Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

S komunisty mluvme. O jejich zločinech

Jednají s námi jako s plebejci, oznámil mi soused a hodil noviny do koše. Nalistoval jsem slovník a přečetl mu, že termínu "plebs" užívalo se ve starém Římě pro všechny svobodné římské občany, kteří nebyli "patricijové".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

xvegetx

Nevěř... part II
A ještě jedno upozornění: my nežijeme ve vakuu, taky máme svoje rodiny, rodiče a prarodiče, z nichž někteří byli za minulýho režimu perzekvováni nebo dokonce zemřeli v nějakým komunistickým lágru. A víte co ještě? Taky se musíme vyrovnávat i s jejich zločiny, to když se stali kolaboranty komunistického režimu. Někteří z vás nám dali skutečně neocenitelný příklad pro budoucnost.
0/0
16.5.2005 19:34

vovov

Chlapče ...
je škoda, že jste v minulém režimu nežil.
Mohl byste pakvěci posuzovat z vlastních prožitků a nejen z toho, co píše MF DNES a podobné neobjektivní a lživé plátky.
A pak byste také asi normální život člověka v jakémkoliv režimu nenazýval kolaborace. Věřte, že většina lidí i v minulém režimu byli lidé slušní, včetně dokonce většiny členů tehdejší KSČ.
Skutečně nelze hodnotit minulost dnešními názory! Vždyť ani mládí ani stáří není zásluha. V každém režimu jsou lidé slušní i darebáci.  
0/0
17.5.2005 10:55

xvegetx

Nevěř nikomu přes 30
Pane Pavlata, vy jste typický představitel té části starší generace, která na nás mladých nevidí nic pozitivního.
To Vaše mentorování v tomto článku mi připomíná další Vaší perlu, a to z loňského léta, když jste byl tak strašně pohoršen chováním účastníků neohlášeného teknivalu CzechTekk04, kteří chudákovi starostovi Boněnova nedovolili ani rozumně a objektivně (che!)  zhodnotit situaci na místě a ještě ukázali zdvižený prostředníček do kamery (jak strašný!), za což jste je v článku chtěl "demokraticky" převychovávat.
Ale zpět: proboha, snad si nemyslíte, že Vám uvěřím ty řeči, jak jste přesvědčoval mládež v metru, aby šla k volbám? To jste jako k nim přišel, vyložil jim to svoje a oni řekli: aha, nojo, máte pravdu, my mladí jsme tak blbí, ničemu nerozumíme, však nás zajímá leda tak kdo bude Superstar, no fakt jsme kreténi, už to víckrát neuděláme, děkujeme za cenné rady!? Nenechte se vysmát.
A ještě jedno upozornění: my nežijeme ve vakuu, taky mám
0/0
16.5.2005 19:32

Dan 1

Re: Nevěř nikomu přes 30
Pan Pavlata popisoval zážitek z vlaku a nikde nepíše, že to byl vlak metra, to do Klánic prozatím nejezdí. Pan Pavlata chtěl říci zhruba, že na komunismus nemáme zapomínat a máme chodit k volbám. To není mentorování a týká se to všech, nejmladších i nejstarších. Váš komentář je těžce mimo.
0/0
16.5.2005 19:47

vovov

Je vidět, že ...
se Vám nedostalo vzdělání. Každé slovo má svůj význam - "omen nomen". Svůj význam má i slovo komunismus.
A komunsismus, tak jak ho definují samotní komunisté, totiž v této republice a nikde na světě neexistoval.
0/0
17.5.2005 10:59

Dan 1

Re: Je vidět, že ...
Vy chudáku, jste poslední, kdo by mohl kritizovat něčí vzdělání, reálsocialismu se říká komunismus naprosto běžně, jestli jste si nepovšiml, a to zdaleka ne od r. 1989.
0/0
17.5.2005 15:25

jajaja59

Počení
ne "Z krizového vývoje", ale ze zdejších příspěvků: "vovav" je excelentní blb.
0/0
16.5.2005 11:02

vovov

Argunenty
Kdo nemá argumenty, tak sprostě nadává. (Skoro tak jako Topolánek, Tlustý a podobně).
0/0
16.5.2005 14:26

