Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

ČT nutí dlužníky draze telefonovat

Česká televize zahájila boj proti dlužníkům koncesionářských poplatků. Rozeslala kolem půl milionu dopisů s výší dlužné částky. Neuvádí však už, jak k sumě přišla. Pokud pak lidé chtějí zjistit podrobnosti svého dluhu, musí zavolat na telefon, kde minuta stojí 38 korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

_swallowec_

Provoz drahé infolinky 900 389 038
Provoz drahé infolinky 900 389 038 jde do kapsy BSP Lawyer Partners. Na tom chtějí vydělat, když ČT již zaplatili 100% ceny pohledávky. Dále chtějí práci pro své právníky a nechat lidi zaplatit soudní výlohy! Jestli dlužíte koncesionářský poplatek za poslední 3 roky, zaplaťte ho, ať nemusíte platit právníky! Jestli upomínají pohledávku starší 3 let odpovězte jim doporučeně, že nemají nárok
0/0
24.5.2005 21:47

webmisss

Neni tu povinnost prokazovat obracene?
Neboli, pokud vim, ze vzdy jsem vsechno zaplatila, protoze na to mam doklady, pak to prece nemusim prokazovat, staci si pockat, az to daji k soudu, tam prijit s doklady, a oni zaplati cele soudni rizeni protoze prohlaji.
Mimochodem nejaky pravnik psal, ze jako obcas si stejne nemusim schovavat potvrzeni, takze to by me zajimalo?
0/0
18.5.2005 0:40

psvaty

Nový televizní seriál ČT.
 Televize vydirá své platiče zpětně protože vědí,že mnozí lidé zvlaště ti staří někde založili složenko a budou muset zaplatit znovu.Nutno ,aby podali lidé na Generálního ředitele Jiřího Janečka a jeho milence Krafla TRESTNÍ OZNÁMENÍ za vydírání.Pry chtějí točit seriál ,,Milenec Havlův a nyní Generálního ředitele ČT Jiřího Janečka M.Krafl v ČT ke štěstí s řitním otvorem nej v EU přišel.,,Chtějme ,aby ČT se stala Komerční televizi a stát ji prodal.
   !
0/0
17.5.2005 15:11

hasmen

Hmm...
Přemýšlel už někdo,jak to mají udělat lidi bez telefonu?
0/0
13.5.2005 15:55

leonel

Re: Hmm...
česká pošta pomůže
0/0
13.5.2005 15:59

hasmen

Re: Re: Hmm...
Nojo,ale tam neuslyšíš na konci drátu hezkou a chytrou blondýnu...
0/0
13.5.2005 16:04

Bajeasar

Upomínka došla mrtvému...
To je problém? Já myslel, že všechny dluhy se převádějí na pozůstalé, potomky. Jaktože to ČT nemůže vymáhat...
A pak se ještě divím, jaktože manželka rozdělala dopis, který přišel manželovi? K soudu s ní...
0/0
13.5.2005 15:32

wwwand

O co jde ve skutečnosti.
Cílem ČT je uzákonit povinnost bez ohledu na to, zda vlastníte či nevlastníte TV. Jak to ale prosadit? Snad jen tak, rapidně poklesne počet koncesionářů a tak bude jasné že jiná možnost není. A jak donutit stávající koncesionáře k "emigraci"? No když už to nejde tím co ČT vysílá, tak se musí udělat něco, co i ty "zatvrzelé slušňáky" konečně na..ere. A v tom případě je právě takto zvolený postup zcela racionální a vychytralí: 1/ Čím delší dobu jsi byl poctiví, tím víc tě to na.... 2/ Nikdo ti nezaručí, že se to nebude opakovat (tedy pokud zůstaneš koncesionářem) 3/ V klidu jsou jen zatvrzelí neplatiči co TV nikdy nepřihlásili.
0/0
13.5.2005 9:43

lidek

Vyděračský dopis ČT
I já dostal ten přihlouplý dopis. První cesta vedla na poštu. Když mohla seznam platících koncesionářů dosta ČT mohu ho dostat i já. Výpis SIPO za tři roky zpátky je maximum co pošta může poskytnouta poskytne. Porovnáním s tři roky starými bankovními výpisy jsem dohledal měsíc kde nedošlo k platbě resp. banka uhradila pošta nepřevedla ČT. Vše získáno zadarmo. Na svých stránkách ČT tvrdí že každý měsíc dostává od pošty podrobné seznamy. Tj. o neplatičích věděla a roky nereagoval. Jak se to shoduje s prohlášením pana Janečka o "péči řádného hospodáře". V dopise se praví, že povinnen jsem hradit přímo ČT a to na účet, který pro ČT spravuje příslušný advokát. Na složence je vlastníkem účtu firma BSP. Takže úhradou na tento účet nesplním podmínku dopisu hradit ČT, ale uhradím na účet firmy BSP takže vlastně svůj závazek vůči ČT nesplním. 
0/0
12.5.2005 23:41

