Diskuze

Ne naše, ale Boží je pomsta

Američan Michael Ross vraždil a znásilňoval a pak byl popraven téměř "na vlastní žádost". Zemřel poté, co odmítl své právo na odvolání, aby rodiny po zavražděných došly naplnění pocitu spravedlnosti.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

1

18. 5. 2005 8:48
Paradox demokracie nebo elitářství?
"... Je to výjimečný ... paradox demokracie – popření přání většiny z vyšších, morálních důvodů". Za hlavního představitele tohoto elitářství považuji V. Havla. On vyzval ke zrušení "ostudného" trestu smrti. Řekněte mi tedy definici absolutní ostudy čí morálky. Já ji nedokáži určit jinak než jako souhrn všech "jednotlivých" ostud a tedy vítězí názor většiny. Demokrat, který nadřazuje svůj názor nad názor většiny, protože jeho názory mají přece vyšší váhu je na tom stejně jako Hitler apod.
Ach jo (bez laskavého svolení 1)
0 0
možnosti

canigo

18. 5. 2005 7:21
*
Souhlasím s doktorem, že trest smrti je hlavně pomsta, nikoli ochrana společnosti. Ochránit společnost od lapeného vraha lze několika dalšími způsoby, než popravou. Nechci si hrát na vytříbeného humanistu, ani si nemyslím, že by si smrt vrah nezasloužil, ale "definitivní" řešení se už odčinit nedá. Boha bych do toho opravdu nemotal. Pro mnoho lidí neexistuje a argumentace jím je pak směšná. Pro další je Bůh něco jiného, než jaký mu udává rozměr Bible a Zákony. V domnělé svobodě víry nelze stanovit jeden mustr Boha, jednu knihu a v jejich jménu konat. Biblická slovíčka pro mne neznamenají víc, než pohádku - o nic horší není třeba Sekorův Ferda Mravenec, který dětem dokáže o životě říct totéž. Vrchol takové nepoužitelnosti církve pak vidím v dogmatických hodnostářích. Tolik pokrytectví v souvislosti s volbou toho nejvyššího, to se jen tak nevidí. Slušný člověk k tomu, aby nezabíjel (včetně potratů), nekradl a měl soucit, nepotřebuje studovat přikázání a verše, která si odporují, a o jeji
0 0
možnosti

canigo

18. 5. 2005 7:22
Re: *
a o jejichž význam a překlad se neustále přou a mordují moudří tohoto světa.
0 0
možnosti

Martin Horák

17. 5. 2005 19:02
Neberte se do úst Boha pro svou levicovou argumentaci.
Milý pane doktore, že jste proti trestu je vaše věc. Že používáte irelevantní argumenty taky (stačí připomenout, že míra vražednosti je v USA sice stále větší, nicméně od znovuzavedení trestu smrti klesá a navíc většina vražd působí černoši, které holt tam mají vysoké procento, proto je jich také nejvíc popravených). Nicméně nevkládejte Bohu do úst něco, co nikdy neřekl - Nezabiješ v 20.kapitole 2.knihy Mojžíšovy je nepřesný český překlad, anglicky se obvykle překládá You shall not murder, ono se totiž stačí podívat do kapitoly následující a zjistíte, že tentýž Bůh za některé prohřešky výslovně  trest smrti zakazuje. Trest smrti není pomsta, ale spravedlnost - ostatně tentýž Bůh říká v Nové smlouvě o vládci: "Boží zajisté služebník jest, tobě k dobrému. Pakli bys zle činil, boj se; neboť ne nadarmo nese meč. Boží zajisté služebník jest, mstitel zůřivý nad tím, kdož zle činí." Domnívá se snad někdo, že meč měl vládce jen k zajištění tres
0 0
možnosti

JRB

17. 5. 2005 17:17
Uhde, Ruml a Uhl ?
 POnekud se nesrovnava protest proti trestu smrti
(spolecnost  ma pravo branit sve obcany vuci
zlocincum, cili nejde o "pomstu")
ve trech uvedenych pripadech: Milan Uhde a Jan Ruml
se oba posileli na dodnes existujicim vyobcovani statisicu
ceskoslovenskych uprchliku z totality do zahranici  kdyz odhlasovali zabraneni uznani rodneho statniho obcanstvi
temto svym spoluobcanum. Petr Uhl si nechal Ustavnbim soudem odhlasovat
zvlstni "zakon", jen Petra Uhla se tyjaici, ktery panu Uhlovi vratil jeho jeden cas nasilne zadrzovane
DRUHE statni obcanstvi. (Soud vynosem sdelil publiku, ze zmineny "zakon"
platy VYHRADNE pro pana IUhla a nelze z neho odvozovat
precedent pri jine Cechy nasilne o rodne obcantvi pripravene.)    Zrejme byt humanistou neohrozenym postojem "PROTIU TRESTU SMRTU" je jedna vec. ucta k ROVNYM PRAVUM zijicich NEZLOCINCU (politickym uprchl
0 0
možnosti

Carnifex Thrax

17. 5. 2005 16:06
Pozůstatek
Jaké pozůstatky středověké inkvizice? Copak předtím ve starověku se nepopravovalo? Tak co do toho míchá inkvizici.
0 0
možnosti

Pan_Ptakopysk

17. 5. 2005 11:43
Souhlasím
Rozumný názor, pod který bych se mohl podepsat. Jen ta odvolávka na starozákonního Boha je nadbytečná a ne zcela jednoznačná. Cožpak se za Mojžíše provinilci nekamenovali?
0 0
možnosti