František Koudelka 4.Kyju

Re: Argunenty
Prosím tě, jaké sprosté nadávání, myslím, že se vyjádřil velmi kulantně.
0/0
16.5.2005 14:56

jajaja59

Re: Argunenty
Bohužel si nevzpomenu kdy jsem slyšel ty jmenované pány a ani sebe sprostě nadávat. Můj příspěvek byl pouze velejemným konstatováním. Pokud hledáš argumenty, podívej se do nedávné minulosti. Víc na tebe reagovat nebudu, za to nestojíš.
0/0
16.5.2005 15:38

Rudá hvězda

›››››››››››› ™
Danyne ty jsi fakt jelito.
0/0
16.5.2005 9:49

Dan 1

Re: ›››››››››››› ™
Od tebe a soudruha Vovky je takové hodnocení vyznamenání, přímo Řád rudé hvězdy za vynikající práci, blbštajne
0/0
16.5.2005 9:51

Rudá hvězda

Re: Re: ›››››››››››› ™
něco lepšího neumíš, židonácku?
0/0
16.5.2005 9:54

Dan 1

Re: Re: Re: ›››››››››››› ™
Ještě ti také mohu vynadat do šmitáků ze štatlu, když ti udělá dobře.
0/0
16.5.2005 9:56

mtis

Re: Re: Re: Re: ›››››››››››› ™
Dyť je to šméčko !!!
0/0
16.5.2005 14:08

juton

Dobrý článek!
, S komunisty je třeba mluvit, ale přesně tak, jak to napsal pan Pavlata. Stále dokola připomínat jejich zločiny. A pod pojmem zločin si nemusíme nutně vybavovat jen politické vraždy a monstrprocesy, zločinem byla i jejich politika útisku, nesvobody, deformování dějin a duševního mrzačení. Jak je třeba si připomínat II.světovou válku a její příčiny, taktéž je třeba důsledně varovat před komunisty osvětlováním jejich neblahé úlohy v minulosti. Protože jinak by se opravdu mohlo stát, že mladí klidně zvolí "vlka v rouše beránčím". Oni přece nemají v programu nic špatného, že?
0/0
16.5.2005 9:00

vovov

Omyl
Právě komunisté se z politických stran v době nacistické okupace a v době 2. světové války chovali nejstatečněji a proto ve svobodných volbách v roce 1948 dostalio nejvíce hlasů.
0/0
16.5.2005 9:25

František Koudelka 4.Kyju

Re: Omyl
Zejména byl statečný jejich přístup do napadení Sovětské Svazu, kdy hlásali, že válka se nás netýká.
0/0
16.5.2005 9:28

vovov

A na ...
to jste přišel jak ???
0/0
16.5.2005 9:35

František Koudelka 4.Kyju

Re: A na ...
Stačí umět číst, a do 22.6.41. komunistický odboj neexistoval.
0/0
16.5.2005 9:38

barbudo

Re: Re: A na ...
... interbrigády sokolské ...
0/0
16.5.2005 9:53

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: Re: A na ...
Interbrigády byl odboj? No to teda intyrýdy.
0/0
16.5.2005 10:12

barbudo

Re: Re: Re: Re: A na ...
... interbrigády byl boj ...
0/0
16.5.2005 10:25

František Koudelka 4.Kyju

Re: Re: Re: Re: Re: A na ...
Tak si přečti na co jsem reagoval a pak si pindej. Mimochodem Sovětská poliutika se stala vstřícnější Hitlerovi po nástupu Molotova a odvolání Litvinova. Od nástupu Molotova bylo Německo a SSSR spolenci a komunisti všech zemí se podle toho chovali, jestliže ne tak to odskákali. Však i v tom Španělsku Sověti ukončili podporu republikánů a ti co neodešli to po válce většinou odbručeli
0/0
16.5.2005 11:43

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: A na ...
... a co mají neměčtí špioni s komunisty?
0/0
16.5.2005 14:17

juton

Re: Omyl
, Tak tenhleten tvůj příspěvek je zářným příkladem komunistického deformování dějin a ty jsi jeho příkladná oběť.
0/0
16.5.2005 9:30

vovov

Oběť?
Nejsem sám tou obětí. Jsou to i miliony Čechů, kteří v roce 1947 volili komunisty a kteří si válečné události prožili na vlasrtní kůži a neznali je pouze z úst lidí, kteří se narodili mnohem později a kteří je dnes poučují o tom, jak to vlastně bylo. 
0/0
16.5.2005 9:48