pinguinone

Re: Vyděračský dopis ČT
..prisel ten dopis na dorucenku..?
0/0
13.5.2005 9:40

kasavaros

řekla iDNES operátorka, která si nepřála zveřejnit jméno.
A tohle je taky proti dobrý mravům. Kamkoliv jsem se dovolal, operátor se mi hlásil slovy "Dobrý den, tady XY, co provás mohu udělat?" Není na to náhodou taky nějaký předpis? Minimálně je to porušení práva na informaci.
0/0
12.5.2005 23:26

kasavaros

O placené lince a podvodu.
Teď tedy k té placené lince. Zase, je to asi proti dobrým mravům, což nutně neznamená, že je to proti zákonu ... to nevím. Zaujala mne ale jiná věc. ČT slibuje, že v případě omylu v jejích záznamech dotyčnému nahradí náklady, včetně té placené linky, ale jak je zjistí? Pokud se někdo dovolá po deseti pokusech, vůči televizi je prokazatelný jen jeden z těch pokusů, totiž ten kdy jsem se dovolal. Ostatní pokusy by se asi taky daly prokázat, ale na základě výpisu z Telekomu, který nedostanu automaticky a ne zadarmo. To televize taky uhradí? Nebo se spolehne na prohlášení volajícího? Skoro to vypadá, jakoby televize dávala slib, o němž ví, že ho nemůže splnit, není v tom náhodou něce proti zákonům? Třeba pokus o podvod či příprava podvodu nebo takového něco, co já vím, co je v zákonech?
0/0
12.5.2005 23:20

GhorX

Re: O placené lince a podvodu.
Řeč je o spojení s automatem - došlo tedy ke spojení (ostatně ho platíte) a tudíž bylo zaregistrováno Vaše číslo. Ovšem chudáci s vypnutou identifikací...
0/0
12.5.2005 23:39

kasavaros

nerozumím tomu
Ono je všechno poněkud zmatrené. Tak především, souhlasím, že je proti dobrým mravům nutit někoho, aby platil za službu, kterou nepoužívá, tedy třeba platit za to, že mám doma TV bednu, ze které sleduji pouze Spektrum, nebo dokonce ji jen používám na sledování videa. To ovšem neznamená, že je to proti zákonu; tady tedy otázka stojí tak, zda napadnout sám zákon a jak (petice, a pod.) (BTW Uznávám, že realizace "spravedlivějšího" zákona by narážela na technické problémy, jak zajistit, abych se na ČT přeci jen nekoukal, ale tyhle otázky teď nejsou na pořadu dne.) Druhá věc je, zda lze doporučený dopis pokládat za vyděračský dopis, když je to jen varování a výzva ke splnění zákonných pvinností. ZATO ALE NECHÁPU JEDNO, MŮŽE MI TO NĚKDO VYSVĚTLIT? Televize údajně prodala ty dluhy vymahačské firmě, a přitom informace podává ona a ne ta firma. Kruci, na základě čeho tedy ta forma může nějaké peníze chtít? A na druhou stranu: co má co televize dluh soudně vymáhat, když už jí nepatří? Nebo jí p
0/0
12.5.2005 23:12

kasavaros

Re: nerozumím tomu
doplňuji zkrácený příspěvek: (Nebo jí po)šlou peníze a pak je bude vymáhat ještě firma BSP Lawyer Partners, tekže nakonec bude ten dotyčný platit dvakrát? Možná je to všechno v pořádku a právně čisté, ale přinejmenším je to silně nepřehledné a neprůhledné. (Zase ty dobré mravy.)
0/0
13.5.2005 9:50

