.5.2005 11:20

Bertuzzi

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zivot je otazkou priorit
Copak sebevrazi ... někdy i vrazi .... Lidé ve své historii dělali spoustu nebezpečných věcí :-)
0/0
22.5.2005 11:24

herulinka

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zivot je otazkou priorit
Ale to se nezmění, chyby budou pořád, takže se nemusíme bát přemnožení
0/0
22.5.2005 11:34

rostman

Re: Re: Re: Re: Re: Re: zivot je otazkou priorit
No, zrovna ten žigulík je mnohem bezpečnější. Ne že by oplýval přehnanou pasivní bezpečností, ale v menších rychlostech toho vydrží mnohem více. Ve větších je jedno, jestli se člověk srazí ve 120 nebo žigulíku
0/0
22.5.2005 13:05

BrumlajiciCmelak

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: zivot je otazkou priorit
No, my měli po Schade 105 moskvič Aleko (r.v 89), a narozdíl od škodovky to bylo auto. Pokud bych se střetl se škodovkou tak by to byl hodně nerovnej souboj. Přece jen motor cca 3x takovej, celý auto dost robusní, vnitřek větší a pohodlnější než oktávka(podstatně víc místa na nohy, sedadla byly super, ale dnes sou asi lepší)  jenou to do nás zezadu nasmažil myslím favorit, my odjeli s 5cm prasklinou na nárazníku(ani nebyla vidět) A favál měnil nárazník, světlo, blatník a masku
0/0
22.5.2005 20:06

Isbjoerna

to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
, Pricina "velkeho umrti" muze byt i jinde, nevim, co je "Šunka 120" za auto (ani jak dlouho se s nim jezdi), ale mozna ti pomuze "prehled usmrceni na ceskych silnicich" v poslednich 40ti letech. ------- http://www.cdv.cz/text/oblasti/bsp/graf/graf1.jpg
0/0
22.5.2005 10:10

leonel

Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
seš dnes nějaká líná, jindy to poctivě okopíruješ
0/0
22.5.2005 10:12

herulinka

Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
Škoda 120 je auto, se kterým se jezdí už dobře přes 20 let, ale výjimkou nejsou ani Škody 100 nebo tisíc, jejichž historická hodnota je ještě o něco vyšší.
Já tím jenom chtěla říct to, že od doby, kdy jsem začala vnímat silniční provoz u nás, se průměrná rychlost na našich silnicích zdvojnásobila, zatímco vozovky jsou ve stále stejném katastrofálním stavu, a taky si nemyslím, že by dnešní řidiči byli nějací nadlidi, čímž by měli omluveno své zběsilé ježdění a neohleduplné chování.
Ale jak tak na to koukám, asi bude chyba v tom, že jsem to začala sledovat okolo roku 1985, kdy byla úmrtnost nejnižší
0/0
22.5.2005 10:16

Isbjoerna

Re: Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
, Co se u vas stalo kolem roku 1985, ze ta umrtnost na silnicich tak drasticky poklesla?
0/0
22.5.2005 10:22

leonel

Re: Re: Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
meteorit
0/0
22.5.2005 10:24

mmkk

Re: Re: Re: Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
To byl tenkrát asi Černobyl
0/0
22.5.2005 13:01

herulinka

Re: Re: Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
Tak to bohužel nevím, nicméně jsem zjistila, že jsem trochu pozadu...možná je to tím, že novější škodovky byly přece jen o něco bezpečnější a pořád se nejezdilo tak, jkao dneska. Takže dokud se sem nevozilo tolik aut ze zahraničí a vystačili jsme si s našimi pomalíky, bylo to v pohodě, myslím...
0/0
22.5.2005 10:40

herulinka

Re: Re: Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
Nebo možná lidi přechodně dostali rozum...
0/0
22.5.2005 10:40

leonel

Re: Re: Re: Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
 nebo přechodně nedostali bezín
0/0
22.5.2005 10:46

Isbjoerna

Re: Re: Re: Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
, Nebo nekomu kolem roku 1985 na nekolik let odebrali ridicske povoleni. ;-)
0/0
22.5.2005 10:46

herulinka

Re: Re: Re: Re: Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
Na to bych asi nesázela, u nás se vesele jezdilo a jezdí dodnes i bez něj, měla jsem tu "čest" znát osobně několik případů, kteří se smáli tomu, jak po jedné plzeňské Strasse jezdili 120 a přitom ani nevěděli, co znamená ten červený trojúhelník s bílým vevnitř
0/0
22.5.2005 10:48

rostman

Re: Re: to Herulinka: že dřív se šunkama jako Š 120 tolik mrtvých nebylo
Při srovnávání toho, jak se jezdilo dříve a srovnávání rychlostí je potřeba vzít v úvahu taky to, jaké jsou podvozky dnešních aut a jak elektronika ovlivňuje řízení. Dnešní auta jsou totiž stabilnější, díky podvozku, aktivním prvkům a lepším pneumatikám, takže projedou rychleji a bezpečnější situace, které starším autům dělají problémy (pak si logicky řidič horšího auta myslí, že ten druhý jede jako prase, ale on jede mnohem bezpečněji než ten pomalejší).
Strašný rozdíl je taky v brzdách - brzdy u škodovek jsou směšné (a to i třeba u Fabií, Octavie a Superby jsou na tom už lépe). Takže auto střední třídy je schopno ubrzdit z mnohem vyšší rychlosti to, co 120 nemá šanci při pomalejší jízdě (platí ve vyšších rychlostech). Kotouče na všech kolech se stávají standardem, pasivní bezpečnost je taky lepší, takže dnes se jezdí mnohem bezpečněji. Jen to ze Schade 120 není vidět...
0/0
22.5.2005 13:02





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.