František Koudelka 4.Kyju

Re: Oběť?
Ve 47 se volili možná tak domovní důvěrníci. Jen tak nakone mě nemuseli poučovat já je zažil.
0/0
16.5.2005 10:14

vovov

Omyl
V roce 1947 získala ve svobodných volbách KSČ 42% hlasů. Proč asi ?
A tolik domovních důvěrníků zde tehdy zcela jistě nebylo.
0/0
16.5.2005 10:38

Dan 1

Snad 1946, ne?
 Komunistická strana otiskla svůj volební program nejpozději. Pojala do něj prakticky vše, co obsahovala prohlášení jejích partnerů z Národní fronty. Nesmiřitelný boj nahradila národní a sociální solidaritou a tvůrčí spoluprací všech vrstev národa. K pracující dělnické třídě, kterou kdysi reprezentovala, přiřadila pracující inteligenci, zemědělce a živnostníky, pro něž všechny reklamovala svobodu práce a podnikání. Vedle rudých praporů se na dělnických manifestacích objevovaly i československé prapory, vedle Internacionály se zpívala i čs. hymna. Odpovídalo to cítění doby. Autonomie až do odtržení, požadovaná před válkou pro Území osídlená převážně Němci, se změnila v požadavek počeštění pohraničí a v aktivní účast při odsunu Němců. KSČ se proto mnohým současníkům jevila jako strana vlastenecká a státnická.
Zdroj: E. Broklová
0/0
16.5.2005 10:41

vovov

A E.Broklová ..
je kdo ? Není to nějaká současná vykladačka dějin?
Ano, zmýlil jsem se, bylo to v roce 1946, tedy hned po válce.
0/0
16.5.2005 14:43

František Koudelka 4.Kyju

Re: A E.Broklová ..
A ty volby ve 48 byly svobodné? Ty se vůbec dost mýlíš.
0/0
16.5.2005 15:10

pepe999

Re: Omyl
Souhlas, soudruh molotov se choval fakt statecne....
0/0
16.5.2005 10:55

Rudá hvězda

›››››››››››› ™
Však u voleb se uvidí vy podělaní pravičáci,
0/0
16.5.2005 8:48

vovov

Ještě poznámku
Je to zajímavé, že mladí nadávají na komunisty. Vždyť oni buď za vlády komunistů ještě nebyli na světě nebo byli malými dětmi. A současní komunisté, ti jim přece nijak neublížili a ani ublížit nemohli, neboť žádné  funkce v exekutivě nemají.
 
Nejvíc se musím smát tomu, když lidé, kteří nebyli an světě chtěji poučovat starší lidi o tom, co oni sami prožili!
 
Nedávno mi jeden člověk řekl, že komunisty volí zejména starší lidé. Ptám se, jak je to možné?  Vždyť přece právě staří lidé si pamatují, jak zde za komunistůbylo strašně zle.
 
Anebo, že by to všechno bylo jinak? 
0/0
16.5.2005 8:23

Dan 1

Re: Ještě poznámku
To je jednoduché, vážený soudruhu. Moji prarodiče volí komunisty dodnes. Mléko stálo 2 Kčs, byli mladí, zdraví, nebolely je nohy, o nic se nestarali, všechno zařídil Stát a Strana... Nic, než nostalgie. Znám lidi, kteří letos nebo napřsrok dosáhnou plnoletosti a tedy půjdou k volbám poprvé. Symboly starých časů NF ČSSR (KSČ, ČSL) nehodlá volit nikdo. To už opravdu není "in". Budou ve své většině volit demokratické strany anebo (jak píše pan Pavlata) k volbám nepůjdou.
0/0
16.5.2005 8:28

vovov

Děkuji Vám za poučení ...
a přejí Vám, abyste přece jen trochu prohlédl a viděl neřádstvo kolem sebe a to zejména u těch tzv. pravicových politiků! Ti kašlou na "žebrotu" na "lůzu" a hájí jen a jen zájmy hodně bohatých bohatých lidí. (Možná, že k těm hodně bohatým patříte také, nevím).
Další poznámky:
1) Nejsem soudruh, jsem pouze občan, který má možnost, vzhledem k svému věku,  srovnávat a který si je vědom toho, že ze srovnání plyne poznání.
2) Jsem občan, který odmítá vidět zaslepeně vše jen z jedné strany jedné strany a pro kterého nejsou rozhodující názory dobře placených komentátorů polofašistické MF DNES.
 