tenetton

Adresy
BSP Group a.s. Nagano Office Centre IV K Červenému dvoru 25a  Čerčanská 3 130 00 Praha 3 140
00 Praha 4 telefon +420 261 218 070-71 fax +420 261 218 069 Daniel Palko Daniel.Palko@bsp.cz Machačka Radek Radek.Machacka@bsp.cz Martin.Gillar Martin.Gillar@bsp.cz Dotazy na pohledávky ČT pohledavkyct@bsp.cz Ing. Machačka Radek, Mgr. Ingrid Machačková Poříčská / 2072, Praha (Újezd nad Lesy) tel: 281 971 229 Gillar Štěpán Fantova louka 582, Příbram (Příbram II) tel: 318 626 802 http://www.orsk.sk/vypis.asp?ID=32343&SID=2&P=1 http://www.orsk.sk/vypis.asp?ID=9923&SID=2&P=1
0/0
12.5.2005 22:25

sebr

ČTV prodat!!!
Dnes jsem ten dopis dostal taky. Napokat těm hajzlům flákačským prdel. Oni to prostě vzali šmahem. Kdybych nezasáhl, manželka by to klidně zaplatila. Vždyť to není moc! To jsem zatrhl. Takže když takto bude reagovat polovina lidí a bude to jen 100,-, tak ČTV dostane minimálně  10-15 mil.Kč aniž cokoliv komukoliv dokazovala.. To mají dobře vymyšlené. Jsou to socialističtí šmějdi zvyklí na flákárnu. Zavřít ten bordel a prodat soukromníkům!!!
0/0
12.5.2005 17:31

sebr

Re: ČTV prodat!!!
...omlouvám se. V tom rozčilení jsem se o řád sekl. 100-150 mil.Kč.
0/0
12.5.2005 17:55

_swallowec_

Re: Re: ČTV prodat!!!
ČT kromě Jiřího Janečka podepsanéhé pod dopisem postupuje správně. Jedná se o dopře naplánovanou akci českých právníků, kteří si chtějí vidělat tisíce Kč u soudu. Známá musela nedobrovolně platit právníkovi 4000 Kč za hodinu. Proto zaplataťe všechny pohledávky mladší 3 let ať nemusíte platit právníkům
0/0
24.5.2005 21:58

WILLDA

Co dělat ?
Na doporučený dopis odpovědět doporučeným dopisem, zásadně nevolat na zpoplatněnou linku. Jinak budete v budoucnu těžko dokazovat, co vám řekli a co vy jim. Vše je nutné mít písemně podložené.Obrátit se o pomoc na poslance -volené zástupce, Radu ČT,  občanské poradny apod. Zkusit dohledat doklady, jestli si ČT náhodu neúčtovala poplatky i za období, kdy už ji nenáležely - požadovat vrácení.  Nezapomenout, že na dluhy platí obecná tříletá promlčecí lhůta. A povinnost se odhlásit z evidence není v zákoně nijak sankcionovaná. Platit se nemusí, když ve společné domácnosti platí  někdo jiný , vpři příjmu pod 1,4 násobek živ. minima, při nevlastnění televize. Vůbec nejjednodušší je bombardovat je emaily  od dopisového odd. ČT přes jednotlivé představitele - dle webu ČT: přijmení.jmeno@czech-tv.cz takže např. jiri.janecek@czech-tv.cz
0/0
12.5.2005 15:41

gaudy

Fór
To máte stejný jak Pepu zabásnou za to že má přístroj na pálení slivovice. Když se hájí že nepálí, řekli mu že má přístroj a tak je to jasný. No tak vyrazil na služebnu na druhý den znova ať ho zavřou za znásilnění. Když se ho ptali koho že to znásilnil, řekl že nikoho , ale prostě má na to přístroj...... a podle tohoto fóru nějaký blb udělal zákon. Máš přístroj tak plať. Jen se bojím až se toho chytně nějaký aktivní právník tak se z toho dá odvodit že když máš doma nůž odsoudí Tě za vraždu, když máš doma sirky tak za žhářství a tak podobně... Bordel na bordel
0/0
12.5.2005 15:15

gaudy

FÓr
0/0
12.5.2005 15:10

cybermiky

socialismus x kapitalismus
Sociální stát, veřejnoprávní /socialistická/, tržní ekonomika, kapitalismus.Tak mě to tak připadá, že panáčci /termiti/ si to vykládají tak, jak se jim to zrovna hodí.Pokud by byly TV privátní, nebyl by tento problém.
0/0
12.5.2005 13:14

mazut

lol
Já kdybych takovej vtipnej dopis dostal, tak ho vemu a s klidným svědomím hodim do koše (možná do šuplíku:-). Sice nejsem právník ale zaplatit částku, kterou absolutně nevím kdy a za jaké období vznikla je pěkná blbost - a telefonovat pro přesnější informace na židáckou linku?,to fakt nehrozí. Eště bych bral, kdyby to byla free linka, ale tohle je opravdu absurdní. Proč prostě do těch dopisů nedali konkrétní výpis dlužné částky? Protože v tom mají sami pěknej bordel a nechtěli vynakládat další mega částky na podrobnější zjišťování.
0/0
12.5.2005 12:41