0/0
16.5.2005 8:44

Dan 1

Re: Děkuji Vám za poučení ...
Pan Pavlata je herec, nikoli polofašistický komentátor, jeho bratr je senátorem, takže si nejprve doplňte vzdělání a všeobecný rozhled. Kde v Modré šanci najdete, že by pravice byla pro bohaté? Nedávno sem psal člověk, jehož babička, důchodkyně, měla obavy z rovné daně. Vzal kalkulačku a spočítal jí, že z důchodu oproti dnešku ušetří 33 Kč. Nic moc, to uznávám, ale hůře, než za vlády levice, být nemůže. Podpora ODS i ze strany nízkopříjmových skupin ukazuje na totální selhání politiky levice, která by tyto vrstvy měla politicky reprezentovat.
0/0
16.5.2005 8:51

Rudá hvězda

Re: Re: Děkuji Vám za poučení ...
Pavlata není herec ale šmíra.
0/0
16.5.2005 8:52

Dan 1

Re: Re: Re: Děkuji Vám za poučení ...
Jednou jsem se krátce bavil s jeho bratrem - senátorem. Zapůsobil na mě velmi pozitivním dojmem, myslím, že oba mají podobné politické názory.
0/0
16.5.2005 8:55

Rudá hvězda

Re: Re: Re: Re: Děkuji Vám za poučení ...
sím tě, vždyť ti senátoři jsou taky šmíry, senát je naprosto zbytečná a nanicovatá instituce co jen  požírá peníze za nic.
0/0
16.5.2005 9:00

barbudo

Re: Re: Děkuji Vám za poučení ...
... v Šanci modrých především nenajdete konkrétní informace, takže propočty dopadů jsou jaxi nemožné ...
0/0
16.5.2005 8:55

Dan 1

Re: Re: Re: Děkuji Vám za poučení ...
Ale jsou možné. Já vám dám příklad z Ruska, kde se daňové výběry po zavedení nízké rovné daně zvedly o cca 30%, aniž by se zvyšovala míra redistribuce. Totéž ve všech ostatních státech. Rovná daň stála i u zrodu singapurského ekonomického zázraku a dnes na Ukrajinu, do Ruska a Pobaltí jezdí američtí ekonomové, píší studie a tiše závidí.
0/0
16.5.2005 9:00

barbudo

Re: Re: Re: Re: Děkuji Vám za poučení ...
... jistě znáte i příklady opačné ... mimochodem, ono jde vždycky o to z jakých podmínek a na jaké se mění ... v Šanci modrých jaxi chybí čísla ...
0/0
16.5.2005 9:03

juton

Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji Vám za poučení ...
, Topolánek v rozhovoru řekl, že rovná daň 15% je reálná. Bratr Kalousek, budoucí koaliční partner, včera řekl, že to rozhodně reálné není. Kdopak asi v budoucí koalici ustoupí?
0/0
16.5.2005 9:09

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji Vám za poučení ...
Tak čtěte Petra Macha a Dana Vořechovského, z nich nějaké číslo občas vypadne. Podle mě je reálná rovná daň někde mezi 12-16 procenty s tím, že u DPH by se mohla zavést nějaká přechodná parkovací sazba, jako je jinde v EU (Belgie). Ani ne tak u žrádla, beztak jsme vyžraný národ, jako třeba u knih a tisku.
0/0
16.5.2005 9:14

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji Vám za poučení ...
... a odpočitatelné položky nic? Na Slovensku, jež nám je vzorem, zaměstnanec s manželkou v domácnosti a příjmem 160 000 ročně, neplatí daně vůbec ...
0/0
16.5.2005 9:49

Dan 1

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Děkuji Vám za poučení ...
Tam je to trochu jinak, hýbalo se sezbami, nehýbalo se s jinými odvody, to přijde. Daně platí poslední důchodkyně z nejmenší vesničky, když jde koupit máslo a rum do bábovky (mám na mysli daně nepřímé).
0/0
16.5.2005 9:53

vovov

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale ...
pokud je všeobcně známo, tak na Slovesku k žádnému všeobecnému zvýšení životní úrovně nedošlo. Naopak stále více obyčejných lidí je pod hranicí chudoby.
0/0
16.5.2005 10:44

barbudo

Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ale ...
... a nezaměstnanost roste ... asi to nefunguje nebo co ... hmm ...
0/0
16.5.2005 10:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.