marxyz

Re: lol
podle mluvčího Krafla by to prej bylo moc stránek na jednou
0/0
12.5.2005 12:58

abc

Re: lol
Ano, to je adekvátní reakce. Naše 83 letá babička dostala včera dopis, že dluží 357 Kč. Televizi odhlásila již před  5 lety, když po operaci zeleného  zákalu téměř nevidí a TV prokazatelně už 5 let nemá. Celý život platila přes inkaso a v posledních 50 letech se nestěhovala. Tak co mě budou kecat o tom, že jejich požadavkz jsou oprávněné.
0/0
12.5.2005 13:13

mazut

Re: Re: lol
Já sem sice zatim žádnej dopis nedostal, ale už nám chodí zhruba rok inkaso na televizní poplatek na dědy, kterej už je mrtev. A po měsíci lítání a přepisování a urgování ať už nic nechodí sem se na to vykašlal a vše zahazuju do koše. At si to teda s mrtvym vyřídí sami.
0/0
12.5.2005 13:21

Verstappen

Re: Re: Re: lol
já už dopísek dostal - na 180 Kč. Je to ale kravina - SIPA si schovávám a všechno je samozřejmě zaplaceno. Navíc nepíšou za co konkrétně to je, takže nasrat ČT. Jediný co asi udělám, že jim pošlu doporučeně žádost o konkrétnost jejich požadavků - na žádný erotický linky violat nebudu. I kdybych jim dokázal že nic nedlužim, tak si nedovedu představit jak bych z nich vymáhal tu částku za telefon.
0/0
13.5.2005 15:50

Englishman

Re: lol
Neboj, taky ho dostaneš. Pošťačka říkala, že to nesla na víc než polovinu adres. Celý vtip této akce je zastrašit a donutit k zaplacení ty blbce, co platí. Platí jednou tak proč by nemohl zaplatit podruhé, že?
0/0
12.5.2005 14:01

vnd

df
pred nekolika lety byl v Anglii velmi znamy pripad kdy zdejsi verejnopravni televize nasadila sledovaci firmu na starsi par ktery roky tvrdil ze nema televizi proto nebude platit.spiclove polehavali potme kolem rodineho dompu a sledovali zdali se nerozsviti neco co by mohla byt televize.Mam dojem ze tenkrat na nic neprisli akorat ten par podal na tu televizi zalobu za naruseni soukromi.
0/0
12.5.2005 12:41

martinpakel

o co vam jde?
Tady snad kazdej zapomina na podstatu te veci? Tady proste lidi nezaplatili prachy, ktery maji podle zakona platit, ja se vubec nedivim, ze proti nim televize takto postupuje, udelal bych to taky tak a chtel bych videt vas, kdyby nekomu nekdo dluzil prachy, jestli byste na neho byli nejaci vreli a mili.
0/0
12.5.2005 12:39

vnd

Re: o co vam jde?
ale odnasej to ti co roky plati akorat dva mesice treba nastal naky problem na poste nebo kdovikde
0/0
12.5.2005 12:43

mazut

Re: o co vam jde?
Samozřejmě, jenže ten kdo nic nepřihlásil nikdy žádnou upomínku nedostane. Já bych se zastával těch lidí, kteří dostali doplatek, ale neví proč? nejsou si vědomi, že by neplatili - prostě se platba někde ztratila. Nám např. chodí už rok každej měsíc poukázka na inkaso na zaplacení Tv na dědy, kterej už je přes rok mrtvej, přičemž sme to všude nahlašovali a přepisovali. Tak, ať si z něho tu "dlužnou" částku vymáhá kdo chce :-)
0/0
12.5.2005 12:52

Verstappen

Re: o co vam jde?
přece nejde o to bejt milej a vřelej, ale napsat pořádně za co ty prachy po dlužníkovi požaduju.
0/0
13.5.2005 15:54

mfdnes-bulvar

zprivatizujte ten bordel jmenem CT
Mohl by nekdo zaridit, aby byla CT zprivatizovana? Jeji zamestnanci se uz stejne chovaji tak, jako by jim ta televize patrila. Jak muze verejnopravni (cili statni) instituce nekomu prodat svou pohledavku? Bylo na to vyberove rizeni nebo dostal Janecek neco do kapsy?? Vazeny narode, odhlaste televize a zatloukat, zatloukat, zatloukat!!! Bohuzel nic jineho se s tou sebrankou na Kavcich horach delat neda. Poplatky za CT je pouze jina forma zdaneni, ale to, co za tyto dane musime dnes a denne sledovat, to se fakt neda!!!
0/0
12.5.2005 12:38

ruralrb

HLUBOKE TICHO
Vazeni, sel jsem se podivat na zpravy ve 12,00 bohuzel o nedoplatcich Bobes Klepetko nerekl ani slovo, skoda pro ne.....................asi to opravdu nevoni
0/0
12.5.2005 12:32

Assassin

Je to bordel
co vice rici?
0/0
12.5.2005 12:28

steve.vai

Janecek...
ma u me jedine plus: suka touslovou.....
0/0
12.5.2005 12:27

vnd

Re: Janecek...
to je ktera?
0/0
12.5.2005 12:30

steve.vai

Re: Re: Janecek...
ivetka, hlasatelka udalosti...
0/0
12.5.2005 13:46

Zdenda-69

Mno,
že má problém se spojovatelka představit malinko o něčem svědčí ohledně té firmy. Navíc koupit od někoho pohledávku za 100 % nominální výše a ještě včetně penále z prodlení ????? Proč to ta firma dělá ? Co je za tím za handl a protislužby ?
0/0
12.5.2005 12:13

cheos

Re: Mno,
No, ona ta databáze se jmény, adresami a RČ taky není k zahození. Dá se výhodně zpeněžit. A hned několikrát. Nechtěl bych v ní být...
0/0
12.5.2005 12:15

Zdenda-69

Re: Re: Mno,
Jo, pravda. Navíc ta firma je založena před 3 měsíci, takže byla zřejmě založena pro tuto transakci. No, aby si Janeček neřezal pod sebou větev .... Jeho problém.
0/0
12.5.2005 12:20

vnd

Re: Re: Re: Mno,
ac tady jini stale nadavaji na MF dnes tak predpokladam ze na tom uz kluci novinarsky pracujou a pokud najdou sebemenci nesrovnalosti tak to urcite zverejni
0/0
12.5.2005 12:28

Dms?

Re: Re: Mno,
Jasne, ta databaze by se mohla hodit treba bankam, ktere by mohly rozeslat nabidky na vyhodny uver.
0/0
12.5.2005 12:20

kasavaros

Re: Re: Mno,
trochu od věci, ale ne tak docela. Právě čtu knihu "sběratelé elektronických dat pod lupou" od Geralda Reisla a tam se mimo jiné píše o významu rozmanitých databází.
0/0
13.5.2005 11:17

kasavaros

Re: Re: Re: Mno,
(Částečně možná odpovídá na otázku, jak chce Janeček zjišťovat neplatiče, kteří se vůbec nepřihlásili. Cennou informaci mohou obsahovat databáze různých prodejců elektroniky, i když je to samozřejmě jen částečná odpověď. Ale dnes není problém různé databáze propojit a co není v jedné, doplnit z jiné.)
0/0
13.5.2005 11:20

H.O.

3 roky a dost
Ano. i podle mých informací nemají nárok nijak vymáhat dluhy starší 3 let, takže pokud po někom požadují poplatek z roku 1996 a penále, mají smůlu oni, nikoli dotyčný.
0/0
12.5.2005 12:11

abc

Re: 3 roky a dost
Vždyť je to všechno směšné. Těch 20% lidí co neplatí už dvacel let, neboli lidí, kteří mají dostatečně pevné nervy se to stejně nedotkne, ti platit nebudou protože dobře vědí, že ČT nemá a b s o l u t n ě  žádný jiný prostředek jak je zjistit než závistivé sousedy a těm zas chybí ta zásadní informace tj. jestli vůbec TV má a jestli platí nebo ne. To by policajti museli jít dům od domu, byt od bytu s povolením k prohlídce a to bylo silné kafe i na naši neschopnou policii. Nemluvě o neproveditelnosti y právního hlediska. Takže ti kvůli nimž je celý tento humbuk jsou vysmátí a opět v pohodě a tak to bude dokud někdo nenajde odvahu TV zprivatizovat. Pak tento problém zmizí sám ze dne na den.
0/0
12.5.2005 12:32

pinguinone

Re: Re: 3 roky a dost
0/0
12.5.2005 12:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.